wie collecteert er ook?
maandag 28 februari 2011 om 11:35
Deze week is het Reumacollecte week en ik heb mezelf nav een stukje in de krant aangemeld om te collecteren. Naast dat het natuurlijk voor het goede doel is hoop ik op deze manier ook wat meer in contact te komen met mensen in deze wijk (woon hier nog maar een paar maanden). Hoop dat dat lukt en men niet teveel baalt van een collectant aan de deur!
Zijn er hier nog meer collectanten en hoe zijn jullie ervaringen?
Zijn er hier nog meer collectanten en hoe zijn jullie ervaringen?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
donderdag 3 maart 2011 om 11:07
donderdag 3 maart 2011 om 20:04
Ik wil graag zelf beschikken over mijn geld. Een ander heeft niet te bepalen wat ik met mijn salaris doe. Ik vertel toch ook niet waar anderen hun inkomen aan moeten uitgeven? Of aan welke doelen allemaal. Er zijn zoveel goede doelen: voor levensbedreigende ziektes tot kleine weeshuisjes in de 3e wereld. En laten we de lokale goede doelen niet vergeten zoals bv kinderboerderijtjes die van subsidie of van donaties kunnen bestaan. Daar zijn zoveel collectanten voor of er worden sponsorlopen voor georganiseerd en weet ik veel wat nog meer allemaal. Het is geen doen om altijd wat te geven. Ik vind het nogal bekrompen dat als ik niets in een collectebus doe, dat sommige mij als een vrek beschouwen. Het zij zo dan. Niemand weet of en hoeveel ik doneer. Daar heeft een ander ook niets mee te maken.