huishoudelijk hulp
donderdag 3 maart 2011 om 21:50
hallo allemaal
wij zijn een jong gezin, en we willen graag een huishoudelijke hulp.
ik heb al via marktplaats gekeken en we hebben 3 dames die langskomen. 1 is al geweest en ik heb daar toch niet zo een goed gevoel bij, ik heb nu wel een afspraak staan voor proef-schoonmaken.
stel dat de volgende 2 ook niet zijn van wat we willen, hebben jullie nog ideeen waar ik het beste kan kijken?
wij hebben 1 keer in de 2 weken iemand nodig die ons huis van boven naar beneden schoonmaakt. en nee dit is geen oproep.
ik hoor graag van jullie.
mvg missbreezer
wij zijn een jong gezin, en we willen graag een huishoudelijke hulp.
ik heb al via marktplaats gekeken en we hebben 3 dames die langskomen. 1 is al geweest en ik heb daar toch niet zo een goed gevoel bij, ik heb nu wel een afspraak staan voor proef-schoonmaken.
stel dat de volgende 2 ook niet zijn van wat we willen, hebben jullie nog ideeen waar ik het beste kan kijken?
wij hebben 1 keer in de 2 weken iemand nodig die ons huis van boven naar beneden schoonmaakt. en nee dit is geen oproep.
ik hoor graag van jullie.
mvg missbreezer
vrijdag 4 maart 2011 om 08:43
hallo
@schaffel: wij wonen in een maissonette. zo groot is het boven niet, dus dat valt mee. en zoals ramen zemen hoeft maar 1 keer in de zoveel tijd.
@kaetje: ja ik zit met 2 kindjes dus dan is er niemand thuis als ik iemand wil laten schoonmaken.
wat wij willen qua taken zijn: stoffen, stofzuigen, badkamer en toilet, dweilen. dus qua tijd ben je ca 2-3 uurtjes kwijt. tussendoor doen wij ook wel stofzuigen en toilet schoonmaken. maar ik wil gewoon meer tijd met de kinderen besteden.
@schaffel: wij wonen in een maissonette. zo groot is het boven niet, dus dat valt mee. en zoals ramen zemen hoeft maar 1 keer in de zoveel tijd.
@kaetje: ja ik zit met 2 kindjes dus dan is er niemand thuis als ik iemand wil laten schoonmaken.
wat wij willen qua taken zijn: stoffen, stofzuigen, badkamer en toilet, dweilen. dus qua tijd ben je ca 2-3 uurtjes kwijt. tussendoor doen wij ook wel stofzuigen en toilet schoonmaken. maar ik wil gewoon meer tijd met de kinderen besteden.
vrijdag 4 maart 2011 om 08:46
quote:missbreezer schreef op 04 maart 2011 @ 08:43:
Ik weet niet hoe groot je huis is maar 2 uurtjes lijkt me te weinig.
Zeker als het maar eens in de 2 weken is.
Ik weet niet hoe groot je huis is maar 2 uurtjes lijkt me te weinig.
Zeker als het maar eens in de 2 weken is.
vrijdag 4 maart 2011 om 09:24
Inderdaad lijkt 2-3 uurtjes in de twee weken mij ook wat weinig, neem aan dat in een huishouden met twee kindjes redelijk intensief wordt geleefd.
Hier komt mijn nichtje (16) op zaterdagochtend 2 a 3 uurtjes helpen, we poetsen dan samen. Manlief houdt dan de kids bezig.
Als het haar of mij eens niet uitkomt, dan slaan we een keer over.
Hier komt mijn nichtje (16) op zaterdagochtend 2 a 3 uurtjes helpen, we poetsen dan samen. Manlief houdt dan de kids bezig.
Als het haar of mij eens niet uitkomt, dan slaan we een keer over.
vrijdag 4 maart 2011 om 14:39
Nou ik vind het wel weinig. Als je met zijn 2en bent is 1 x per 2 weken misschien wel voldoende, maar nu we kinderen hebben maken we toch echt wel vaker schoon. De badkamer sowieso iedere week, WC ongeveer 3 keer per week, om de dag stofzuigen (of vaker als nodig), 2 x per week dweilen etc.
Doe je zelf dan ook nog wel iets? Ik zou zelf 2 x per maand een werkster willen, maar dan vooral voor de klussen waar je zelf niet vaak aan toe komt, bijv. de keukenkastjes uitsoppen, ramen zemen etc.
Doe je zelf dan ook nog wel iets? Ik zou zelf 2 x per maand een werkster willen, maar dan vooral voor de klussen waar je zelf niet vaak aan toe komt, bijv. de keukenkastjes uitsoppen, ramen zemen etc.
zaterdag 5 maart 2011 om 22:18
Wees heel kritisch (als dat kan) want ik heb de volgende ervaringen:
-Schoonmaakster 1
heel lief, echter dingen verdwenen uit huis, bleek schoonmaakster een strafblad te hebben (haar broer, onze tuinman, heeft mijn moeder toen ook nog bedreigd toen het "uitkwam" );
-Schoonmaakster 2
Vond de sieraden van mijn moeder blijkbaar te mooi om te laten liggen... Haar echtgenoot sprak in half Nederlands half Pools ook bedreigingen naar mijn moeder uit
-Schoonmaakster 3
Valt gelukkkig tot nu toe mee:Fatsoeneert haar kapsel met de kam van mijn man... en komt altijd veel te laat
Maar wel een harde werkster
-Schoonmaakster 1
heel lief, echter dingen verdwenen uit huis, bleek schoonmaakster een strafblad te hebben (haar broer, onze tuinman, heeft mijn moeder toen ook nog bedreigd toen het "uitkwam" );
-Schoonmaakster 2
Vond de sieraden van mijn moeder blijkbaar te mooi om te laten liggen... Haar echtgenoot sprak in half Nederlands half Pools ook bedreigingen naar mijn moeder uit
-Schoonmaakster 3
Valt gelukkkig tot nu toe mee:Fatsoeneert haar kapsel met de kam van mijn man... en komt altijd veel te laat
Maar wel een harde werkster
zondag 6 maart 2011 om 00:12
ik zou eerder voor 3 uur gaan dan 2 uur, 2 uur vind ik echt heel weinig. Het kan wel in die tijd, maar dan wel een beetje met de franse slag en dat lijkt me niet de bedoeling als ze maar eens in de 2 weken komt. Ik kan alleen met de badkamer al een uur bezig zijn als ik um echt goed doe (heb geen grote badkamer en werk ook echt hard door). Ik zou in eerste plaats via via een schoonmaakster proberen te vinden, als dat niet lukt via het prikbord van de supermarkt ofzo en daarna pas via marktplaats...