dashi maar in het japans...

03-03-2011 22:31 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
dashi, maar de gerbuiksaanwijzing is in het japans.

600 ml, 1000ml, en japans..

wie o wie gebruikt dit en weet hoeveel water ik moet toevoegen?
Ik word naar Facebook gelinked, vertel eens, wat is dashi?
foto lukt niet helemaal.. sorry

dashi is japanse boulion..

maar de foto is toch essentieel, zodat iemand het herkent..
kijk eens : http://tinyurl.com/4cgatzr
http://www.grouprecipes.com/90985/makin ... -soup.html
Wie oh wie weet het? Het is echt mumbo jumbo... wie gebruikt deze zakjes, of spreekt japans?
@swet summer, google snap ik hoor. Het gaat echt om deze specifieke verpakking, of iemand weet hoeveel water erbij moet.. japans is namelijk niet te lezen voor mij, en aan een generiek recept heb ik net zoveel als aan een dobbelsteen gooien en het aantal ogen keer 100ml erbij doen.
quote:saded schreef op 03 maart 2011 @ 22:41:

@swet summer, google snap ik hoor. Het gaat echt om deze specifieke verpakking, of iemand weet hoeveel water erbij moet.. japans is namelijk niet te lezen voor mij, en aan een generiek recept heb ik net zoveel als aan een dobbelsteen gooien en het aantal ogen keer 100ml erbij doen.Dan doe je het toch op smaak? Begin met 200ml.. Te zout/sterk? Doe je er weer wat water bij. Enzovoort.. Weet je toevallig voor hoe veel personen deze soep is? Tel dan ongv 250 a 300ml per persoon..
nee, weet helemaal niks verder... was van plan een half zakje op 500 ml te mikken en dan te gaan proeven.. maar ja, aangezien ik er ook geen idee van heb hoe het zou horen te smaken...
Vertrouw in dat geval gewoon op je eigen smaakpapillen :-) .. Jij moet het eten, dus voeg water toe totdat het jou bevalt..

Succes!
hmhm, als er geen ander antwoord komt ga ik dat ook zeker doen.. maar het is een ingredient voor een ander gerecht (tamagoyaki) dus word weer gemengt, dus heb graag de smaak goed:)
Wat betekent de 600 ml, 1000 ml in je openingspost? Waar heb je die vandaan?
quote:Fiorah schreef op 03 maart 2011 @ 23:22:

Wat betekent de 600 ml, 1000 ml in je openingspost? Waar heb je die vandaan?Staat op de gebruiksaanwijzing, zie foto.
Die van mij zegt 10g per 1,5 liter. Maar die is wel van een ander merk, aan de verpakking te zien.
Yep, ervaring met dashi hier. Ik gebruik het vaak als basis voor misosoep. Ik gebruik 1 zakje voor 2 grote soepkommen, dat is inderdaad 600 ml.
Neem mee naar een Japans restaurant en vraag om vertaling?
Wat eten we vanavond?
Is het nog gelukt?
http://www.coquinaria.nl/recepten/bouillons/dashi.htm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven