Gouden tips voor schone ramen!
zondag 6 maart 2011 om 06:23
Het zonnetje begint zo nu en dan weer te schijnen, heerlijk! De zon staat pal op mijn grote woonkamerraam, dus die zeem ik geregeld. Hij LIJKT dan schoon, maar als de zon er op komt zie ik toch een hele waas en hier en daar strepen. Het kopen van een Leifheit-trekker heeft al verbetering gebracht, maar hoe krijg je je ramen nu echt schoon zonder strepen? Binnen wordt in de winter wel gerookt, dus de nicotine moet er ook af....
Zelf doe ik meestal een schuitje afwasmiddel in t sopje voor mn ramen, maar blijkbaar werkt dat niet perfect...
Wie heeft er tips voor schone, streep- en waasloze ramen?
Ps. Ben niet echt de perfecte huisvrouw, maar zou een moord doen voor echt blinkende ramen, haha....
Zelf doe ik meestal een schuitje afwasmiddel in t sopje voor mn ramen, maar blijkbaar werkt dat niet perfect...
Wie heeft er tips voor schone, streep- en waasloze ramen?
Ps. Ben niet echt de perfecte huisvrouw, maar zou een moord doen voor echt blinkende ramen, haha....
zondag 6 maart 2011 om 06:40
Mijn moeder wast altijd de ramen met spiritus, streeploos schoon. Mijn oma nam de ramen na het zemen af met een krant. Heb wel gehoord dat dat niet meer werkt omdat de samenstelling van de inkt niet meer hetzelfde is... Je kunt het in ieder geval proberen? En anders kun je hier nog eens kijken: http://www.omaweetraad.co ... briek=diverse&label=Ramen
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
zondag 6 maart 2011 om 06:51
Hasse, die tip met de krant ken ik ook. Nog nooit geprobeerd. Maar van de week nog als tip gehoord bij een kookprogramma De Dekselse Vrouwen.
Weet niet of het ook echt werkt maar die zeiden het ook.
Wees trouwens voorzichtig met spiritus. Mijn moeder gebruikte dat ook altijd en op een leeftijd dat ik moest leren hoe je dat moest doen, moest ik de ramen lappen. Spiritus is uitgelopen over de verf en werden blauwe strepen als ik mij niet vergis. Ik heb geloof ik nooit meer ramen hoeven lappen. Ik gebruik het iig nooit hier bij mij thuis.
Weet niet of het ook echt werkt maar die zeiden het ook.
Wees trouwens voorzichtig met spiritus. Mijn moeder gebruikte dat ook altijd en op een leeftijd dat ik moest leren hoe je dat moest doen, moest ik de ramen lappen. Spiritus is uitgelopen over de verf en werden blauwe strepen als ik mij niet vergis. Ik heb geloof ik nooit meer ramen hoeven lappen. Ik gebruik het iig nooit hier bij mij thuis.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zondag 6 maart 2011 om 06:57
Ik gebruik altijd heet water met een scheutje spiritus. Werkt goed, nooit problemen met verf gehad zoals mv schrijft. Maar kan misschien aan soort verf liggen? In "hoe schoon is jouw huis" deden ze altijd een halve ui in het water tegen strepen, zelf nooit uitgeprobeerd.
Ik gebruik trouwens nooit een zeem (zo lastig wringen) maar oude theedoeken voor de randjes. Vind ik prima werken.
Ik gebruik trouwens nooit een zeem (zo lastig wringen) maar oude theedoeken voor de randjes. Vind ik prima werken.
zondag 6 maart 2011 om 08:40
Ooit eens een HARA-party gehad...zij verkopen raamwissers die echt streeploos schoon maken. Aangezien ik geen huisvrouw ben, kocht ik zo'n geval. Eén keer nat maken en je doet alle ramen in no time streeploos! Ook een soort zeem: nat afnemen en gewoon laten opdrogen: geen strepen....
Ik zie dat ze zelfs een webshop hebben!
http://www.ha-ra.nl/producten/index.asp
Ik zie dat ze zelfs een webshop hebben!
http://www.ha-ra.nl/producten/index.asp
zondag 6 maart 2011 om 08:48
zondag 6 maart 2011 om 08:51
quote:max09 schreef op 06 maart 2011 @ 08:48:
Heeft iemand ook een tip hoe je een soort kalkspetters van ramen af kunt krijgen? Azijn, Viakal enzo pobeerde ik al. Het water hier is ontzettend kalkhoudend en een van de sproeiers heeft op de ramen gestaan met het gevolg dat ik nu allerlei rare witte stippen heb op een raam. Suggesties?Ik heb het zelf niet maar die kalkspetters maar heb je al eens glassexs geprobeerd?
Heeft iemand ook een tip hoe je een soort kalkspetters van ramen af kunt krijgen? Azijn, Viakal enzo pobeerde ik al. Het water hier is ontzettend kalkhoudend en een van de sproeiers heeft op de ramen gestaan met het gevolg dat ik nu allerlei rare witte stippen heb op een raam. Suggesties?Ik heb het zelf niet maar die kalkspetters maar heb je al eens glassexs geprobeerd?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zondag 6 maart 2011 om 08:56
@ MV: ja vergeten maar glassex werkte ook niet erlijk gezegd maak ik normaal al luiaard schoon met glassex en een microvezeldoekje
@ nummerzoveel: ja, wel een goeie mar ik had zo'n speciaa; dingetje voor mijn keramische kookplaat. dat werkt ook nietwant het is niet heel veel maar echt zichtbaar als spetters die ik niet wegkrijg idioot toch?
@ nummerzoveel: ja, wel een goeie mar ik had zo'n speciaa; dingetje voor mijn keramische kookplaat. dat werkt ook nietwant het is niet heel veel maar echt zichtbaar als spetters die ik niet wegkrijg idioot toch?
zondag 6 maart 2011 om 09:10
quote:StabiloBoss schreef op 06 maart 2011 @ 08:23:
Vitrage.
Werkt perfect.Plakfolie aan de binnenkant en heel veel grote planten in de vensterbank. En eens in de zoveel tijd komt mijn moeder de ramen doen. Ik HAAT ramen lappen. Ze zijn drie weken geleden gedaan (mijn moeder was er ) en ze zien er nu al weer niet uit.
Vitrage.
Werkt perfect.Plakfolie aan de binnenkant en heel veel grote planten in de vensterbank. En eens in de zoveel tijd komt mijn moeder de ramen doen. Ik HAAT ramen lappen. Ze zijn drie weken geleden gedaan (mijn moeder was er ) en ze zien er nu al weer niet uit.
zondag 6 maart 2011 om 09:49
zondag 6 maart 2011 om 09:57
Wat voor mij het beste werkt is glassex (of een goedkope variant) en wat oude theedoeken. Glassex op het raam spuiten, uitwrijven met een theedoek. En dan met een andere schone theedoek nogmaals eroverheen wrijven.
Het nadeel van sopjes vind ik de plens vieze water die dan langs het raam op de vloer sijpelt.
Het nadeel van sopjes vind ik de plens vieze water die dan langs het raam op de vloer sijpelt.