Switchen stageplek?
dinsdag 1 maart 2011 om 18:38
Momenteel loop ik 1 dag in de week stage op een kinderdagverblijf. Volgend jaar moet ik 4 dagen stage gaan lopen. (ik studeer SPH)
Uit angst dat ik vast geen stageplek zou vinden, heb ik heel snel gesolliciteerd en toen gelijk een plek gevonden. Wederom op een kinderdagverblijf i.c.m. managementtaken.
Alleen nu heb ik nieuw vrijwilligerswerk en dat vind ik echt superleuk en interessant, namelijk in een inloophuis voor mensen met een eetsoornis. Daar zou ik ook stage kunnen gaan lopen. (weet natuurlijk niet of ik aangenomen word, maar kan 't gewoon proberen) Ik had daar eerst totaal niet aan gedacht, omdat ik dacht dat dat nooit zou lukken, alleen heb ik de afgelopen tijd veel geleerd en ik ga er ook vanuit dat dat 't komende half jaar nog weer zo is.
De tweede lijkt me dus leerzamer, omdat ik nu ook in een kinderopvang stage loop. En daarbij ben ik bang dat ik anders eigenlijk nog niets anders met mijn diploma kan, alleen in de kinderopvang, terwijl 't wel hbo is.
Wat nu? Ik heb dus al een stagecontract getekend... Waarschijnlijk kan ik 't écht niet maken om te switchen, hé? Wil niet dat 't vet asociaal is als ik dat doe, maar aan de andere kant maakt het hen misschien wel niks uit, omdat het nog lang duurt. (ik solliciteerde in januari en eerst ging ze er vanuit dat ik februari al ging beginnen, dus zo laat kan 't nog)
Wat is jullie idee hierover?
Uit angst dat ik vast geen stageplek zou vinden, heb ik heel snel gesolliciteerd en toen gelijk een plek gevonden. Wederom op een kinderdagverblijf i.c.m. managementtaken.
Alleen nu heb ik nieuw vrijwilligerswerk en dat vind ik echt superleuk en interessant, namelijk in een inloophuis voor mensen met een eetsoornis. Daar zou ik ook stage kunnen gaan lopen. (weet natuurlijk niet of ik aangenomen word, maar kan 't gewoon proberen) Ik had daar eerst totaal niet aan gedacht, omdat ik dacht dat dat nooit zou lukken, alleen heb ik de afgelopen tijd veel geleerd en ik ga er ook vanuit dat dat 't komende half jaar nog weer zo is.
De tweede lijkt me dus leerzamer, omdat ik nu ook in een kinderopvang stage loop. En daarbij ben ik bang dat ik anders eigenlijk nog niets anders met mijn diploma kan, alleen in de kinderopvang, terwijl 't wel hbo is.
Wat nu? Ik heb dus al een stagecontract getekend... Waarschijnlijk kan ik 't écht niet maken om te switchen, hé? Wil niet dat 't vet asociaal is als ik dat doe, maar aan de andere kant maakt het hen misschien wel niks uit, omdat het nog lang duurt. (ik solliciteerde in januari en eerst ging ze er vanuit dat ik februari al ging beginnen, dus zo laat kan 't nog)
Wat is jullie idee hierover?
dinsdag 1 maart 2011 om 18:48
dinsdag 1 maart 2011 om 18:55
Als je pas in september begint bij de nieuwe stageplek dan vind ik dat je nog wel kunt switchen. Laat het je stageplek dan wel zo snel mogelijk weten en leg gewoon eerlijk uit waarom je van mening bent veranderd. Ik denk dat ze het wel snappen. Je stage is namelijk wel van belang als je straks gaat solliciteren.
dinsdag 1 maart 2011 om 19:21
Zou eerst even overleggen op je vrijwilligerswerk welke mogelijkheden voor jou zien om daar stage te lopen.
Ik kan me voorstellen dat je de reguliere kinderopvang niet 2 maal wil doen in je stage. Sterker nog toen ik de SPH deed mocht dit niet eens.
Als je het goed onderbouwd kun je je stage op het KDV nog wel afzeggen hoor.
Ik kan me voorstellen dat je de reguliere kinderopvang niet 2 maal wil doen in je stage. Sterker nog toen ik de SPH deed mocht dit niet eens.
Als je het goed onderbouwd kun je je stage op het KDV nog wel afzeggen hoor.
dinsdag 1 maart 2011 om 19:39
Bedankt voor jullie reacties.
Was eerlijk gezegd bang voor reacties in de trant van; dat je er uberhaupt aan dénkt...contract is getekend, dus dan kun je niet meer terug.
Maar gelukkig valt dit erg mee! Ik ga morgen eens informeren naar of er sowieso de mogelijkheid is voor een 3e jaars stage (ik dacht van wel, maar even voor de zekerheid) en hoe en wat precies.
Oeh, ben heel benieuwd!
Was eerlijk gezegd bang voor reacties in de trant van; dat je er uberhaupt aan dénkt...contract is getekend, dus dan kun je niet meer terug.
Maar gelukkig valt dit erg mee! Ik ga morgen eens informeren naar of er sowieso de mogelijkheid is voor een 3e jaars stage (ik dacht van wel, maar even voor de zekerheid) en hoe en wat precies.
Oeh, ben heel benieuwd!
dinsdag 1 maart 2011 om 20:16
Het is een stage, onderdeel van je studie, je moet ervan leren. Het gaat hier om jou. Je bent niet een goedkope werknemer, vrijwilliger of wat dan ook. Je bent een stagiaire. En dus moet je gaan voor wat voor jou het meest leerzame is.
En asociaal vind ik het helemaal niet, zeker niet als je pas in september zou beginnen. Genoeg tijd om een ander te vinden.
En asociaal vind ik het helemaal niet, zeker niet als je pas in september zou beginnen. Genoeg tijd om een ander te vinden.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
dinsdag 1 maart 2011 om 21:30
Natuurlijk kan je nog switchen, je begint pas in september. Ze hebben nog genoeg tijd om een nieuwe stagiaire te vinden als ze dat willen.
Kan je bij het inloophuis wel een volwaardige stage lopen? Dat zou ik wel even checken, werken daar HBO geschoolde mensen die jou kunnen begeleiden? En kan je daar aan je uren komen? Zo ja, klinkt dit mij ook veel beter en leerzamer in de oren dan (nog) een stage op een KDV. Mag dat eigenlijk wel een 3e jaars stage op een gewone KDV? Of is het een kinderdagcentrum of MKD?
Overigens ben ik benieuwd waar het inloophuis is waar je nu vrijwilligerswerk doet?
Kan je bij het inloophuis wel een volwaardige stage lopen? Dat zou ik wel even checken, werken daar HBO geschoolde mensen die jou kunnen begeleiden? En kan je daar aan je uren komen? Zo ja, klinkt dit mij ook veel beter en leerzamer in de oren dan (nog) een stage op een KDV. Mag dat eigenlijk wel een 3e jaars stage op een gewone KDV? Of is het een kinderdagcentrum of MKD?
Overigens ben ik benieuwd waar het inloophuis is waar je nu vrijwilligerswerk doet?
woensdag 2 maart 2011 om 10:10
Als je een 'ja' krijgt van je vrijwilligerswerk en je ziet daar genoeg mogelijkheden. Dan zou ik het stagecontract laten ontbinden. De school zou hier moeilijk over kunnen doen, maar je moet het wel bespreekbaar maken ! (je mag namelijk niet zomaar switchen, daar zijn regeltjes aan verbonden). Je geeft het nu aan, dus heeft de stageplaats genoeg tijd om nog iemand anders te regelen voor september.PS: meld dit niet via de mail, maar doe het op zijn minst telefonisch. Denk aan je professionaliteit en mogelijke toekomst (netwerk, samenwerking en mogelijkheden) Rond het netjes af
woensdag 2 maart 2011 om 10:15
donderdag 3 maart 2011 om 21:47
Bedankt voor alle reacties! Door alle reacties dat ik dat juist beter wel kan doen, heb ik vandaag de stage gebeld & navraag gedaan op school en reageerden beide goed. Moet de stage nu alleen nog goed laten keuren door school, maar ze reageerden iig ook positief op 't feit dat ik al een stage heb, maar dit mij meer aanspreekt.
Nu dus maar afwachten. Voelt wel goed dat ik 't dan iig geprobeerd heb!
Nu dus maar afwachten. Voelt wel goed dat ik 't dan iig geprobeerd heb!