Burnout! Het vervolg

09-02-2011 17:27 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Burnout? Het begin.

Hier kunnen we verder. Verder met onze verhalen, verder met troostende woorden, verder met goede adviezen, verder met 'klagen', verder dingen van ons afschrijven. Kortom verder met het schrijven over ons leven met een burnout en het herstel daarvan.
Yuk, ben hondsberoerd

Ik wil morgen wel naar body&mind, maar geloof dat het beter is als ik oversla...daarna namelijk naar ba, savonds krijgen we eters en daarna met hun naar theater. Das wel veel op een dag...

Ik moet naar ba

Ik moet koken

Ik moet naar theater

Nee, geen ruimte meer voor willetjes en zoukunnetjes.

Poging 3 tot slapen gaat in.
Mmmm...fijn....misselijk, uiteindelijk bijna slapen, word je wakker omdat er een kat vreselijk staat te kotsen voor je slaapkamerdeur

Poging 4. Wish me luck.
En, nog een beetje gelukt maris?

Ik ga weer vol goede moed... Nieuwe dag, nieuwe kansen

Heb eerst overleg met een collega en dan na de lunch inhoudelijk met lg.

Wish me luck.
Good luck, Lief!

Ik heb goed geslapen, sporten ging slecht (duizelig).

Ik zit nu te wachten bij bloedprikken, nog 12 wachtenden voor me. Ik zit hier al een kwartier en er zijn nu twee mensen geprikt. Dat kan dus nog wel even duren.

Heb je nog een beetje geslapen, Marris? Je dag klinkt druk, doe je rustig aan zolang dat kan?

Ik ga zo naar mijn moeder, we gaan cupcakes en taart maken. Even proberen alvast voor de verjaardag van mijn moeder over een paar weken.
Wat een leuk vooruitzicht voor vandaag abc!

Ik heb vandaag maar een legging aan met een rokje, want gister toch een en ander opgelopen waardoor het dragen van een spijkerbroek een beetje lastig is. Was niet mijn bedoeling, want wil er niet al te opgedoft en verzorgd uitzien, maar ja, is niet anders. En bovendien, voor sommige mensen maakt dat toch niet uit hè.

Ik heb zo'n zin in het weekend. Even niks moeten...
Jouw sport is toch best gevaarlijk zo te lezen. Succes op je werk.

Nog vijf voor me....

Morgen komt mijn broer met gezin bij ons, gezellig. Zondag gaan we naar een tante van mijn vriend die jarig is geweest. Druk weekend dus, maar wel leuke dingen.
Ik ga morgen op stap met twee vriendinnen, heel benieuwd hoe dat gaat. Zal maar niet zo vroeg afspreken.

En zondag even op de koffie bij mijn zus. Ook zin in, tijd niet gezien.

Wat een ellende hè, dat bloed prikken. Dat lange wachten en je een beetje opvreten en dan die ziekenhuislucht zorgt er bij mij voor dat ik tijdens het moment supreme flauwval. Als ik in één keer kan doorlopen gaat het wel goed.

Mijn sport is niet gevaarlijk hoor, maar als je je binnenbeenspieren flink moet gebruiken en je bent dat neit gewend, dan wil er nog wel eens beurse plek verschijnen. Beter dan gekneusde ribben hoor!
Maris, heb jij nog een beetje geslapen uiteindelijk?

abc, klinkt als een leuke dag vandaag en een leuk weekend voor de boeg dus.

Wow Lief, wat doe jij een gevaarlijke sport, beetje voorzichtig met jezelf he.

Heb al een hele ochtend achter de rug. Oudste naar school gebracht, was gevouwen en opgehangen, nieuwe was in de machine. Maar de komende uren doe ik even niks meer, behalve jongste aandacht geven en wat voor mezelf proberen te doen. En hopelijk lukt het me om de jongste vanmiddag toch nog even op bed te krijgen, want dat gaat de laatste tijd wel moeilijker.

Lg had nog gebeld vanochtend, ze wilde weten hoe het gaat nu en ik moet een plan van aanpak ondertekenen van de ba. Ze komt vanmiddag even langs.
Mijn plannen voor dit weekend zijn morgen naar een draagdoekmeeting met een paar meiden van een ander forum. Verder niks, misschien als het droog weer blijft nog even naar buiten met man en kids.
quote:5x5 schreef op 04 maart 2011 @ 10:11:

Lg had nog gebeld vanochtend, ze wilde weten hoe het gaat nu en ik moet een plan van aanpak ondertekenen van de ba. Ze komt vanmiddag even langs.

WÁT?!?!?! Zo eenvoudig? Zó weinig inspanning van jouw kant?

Tssskkk.... Waar werk jij precies? Zoeken ze nog iemand misschien? Ik ben heel flexibel hoor, wil altijd wel graag dingen oppakken
Ja, zo makkelijk gaat dat bij ons (kennelijk). Had ik ook niet verwacht eigenlijk maar wel heel fijn! Maar echt...mijn leidinggevende is echt top!
Uiteindelijk nog wel geslapen ja alleen om 6u weer klaarwakker, maar tegen 8u toch weer in slaap gevallen....half uur geleden wakker geworden van een indringer: mn vader die de zolder komt verven. Gelukkig is het bijna klaar.

Mn schouders zitten weer muurvast, zo eerst maar weer even onder mn rooie lamp.

heb wel bij gelezen, maar heb nu mn reageer scherm open en besef me dat ik geen idee meer heb van wat ik net heb gelezen
Heb net nog even met de huisarts gesproken. Op de foto was idd veel ontlasting te zien en tot nu toe helpen die vezels ook niet voldoende. Het kleine beetje ontlasting wat er kwam is weer donkergroen. Ik kan vanmiddag een klysma halen en als met die vezels en klysma nog niet voldoende ontlasting vrij komt moet ik maandag weer terugkomen en wordt het toch een opname. Als ik eerder meer pijn krijg moet ik weer contact met de hap opnemen en anders maandag met de huisarts dus. Duimen jullie dat het dit weekend dan toch voldoende loskomt?
Ik duim, 5x5!! Had je alle huis, tuin en keuken middeltjes al geprobeerd?

Ben bij ba geweest. Deze maand nog gesprek met collega's en lg bij mij thuis (niet tegelijk hoor) en in april opbouwen richting werk. Zal eerst eens een kop koffie zijn en misschien mn laptop weer eens inkijken. Begin april terug komen om met hem te bespreken hoe we april precies in gaan vullen.
Pff....ben het even helemaal zat.
Wat is er dan, zonnestraal? Toch te hard van stapel gegaan deze week?

Ik heb het eigenlijk heel goed gedaan vandaag. Eerst naar collega, toen (in de kantine!) geluncht, vervolgens nog een uurtje gewerkt en daarna naar lg voor inhoudelijk overleg. En dat heb ik echt goed gedaan! Hij bleef zwijgen, dus ik ben door zijn commentaar gelopen, en heb vervolgens het (vele) commentaar van collega nog even met hem besproken. Hij was er stil van geloof ik, dat er nog zoveel commentaar te geven was... En dat ik heel blij was met dat commentaar. Naja, ieder zijn focus denk ik. Vervolgens waren we een kwartier te vroeg klaar, dus ik heb bedankt gezegd, en ben weg gelopen. Geen enkele kans om over gisteren te praten. En dat had ik me ook voorgenomen, dat doe ik alleen met bmw erbij. Het zat wel continue in mijn hoofd, maar ik had me heilig voorgenomen dat ik er niet over in gesprek zou gaan, en dat is me gelukt en dat is echt heel wat voor mij. Dat ik het er niet uitflap, of er op sarcastische wijze naar refereer. Ik had de indruk dat hij zich niet erg gemakkelijk voelde in het begin van het gesprek, maar dat is niet mijn probleem.

Daarna nog even met collega's zitten kletsen (het is tenslotte wél vrijdagmiddag) en toen naar huis gegaan. Voel me goed, maar merk wel dat ik nu niet meteen door moet stomen. Even tot rust komen.

5x5, ik duim voor je!

Maris, je bezoek aan ba klinkt positief. Je wordt goed ondersteund tot nu toe in je reintegratie vind ik.
Lief, wat ben jij vandaag assertief geweest bij je lg.

Maris, wat super hoe ze het bij jou aanpakken. Veel plezier vanavond. Is je zolder nu helemaal klaar?

5x5, ik ga ook voor je duimen! Jij ook veel plezier bij de meeting.

Abc, is het gelukt met de cupcakes en de taart? Jij hebt ook al zo'n gezellig weekend'voor de boeg.

Annemie, hoe is het met je?

Toffe, hoe is het met je vermoeidheid? Heb je een beetje rust kunt vinden de afgelopen dagen?
quote:lief_29 schreef op 04 maart 2011 @ 10:16:

[...]

WÁT?!?!?! Zo eenvoudig? Zó weinig inspanning van jouw kant?

...

Ik heb mijn PvA niet eens getekend. Mijn baas heeft wat ingevuld en daarmee was het klaar. Ik heb later een exemplaar gekregen. Zou dat problemen kunnen opleveren, een ongetekend pva?

Het bloedprikken was niet in het ziekenhuis, maar bij de huisarts. Daar komt twee keer per week iemand van de thuiszorg om bloed te prikken. Ik ga duizend keer liever naar het ziekenhuis. Daar zijn ze tenminste snel en efficiënt. Dit duurde echt vreselijk lang. Als ik ooit nog eens bloed moet laten prikken van de ha, dan rijd ik wel naar een stad verderop en laat ik daar prikken bij het lab waar het uiteindelijk toch heen gaat. De extra reistijd is minder dan de extra wachttijd hier.

Je dag klinkt goed Lief, en je weekend plannen ook. Heel goed dat je verder niet hebt gereageerd op gister en zakelijk dat besproken hebt, waar je de afspraak voor had.

Zonnestraaltje, wat is er?

De taarten en cupcakes zijn wel leuk geworden, ik had niet veel inspiratie, dus die van mij zijn een beetje simpel geworden, maar mijn moeder is echt heel creatief bezig geweest nog toen ik naar huis was. Ik heb nog een klein taartje die ik nog moet afmaken, daar ga ik morgen een prinssentaartje van proberen te maken voor mijn nichtjes.

Het ging heel lang goed en opeens was ik helemaal op. Mijn lichaam was supermoe en ik kreeg van het ene op het andere moment knallende hoofdpijn. Mijn ouders hebben snel mijn spullen voor me ingepakt en ik ben zo naar huis gegaan, hun met alle rotzooi achterlatend. Auto rijden kostte me moeite, maar eenmaal thuis ging het na een poosje rustig op de bank ook wel weer snel beter. Dat is dus al een hele verbetering. Ik ben nu nog wel moe en ik krijg ook wel hoofdpijn van het lezen hier, dus ik blijf niet hangen.
Baal even van hoe het allemaal gaat. Dat ba geen concrete opbouw doorgeeft. Dat ik steeds tegenstrijdige verhalen hoor van lg en ba. Dat ba mijn therapeute op d'r vinger heeft getikt (hoorde ik vandaag pas) omdat ze namens mij heeft verteld waar ik tegen aan loop en dat het verstandig was om de afgelopen tijd even vrij te zijn. Mijn therapeute behoort niet op de stoel van ba te gaan zitten waren zijn woorden.

Baal er gewoon van, dat ik helemaal niet weet waar ik volgende week aan toe ben. Want ba heeft niks concreets gezegd hierover. Dus ik kan het zelf weer uitzoeken. Lg geeft me wel alle ruimte, dat is wel fijn. Maar ik weet zelf niet wat het beste is en hij ook niet. Dus we doen maar wat....

Heb pas over 2 weken een afspraak met ba. Hij geeft zelf aan dat ik 7 maart weer moet beginnen maar verder precies zoals de vorige keer weer niks concreets.

Heb wel aan de therapeute gevraagd wat haar advies zou zijn en dat is maandag maar 2 uur werken. Woensdag heb ik weer een afspraak met haar en dan kijken hoe verder te gaan.

Maar ik weet nu al, als ik dit zou doen dat mijn ba daar moeilijk over gaat doen. Ook naar hun toe en ik bungel er weer tussen in. Zo ook met het pva, dat moet nog steeds ingevuld worden. De laatste en de eerste keer was in juni. Was toen ook al bijna 2 maanden te laat. Mijn lg bedoeld het allemaal goed en sinds kort moet hij dit gaan regelen. Heeft hier dus helemaal geen verstand van. Heb het gevoel, dat ik overal voor moet vechten. Moet hier zoveel energie in stoppen, terwijl die al ver te zoeken is.

Ben vanmiddag ook echt uitgeput in slaap gevallen...

Vertel de rest wel op hyves.
Abc, je hebt dat tegenwoordig wel vaker he, dat plotselinge instorten. Rot is dat. Ik vind dat één van de grootste uitdagingen nu, om het wat eerder te voelen aankomen. Zorg goed voor jezelf vanavond, goed drinken he.

Zonnestraal, zorgen hier om jou!
Ooohhwww....ben gesloopt. Gister ba, daarna boodschappen gedaan, thuis aangekomen had ik lekker de tijd om even op de bank te liggen, kopje thee, tijdschrift, gezicht in de zon....belde schoonmoeder. Anderhalf uur dus toen was het tijd om met het eten te beginnen, want we kregen eters en stonden wat op tijd, omdat we naar het theater gingen. Voor theater voorstelling toch maar een pam genomen. Het was erg leuk, wel hele avond erge hoofdpijn, maar wel genoten (cabaret) en nu...ben ik net wakker en mn lijf voelt alsof er een kudde olifanten over me heen is gewalst. Gelukkig hoef ik niks vandaag en kan ik lekker bijkomen.

Kom later bij lezen en reageren, typ nu met foon...
Geniet van je Maris dag!

Waar hangt iedereen uit vandaag? Het is wel erg stil geworden hier. Wil eigenlijk een poging gaan wagen om de rotzooi op te ruimen. Maar ik heb gewoon geen zin. De bank zit veel te lekker
Zijn jullie carnaval aan het vieren ofzo??

Ik heb een vreselijk luie dag, maar kan me ook echt nergens toe zetten. Aan de ene kant irriteert het me dat een avondje naar het theater nog zoveel van me vraagt, aan de andere kant... tsja, so be it. Aan overgeven dus maar.

Vriend moet het hele weekend werken, ook niet zoveel aan, maar goed, ik kan wel beter nietsdoen als ik alleen ben, dus in dat opzicht is het misschien niet verkeerd.

Hij komt zo thuis, misschien wil ie nog even een stukje wandelen, kom ik de deur ook nog even uit En de zon schijnt hier.

Zon (mag dat ook?) ik begrijp je frustratie... heb je verhaal op hyves gelezen en kan niet anders zeggen dan dat ik dat best heftig vind, en me voor kan stellen dat het er niet makkelijker op wordt. voor jou! Hoe voel je je vandaag? Nog even lekker rustig aan dit weekend?

5x5, hoe is het met jou? Begint het al een beetje los te raken in die darmen van jou? Ik hoop dat je hier niet bent omdat je het te druk hebt met je darm inhoud legen

Abc, jij hebt wel een druk programma dit weekend he? Hopelijk krijg je er energie van, ipv dat het je energie kost. Die instortmomenten zijn vervelend... hoe lang duurt het nu voor je die weer te boven bent? Kan je zo'n moment achteraf verklaren / aan zien komen?

Lief, kan jij je werk een beetje loslaten nu? Had je eigenlijk nog weekendplannen of lekker bijkomen van je (stoere!!) dag gisteren? Knap gedaan hoor. Hoe is het met je ribbetjes?
Maris, stuur eens wat zon deze kant op. Het is hier zo'n somber weer. Bah! Je mag ook wel mijn hond uit komen laten hoor, dan ben je meteen lekker buiten sportief bezig en je helpt mij.

Dan kan ik tenminste lekker lui op de bank blijven hangen

Ben eigenlijk best wel zenuwachtig voor volgende week. De eerste reden is waarschijnlijk nu wel duidelijk maar de tweede reden is toch wel dat ik maandagmiddag een gesprek met mijn pl wil over de gang van zaken. En hoe we mijn opbouw gaan aanpakken.

Morgen het gesprek maar eens goed voorbereiden.
Hier gaat het niet zo goed, ontlasting komt nog steeds niet goed op gang, gisteren een klein beetje na de klysma maar vandaag nog helemaal niks. Ik word echt wanhopig zolangzamerhand .

Ik heb nu laxeertabletten gehaald en ga vanaf nu t/m morgenavond alleen nog maar vloeibaar eten. Hopelijk werkt dat, anders weet ik het ook niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven