Geld & Recht alle pijlers

We vrekken hier verder ! :-)

06-10-2010 14:31 3013 berichten
Gratis tips, advies en goede raad.

Vrekkendames, en een enkele vrekkenheer ( ? ) stellen hun diensten gratis beschikbaar.

Iedereen is welkom !!!
Alle reacties Link kopieren
quote:moppetoet schreef op 04 maart 2011 @ 21:28:

Natuurlijk ben je van harte welkom, MV !

Dank jullie allemaal dat het geen probleem is om zo uit het niets mee te schrijven.

Financieel zit ik al een paar jaar aan de grond maar nu even heel erg nijpend dus ik heb een hoop tips.

Wat ik nog nooit heb gedaan maar wel eens van heb gehoord. Als je douched eerst lang koud is voor je eronder kan, een emmer onder en het water opvangen. Kan je gebruiken voor je wc door te spoelen of voor je planten. Of wat dan ook.

Wat ik ook niet heb gedaan maar wel zou willen. Het schijnt als je een baksteen in je reservoir van je toilet doet, je minder water verbruikt. Ik durf het niet omdat ik die klep er niet af krijg en alleen woon maar als ik een vriend had zou ik die het laten opknappen .

Wat ook een feit is, zorg dat je koelkast vol is. Al is het met flessen water. Je koelkast moet een vrij lege koelkast meer werken om het koel te houden. Dus ik heb er drinken in staan voor als er bijv. een keer visite komt en ik zelf niet drink. In de zomer flessen water.

Verder als je iets nodig hebt, koop het als het seizoen er niet naar is. Schaatsen in de zomer, een ventilator in de winter enz. Veel goedkoper.

Paar jaar geleden had ik hier een topic als voorloper van dit topic. Een topic met allemaal besparingstips. Maar ik kan het topic niet meer vinden. Misschien is het al zo lang geleden dat het oude systeem van Viva was, Max. Daarna is alles verwijderd. Maar stonden honderden tips op. Blij dat er weer een topic is. Had nog niet eerder gekeken omdat het toch een beetje pijn doet als de broekriem zo strak zit. Dan word je zo geconfronteerd als je hier meeschrijft.

Maar goeie tips is natuurlijk altijd goed. En omdat ik zelf er dagelijks mee bezig ben wil ik graag mijn tips delen met anderen. Dus kom ik leuke aanbiedingen tegen dan kom ik het met jullie delen.

Oja, ik weet even de naam er niet van maar ik krijg onder het minimum bedrag wat je maandelijks zou moeten ontvangen. Dan kom je in aanmerking voor een jaarlijkse bijdrage van 100 euro van de gemeente. Weet even niet hoe het heet maar het is toch meegenomen en je hebt er recht op.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
''Had nog niet eerder gekeken omdat het toch een beetje pijn doet als de broekriem zo strak zit. Dan word je zo geconfronteerd als je hier meeschrijft''.

Kan ik me voorstellen MV, maar misschien kan het ook juist positief zijn om hier mee te schrijven en onder ogen te zien hoe de situatie voor je is. Goed dat je nu toch meeschrijft, ik vind dat je goeie tips hebt gegeven. En misschien is het een kleine bemoediging om te zien dat je niet de enige bent die bewust met de financien omgaat. Sommigen uit vrije wil, en sommigen dus uit noodzaak.
MV, dit is al deel 2 van het vrekkentopic, misschien is het eerste ook nog wel terug te vinden in de krochten van het forum.

Hier kun je ook, gerubriceerd op verschillende onderwerpen, veel tips vinden: http://groups.omni-chat.com/consuminderen
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Mylene_Valerie schreef op 05 maart 2011 @ 10:19:

[...]

Oja, ik weet even de naam er niet van maar ik krijg onder het minimum bedrag wat je maandelijks zou moeten ontvangen. Dan kom je in aanmerking voor een jaarlijkse bijdrage van 100 euro van de gemeente. Weet even niet hoe het heet maar het is toch meegenomen en je hebt er recht op.

MV, langdurigheidstoeslag, als dat de 100 euro is die jij bedoelt verschilt per gemeente, de ene gemeente keert meer uit dan de andere. Maar als je jaren van een minimum moet leven heeft elke gemeente daar een regeling voor.

Langdurigheidstoeslag
Wat niet zo bekend is, is de witgoedregeling, 1 keer per 3 jaar kan je via de gemeente een geldbedrag krijgen om een nieuwe koelkast of wasmachine te kopen. Als je al lang op bijstandsniveau leeft kan je niet reserveren voor grote uitgaves, daar is deze regeling voor.
Wat vervelend voor je MV. De baksteen-in-de-spoelbak methode is hoogstens milieuvriendelijker maar zet financieel echt geen zoden aan de dijk. Kijk maar eens wat 1kuub water kost. Je bereikt hoogstens een grotere kans op verstoppingen omdat er misschien wat achter blijft in de afvoer.
Een klein beetje extra inkomen kan je sowieso creëren met money miljonair, euroclix en tns nipo doe je daar al aan mee mv?
quote:Atelier_madame schreef op 05 maart 2011 @ 12:45:

Een klein beetje extra inkomen kan je sowieso creëren met money miljonair, euroclix en tns nipo doe je daar al aan mee mv?

Nee wel eens voor opgegeven maar gezeik om niets en het brengt niets op. Ook die bedrijven dat je emails moet lezen, je leest je suf maar ik heb nog nooit een cent gezien.

Nee ik hou het bij tips waar je meteen wat mee kan. Ik ben trouwens wel een tester bij 2 bedrijven bij o.a. buzzer. Maar is maar incidenteel hoor dat je erbij zit. Laatst was het koffie wat ik niet lust maar toch ja gezegd want hoe minder je mee doet hoe minder je gevraagd wordt. Dus andere er blij mee gemaakt, ook met mijn deel.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:himalaya schreef op 05 maart 2011 @ 11:02:

MV, dit is al deel 2 van het vrekkentopic, misschien is het eerste ook nog wel terug te vinden in de krochten van het forum.

Hier kun je ook, gerubriceerd op verschillende onderwerpen, veel tips vinden: http://groups.omni-chat.com/consuminderen

Dank je.

Een andere tip. Ik heb mijn mobiele telefoon abonnement omgezet naar Ben. Voor 1 euro heb ik per maand 50 belminuten. Maar je kan het ook per maand verhogen en verlagen. Ik heb een maand gehad dat ik wist dat ik meer minuten nodig had, verhoogd, en de maand erop verlaagd.

Ik ben er erg tevreden mee. 1 euro per maand is niet veel als je er niet overheen gaat. Op internet kan je zien hoeveel minuten je hebt.

Verder heb ik geen abonnementen meer, gewoon op internet de krant lezen en de tvgids. Maar ja, dat zal iedereen hier al wel doen.
Abonnementen is inderdaad het eerste waar je op kunt besparen.

Maak je wel gebruik van de mogelijke toeslagen van de Belastingdienst, zoals huur- en zorgtoeslag ? En vul je je belastingformulieren verder in ?

Met een klein inkomen kan het heel goed zijn dat er over de hele linie teveel belasting wordt ingehouden, en dat brengen ze je echt niet met een strikje erom terug.
Het komt er weer aan: een dag gratis reizen met de NS op vertoon van het boekenweekgeschenk. Het kan op zondag 20 maart a.s.

Wil je graag reizen maar heb je het boekenweekgeschenk niet, dan kun je het misschien een dagje van iemand lenen.

Heb je het boekenweekgeschenk wel, dan kun je het een dagje uitlenen aan iemand.

In mijn volgende posting kom ik met verschillende kortingscoupons die ik net binnenkreeg. Heb je belangstelling voor iets, mail me!
Apenheul

10 euro p.p. (normaal 18,50 of 15,50 bij kinderen van 3 t/m 9 jaar)

Max 4 personen per coupon

Voor zover ik kan zien, is dit de enige coupon waar je ook je NS-vervoersbewijs moet laten zien

30-03-2011 t/m 30-06-2011

Caldic Collectie

2 kaartjes 15 euro ipv 20 euro

Hedendaagse (inter)nationale kunst

Kunsthal Rotterdam

t/m 15-05-2011

tentoonstelling Lucas van Leyden en de Renaissance

Normale prijs 2 volw. 25 euro, met coupon 12,50 euro

Museum de Lakenhal, Leiden

22-03-2011 t/m 29-05-2011

Walibi

Normale prijs arrangement 38,50 euro, met deze coupon 28,50 euro

Arrangement is: toegang park, menu (friet, mayo, fris), set Walibi-oren ( )

Max 4 personen per coupon

09-04-2011 t/m 31-07-2011

Zuiderzeemuseum Enkhuizen

t/m 01-04-2011 alleen binnenmuseum geopend: 7 euro voor 2 pers. ipv 7 euro p.p.

02-04-2011 t/m 31-05-2011 binnen- en buitenmuseum geopend: 14 euro voor 2 personen ipv 14 euro p.p.

World Press Photo tentoonstelling

Entree 5,50 p.p. ipv 7,50 obv 1 persoon per coupon

23-04-'11 tm 19-06-'11

Oude Kerk, Amsterdam

Dubbellezing en boottocht naar Rijksmuseum

Normale prijs 30 euro p.p., met coupon 22,50 (meerdere personen per coupon mogelijk)

Arrangement: koffie/thee bij binnenkomst, 2 lezingen, bootreis, bezoek aan kleine presentatie Duinen en glas wijn/fris na afloop.

ALLEEN op 6 april en 13 april en aantal plaatsen is beperkt, max 250

Korting Percussiegroep Yamato in DelaMar

Totale korting 15 euro, te betalen is afhankelijk van welke rang je kiest

Info: www.delarmar.nl

Sea Life (Scheveningen)

Normale prijs 15 euro volw en kind (3 t/m 11 jaar) 10 euro.

Met coupon 2e kaartje (kind of volw) gratis

t/m 31-05-'11

Vaartocht Pannenkoekenboot en onbeperkt pannenkoeken eten

25% korting en bedrag is afhankelijk van welk arrangement je kiest

t/m 31-08-'11

Geldig in Nijmegen, Amsterdam, Rotterdam, reserveren aanbevolen

Eden Designhotel Maastricht

Voordeel 71 euro (178 euro ipv 249 euro)

Arrangement: overnachting 2 pers in Timeless Basis Kamer, ontbijtbuffet met bubbels en 3-gangendiner.

Aankomst vr of za: toeslag 20 euro p.k.p.n.

tot 30-06-'11 (niet geldig van 17-3 t/m 19-3 ivm Tefaf)

Bonnefantenmuseum Maastricht

Normale prijs 2 pers. 32 euro, met coupon 16 euro

t/m 30-04-'11

Sjiek Kookpunt Maastricht

3 gangenlunch ipv van 2 gangenlunch voor 22,50 (normaal 27,50)

maart en april 2011

Beethovens Symfonie nr. 5

Normale prijs 43,45 p.p., met coupon 32,50 (=25% korting)

16 en 18 april 2011

Onbeperkt aantal pers. per coupon

Nu eerst maar even posten voor ik me een rsi lees/typ
Ik weet wel dat het niet echt 'vrekken'tips zijn, maar als je toch al ergens naar toe wilde, dan maar beter met korting, toch!

Ga deel 2 zo typen.
quote:moppetoet schreef op 05 maart 2011 @ 13:06:

Abonnementen is inderdaad het eerste waar je op kunt besparen.

Maak je wel gebruik van de mogelijke toeslagen van de Belastingdienst, zoals huur- en zorgtoeslag ? En vul je je belastingformulieren verder in ?

Met een klein inkomen kan het heel goed zijn dat er over de hele linie teveel belasting wordt ingehouden, en dat brengen ze je echt niet met een strikje erom terug.Ja Humanitas regelt dat voor mij dus daar hoef ik mij geen zorgen over te maken. Alles met belastingen doen ze gelukkig.
Ik vrek niet omdat het perse moet, maar we gaan binnenkort trouwen dus ja....
quote:himalaya schreef op 05 maart 2011 @ 11:02:

MV, dit is al deel 2 van het vrekkentopic, misschien is het eerste ook nog wel terug te vinden in de krochten van het forum. Viva vrekkenclub part 1!
quote:Flashy schreef op 05 maart 2011 @ 15:41:

Ik vrek niet omdat het perse moet, maar we gaan binnenkort trouwen dus ja....Dat is een leuke reden om te vrekken!! Gefeliciteerd!!
quote:Janna_ schreef op 05 maart 2011 @ 16:04:

[...]

Viva vrekkenclub part 1!Vooruit, we verlengen de examenperiode van MV met een week
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ooh ik had vandaag zon goeide actie bij de Wibra, er hing een rek met kleding buiten, dit in de uitverkoop. Ik als kledingverslaafde kijk er even doorheen en tref een leuk rokje aan voor het gigantische (:P) bedrag van 2 euro. Dus ik ging afrekenen drukt die vrouw nog op een knop, gaat er 75% vanaf, ik kon dus wel 50 eurocent afrekenen. Ik moest echt heel hard lachen zo van klopt dit wel? :p Nou zo kan ik nog is een keertje wat kleding kopen haha
quote:Atelier_madame schreef op 05 maart 2011 @ 16:34:

Ooh ik had vandaag zon goeide actie bij de Wibra, er hing een rek met kleding buiten, dit in de uitverkoop. Ik als kledingverslaafde kijk er even doorheen en tref een leuk rokje aan voor het gigantische (:P) bedrag van 2 euro. Dus ik ging afrekenen drukt die vrouw nog op een knop, gaat er 75% vanaf, ik kon dus wel 50 eurocent afrekenen. Ik moest echt heel hard lachen zo van klopt dit wel? :p Nou zo kan ik nog is een keertje wat kleding kopen hahaDa's wel een heel strakke vrekactie
Ik was aan het zoeken op vi-va-vrekkentopic
Even in wat kortere versie

25% korting Avonturenpark Hellendoorn

Normaal 24,45 p.p. en nu 18,95 p.p. voor:

entree

friet/mayo, frikandel, cola, ijsje

22-04-'11 t/m 30-10-'11

Tikibad Duinrell

2e en 4e persoon 50% korting op entree

Prijs afhankelijk van kaartsoort (3 uur, 5 uur of onbeperkt)

t/m 31-03-'11

NS Fietsenstalling

20 euro korting op jaarkaart bemenste NS Fietsenstalling als je voor 31-05-'11 een jaarabo koopt (79 euro ipv 99 dus)

Eden Rembrandt Square Hotel

Arrangement: overnachting voor 2 pers., welkomstdrankje, 3 gangendiner en ontbijtbuffet v an 319 euro voor 219,50

tot 30-06-'11 m.u.v. 21-23 maart, 4-8 april, 29-30 april, 10-13 juni

Picasso in Parijs

Catalogus behorend bij de tentoonstelling Picasso in Parijs, Van Goghmuseum,van 29,95 voor 24,95

GENT

Arrangement: treinretour 2e klas vanaf elk treinstation in Nl), 2 x overnachting in 2 p-kamer, welkomstdrankje, 2 x 1 x uitgebreid ontbijtbuffet, 1 x rondvaart.

t/m 31-10-'11, diverse aankomstdata 3e nacht gratis.

Vanaf 149 p.p.

Ook nog coupons voor brasserie in Gent en het stadsmuseum voor als iemand wil combineren.

Antwerpen

Arrangement: treinretour 2e klas vanaf elk treinstation in Nl, 2 x overnachting in *** hotel, welkomstdrankje, stadsplattegrond, 2 x uitgebreid ontbijtbuffet v.a. 119 p.p.

Voor data/opties zie www.nshispeed.nl/spoor
En als je op viva vrekkentopic zoekt vind je deel 1 ook niet... want die heet vrekkenclub....
quote:thee schreef op 05 maart 2011 @ 16:35:

[...]

Da's wel een heel strakke vrekactie haha ja he, ik kon het niet laten om nog maar een keertje het rek door te kijken, maar kon niets anders leuks vinden :p
joepie...........ik krijg 945 euro terug van nuon!!!

Ik woon alleen en betaalde 130 euro per maand....

Ik let wel altijd op de energie ..lampen deuren....dus kijk, het loont zeker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven