Geld & Recht alle pijlers

We vrekken hier verder ! :-)

06-10-2010 14:31 3013 berichten
Gratis tips, advies en goede raad.

Vrekkendames, en een enkele vrekkenheer ( ? ) stellen hun diensten gratis beschikbaar.

Iedereen is welkom !!!
Alle reacties Link kopieren
Jaaa... memories sweet memories... een koffiefilterzakje met chips op woensdagmiddag. En LEKKER dat we het vonden, juist omdat we het niet altijd kregen.
hypotheek is bruto, gaat nog 150 af, maar dat zit verwerkt in de inkomstenkant

de alcohol gaat niet elke week op hoor, en als het wel eens snel op is omdat er veel bezoek is geweest, halen we ook niet nieuw.

wegenbelasting heb ik verkeerd opgeschreven, dat moet 30 euro zijn.

ziektekosten is al een collectief, ik ga er wel weer eens kritisch naar kijken. Mijn man heeft nogal een hoge tandartsdekking omdat hij veel problemen met zijn gebit heeft.Mijn zoon heeft elke week kinderfysio en met een basispakekt word dat maar 9 x vergoed, nu hebben we 100% vergoeding daarvoor.

Kleding zit bij overig in.

tv, is 3-in-1 bij een bekende aanbieder.

ik weet wel dat tele2 enzo goedkopere pakketten hebben maar in de omgeving ken ik wat mensen die daar gauw van terugkwamen. Slechte ontvangst, spookfacturen, slechte klachtenafhandeling vervolgens. Dit bedrag is all-in hè. Alle belkosten zitten er al in ook.

Mobiele telefoons: ik heb een prepaid waarmee ik ongeveer 10 euro per twee maanden verbel. Man heeft een telefoon van de zaak en daar mag hij ook privé mee bellen zolang het de spuigaten niet uitloopt. Het is dus geen optie om die als vaste telefoon te gebruiken, maar voor een incidenteel belletje hoeven we niks te betalen.

Het is eigenlijk sinds dit jaar dat het echt gaat wringen. Omdat al die dingen met 'maar' een paar euro omhoog gaan, maar onze lonen stijgen niet mee. Nou ja, ik volgende maand wel, ongeveer 70 euro bruto.
Gelukkig zijn sommige kosten ook maar tijdelijk (zoals zwemles voor de kinderen)
ja, ik zal blij zijn als die zwmeles erop zit. Zodra het A-diploma binnen is, gaan ze eraf.
quote:Starshine schreef op 02 maart 2011 @ 11:10:

ja, ik zal blij zijn als die zwmeles erop zit. Zodra het A-diploma binnen is, gaan ze eraf.Van A naar B diploma was bij mij vroegah maar 5 lessen, nog geen 2 maanden verschil in datum op de diploma's. Dus misschien even informeren?
quote:layla1969 schreef op 01 maart 2011 @ 23:46:

Ik heb vandaag een baan aangeboden gekregen! Ben zooo blij, ben sinds 1 november al aan het solliciteren en nu dus een leuke baan met ongeveer hetzelfde salaris als bij mijn laatste werkgever, dus dan kunnen we weer iedere maand weer structureel gaan sparen.Jeeee! Gefeliciteerd!!
Ik vind je lijstje ook niet gek starshine.

Van mezelf weet ik dat ik kan besparen op huur. Ik heb een belachelijk hoge (particuliere) huur. Maar ik had weinig andere keus toen mijn ex en ik uit elkaar gingen. Ik woonde een behoorlijke tijd samen, en had mezelf een paar jaar daarvoor uitgeschreven bij de woningbouw. Nu heb ik me weer ingeschreven, maar het duurt hier gemiddeld 4,5 jaar voor je kan gaan reageren. En een huisje kopen gaat niet omdat ik nog wettelijk aansprakelijk ben voor de hypotheek van het andere huis (betaal ik gelukkig niet meer aan mee, maar daardoor gaat alles wel op slot...)

Ik spaar erg veel, maar dat is om de schuld van het andere huis af te lossen. Mijn spaarbedrag is zo hoog, omdat ik er snel vanaf wil zijn van die schuld. Daardoor is het wel iedere maand heel erg krap.

Hiier mijn lijstje:

In: 2131 (incl reiskostenvergoeding)

Uit:

Huur: 720

Mobiel: 9.02 (simonly)

TV/Telefoon/Internet: +/- 60 (3-in-1, afhankelijk van hoeveel ik bel)

Autoverzekering: 31.72

Zorgverzekering: 133 (incl tandartsverzekering, slechte tanden)

Belasting auto: 31

Huis verzekeringen: 13.50

Gas+Electra: 81 (was voorheen 67 maar is verhoogd)

Boodschappen: 120

Benzinekosten: 180 (vrijwel alleen woon-werk)

Kadootjes: 20 - 30

Lenzen: 10

Sparen: 400

Dat zou dus goed moeten lukken, maar de dingen waar het bij mij altijd mis gaat zijn belastingen, eigen risico verzekeringen, auto die stuk gaat, en jaarlijks terug komende kosten.

Daar heb ik te weinig overzicht op.
En hoera voor Layla
Inderdaad Layla!! gefeliciteerd!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Punica, volgens mij mis je nog wel wat kosten in je overzciht. Als ik alles optel kom ok op 1800 (inclusief sparen), dus 'mis' je nog iets van 300??
quote:SuperCow schreef op 02 maart 2011 @ 14:21:

Punica, volgens mij mis je nog wel wat kosten in je overzciht. Als ik alles optel kom ok op 1800 (inclusief sparen), dus 'mis' je nog iets van 300??

Ja ik heb even (een heel jaar) terug gekeken, ik heb dus vaak kostenposten die "erbij" komen...

Ik zie dat het kadootjes bedrag hoger is dan ik eerst in had geschat.

Een groot gedeelte gaat op het moment op aan emigratiekosten. Maar andere maanden is het o.a.kleding (ik zag dat ik dat mistte in mijn overzichtje!) Ik gok 50 euro per maand. De ene maand koop ik niks, de andere maand schoenen, bijvoorbeeld.

1 uitstapje per maand (30 euro?),

eten/koken bij vrienden (leggen we 15 euro voor uit),

hobby, ong 20 euro per maand

Kapper, ong 10 euro per maand

Andere dingen die ik ben vergeten zijn dus de jaarlijkse kosten waar ik altijd tegenaan loop.

Ik heb een best uitgebreid overzicht, en toch zie ik veel over het hoofd!
Bedankt voor jullie felicitaties! Ik zit nu alleen nog te wachten op een mail van a.s. werkgever met een concept bedrag en een bruto/netto berekening. Die zou hij gisteren proberen door te mailen, maar ik heb hem niet binnen. Stresskip als ik ben begin ik hem al te knijpen.

Goh die lijstjes van jullie vaste lasten zijn heel herkenbaar, hier ook hoge vaste lasten, we hebben al bijna 2300 euro aan vaste lasten, nu hebben we wel 2 inkomens, maar als ik langdurig werkloos zou zijn geweest zou het echt lastig worden om rond te komen.
nog gefeliciteerd Layla!

Ik kreeg trouwens net een brief van Verenigign Eigen Huis dat ze een collectief aan het vormen zijn om goedkoper groene stroom in te kopen.

Je kunt je vrijblijvend inschrijven en dan krijg je vanzelf een aanbod en kun je beslissen of je wel of niet meedoet.

Interesse? www.veiligsamenoverstappen.nl
Ik heb nog twee Slankie codes.

Kan ik daar iemand blij mee maken?
quote:Aitane schreef op 02 maart 2011 @ 15:13:

Ik heb nog twee Slankie codes.

Kan ik daar iemand blij mee maken?Heel graag, als het kan naar vivalayla1969@gmail.com, anders misschien verdelen tussen Flashy en mij?
quote:layla1969 schreef op 02 maart 2011 @ 15:34:

[...]

Heel graag, als het kan naar vivalayla1969@gmail.com, anders misschien verdelen tussen Flashy en mij?

Dat zou top zijn! flashy@live.nl

Ik had laatst gereageerd op iemand die ze hier aanbood maar tot nog toe geen reactie gehad?
Omdat ik hier altijd graag mee lees:

Unox Blond codes:

K737E-FYCM4-LPRWA

7KNJW-4JYA3-FRFRL

H3PFR-39JKP-CK777
Ik heb ook nog 2 blondcode's over. Wie wil ze hebben?

Wij kregen zaterdag onze gemeentelijke heffingen binnen. Slik 750 euro dat is voor een meerpersoonshuiden en 1 hond (hond kost 54,00). Echt belachelijk wat je betaald. Woon ik gewoon in een kleine vooroologse eensgezinswoning. Naja we zullen het gewoon moeten betalen dus maak mij er maar niet druk om.

Waterschap komt straks ook nog ergens eind maart. Vorig jaar was dat 350 euro meen ik uit mijn hoofd. Mag hopen dat die niet teveel is gestegen.

@Layla: Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Dat moet een heel goed gevoel geven. Heel veel succes.
quote:Flashy schreef op 02 maart 2011 @ 16:07:

[...]

Dat zou top zijn! flashy@live.nl

Ik had laatst gereageerd op iemand die ze hier aanbood maar tot nog toe geen reactie gehad?Ik heb jullie allebei een code gemaild!
Ook ik moest even slikken toen ik afgelopen week de rekening van de afvalstoffenheffing en de waterschapslasten zag. Ik lees trouw mee op het topic en vind mezelf al een redelijk goede 'vrek' , maar ik merk dat ik toch vrij weinig overhoudt per maand.

Nu toch maar de knoop doorgehakt om mijn autootje weg te doen. Met pijn in mijn hart, maar eerlijk gezegd vind ik hem te duur. Ik woon midden in de stad en doe al veel op de fiets. Nu maar wennen dat ik alles met de fiets en het OV moet doen. Dan neem ik wel een taxi als het echt niet anders kan. Voor mijn werk krijg ik een reiskostenvergoeding en kan ik prima met het OV (dat doe ik nu al).

Mijn besparing wordt dan de autoverzekering, APK, ander onderhoud (het is al een wat oudere auto), benzine, wegenbelasting, parkeervergunning hier in de binnenstad. Kortom, ik hoop dat het me wat oplevert.

Overigens overweeg ik om een abonnement op Greenwheels (of zo) te nemen. Dan kan ik bij grote boodschappen of andere noodgevallen toch een auto gebruiken. Heeft iemand daar ervaring mee?
Zwaartekracht is niet verantwoordelijk voor het feit dat mensen op elkaar vallen (Albert Einstein)
Ja, hier Greenwheelservaringen. Voor noodgevallen kun je het achter de hand houden. Voor structureel boodschappen doen... dan zou ik 'm te duur vinden. Voor een middagje weg in het weekend ben je toch al gauw zo'n 50 euro kwijt namelijk.

Via Greenwheels krijg je wel weer korting bij Europcar. Dat is dan wel weer handig.
quote:Aitane schreef op 02 maart 2011 @ 21:29:

[...]

Ik heb jullie allebei een code gemaild!Bedankt!
@Captain_O: het is mijn plan om dan zo weinig mogelijk gebruik te maken van greenwheels. Wat ik met het OV of de fiets kan doen, moet ik op die manier doen. Greenwheels moet dan voordeliger zijn dan een eigen auto (in mijn geval). Het afgelopen jaar ben ik er al achter gekomen dat ik de auto best wel meer kan laten staan. Het is vaak meer het gemak waardoor ik de auto pak.
Zwaartekracht is niet verantwoordelijk voor het feit dat mensen op elkaar vallen (Albert Einstein)

[...]

Ik heb jullie allebei een code gemaild!Dankjewel!

[...]

Ik heb jullie allebei een code gemaild!Dankjewel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven