huishoudelijk hulp

03-03-2011 21:50 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal

wij zijn een jong gezin, en we willen graag een huishoudelijke hulp.

ik heb al via marktplaats gekeken en we hebben 3 dames die langskomen. 1 is al geweest en ik heb daar toch niet zo een goed gevoel bij, ik heb nu wel een afspraak staan voor proef-schoonmaken.

stel dat de volgende 2 ook niet zijn van wat we willen, hebben jullie nog ideeen waar ik het beste kan kijken?

wij hebben 1 keer in de 2 weken iemand nodig die ons huis van boven naar beneden schoonmaakt. en nee dit is geen oproep.

ik hoor graag van jullie.

mvg missbreezer
Ik zou het vragen bij vrienden, kennissen en familie. Dat lijkt me iets betrouwbaarder dan via marktplaats, die mensen hebben al ervaring met de hulp en dus ook minder kans dat ze er niks van bakt poetst.
Om je heen vragen bij vrienden/familie/collega's of zij iemand kennen/adviseren.
ik heb ook iemand via marktplaats. Gewoon 3 mensen gevraagd om langs te komen. Deze dame vonden we het prettigst overkomen.
als je dr geen goed gevoel bij heb waarom laat je dr wel schoonmaken. Beter iemand die je een goed gevoel geeft en kan (gaan) vertrouwen denk ik.. Geen bekende die iemand aan kunnen raden? Studente?? Ideale bijbaan!
Geen goed gevoel=niet doen!

De beste schoonmaaksters komen via kennissen, buren en vrienden. Even rondvragen dus.

Succes!
Briefjes in de supermarkt?
Hier via via een overvloed aan poetsdames. Ik zou iemand vragen die je kent of al bij kennissen vrienden etc poetst
Joehoe
alvast tnx voor de reacties.

ik ga er nu zeker hard over nadenken of ik die ene wel laat komen voor proefschoonmaken.

ik zal zeker een blog plaatsen op me hyves. idd wie weet hihi.
Waardoor komt het dan dat je bij deze geen goed gevoel hebt?
Gaat het om iemand die bij je komt schoonmaken als er verder niemand is en dus een sleutel van je huis krijgt? Dan zou ik echt liever iemand hebben die al langere tijd bij vrienden/kennissen/familie werkt. Als je goed wilt betalen vind je zo iemand!
Wil jij echt iemand die één keer in de 2 weken,héél je huis,van boven naar beneden schoonmaakt? Hoeveel uren mag ze daar over doen en en wat zijn jouw verwachtingen dan?

hallo

@schaffel: wij wonen in een maissonette. zo groot is het boven niet, dus dat valt mee. en zoals ramen zemen hoeft maar 1 keer in de zoveel tijd.

@kaetje: ja ik zit met 2 kindjes dus dan is er niemand thuis als ik iemand wil laten schoonmaken.

wat wij willen qua taken zijn: stoffen, stofzuigen, badkamer en toilet, dweilen. dus qua tijd ben je ca 2-3 uurtjes kwijt. tussendoor doen wij ook wel stofzuigen en toilet schoonmaken. maar ik wil gewoon meer tijd met de kinderen besteden.
quote:missbreezer schreef op 04 maart 2011 @ 08:43:

wat wij willen qua taken zijn: stoffen, stofzuigen, badkamer en toilet, dweilen. dus qua tijd ben je ca 2-3 uurtjes kwijt. tussendoor doen wij ook wel stofzuigen en toilet schoonmaken. maar ik wil gewoon meer tijd met de kinderen besteden.

Ik weet niet hoe groot je huis is maar 2 uurtjes lijkt me te weinig.

Zeker als het maar eens in de 2 weken is.
Nou 2 tot 3 uur is goed te doen hoor, hebben wij ook en dan is het spik en span. Je moet gewoon een fatsoenlijke schoonmaakster hebben!
quote:meesje2010 schreef op 04 maart 2011 @ 09:14:

Nou 2 tot 3 uur is goed te doen hoor, hebben wij ook en dan is het spik en span. Je moet gewoon een fatsoenlijke schoonmaakster hebben!2 uur voor een heel huis??
Wij hebben onze hulp via een bevriend stel. Ze vraagt 11,- euro per uur en doet in 3 uur heel erg veel. 2 tot 3 uur is echt genoeg. Het is hun werk en ze doen het niet op hun gemakje. Zoals je zelf vaak doet.
Inderdaad lijkt 2-3 uurtjes in de twee weken mij ook wat weinig, neem aan dat in een huishouden met twee kindjes redelijk intensief wordt geleefd.

Hier komt mijn nichtje (16) op zaterdagochtend 2 a 3 uurtjes helpen, we poetsen dan samen. Manlief houdt dan de kids bezig.

Als het haar of mij eens niet uitkomt, dan slaan we een keer over.
@liv 2-3 uur is zeker genoeg!! Of jullie hebben een trage poetshulp of een kast van een huis!!
Nou ik vind het wel weinig. Als je met zijn 2en bent is 1 x per 2 weken misschien wel voldoende, maar nu we kinderen hebben maken we toch echt wel vaker schoon. De badkamer sowieso iedere week, WC ongeveer 3 keer per week, om de dag stofzuigen (of vaker als nodig), 2 x per week dweilen etc.

Doe je zelf dan ook nog wel iets? Ik zou zelf 2 x per maand een werkster willen, maar dan vooral voor de klussen waar je zelf niet vaak aan toe komt, bijv. de keukenkastjes uitsoppen, ramen zemen etc.
@layla: ja dat soort dingen zou ik wel een werkster voor willen hebben.

tussendoor doen wij ook gewoon stofzuigen, toilet enzo.

zo groot is ons huis niet, dus het valt wel mee.
Wees heel kritisch (als dat kan) want ik heb de volgende ervaringen:

-Schoonmaakster 1

heel lief, echter dingen verdwenen uit huis, bleek schoonmaakster een strafblad te hebben (haar broer, onze tuinman, heeft mijn moeder toen ook nog bedreigd toen het "uitkwam" );

-Schoonmaakster 2

Vond de sieraden van mijn moeder blijkbaar te mooi om te laten liggen... Haar echtgenoot sprak in half Nederlands half Pools ook bedreigingen naar mijn moeder uit

-Schoonmaakster 3

Valt gelukkkig tot nu toe mee:Fatsoeneert haar kapsel met de kam van mijn man... en komt altijd veel te laat

Maar wel een harde werkster
ik zou eerder voor 3 uur gaan dan 2 uur, 2 uur vind ik echt heel weinig. Het kan wel in die tijd, maar dan wel een beetje met de franse slag en dat lijkt me niet de bedoeling als ze maar eens in de 2 weken komt. Ik kan alleen met de badkamer al een uur bezig zijn als ik um echt goed doe (heb geen grote badkamer en werk ook echt hard door). Ik zou in eerste plaats via via een schoonmaakster proberen te vinden, als dat niet lukt via het prikbord van de supermarkt ofzo en daarna pas via marktplaats...
Die van ons doet hele huis in 3 uur per week.

Maar die pakt ook altijd 1 grote klus per week mee: ramen lappen, koelkast uitsoppen, keukenkastjes oid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven