Werk & Studie alle pijlers

Ben zo bang...

09-02-2011 23:40 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn jaarcontract loopt per 1 April af.

Dat weet ik, dat weet mijn manager.

Nu wil deze persoon volgende week, een gesprek met mij over dit contract.

Totaal overdonderd heb ik oké gezegd op deze afspraak.

Maar namate de uren verstrijken. na deze aankondiging van de manager.

Des te meer ik in de stress aan het schieten ben....

Ik kom voor deze baan uit een ww-situatie van 3 mnd.

Dat weet ook mijn huidige werkgever.

Omdat mijn vorige werkgever na 3 contracten mij geen nieuw contract wilde geven (geen obt-contract)

En wil dit niet nog een keertje meemaken....

Maar ben nu als de dood dat het mijn toch weer gaat gebeuren.

Ik kan geen reden bedenken waarom mij, niet een nieuw contract kan worden aangeboden.

Maar deze termijn (1,5 maand vooraf en daarbij nog ruim 7 weken vakantie te goed) maakt mij heel erg onrustig.

Zie ik spoken op de weg of heb ik door wat er gaat gebeuren?
quote:sister3 schreef op 11 februari 2011 @ 22:43:

...

Ik heb de afgelope dag een beetje erg op gedrag van andere opgelet. Ik wordt niet genegeerd of zo.

En klinkt misschien heel vreemd.....mijn verjaardag staat op de kalender van 2011.

Brengt wel weer een beetje hoop in mij naar boven. Dat ik er in waarschijnelijk in iedergeval 6mnd bij kan krijgen.

....

Jeetje zeg, als je hier je zekerheden uit moet halen...

Je klinkt inderdaad wel heel erg onzeker en paranoïde. Jouw werkgever doet gewoon keurig wat ie moet doen, daar is totaal niks vreemds aan en is al helemaal geen aanleiding om je zorgen te gaan maken. Je zou blij moeten zijn dat je baas zo netjes handelt.

Kennelijk heb je slechte ervaringen, maar dat zegt iets over je vorige bazen en niet over je huidige. Die man / vrouw schrikt zich rot als jij tot op je tanden gewapend en met je stekels op het 'strijdtoneel' van een gewoon gesprek betreedt.

Ergo: adem in, adem uit en ga maandag gewoon met een vriendelijk gezicht naar dat gesprek. Succes!
quote:sister3 schreef op 11 februari 2011 @ 22:43:

1966;

Ik kan je inderdaad gelijk geven.Houd liever hierbij de eer aan mijzelf. Dat ik weg moet. Dan is het een keuze, zeg maar.

Voelt dat vooral ook zo (niet dat ik weg wil, hoor)

Niet zoveel zin in de actie dat ik 5min. heb min spullen te pakken. En dan alles aan sleutels, pasjes enz. moet inleveren.

Heb mij daar echt heel slecht overgevoeld, soort (top-)crimineel of zo

Ik heb de afgelope dag een beetje erg op gedrag van andere opgelet. Ik wordt niet genegeerd of zo.

En klinkt misschien heel vreemd.....mijn verjaardag staat op de kalender van 2011.

Brengt wel weer een beetje hoop in mij naar boven. Dat ik er in waarschijnelijk in iedergeval 6mnd bij kan krijgen.

Nu alleen nog even het weekend zien door te komen en dan even echt voor de bijl gaan....

Heb inmiddels ook even gegoogled over hoe en wat.

Zodat ik in iedergeval goed voorbereid het gesprek in zal gaan.

En vooral niet meteen accoord moet gaan met verwijdering of niet verlengen om gegronde reden. En ze het maximaal nog 3x mogen verlengen en dit niet langer dan 36mnd mag duren.

Wordt volgende (werk)week vervolgd dus....

En dit noem jij goed voorbereid??? Daarnaast is Google niet altijd de meest betrouwbare partner. De informatie die jij nu in handen denkt te hebben is zeker niet juist.

Als jouw werkgever jouw tijdelijke contract niet gaat verlengen dan heb jij het daar maar mee eens te zijn. Niet akkoord gaan is geen optie. En dat beseft het UWV ook wel hoor (want daar doel je volgens mij op).

Daarnaast die verlenging waar jij het over hebt, daar zou ik ook maar niet zo zeker van zijn. Er zijn wel sommige uitzonderingen op de regel van 4e contract is OT, maar daar zitten heel veel haken en ogen aan. Dat mag en kan niet allemaal zomaar. Ik zou er dus vooralsnog van uitgaan dat dat niet allemaal maar zomaar kan. Maar sowieso is jouw informatie daarover al niet juist.

Maar als meest belangrijke tip kan ik je meegeven: maak je niet zo druk zeg! Maar waarschijnlijk luister je daar toch niet naar. Misschien wil je nog wel luisteren naar mijn volgende tip: ga es met een therapeut praten over je gedrag.
Eh...meid, gaat het wel helemaal goed met je?
Ik ga niet met opgetrokken wenkbrauwen roepen dat je je aanstelt, want ik neem je angst heel serieus. Of je angst terecht is, weet ik niet. Maar je ervaring met je vorige werkgever, die op zijn zachtst gezegd niet netjes bezig is geweest met zijn personeel, heeft er bij jou dusdanig diep ingehakt dat de confrontatie met het einde van je contract een enorme paniekreactie oproept.

Terecht? Ik heb geen idee. Waarschijnlijk niet, maar je negatieve ervaring zorgt ervoor dat je het ergste verwacht. Waarschijnlijk is dit onterecht. Maar een garantie is het niet, dat weet je.

Begrijpelijk? Als "ervaringsdeskundige" zeg ik: ja.

Is het nu slim om "de eer aan jezelf" te houden en zelf de benen te nemen voor deze baas je de deur uit stuurt? Nee. Ook al heb je een heel nare ervaring met je andere baas (eigenlijk een traumatische ervaring, want het heeft er diep bij je ingehakt), het betekent niet dat alle bazen zo zijn.

Ja, de kans bestaat dat je contract niet wordt verlengd. Hoe groot die kans is weten we nu niet. Deze baas gaat in ieder geval op tijd het gesprek aan, ongeacht de uitkomst. Dat is alvast een pluspunt!!!

Je kan niet weten wat de uitkomst is, dus het is voorbarig om nu al je biezen te pakken.

Maar eigenlijk gaat het niet om die WW en dat gat (gaatje) in j CV. Het gaat om jouw enorme paniek, die in de ogen van velen overdreven is, maar die ik wel serieus neem. Die komt namelijk ergens vandaan. Van je vorige baas, of misschien van andere nare ervaringen. Daarom reageer je nu buitengewoon panisch op mogelijk slecht nieuws terwijl er misschien niets aan de hand blijkt te zijn.

Ik raad je aan goede hulp te zoeken (google eens op Psyq, heb ik erg goede ervaringen mee en het wordt vergoed). Want deze paniek wordt alleen maar groter. Ook al heb je tien goede ervaringen, die ene slechte ervaring drukt al het goede af en voedt de paniek. En zonder hulp wordt het alleen maar erger. Psyq biedt "emotie-regulatiecursussen", die zijn niet alleen voor mensen met borderline, al worden ze wel zo gepresenteerd. Erg goed om de dingen weer in perspectief te zien!

Slecht nieuws heb je niet in de hand. Hoe je erop reageert, wel. Ik noem je geen aansteller of dramaqueen, ik zie iemand die ooit enorm gekwetst is geweest en vanuit die pijn reageert. Maar het belemmert je wel in je functioneren!

Sterkte! Enne... Ik duim voor je, volgende week!
Ik wou nog reageren, maar aan de post van Wench heb ik niet meer zo veel toe te voegen. Je lijkt me een ongelukkig mens, in ieder geval in je werk en de houding naar je werk toe. Zo veel mensen in dit topic geven aan waarom je je geen zorgen zou hoeven maken, of in ieder geval niet alleen maar, en je blijft meer dan beren op de weg zien.

Ik hoop dat het allemaal meevalt en dat je jezelf een beetje op de rit krijgt. Sterkte
Sister3, doe eens rustig.

Wat gebruikelijk is:

- als de werkgever je graag wil houden, dan zal deze ruim voor het einde van het contract (6-7 weken) met je willen praten over het nieuwe contract. Om te voorkomen dat je zelf al de conclusie trekt.

- als de werkgever je weg wil hebben, dan zal deze vaak het gesprek zo lang mogelijk willen uitstellen. Om te voorkomen dat je je als slecht werknemer opstelt tijdens de laatste weken van je contract.

Ik denk 75% kans dat ze je gewoon nog een jaarcontract willen aanbieden (of zelfs obt).
...
Passend onderschrift weer Kastanjez..
En toen was de leidinggevende persoon ziek/verlof/niet aanwezig.

Morgen en woensdag wat ik via via begreep ook nog ?!

Donderdag ben ik niet aanwezig en vrijdag is deze persoon is niet aanwezig.

Dus zouden we weer een week verder zijn.....
Da's wel kut voor je Sister!

Maar hoe sta je er nu zelf écht in? Heeft dit topic je nog íets opgeleverd aan nuttige tips/wijze wenken of wat dan ook?
Vervelend dat het nu een week later is, maar mensen kunnen nu eenmaal ziek worden. Of zoek je daar nu ook weer een complottheorie achter?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Vandaag jaarcontract op de deurmat gehad.

Teken en retour.

Kan maandag dus weer op mijn werkplek verschijnen.

En het gespek hoefd dus ook niet meer.

Ik ben dus weer een jaar onder de pannen, en volgend jaar zien/horen we het wel weer.
quote:sister3 schreef op 26 februari 2011 @ 21:26:

Teken en retour.

Ik ben dus weer een jaar onder de pannen, en volgend jaar zien/horen we het wel weer.Ik mag toch hopen dat je ook nog een beetje pleziér hebt in je werk...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:sister3 schreef op 26 februari 2011 @ 21:26:

Teken en retour.

Ik ben dus weer een jaar onder de pannen, en volgend jaar zien/horen we het wel weer.Zie je nu zelf ook wel in dat je erg overdreven gereageerd hebt?
Het gesprek was dus bedoeld om je mee te delen dat je een nieuw jaarcontact zou krijgen. Je hebt je dus voor niets drukgemaakt.

Gefeliciteerd in ieder geval!
Meisje, zou je niet eens naar een psycholoog???
Waarschijnelijk was het gesprek meer een formaliteit dan echt iets, zeg maar.

Maar ik vind het zo wel weer even prima.

En ja, ik heb best lol in wat ik doe, maar ben mij bewust van dat.

"niets is wat het lijkt" en dat het dus zo ook afgelopen kan zijn.

Maar om daar nu hulp voor te gaan zoeken....gaat wel heel ver hé.

Gewoon doorgaan met wat je doet, en dan zie we het volgend jaar wel weer ?!

Wie weet kan ik nog een 3de termijn/verlenging krijgen en anders heb ik een probleem.

Stilletjes hopen op betere tijden....en de vergrijzing.
Het gaat niet om het al dan niet verlengen van je contract Sister. Het gaat om je reactie daarop. Die is zo overtrokken en heeft zo'n groot gebrek aan realiteitszin dat het een heel goed idee is om een beetje psychologische hulp te gaan zoeken.
Toen ik je topic-titel las dacht ik dat je op zijn minst op sterven lag, maar nee

Iets minder drama mag wel
Frankly my dear, I don"t give a damn
Wat een droeftoeter ben je, TO. Eerst schijt je zeven kleuren n.a.v. een oproep voor een gesprek. Vervolgens blijk je uiteindelijk te krijgen waar je door al je mindfucks al niet meer op durfde te hopen, en dan zo'n lauwe, haast autistische reactie.

Heb jij ooit érgens plezier in?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Kolere zeg. Als je toch met zo'n houding in het leven staat hoe ongelukkig ben je dan
Ik heb een prima leven.. realistisch.

Weet dat ik hier nog een jaartje mag blijven werken.

En weet dus niet of het daarna nog een jaartje mag of misschien nog wel langer.

Ik begrijp dan ook niet hoe dat nu autistisch kan wezen, lijkt mij heel reeël.

En al helemaal niet waarom ik daarom hulp moet gaan zoeken. Behalve dat als ik dat wel doen.

Ik zeker ben dat ik volgend jaar eruit wordt geknikkerd

En zeker ben dat ik dan echt thuis kom te zitten.

Het vinden van een baan is dan ook niet meer mogelijk is.

Dus geen haar op mijn hoofd die hulp gaat zoeken.

Werken en laten zien dat je echt wat kunt en je nuttig bent dus. Misschien volgend jaar daarmee een contract obt binnen kan slepen.

Wordt vervolgd dus volgend jaar....

tot in 1e kwataal 2012
Sjesus......deze post van jou laat dus precies het gebrek aan realiteitszin zien waar ik op doelde. Niet normaal gewoon
quote:sister3 schreef op 05 maart 2011 @ 22:24:

Ik heb een prima leven.. realistisch.

Weet dat ik hier nog een jaartje mag blijven werken.

En weet dus niet of het daarna nog een jaartje mag of misschien nog wel langer.

Ik begrijp dan ook niet hoe dat nu autistisch kan wezen, lijkt mij heel reeël.

En al helemaal niet waarom ik daarom hulp moet gaan zoeken. Behalve dat als ik dat wel doen.

Ik zeker ben dat ik volgend jaar eruit wordt geknikkerd

En zeker ben dat ik dan echt thuis kom te zitten.

Het vinden van een baan is dan ook niet meer mogelijk is.

Dus geen haar op mijn hoofd die hulp gaat zoeken.

Werken en laten zien dat je echt wat kunt en je nuttig bent dus. Misschien volgend jaar daarmee een contract obt binnen kan slepen.

Wordt vervolgd dus volgend jaar....

tot in 1e kwataal 2012

Misschien had je even moeten lezen waarom iedereen vindt dat je hulp nodig hebt. Het ging om jouw manier van reageren op het gesprek wat gepland stond tussen jou en je leidinggevende. Jij ging er al helemaal vanuit dat je geen baan meer zou hebben na dat gesprek. En het ging zelfs zover dat je je er al helemaal bij neer had gelegd en zelfs niet eens meer zin had in je werk. En dan ga je dus echt wel heel ver in je angsten. En dat is dus een punt waarop hulp zoeken geen slecht idee zou zijn.

Daarbij: waarom zou jij je baan kwijtraken als je hulp zoekt? Wat een rare gedachtegang heb jij toch...
Misschien moet je iets aan je fatalistische instelling doen.....
't Is dat Sister3 het serieus meent, want anders was het bijna komisch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven