Rammelende Eierstokken - Deel 4 !!!

27-02-2011 20:56 2295 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer!! Hier kunnen we weer lekker verder kletsen met inmiddels deel 4. Sommige eierstokken rammelen inmiddels wat minder (want er zijn al een flink aantal prachtige kindjes geboren!!), anderen des te meer.. We kletsen weer lekker verder over van alles en nog wat! Over het ompraten van vriend/man, zwanger proberen te worden, zwanger zijn, mama zijn... Niet alleen de frustraties en lastige momenten, maar ook de mooie, vrolijke en gezellige dingen komen aan bod!! Op naar een tabel vol dansende poppetjes!! Dat het maar een heel vruchtbaar topic mag worden!!

NaamLeeftijdStart!!N.O.D.Zwanger!Uitgerekend!Boefje30December 2009Babyboef geboren!! 31/08/10Verkademeisje30Januari 2010Milkamannetje geboren!! 17/11/10Orchid34Begin 2010Orchidmannetje geboren!! 03/12/10janine2000131April 2010 Meisjes geboren!!! 13/12/10Nukje33April/Mei 2010Nukkebaby geboren!! 20/03/11Saartje3131Augustus 201014/06/11Assie7832December 201023/08/11Romorantin25201106/11/11Moimoi30April 2010 18/11/11Pauley31201108/06/11Frutje30Oktober 201002/06/11Pipo32Oktober 201024/05/11Duploo32Maart 201104/06/11tijger8328Maart 201124/05/11Orchis30Mei 201118/05/11Springstof30Eerst afstuderen! Gebaseerd op eigen overtuigingskracht: september 2011, op verandertraject man: 2056 Lavender33Magz25Zodra er zekerheid en een fatsoenlijk huisje is!Lenne8526Streefdatum 01 oktoberItaliagirl27Eerst man overhalen & mogelijk remigratie!zeelinde27Zomer 2012Kippatat31Stopt met pil, eerst cyclus afwachten

Als je iets wil veranderen in de tabel, dan hoor ik het graag!! Wil je dit in je berichtje dikgedrukt maken?

Deel 2

Deel 3
Loesel, blijf lekker uit de meeleesmodus! Hartstikke spannend, dat proberen! Voel je al iets dat andersdanandersis wat er op wijst dat het zover is?
@Loesel: heel herkenbaar wat je schrijft. Ik voel ook iedere maand andere dingen. Maar fijn dat jullie in ieder geval van start zijn.

@italiagirl: Nog gefeliciteerd met je nieuwe baan! Is dit meer in de richting die je wilde?
@Assie: dat is inderdaad schrikken met je rug. Misschien dat fysio helpt? Of kun je niks doen tegen die verweking? Kalm aan dan maar... Ik voel hier trouwens weer een extreem brakke werkdag aankomen.. Heb het even nogal druk gehad en nu is de energie er wat uit geloof ik...
@Springstof: Ik voelde begin van de week wel van alles, maar ben dinsdag ongesteld geworden, dus helaas...

Haha, en ik heb ook altijd geroepen dat ik geen 'kerstkindje' wil, maar nu maakt dat me ook echt helemaal niks meer uit. Als het volgende ronde zou lukken bij ons, dan wordt het wel een decemberkindje namelijk. So be it.

Ik ga nu dan naar ronde 4, maar voor m'n gevoel duurt het al zooooo lang!
Pipo: Ik ben 31 jaar. Dus ook vanwege mijn leeftijd ben ik er over aan het nadenken.

Echt enorme rammelende eierstokken heb ik niet. Ik ben niet jaloers als mensen in mijn omgeving zwanger zijn o.i.d. Mijn vriend staat er op zich voor open. Af en toe hebben we het er wel eens over. Maar ik durf eigenlijk niet echt hardop te zeggen dat ik het wel zou willen. Het lijkt me namelijk ook supereng! Mijn vriend zit dus misschien op het wachtbankje woehaha!

Het lijkt mij het prettigst als je gestart bent met proberen om er zo relaxed mogelijk in te staan. Dus proberen niet van alles te voelen enzo. Maar dat zal wel makkelijker gezegd zijn dan gedaan . Je gaat toch checken of je iets voelt denk ik.

Assie: vervelend van je rug. Gaat het al weer beter?
Kippatat, haha geweldig, een man op het wachtbankje!
@Loesel: dat gevoel heb ik ook. Maar dat komt bij mij omdat ik die rammelende gevallen al zo lang heb... Ik heb me vooral gericht op het punt 'we gaan beginnen' en was er niet zo mee bezig dat het dan nog wel een jaar -of langer- zou kunnen duren. Wachten sucks men.

@Kippatat: grappig dat de rollen bij jullie omgedraaid zijn. Als je vriend hier mee wil praten is hij natuurlijk welkom
Inderdaad, wat leuk dat we eventueel een man op het wachtbankje hebben!

Loesel en Kippatat: Het is inderdaad zo... ergens niet aan proberen te denken heeft een tegengesteld effect, helaas.

@ Pipo: Aan die verweking kun je niets doen, die hoort erbij. Zonder verweking zou het nóg moeilijker zijn om de baby er straks doorheen te persen. En die verweking zorgt er soms voor dat je pijn in je bekken, heupen of rug krijgt. Ik had het een tijdje in m'n linkerbil, ergens in de buurt van m'n stuitje. Bij elke stap die ik zette deed het echt veel pijn. Paar keer naar de bekkenfysio geweest en ineens was het ook weer weg. Heb het nu alleen nog als ik 's nachts wakker word en een tijdje in dezelfde houding heb gelegen. Er zijn een paar truukjes voor om de pijn tegen te gaan (niet op één been steunen, holle rug maken etc.).

Over het breken van de vliezen: ik hoorde van de vk dat slechts bij 10% van de vrouwen als eerste de vliezen breken. In 90% van de gevallen begint het hele circus met (voor)weeën. Dus de kans dat straks de keuken blank staat terwijl mijn taart aan het garen is, is redelijk klein .

Stomme vraag misschien, maar stel je voor dat je vliezen breken terwijl je een dutje doet op de bank; ben je daar dan voor verzekerd?? (want volgens de kraamzorg kun je een matras of kussen waar vruchtwater overheen is gekomen direct weggooien). Vroeg ik me ineens af!

Ow, en nog wat: ik voel sinds gisteren écht steeds van die steekjes... Nu weet ik wel dat het nog 2 weken kan duren voordat er uberhaupt iets gebeurt, maar toch heb ik het gevoel dat er iets 'in gang wordt gezet' daar vanbinnen. (waah!)
@nukje, ze kan ook eerder komen! Mijn neefje was een week te vroeg. Dag ervoor nog uit eten geweest met zus. Had echt niet gedacht dat ze de volgende dag al met hem in haar armen zou liggen. Dus ja: het kan snel gaan
Nukje: bedankt voor de info......je hebt helemaal gelijk hoor, dat het erbij hoort. Maar toch fijn om te horen dat jij het ook hebt gehad en het meestal weer wegtrekt. Is mijn ervaring tot nu toe ook, maar nu heb ik er idd wat meer last van; net als wat jij beschrijft helemaal onder in mijn rug, bij je bil/stuitje en ik voel het bij alle bewegingen.

Maar ik heb gehoord dat blijven bewegen belangrijk is, dus ben lopend naar mijn werk gegaan Iets langzamer tempo, maar het zal vanzelf wel weer weggaan.

Tja, wat betreft het breken van de vliezen en verzekering. Geen idee eigenlijk.....je hoort dat de vliezen meestal breken als je slaapt / helemaal ontspannen bent. Dus de bank is gewoon verboden terrein om een tukkie op te doen

Mag vanaf nu alleen nog maar op bed, met van die moltons, matjes, etc. erop.

Kippatat: je vriend is idd van harte welkom.....maar ergens heb ik het gevoel dat hij het hier toch niet zo lang gaat volhouden Wie zat nou ook in de luxe positie dat man eerder wou dan vrouw.....frutje, was jij dat?
@Pipo: Ik kan me voorstellen dat je je helemaal richt op: wanneer gaan we nou beginnen?? En dan ga je eindelijk beginnen, en dan is het niet direct raak...

Bij mij begon het in mei/juni 2010 echt te rammelen. Een vriendin van me werd zwanger, en ik kreeg opeens een beetje een jaloers gevoel. Ik was uiteraard super blij voor dr hoor! Maar dus ook een beetje jaloersig en daar schrok ik eigenlijk zelf van. Toen werd het rammelen steeds erger. Een paar keer voorzichtig bij loeselman laten vallen, maar die wilde er niet echt over praten. Nog steeds niet erg, heeft een instelling van: we zien wel hoe het loopt. Hij kan het makkelijk uit z'n hoofd zetten. Ik niet, hahaha.

Toen wilde ik ook stoppen met de pil. Ook omdat ik dat gewoon zat was, en die troep opeens uit m'n lijf wilde hebben. Dus daar ben ik, in overleg met loeselman, mee gestopt. Eind november zijn we op vakantie geweest en daarna zijn we begonnen met proberen. En ik vind het elke maand weer spannend!

Cyclus is redelijk stabiel gelukkig: 30-30-33-27. Nu dus ongesteld, dus lekker aan de chocola en de borreltjes deze week. :D

Weten jullie trouwens of het beter zou zijn om naast alcohol, ook geen koffie te drinken? Of kan dat niet zoveel kwaad?

@Nukje: SPANNEND!!

@Romo: en, besef je het al een beetje? Het lijkt me ook heel bijzonder om zo in het begin dit 'geheim' te delen met je vriend/man. Maar wel moeilijk om het voor je te houden.

Jaaaa, een man op de wachtbank, haha. Dat hoor je niet vaak. Bij huize Loesel is dat ook niet het geval haha. Loeselman is nog een beetje bang voor baby's haha. Laatst op kraamvisite en hij durft een baby echt niet vast te houden. Tis te hopen dat dat veranderd als er een loeselbaby komt! Maar met kinderen vanaf een jaar of 1,5/2 is hij helemaal geweldig. Kinderen zijn ook gek op hem, lekker gek doen. Leuk om te zien. (kan niet wachten om hem zo te zien met ons eigen kindje.
@loesel jemig dat was dan nog best snel, in mei/juni gestopt met de pil zonder dat loeselman nog aan kids wou denken, en al vanaf november aan het proberen! Ik ben vorige jaar januari gestopt maar helaas is magzman nog steeds erg strikt met de condooms. Ergens ook wel fijn dat ik zeker weet dat hij het niet lichtzinnig opvat, dat geeft ook wel het gevoel dat hij het in ieder geval serieus neemt. oh, en Magzman durft ook geen baby's vast te houden!

@ Nukje dat schiet lekker op met jou! Mijn schoonzusje is ingeleid toen ze nog 3 weken te gaan had, omdat het kindje anders te groot werd! Nu week ik niet hoe groot nukkebeeb is, maar het zou dus best kunnen... spannend hoor! Ik ben bijna elk uur hier aan het checken of er al meer nieuws is haha!
Nukje, als je een inboedelverzekering hebt zou het kunnen dat je de schade kunt verhalen. Het hangt er wel van af wat voor soort inboedelverzekering, een hele uitgebreide bijvoorbeeld. De kans is denk ik klein dat je dan een enorm bedrag krijgt uitgekeerd. Tenzij je een enorm dure bank hebt. Ik geloof wel dat ze van de dagwaarde van de bank uitgaan. Even voorwaarden nalezen en/of even bellen naar je verzekeraar. Of gewoon flink wat matjes, moltons etc op de bank leggen!
@Magz Het was niet zozeer dat loeselman er echt nog niet aan wilde denken hoor. Hij wist wel dat hij kinderen wilde, maar niet goed wanneer. En ik denk dat hij niet heel enthousiast tegen mij wilde doen, omdat ik dan misschien weer TE enthousiast zou worden. En dan was ik nu misschien nog meer teleurgesteld dat het nog niet gelukt is. Meestal als ik eruit ben dat ik iets wil, dan wil ik het ook NU!! haha.
Ik zal eens vragen of mijn vriend wil meeschrijven.. bruhaha
@blacheflor:

ik zit in een soortgelijke situatie. Ik ben momenteel bezig met afstuderen en mijn vriend heeft gisteren zijn diploma in ontvangst genomen.

We zijn er samen ontzettend veel mee bezig, kijken zo veel mogelijk documentaire's en dergelijke over het onderwerp, denken na over namen, een ander huis(wonen nu 3 hoog, met 4 slaapkamers, dat dan weer wel), et cetera.

Ik krijg steeds meer het gevoel dat het heel snel moet gebeuren. Eerlijk gezegd hou ik het niet meer!

Het liefst stop ik vandaag nog met de pil, maar in juli studeer ik af, dus ik kan beter wachten tot juni/juli, maar wat is dat moeilijk!

Mijn vriend en ik zijn, zoals jullie wellicht raden, beiden vrij jong: 21 en 24.

Maar we zijn er helemaal klaar voor. Nu is het wachten op een vaste baan voor Kippenman, en een huis op de begane grond.

Oei, ik rammel, rammel, rammel!

(moest het even kwijt)
@kippenschoen waarom zou je niet kunnen afstuderen als je 5 maanden zwanger bent? (of: waarom zou je niet 5 maanden zwanger kunnen zijn als je aftudeert? :p)

@loesel: Ook mijn vent wil graag kinderen, een heel weeshuis vol heeftie lang geleden wel eens gezegd! Maar meneer denkt dat hij op een dag wakker wordt en dan denkt: zo, nu ben ik er klaar voor! Ik vertel hem steeds weer dat dat echt niet gaat gebeuren, dat zoiets moet groeien, het liefst tegelijk met mijn buik haha maar hij wil het niet horen. Ik denk dat hij vooral in zichzelf aan het wennen en bekokstoven is en dat ik het wel hoor als het moment daar is. Zucht. Wachten, wachten, wachten...
Leuk al die rammelaars hier!

Net weer iets geks... Collega 1 vraagt 'ben je op vakantie geweest ofzo?' en collega 2 'ik heb het idee dat er iets anders met je is, je hebt een soort gelukkige gloed over je ofzo...' Erhg, hier krijg ik dus weer hoop van! Slaat nergens op i know, maar toch... Morgen en zaterdag wordt het pas ECHT spannend.
@nukje: je bent er bijna dus in principe kan nukkemeid zich nu al heel snel melden. wie weet hou je haar morgen alvast.

@assie: wel vervelend lijkt me dat je nu toch dat verweken gaat voelen. lekker blijven bewegen en misschien een lekkere massage van assieman

@magz: hoop toch echt dat die van mij niet dezelfde trekjes heeft als jouw man. Lijkt me echt frustrerend ben je eindelijk gestopt met de pil en dan zo streng aan de condooms.

hoop voor je dat magzman snel overstag gaat nu.

@pipo: zolang er nog niets heb je alle kans. WE blijven duimen.

@romo: geniet nog even van de momenten voor jezelf en romoman. binnenkort hopelijk de eerste echo en dan is iedereen er ineens druk mee.

hier is de training uiteindelijk erg lekker gegaan.

ben ondertussen ongeveer 7 kilo kwijt en mijn conditie is met sprongen vooruit gegaan binnen kort gaan ik met lavenderman onze eerste wedstrijd. 10 km.

de bedoeling is in elk geval dat ik wee een halve wil gaan lopen eind van het jaar.

lavenderman traint in het weekend de lange afstand mee.

dus misschien loopt hij ook wel de halve mee tegen die tijd we zullen zien. Wie weet levert dat een mooi op.
Hallo allemaal,

Ook ik ben een meelezer. Waar idd ook de eierstokken rammelen. Vriendlief loopt soms met wapperende handen en klakkende kaken langs me. Wij zijn sinds eind januari bezig, maar wacht nu op mijn 1e pilloze ongi. Dus afwachten aangezien ik voor de pil ook een onregelmatige cyclus had.
Haha wat grappig dat er zoveel meelezers zijn

Ik lees zelf ook al errug lang mee, volgens mij al toen Boefman nog niet eens om was..

Wel ontzettend leuk dat de meelezers ook zo'n warm welkom krijgen hier

En springstof, hierbij schuif ik aan op het eerste wachtbankje

Geloof ook dat we (hopelijk) tegelijkertijd van het eerste bankje af kunnen, dus hebben we zolang goed gezelschap

Goed.. nu maar weer eens aan het werk..

Toch verslavend dit
Ja, erg he! Heel verslavend.

@ alle meelezers (en nu misschien meeposters?):
@Magz: Dat klinkt heel bekend! Mijn vriend denkt er ook wel zelf over na, maar vindt het denk ik te echt worden als we erover praten ofzo. Praten gaat in ieder geval best moeilijk. Ik heb me er maar bij neergelegd. Dan maar via het forum een beetje mijn ideeen spuien zo af en toe.

Toen hij de eerste paar keer geen condoom had gepakt heb ik hem gevraagd of hij dat dan ook echt wel wilde. Toen antwoordde hij: ja, anders doe ik het toch niet?? Oooohhh, zo lekker nuchter. Ik hoop gewoon dat ik snel zwanger wordt, dan moet hij er wel over praten, haha.

@de rest: zwaai zwaai! Even geen tijd om uitgebreid te reageren op iedereen.
@loesel pffft elke keer als we sexen dan hoop ik heeeel stilletjes dat hij dat condoom achterwege laat. En dan pakt hij het toch, elke. keer. weer. En tja, daar word ik best verdrietig dan op zo'n moment soms, maar daar zet ik me ook maar weer snel overheen (anders heb ik nooit meer sex hahaha!) Hij heeft al wel eens gezegd dat wanneer we gaan beginnen hij me dit ruim op tijd laat weten, zodat ik niet stilletjes hoef te hopen, maar ja, het blijft toch kriebelen he?

@Pipo wat zie je er goed uit vandaag!!
@Lenne85: idd leuk dat alle meelezers welkom zijn. Er zijn op andere forums of is het fora al zoveel ledenstops.

Heb eerst een tijdje meegelezen en heb sinds kort een account aangemaakt. Wel spannend maar ook leuk om je verhaal kwijt te kunnen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven