Knopen
woensdag 2 maart 2011 om 07:59
Of het nou een confectieding is, of een leuk bloesje of vestje van een "merk" ... altijd donderen mijn knopen eraf. Of ze zitten los. Of de mouwen lopen scheef. (maar das een ander verhaal)
Moet jullie ook altijd de knopen extra aannaaien voordat je je nieuwe aanwinst veilig aankunt? Ik word er weleens simpel van. Ik trek vandaag een nieuw vestje aan van EUR 69,95 en het eerste wat er gebeurd is dat de knopen erbij hangen als slanphangende bloemen, en de eerste ben ik ook al kwijt.
Grrrrrrrrr.
Moet jullie ook altijd de knopen extra aannaaien voordat je je nieuwe aanwinst veilig aankunt? Ik word er weleens simpel van. Ik trek vandaag een nieuw vestje aan van EUR 69,95 en het eerste wat er gebeurd is dat de knopen erbij hangen als slanphangende bloemen, en de eerste ben ik ook al kwijt.
Grrrrrrrrr.
woensdag 2 maart 2011 om 08:23
Ik heb een prachtig laDress jurkje van ¤260,- waar na 4 keer dragen ook een knoop afrolt. Handwerk of machinaal, het maakt wat mij betreft geen zak uit. Ik heb dezelfde ervaring Nastik! Ik heb trouwens ook een vestje van de Hema, die knopen zitten als een huis, gek genoeg.
Jassen, waar de knopen van op halfelf hangen, ook zoooo irritant!
Jassen, waar de knopen van op halfelf hangen, ook zoooo irritant!
woensdag 2 maart 2011 om 08:58
Ik vind dat ook met schoenen en dan voornamelijk met stiletto's en soort gelijke hakken.. Binnen no time is het hakje versleten en kan je er bij de schoenmaker nieuwe hakjes onder laten zetten waarmee ik dan weer maanden vooruit kan. Irritant want die pumps kosten ook rustig 100 euro waar je dan weer voor een tientje aan moet verspijkeren..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
woensdag 2 maart 2011 om 09:56
Wij hebben het dit jaar juist met de ritsen. Man heeft een jas van Euro 200 en daar ging de rits van kapot. Mijn dochter had een jas van Esprit, ook de rits van kapot. De jas van Esprit kon teruggestuurd worden en we kregen geld terug. Daarvoor een jas van Salty Dog en je raadt het al... rits gaat weer stuk.
Ik heb een winterjas van Euro 100 en de rits is niet kapot te krijgen. Mijn jongste heeft een H&M Jas en ook die rits gaat goed.
We begrepen wel dat er wordt bespaard op knopen en ritsen om de jas goedkoper te houden. Tja.. zo goedkoop vind ik het allemaal niet.
Ik heb een winterjas van Euro 100 en de rits is niet kapot te krijgen. Mijn jongste heeft een H&M Jas en ook die rits gaat goed.
We begrepen wel dat er wordt bespaard op knopen en ritsen om de jas goedkoper te houden. Tja.. zo goedkoop vind ik het allemaal niet.
woensdag 2 maart 2011 om 10:03
Ja, dat heb ik ook met knopen. Ik controleer ze altijd voordat ik een nieuw kledingstuk aantrek.
Het labeltje met de reserveknoop bewaar ik zuinig in mijn sieradendoos.
Over hakjes:
ook onder dure merkschoenen zitten van die keiharde plastic fabriekhakjes. Die slijten snel maar zijn ook spekglad, vooral op gladde tegelvloeren. Ik laat onder alle nieuwe schoenen meteen nieuwe hakjes zetten.
Het labeltje met de reserveknoop bewaar ik zuinig in mijn sieradendoos.
Over hakjes:
ook onder dure merkschoenen zitten van die keiharde plastic fabriekhakjes. Die slijten snel maar zijn ook spekglad, vooral op gladde tegelvloeren. Ik laat onder alle nieuwe schoenen meteen nieuwe hakjes zetten.
woensdag 2 maart 2011 om 10:08
Echt heel irritant ja. Vooral als je net niet dezelfde kleur garen hebt om m terug te zetten. Heb je 5 kopen met donkergrijs en 1 met zwart genaaid bijvoorbeeld.
Vaak worden er idd wel reserve knoopjes bijgedaan maar t blijft irritant. Had trouwens pas een reserve knoopje mét een kartonnetje met garen in dezelfde kleur als waar de rest mee vast was genaaid, handig!!
Tuorrebout, ik snap niet hoe ze daar op bezuinigen, het gaat namelijk niet om de knoop ansich maar om hoe die vastgenaaid zit, die 2 cm extra garen zal het ook niet om gaan toch?
Vaak worden er idd wel reserve knoopjes bijgedaan maar t blijft irritant. Had trouwens pas een reserve knoopje mét een kartonnetje met garen in dezelfde kleur als waar de rest mee vast was genaaid, handig!!
Tuorrebout, ik snap niet hoe ze daar op bezuinigen, het gaat namelijk niet om de knoop ansich maar om hoe die vastgenaaid zit, die 2 cm extra garen zal het ook niet om gaan toch?
woensdag 2 maart 2011 om 11:32
Ik had een jas met grote knopen op "steeltjes" de draad sleet enorm snel door het "steeltje".
Ben toen naar zo een kneuterig winkeltje gegaan vol met handwerk/borduur/naaispul.
Daar gaven ze me een soort krammetjes, ideaal voor knopen op een jas.
Voor anderen knopen die snel loslaten raadde ze me transparant draad aan. Gewoon 2 keer er doorheen halen ter versteviging.
Ben toen naar zo een kneuterig winkeltje gegaan vol met handwerk/borduur/naaispul.
Daar gaven ze me een soort krammetjes, ideaal voor knopen op een jas.
Voor anderen knopen die snel loslaten raadde ze me transparant draad aan. Gewoon 2 keer er doorheen halen ter versteviging.
“Don’t look back – you’re not going that way.”