Vertalen tattoo Spaans!

03-03-2011 10:34 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik wil een tekst laten tattoeren uit het boek de alchemist van paulo coehlo. Ik wil dit het liefst in het spaans is toch iets minder leesbaar dan engels. Dit moet niet moeilijk te vinden zijn want de boeken zijn natuurlijk in alle talen vertaald maar is lastig zoeken als je spaans niet zo goed is en wil het natuurlijk ook gramaticaal goed hebben :-) Kan iemand mij daarmee helpen?? Thanks vast! En dit is de tekst:

Wijzig berichtVerwijder berichtMeld dit berichtAntwoord met een citaatRe: spaanse vertaling?

door Sanne1201 op 03 maart 2011 10:16

Ik had ook een vraagje ik wil een tekst vna paulo coelho in het spaans laten tattoeren nu zal dit niet zo moeilijk moeten zijn want zijn beken zijn ook in het spaans uitgebracht maar kom er echt niet uit en ben bang dat het grammaticaal niet goed is dus vandaar mij vraag kan iemand dit voor me checken die er een beetje verstand van heeft

Dit is de tekst:

Listen to your heart. It knows all things, because it came from the Soul of the World, and it will one day return there.

Bedankt!
Oh ja heb hem uit dat boek geplukt :P Van internet dan wel hahha
quote:nuska schreef op 03 maart 2011 @ 11:02:

Escucha a tu corazón. Conoce todo (of todas las cosas) porque vino de la Alma del Mundo y un día volverá allí.

Zo ongeveer.

En nog meer mosterd, iemand kaas?

Mag ik het verbeteren?

Escucha a tu corazón. Él lo sabe todo porque vino del Alma del Mundo y aún día regresará allí.

(volver is goed, maar regresar is poetisch)
quote:luna_lobo schreef op 03 maart 2011 @ 10:53:

Escucha a tu corazón. El conoce todas las cosas porque viene del alma del mundo y un día retornará a ella. .... Si te rehúsas a correr riesgos.In het engels is dat:

Listen to your heart. He knows all things because it comes from the soul of the world and one day return to it. .... If you refuse to take risks.

Dus denk da het laatste stukje er wel bij moet.. maarja das googlevertaler he hahah, het eerdere spaanse stukje komt gewoon uit het boek zelf
@Hanneke000: De zin komt rechtstreeks uit de Engelse vertaling.
25 euro voor de correcite en 60 euro voor de vertaling. Waar kan ik de rekening naar toe sturen?
quote:MEFS schreef op 03 maart 2011 @ 11:08:

[...]

Mag ik het verbeteren?

Escucha a tu corazón. Él lo sabe todo porque vino del Alma del Mundo y aún día regresará allí.

(volver is goed, maar regresar is poetisch)

Dank je, regresar is inderdaad veel mooier, spreek geen poëtisch spaans

Maar is het niet algún día ipv aún?
quote:Tegucigalpa schreef op 03 maart 2011 @ 11:09:

@Hanneke000: De zin komt rechtstreeks uit de Engelse vertaling.Bizar Ik zal het eens lezen, dan weet ik hoe het met de context zit
quote:nuska schreef op 03 maart 2011 @ 11:02:

Escucha a tu corazón. Conoce todo (of todas las cosas) porque vino de la Alma del Mundo y un día volverá allí.

Zo ongeveer.

En nog meer mosterd, iemand kaas?

Vooral het

'zo ongeveer'

wekt vertrouwen...
http://worldbeyond.org/coelho.htm

Listen to your heart. It knows all things, because it came from the Soul of the World and it will one day return there.

Idd, rechtstreeks uit Engelse vertaling!
Maar dat laatste stukje dan??

(Gewoon benieuwd)
quote:MEFS schreef op 03 maart 2011 @ 11:10:

25 euro voor de correcite en 60 euro voor de vertaling. Waar kan ik de rekening naar toe sturen?Zo wat dacht je er van??! Dan kunnen we jou nog heeeel wat rekeningen sturen, voor correcte vertaling van het Mefs naar het Nederlands!!
Haha, ik ook... Google is our best friend! Maar dat laatste stuk staat niet in haar Engelse citaat. Anders moet er ook nog een arm aan geloven...

Dit betekent zoiets als: "Als je weigert om risico's te nemen..."

Wél toepasselijk!
Maar.. dé vraag is: waar laat je zo'n lap tekst zetten TO?
quote:SeptemberGirl schreef op 03 maart 2011 @ 11:14:

[...]

Zo wat dacht je er van??! Dan kunnen we jou nog heeeel wat rekeningen sturen, voor correcte vertaling van het Mefs naar het Nederlands!! Mevrouw September. Je hebt nog niet geleerd dat ik GEEN fouten maak. Ik ben taalcreatief.
Er zijn vele vertalingen van deze tekst.

Onderstaande is er een van.

Escucha a tu corazón. Éste conoce todas las cosas porque tiene su origen en el Alma del Mundo y un día regresará a ella
Vertaling van het Engels in het Spaans via Google translator

escucha a tu corazón

que conoce todas las cosas

porque se trataba del alma del mundo

y un día volverá allí

Verschilt dus één woord van de al gegeven spaanse vertaling.

Alleen google translator is vaak ook niet correct.

Native Spanish speaker wanted/needed . . . . .

Maarre, is die tekst niet veel te lang voor een tattoo???
MEFSIE, ziejewel, ook buitenlanders die niet eens mogen stemmen en ingeburgerd zijn hebben we nodig in dit land
quote:luna_lobo schreef op 03 maart 2011 @ 11:22:

Maar.. dé vraag is: waar laat je zo'n lap tekst zetten TO?Misschien zijn haar billen dik genoeg
quote:carenza schreef op 03 maart 2011 @ 11:24:

escucha a tu corazón

y un día volverá allí

quote:carenza schreef op 03 maart 2011 @ 11:24:

escucha a tu corazón

y un día volverá allí

Native Spanish hierrrrrrrr

Het is correct, maar minder poetisch. Waar moet de rekening naar toe? Ik word rijk vandaag
quote:MEFS schreef op 03 maart 2011 @ 11:23:

[...]

Mevrouw September. Je hebt nog niet geleerd dat ik GEEN fouten maak. Ik ben taalcreatief.

Net als Sjaan O'Connor. Of hoe heette ze ook alweer?
quote:Combat schreef op 03 maart 2011 @ 11:25:

MEFSIE, ziejewel, ook buitenlanders die niet eens mogen stemmen en ingeburgerd zijn hebben we nodig in dit landJe moet het tegen meneer Wilders zeggen. Maar tja, ik ben niet helemaal ingeburgerd. Ik heb nog bloemen in mijn voortuin ipv een kliko en een fiets.
Precies, Han. Het was geen vout, het was taalcreatie van het hoogste niveau. Viva zou me moeten betalen om hier te sgreiffen.
Sanne: geef nou eens antwoord... Waar komt 'ie?

En waarom in een taal die je zelf niet spreekt?
@ TO:

Wat heb je eigenlijk met deze tekst? Kun je het niet op een T-shirt drukken? Lijkt me meer geschikt als T-shirt tekst dan tatoo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven