Gezondheid alle pijlers

Blaasprobleempjes zoveel plassen

02-03-2011 12:57 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een beetje een rare vraag. Ik ben benieuwd of anderen dit ook hebben.

Maar ik moet zo ontzettenbd vaak plassen. En dan geen druppeltjes, nee echt plassen. Soms kom ik er net af en dan na een half uur weer.

Dus wat ging ik doen.. minder drinken. Niet goed dus, want ik dronk zo weinig, had ook geen dorst.

Nu drink ik weer anderhalve liter drinken per dag (koffie, thee, water, limonade), tenminste dat probeer ik. Maar zovaak plassen.

Als ik moet hoesten, moet ik ook druppels plassen. Bij niesen, verlies ik wat. Ik vind het zo vervelend. En ik moet vaak hoesten, heb wat longproblemen. Dus bijna altijd een inlegkruisje of gewoon wcpapier velletje.

Blaasonsteking heb ik niet, is al onderzocht.

Als ik ergens een avondje op visite moet, moet ik met gemak 3 x naar het toilet terwijl anderen niet eens gaan. Drink ik meer, dan nog vaker..

Tijdens winkelen moet ik altijd naar een openbare toilet omdat ik het niet kan ophouden.

Ik ben mezelf aan het trainen daarin (heb ik eens gelezen) en ik kan het best lang ophouden. Maar de drang blijft..

Is dit normaal? hebben anderen dit ook??
Toch nog maar een keer naar de huisarts zou ik zeggen.
Ik moet ook heel vaak naar de wc. heb ik altijd al gehad. Niets aan te doen bij mij. Maar als ik lees dat jij problemen hebt met urineverlies denk ik dat er iets anders speelt. Waarschijnlijk zijn je bekkenbodemspieren niet helemaal goed... Zou er toch even mee naar de HA mee gaan

Urineverlies op zo'n jonge leeftijd hoort namelijk niet en er is bijna altijd wat door middel van training aan te doen.
Ja ik herken het. Moet ook heel vaak plassen, met soms maar heel weinig tijd ertussen. Mijn ouders noemden me altijd 'Annelies van de pies.' In de puberteit ben ik al bij de huisarts geweest, die heeft me tabletten gegeven die niks hielpen. Uiteindelijk werd er gezegd dat het waarschijnlijk vooral tussen de oren zat.

Maar... Al zou dat zo zijn, hoe kan het toch in vredesnaam dat ik in sommige gevallen binnen een kwartier twee keer flink kan plassen?
Urineverlies heb ik trouwens niet.
Hè wat vervelend. Ik zou echt even naar de HA gaan, die kan je doorverwijzen naar de fysio en je ook een recept voor bijvoorbeeld Depend mini uitschrijven. Die zijn daar voor bedoeld en werken een stuk prettiger dan velletjes wcpapier of een inlegkruisje.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 02 maart 2011 @ 13:07:

Mijn ouders noemden me altijd 'Annelies van de pies.'

http://www.youtube.com/watch?v=7L6P2OpScHg
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Sorry TO, geen tips. Sterkte met je probleem.
Hebben jullie dan ook dat je het enorm frustrerend vind om onderweg te zijn, en dat je dan elke keer moet zeggen: 'ehhh, kunnen we zo even stoppen?' Ik verheug me enorm op de vakantie naar Italië. Dat wordt 50 eurocent munten sparen en Sanifairs tellen.
Ik zou juist aanraden gewoon te gaan als je de drang hebt, want lang je urine ophouden is slecht voor je blaas en nieren. Zelf heb ik zo'n 5 jaar geleden nierbekontsteking gehad hierdoor, en ik heb moeten leren juist bij aandrang altijd te gaan plassen. Nu ben ik dus ook een regelmatige wc-bezoeker

Enkel dat druppelen zou wel een HA bezoekje waard kunnen zijn. Ik vind het kleinste kamertje van het huis ook niet leuk genoeg om constant te bezoeken, maar 'if you gotta go, you gotta go'.
De huisarts heeft 2 weken geleden nog gezegd dat er niks aan de hand is maar dat ik wel goed moet blijven drinken en dat niet moet verminderen. dat doe ik dus meestal wel als ik weg moet..

Dat ik bij flink hoesten wat druppels verlies, vond hij ook niet zo gek, dat hebben zoveel vrouwen zei hij zeker als de blaas erg vol zit.

En dat klopt want als ik net heb geplast, heb ik dat dus niet bij een hoestbui..

@GeorgetteDansLeTabac.. Ik moest erg lachen om je: Annelies van de pies :-D Dat twee keer flink plassen binnen het kwartier heb ik dus ook. Lijkt wel of er meer uitkomt dan erin gaat haha
Baileyyy, zou je iets hebben aan bekkenbodemtraining? ik weet dat bepaalde fysiotherapeuten dat geven. Misschien even googlen?
Ik ben blij dat ik eindelijk eens lees dat er meer last van hebben. Al is het helemaal niet grappig natuurlijk.

Hoe doen jullie dat tijdens bijvoorbeeld theathershows? Ik vind dat echt een crime. Ophouden tot de pauze, en ophouden tot het is afgelopen. Neemt voor mij best wel eens de lol weg.
Lekkere HA Bailey Dat het vaker voorkomt betekent toch niet dat je er daarom maar niks aan moet doen. Ik zou gewoon terug gaan en een oplossing eisen.

Georgette, is idd heel vervelend! Ik drink voor die keer vantevoren dan minder. Dat helpt wel iets. Maar gelukkig word ik er niet van.
Ja dat doe ik ook. Maar het blijft gewoon één van de kleine ergernissen.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 02 maart 2011 @ 13:12:

Hebben jullie dan ook dat je het enorm frustrerend vind om onderweg te zijn, en dat je dan elke keer moet zeggen: 'ehhh, kunnen we zo even stoppen?' Ik verheug me enorm op de vakantie naar Italië. Dat wordt 50 eurocent munten sparen en Sanifairs tellen.

Oh ik heb er ook last van. Ik drink dan ook genoeg (ik denk zo'n 1,5 a 2 liter water op een dag, en dan nog diverse keren koffie) en ik moet ook al-tijd.

Annelies Georgette gaan we een keer samen op stap, gaan we overal piesen!

Die Sanifair bonnetjes zijn op zich wel prima, want die betaalde 50 cent kan je ook weer besteden in de shop, 50 cent korting!! (in Duitsland tenminste)...
Ja goed idee, haha.

Inderdaad, die Sanifair bonnen kan je weer inleveren. Dat is fijn. En de toiletten zijn schoon!
hey mensen,

Ik heb zelf een overactieve blaas, dat is dat je om de haverklap naar het toilet moet.

de zenuwen die je het seintje geven dat je moet plassen zijn ontregelt en geven continue aan dat je moet plassen, veel te vaak.

het staat los van urine-verlies, je kunt het wel allebei hebben overigens.

Ikzelf heb geen urine-verlies bij hoesten enzo, enkel dat ik continue moet plassen.

Ik ben zelf via de huisarts doorverwezen naar een uroloog en die heeft dat vastgesteld.

Ik slik er nu medicijnen voor die ervoor zorgen dat er minder snel een seintje doorgegeven wordt dat je moet plassen.

Dat werkt voor mij wel, ondanks dat ik bij stress nog steeds heel vaak moet kan ik inmiddels ook een halve dag winkelen en het ophouden.

Dankzij de medicijnen hoef ik gelukkig niet elk uur meer :-)

Volgens de uroloog kun je tussentijds proberen te stoppen met medicijnen maar de kans is er dat het extreem vaak moeten plassen weer terugkomt omdat de cijfers uitwijzen dat mensen met een overactieve blaas er doorgaans hun hele leven mee blijven lopen.

Ik zou hiervoor zeker naar de Ha gaan en uit laten zoeken wat er precies aan de hand is, wie weet helpt blaastraining icm bekkenfysio wel heel erg goed bij jou en mocht dat allemaal niet werken dan kun je altijd nog naar een uroloog om te kijken of je ook niet een overactieve blaas hebt.
Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben! Ik ga ook heel vaak naar de wc en hou er ook rekening mee als ik weg moet. Sowieso vertrek ik nergens zonder te hebben geplast en meestal zorg ik dat ik een uur voor ik weg moet niets meer drink. Anders red ik het soms niet eens naar de kinderopvang op en neer om mijn kinderen te halen (ik kan in 20 minuten heen en weer zijn).

Het is inderdaad niet alleen dat ik het gevoel heb dat ik moet, maar ik moet ook echt.

Wolkje, bij jou klinkt het alsof er wel een seintje wordt gegeven dat je moet, maar dat je dan eigenlijk niet hoeft te plassen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
quote:Juultje schreef op 02 maart 2011 @ 14:12:

Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben! Ik ga ook heel vaak naar de wc en hou er ook rekening mee als ik weg moet. Sowieso vertrek ik nergens zonder te hebben geplast en meestal zorg ik dat ik een uur voor ik weg moet niets meer drink. Anders red ik het soms niet eens naar de kinderopvang op en neer om mijn kinderen te halen (ik kan in 20 minuten heen en weer zijn).

Het is inderdaad niet alleen dat ik het gevoel heb dat ik moet, maar ik moet ook echt.

Wolkje, bij jou klinkt het alsof er wel een seintje wordt gegeven dat je moet, maar dat je dan eigenlijk niet hoeft te plassen.

Hoi Juultje,

nee, als het seintje er is moet ik ook echt plassen, niet slechts een paar druppels ofzo.

De uroloog vertelde mij dat je blaas zich qua grootte ook aanpast aan hoe vaak je naar het toilet gaat, vandaar dat blaastraining vaak aangeraden wordt.

Mijn blaas is van binnen bekeken en is dus vrij klein ivm het vaker plassen en dat alleen al zorgt ervoor dat ie snel volzit en dus dat je sneller moet plassen.

Tel daarbij op dat ik bij stress soms zelfs elk kwartier moest en dan ook daadwerkelijk plaste, gek werd ik ervan..

En nu is het dan wel een stuk mindere, maar als ik het koud heb, of gestrest ben dan ga ik nog steeds voor mijn gevoel te vaak, heel erg irritant dus
Hopelijk kennen jullie 'm al, altijd handig om bij je te hebben (voor in de auto -file- of in een luchtballon): de Travel John.

TravelJohn ™

TravelJohn is een unisex wegwerp plaszakje speciaal ontworpen voor elke gelegenheid, wanneer er geen toilet

beschikbaar is.

Hoge plas nood en geen toilet in de buurt?

Geen nood. Met de TravelJohn heeft u altijd uw eigen wegwerptoilet bij de hand.

Waar dan ook: in de file, bij sport, op vakantie, op de camping, bij evenementen etc, etc.

Voor iedereen: man, vrouw, meisje, jongen. Wel zo gemakkelijk.

Te gebruiken in zittende en staande positie, dus ideaal voor rolstoelgebruikers.

TravelJohn is gevuld met absorberende korrels, die bij aanraking met vloeistof veranderen in gel, meerdere malen

te gebruiken tot een inhoud van 800 ml. Zeg maar twee volwassen plassen.

TravelJohn is lekvrij en bovendien reukloos. Wel zo fris.

Handig klein van stuk en dus reuze makkelijk op te bergen en mee te nemen.

Bovendien kan de TravelJohn na gebruik zo in de afvalbak.

Hij is gemaakt van biologisch afbreekbaar materiaal, dus milieuvriendelijk.

quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 02 maart 2011 @ 13:19:

Ik ben blij dat ik eindelijk eens lees dat er meer last van hebben. Al is het helemaal niet grappig natuurlijk.

Hoe doen jullie dat tijdens bijvoorbeeld theathershows? Ik vind dat echt een crime. Ophouden tot de pauze, en ophouden tot het is afgelopen. Neemt voor mij best wel eens de lol weg.Helaas zo weinig mogelijk drinken. Ik vind dat in een overvol Ahoy met een leuk concert zo'n moodkiller... Zit ik daar te wachten tot de pauze/het einde.
Ik drink heel veel water (gestopt met roken en ik wil niet aankomen). Ik moet dus ook echt ieder uur. Normaal hoor, ook al ben ik 58. 's Nachts moet ik er 1 x uit, maar dit is al wel 20 jaar zo, ik weet niet beter.
Inderdaad fijn om te horen dat er meer mensen dit hebben.

Maar als ik het goed begrijp kan veel plassen je blaas verkleinen? Is blaastraining dan gewoon het plassen ophouden??

Ik merk dat ik steeds minder ga drinken. Bij theater en zo dus helemaal! Heel vervelend. En als het dan pauze is, staan er lange rijen..

's Morgens vroeg drink ik helemaal niks. 1 slokje water bij tandenpoetsen. Omdat ik stuk moet reizen met de trein voor mijn werk. En dat zijn heeele vieze wc's.

Ik loop al bij Fysio voor wat anders. Dus om dan ook nog naar iemand te gaan voor t plassen.. Misschien toch maar weer gesprek met de huisarts dan.

Hebben jullie dat ook gedaan (degenen die dit herkennen)
Wat vervelend dat jullie allemaal zo veel last hebben van dit probleem.

Gelukkig is er wel wat aan te doen, alleen zijn er nog niet zoveel mensen van op de hoogte, zelfs heel veel artsen kennen het nog niet.

Er is een apparaatje op de markt, dit is de interstim neurostimulator die heel veel verlichting kan geven bij deze klachten. Voor verdere info kan je kijken op de site van de patientvereniging. www.pvvn.nl

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven