Februari 2011 *deel 3*

27-12-2010 20:57 2500 berichten
Welkom op het topic van de Februari mama's!

NaamLftDatumGeslachtGeboren!Fietje953328 janMeisje12-01 Fietje-dochterAnsari3031 janJongen (2e kind)12-02 Ansari-zoon Kookaburra2803 febMeisje08-02 Kooka-dochterMeekletser2904 febMeisje (2e kind)04-02 'Meisje'Kantineke2504 febMeisje31-01 YaraLentebries2906 febJongen (2e kind)07-02 Lente-zoonDouze3007 febJongen15-02 LaurensMikado1233908 febMeisje06-02 Yara NickyKaat773211 febMeisje16-02 LotteSenshi2611 febJongen17-02 MilanJuliet19822811 febMeisje25-12 Ellis LynneKwikzilver3811 febJongen14-02 Kwik-zoonFemfreggel2811 febMeisje18-02 Rianne MilanaPrinsesjeenco793114 febJongen15-02 Robin MikaJennifervd2616 febMeisje28-02 Elinfeb20112617 febMeisje11-02 'Catootje'Kupcake2818 febMeisje20-02 Kupcake-dochterKriwi2518 febJongen19-02 Kiwi-zoonJuuls822818 febMeisje14-02 SaarMissbreezer2823 febJongen (2e kind)17-02 mb-zoonAmelief2428 febJongen (2e kind)23-02 Zoon-lief

Link naar ons 1e deel: *klik*

Link naar ons 2e deel: *klik*
Alle reacties Link kopieren
Jen wat klink je gelukkig en verliefd! Heerlijk! Geniet ervan.

Die catootje! Gewoon doorslapen! Hoop dat het niet eenmalig is! (zoals bij ons haha)

Meekletser wat fijn dat meisje het zo goed doet.

Lief uitverkoop??? Waar en wanneer? Wil ik echt wel heen!

Douze, dar probleem ken ik. Ik wacht dan echter niet met de fles hoor moet ik eerlijk zeggen. De ene keer komt ie al na twee uur om er vervolgens 5 uur tussen te laten. Maar ja als het krampjes zijn ipv honger krijg je weer dat ie allemaal halve flessen drinkt..

De cinababy werkt volgens mij wel, maakt het ook de ontlasting dunner? Ik heb vandaag wel 4 flinke poepbroeken gehad die begonnen met dikke keutels en nu de laatste was heerlijk dun zoals het hoort.

Vanavond blijven we spontaan bij mijn ouders slapen, we zouden namelijk met mijn broer meerijden naar huis, waren we vergeten dat we helemaal geen maxi cosi bij ons hadden haha. We waren smiddags namelijk met de bus gekomen haha. Gelukkig heb ik bij mijn ouders een pak voeding/pak water en luiers en doekjes. Staan altijd handig. Nu snel slapen want vriend slaapt boven en ik in de woonkamer met Robin, dus moet ik alle nachtflessen doen. Kan ik vast wennen aan volgende week, want manlief gaat een week naar Amerika voor werk.

Trusten
Goedemorgen leukerds,

Ik heb maar weer even de tel van mijn vriendje gejat...

Nou verder reageren lukt nu even niet. Zoon zet het nu echt op het krijsen, vannacht ook een zware nacht gehad...pfff

Schiet op zo he...

Later meer van mijn kant
Morning!

Klein vraagje tussendoor.

Als jullie je kleintje in bad doen, rond welk tijdstip doen jullie dat dan? Weet dast het voor iedereen verschillend is, maar ik ben nog erg zoekende daarin.
hahaha hier ook een zware avond nacht gehad. uiteindelijk is ze op mijn buik in slaap gevallen en heb ik de wandelwagenbak op bed gezet en heeft ze daarin verder geslapen. dat was vannacht half 3 en vannacht om 5 uur hetzelfde liedije. nu ligt ze wel in haar bedje en ligt ze te pruttelen....
goede vraag douze. wij zijn ook nog zoekende. nu gaat ze meestal 's avonds rond een uur of 6/7 mee onder de douche maar als lief volgende week weer werkt gaat dat niet meer zo handig....
Hier gaat Robin meestal rond een uurtje of 10 in bad, dan is hij het wakkerst, krijgt daarna zijn fles van 11 uur en dan is hij knock out tot een uurtje of 14.00.

Vandaag heeft hij nu net pas z'n flesje op dus gaat hij om 12.00 in bad, kan hij om 13.00 zijn flesje krijgen als ik hem eerder doe dan gaat hij spugen.

Als papa gaat douchen rond een uurtje of 9 wil ik hem ook nog wel eens langsbrengen. Vindt ie zo lekker!

Vanaf wanneer gaan ze kletsen, hij begint nu al geluidjes te maken en dat vind ik zo schattig! Volgens mij kan je me wegdweilen als die zometeen gaat lachen:)

Hij werst trouwens gisteren 3 maanden geschat in een winkel!!! Pfff doe maar eerder 2,5 week hoor haha
Goeiemorgen!

Wat klink je verliefd Jennifer. En een mooie foto van jullie 2tjes op hyves

@Badje: Ik doe Milan voor de fles van ongeveer 10 uur in badje. Daarna heeft ie honger en drinkt de fles en gaat lekker slapen.

Wij hebben vannacht wel een fijne nacht gehad gelukkig. Om 10 uur gingen we slapen. En om 3 uur heb ik man wakker gemaakt voor de fles (Milan huilde, maar manlief wordt daar niet wakker van) En daarna werd ie om half 8 weer wakker. Dus we mogen niet klagen.

Ik baal.. we krijgen om 3 uur visite. Maar nu had ik toch graag naar de carnavalsoptocht willen gaan in mijn oude woonplaats.. Vannacht super veel herrie buiten en het begint toch weer te kriebelen bij deze brabantse haha

@Prinses: Jullie gaan echt vaak uit logeren hé.. gezellig joh! fijn dat het beter gaat met de poepluiers.

@MB: Wat fijn dat je beugel eruit mag! En een huishoudster.. mazzelaar ;) Hebben jullie er al 1 gevonden?

@Meekletser: Super dat meisje het zo goed doet!

Voor de rest een zwaai!
@ Bad: Hier hadden we nog geen vaste tijd, maar vanaf morgen moet vriendje weer volop werken buiten huis dus gaan we het vanaf vandaag s'avonds doen.

Na de fles van 6/7 uur ofzo??? En dan naar bed.

Nog een nachtje doorgeslapen!! Ze wordt om 3 uur ook wakker, maar valt direct weer in slaap dus heb geen fles gemaakt.

Daarna werdt ze om half 7 wakker, fles erin en weer slapen totdat ik haar om 10.00 uur wakker maak.

Zou het zo blijven?
Hoi Senshi, heb je net gemist.

Lekker weggaan hoor! Visite kan wel een andere keer!
@Feb: Hoiii Kijk je wel uit met het badje direct naar de fles? Volgens de kraamhulp kon je beter een uurtje wachten omdat je anders kans had dat het flesje eruit gespuugd werd. Of in bad doen vóór het flesje.. Maarja misschien kan Catootje haar flesje goed binnenhouden
Feb hoeveel voedingen krijgt Catootje bij jullie dat je de nacht voeding laat vallen? Laurens krijgt er 6 inculsief de nachtvoeding van 3 uur. En hij stopt dan ook niet eerder met brullen tot er melk in gaat.

Jammer Senshi dat je niet naar de carnaval kan. Ik heb daar echt helemaal niets mee, komt uit het westen he . Maar vind het van een afstandje altijd wel grappig om te zien.

Hihi een onverwachte logeerbeurt dus Prinses. Wel gezellig
Hallo meiden!

Wat heerlijk om te lezen dat het met iedereen zo goed gaat en dat er al kleintjes de hele nacht doorslapen, wauw!!

@lente: vervelend die spruw, hopen dat het snel overgaat.

@senshi, ik zou lekker gaan carnavallen! Hier is het heerlijk weer, ik hoop bij jullie ook.

@prinses, leuk zeg al die logeerdaagjes en van harte met je huis!

@jennifer, weet niet of ik je al gefeliciteerd had en anders, bij deze nog. En wat een ontzettend leuke naam!

@missbreezer, hoe is het afgelopen met de huishoudhulp? Ik zou er ook wel eentje willen Helaas zijn we hier te zuunig (oftewel manlief....haha), dus voorlopig zit het er niet in.

Hier gaat alles wel goed! De borstontsteking is met de antibiotica onder controle, enige is dat de ene borst enorm pijn blijft doen tijdens en na het drinken (brandend gevoel). Hierdoor is het drinken aan die kant echt niet leuk en zoonlief laat ook steeds los bij het drinken. Volgens de CB-vpk kan ik spruw in mijn borst hebben, ik ga dinsdag dus weer naar de huisarts.

Tot die tijd geef ik nu dagelijks gemiddeld 1 flesje flesvoeding erbij. Maar ja, qua hoeveelheid heb ik geen idee. Doe nu steeds maar 60 of 90 cc omdat hij verder wel nog 8 keer per dag borstvoeding krijgt (maar ja, onzeker hoeveel hij daarvan binnenkrijgt, soms huilt hij echt nog van de honger, dus dan geef ik een flesje).

Gek, hoe onzeker je nog kan zijn. Soms ben ik van plan om maar gewoon helemaal over te gaan op de flesvoeding, aan de andere kant vind ik dat ook weer zonde en voel ik me schuldig ofzo, heel raar.

Maar behalve het drinken doet zoon het hier prima! Met mij gaat het ook steeds beter, voel me weer redelijk de oude.

Wat betreft de 3 W's, merk dat ik daar nu ook wel langzaamaan weer zin in begin te krijgen. Mag ook wel want manlief staat al maanden droog. Hopen dat het vloeien snel zal stoppen.

Nou, lieve meiden, iedereen een knuffel en een fijn weekend!!
anoniem_112458 wijzigde dit bericht op 06-03-2011 13:40
Reden: Typefout, ik wou dat ik lekker kon gaan carnavallen, maar straks een huis vol bezoek
% gewijzigd
mb: En waren de sollicitanten iets..?

meekletser: Leuk als je de volgende keer ons op de hoogte houdt van lief! uitverkoop. Willen we allemaal niet mis lopen denk ik.

Douze: Meestal doe ik zoon 's avonds in bad voor de fles van 19.30/20.00. Of hij gaat met mij of vriend onder de douche. Dochter gaat dan in bad, allemaal tegelijk, is wel zo praktisch. En hij slaapt er heerlijk van. In verband met dochter is het voor mij echt niet praktisch om zoon overdag in badje te doen. Dus 's avonds hebben we spitsuur. Maar dan zijn ze wel allebei gedouched/gebadderd en liggen ze om 20.00u in bed. Dan zijn papa en mama vrij, heerlijk!!!!

prinsesje: 3 maanden geschat! Zo, das wel een verschil ja! Hier is zoon ook geluidjes aan het maken. En ja ja, vanmorgen heeft hij toch echt naar mij gelachen. Lentekind deed dat ook rond 4 weken.

Feb: Wat heerlijk dat ze een paar goede nacht heeft gehad. Uit ervaring weet ik dat dat ook weer heel snel kan veranderen hoor :-)

Senshi: Ja, als echte brabantste zal het vast kriebelen! Visite lekker afbellen, kunnen een andere keertoch ook komen..?

Vannacht zware nacht gehad. Zoon was veel aan het spugen.Hij kan ook moeilijk boeren dus er zit dan vaak iets bij hem dwars. En toen hij eindelijk sliep, werd dochter weer wakker. En toen sliep dochter weer, werd zoon weer wakker. Nou ja dit dus tot 3 keer toe! Dus wie er nog een 2e wil, denk goed na...

Vanmorgen ook vivite gehad, oeps vergeten.... Scheelt dat we wel altijd rond 09.00 allemaal aangkleed en helemaal klaar zijn (nou ja in het weekend iets later). Dus we werden niet getroffen in pyjama.

Straks wanneer de kinderen wakker zijn maar eveneen flink stuk lekker wandelen. Wat een heerlijk weer zeg! En het is ook nog goed voor de lijn.
Hey ansari, heb ik je net gemist!

Fijn dat het beter gaat. Het zou wel minder zijn als je spruw in je borst hebt zitten. Twijfel bv/fv is heel normaal toch? Ik heb nog steeds spijt dat ik ben gestopt met kolven (life voeden zit er bij gewoon niet in). Maar uit praktisch oogpunt is het wel een goede keuze geweest dus voelt het wel goed. Dus Gewoon doen waar je je goed bij voelt.

Die 3e W, ja ja ja... Vriend hier staat ook op springen! Ha ha ha. Ik heb ook wel weer zin hoor. Toch maar eerst AC regelen bij de HA. Ik heb echt zo'n schurft hekel aan condooms.
wij hebben net lekker gewandeld in het bos, met Yara in de draagzak. na de beroerde avond en nacht gaat het vandaag weer iets beter. Hopelijk wil ze vanavond weer gewoon in haar eigen bedje slapen.

maar nog steeds geen poepbroek. gisteren ook al niet. Niet dat ik dat heel erg vind, maar haar buikje zit zo vol.

@aantal flessen: Yara zit op 5 of 6 flessen per dag van 120. die gaan dan wel schoon op. de ene dag 5 en de andere dag 6. wie weet wanneer je over mag op 150 (5 schepjes)? En we hebben op het moment standaard ruzie met de Avent fles. vanmiddag heb ik de difrax weer gepakt. pfff daar komt tenminste meteen melk uit en lekt niet. De Avent komt of geen melk uit of lekt.......
@Flessen: Catootje zit op 6 flessen van 120 cc.

het is wel een beetje een gepuzzel over de tijden, maar meestal zit ze tussen de 3 en 3,5 uur.

@Badje: Ik ga haar vandaag om 19.30 in bad doen en om 20.00 uur krijgt ze haar flesje en dan weer naar bedje toe.

@Lief!: Leuk Meekletser, misschien treffen we elkaar daar nog dan met een paar!

Uhh over die w's De wijn gaat er goed in hier, maar dat andere moet ik nog niet aan denken. vriendje zou wel willen, maar wacht nog braaf zijn beurt af.

Heb ook nog steeds flink last van die aambeien hoor. kan wel even duren heb ik begrepen..

Leuke foto's Jen!!!
6 flessen?? Robin zit op minstens 7 of 8 flessen van 120. Hij drinkt ze niet helemaal op. Maar hij komt echt om de 3 uur, wil wel gaan proberen het iets te gaan rekken, maar hij wordt echt heel

Boos haha.

Heb gisteren voor het eerst cinababy gegeven. Niet alleen hielp het voor de krampjes maar zijn poep is ook heerlijk dun nu. Hij heeft continu gepoept vanaf gisteren, geloof wel dat zijn darmen leeg zijn nu:)

Wel is hij verkouden aan het worden. Komen echt hele proppen uit zijn neus, arm ventje!

Zal zo eens foto's kijken op de Hyves.
Hai meiden,

Ik dacht even kort een berichtje plaatsen...want dat mis ik wel hoor...lekker op mijn gemak jullie berichtjes lezen en kletsen. Maar dat komt van de week wel als manlief en kraamzorg er niet zijn en onze meid ligt te slapen...Morgen laatste dagje kraamzorg. (we hadden er nog 4 thuis)

Manlief is dan dinsdag nog thuis en dan weer z'n eerste 3 dagen werken. Ik ben benieuwd maar heb er ook wel zin in. Alles op mijn gemak en op mijn eigen manier.

Maar daarintegen ben ik me ook bewust van t feit dat t zwaar zal zijn om alles zelf/alleen te moeten doen aangezien ik morgen pas een week geleden een ks heb gehad.

Nu breng ik nog veel tijd duur in bed.

Onze meid slaapt nog in de reiswieg en heeft vandaag in haar ledikant geprobeerd te slapen...nog geen succes.

Huilen, huilen, huilen...dus dat moeten we maar blijven proberen. Iemand nog tips?

Verder zit ze al op 90 cc kv en 100 cc bv en in totaal zo'n 8 voedingen per dag. Nu nog om de 3 uur maar we proberen haar vooral snachts op aanvraag te laten komen...maar madam vindt dan ook om de 3 uur gezellig!

In de komende dagen proberen we de voeding wat uit te stellen zodat de laatste avondvoeding rond 12 u is zodat we maar 1 nachtvoeding hebben om 3u en daarna pas weer om 6u.

Hoe gaat t met jullie kleintjes? Ik lees veel over badderen en douchen, goed groeiende baby's die op 3 maanden worden geschat, spitsuur met 2 kinderen, carnaval (hier is de verlichte optocht nu aan de gang), de 3 w's (daar lach ik nog even om), zware nachten e.d.

Krampjes: vanaf welke leeftijd zijn jullie begonnen met cinababy of iets anders dergelijks? Ons meisje heeft nu 2 daagjes gehad met krampjes...en is dan vrij onrustig en komt moeilijk in slaap. Hoelang kijk je dat aan?

Ze heeft die dagen ook 0-1 poepluier.

Meiden, tot snel weer! Dan ga ik er heerlijk voor zitten om alles bij te lezen en met jullie te kletsen!
Hoi meiden sorry dat ik even niet reageer, heb nog geen overzicht op wat er allemaal gebeurt (is) hier. Maar wel ff een vraagje tussendoor:

Hoelang laat je je kleintje van twee weken huilen? Ik wil haar het liefst direct troosten door haar bij me te nemen maar als ik haar dan bijna slapen weer terug in bed leg, begint ze al vrij snel weer te huilen. Moet wel zeggen dat dit meestal 's middags is, maar ze huilt nu bijvoorbeeld nog. Ben echt steeds in tweestrijd...
Hoi fem, persoonlijk laat ik de kleine niet langer dan een paar minuten huilen. Ik ben van mening dat je zo'n kleintje nog niet kan verwennen. Er is hier ook altijd wel iets aan de hand, honger, krampjes of een vieze luier. Soms weet ik het niet, maar dan laat ik hem lekker bij mij op schoot in slaap vallen. Zolang hij wakker ook gewoon zelf in slaap kan vallen, zie ik geen reden om hem te laten huilen. Maar goed, ik weet dat de meningen hierover verdeeld zijn, doe wat voor jou goed voelt.
hier hetzelfde met huilen. eigenlijk laat ik hem niet huilen want er is altijd wel iets. vieze luier, krampjes, snotneus, nat pak enz.

als het om slapen gaat helpt een muziekje, speentje, kroeldoekje ook al wel eens en anders moet ik me maar opofferen om met hem op schoot te zitten.

misschien helpt een slaapzakje of in een deken wikkelen en dan in een voorverwarmd bedje leggen als die op schoot in slaap valt?

cinnababy heb ik na 2 dagen krampjes voor het eerst gegeven, snap nu niet waarom ik zo lang gewacht heb hij poept zich nu helemaal leeg terwijl hij maar 2 keer druppeltjes heeft gehad. geef het niet preventief.

jen nu al voedingen rekken? als ze het pikt is het mooi meegenomen:) doe je het rustig aan in je eentje?
Wie geeft er eigenlijk nof borstvoeding? Ik wel, maar heb deze week 3x iets 1s avonds. Iemand kolftips?

@bad: ik doe t altijd vlak voor een voeding. Maar komt t niet uit dan sla ik t n dag over…

Feb, heerlijk dat slapen!

Ansari, kan je geen advies krijgen van lactatiekundige? Mij lijkt nmlk extra aanleggen beter bij honger dan fles. Vooral voor je eigen productie…

Prinsesje, fijn dat je zo flexibel bij je ouders kunt slapen!

Hier ook een beeb die kletst en ook lacht met geluid… smelt!

Senshi, stiekem nog naar carnaval geweest?

Lente, balen vd rotnacht. Hopelijk gaat vannacht beter!

Hier gaat boeren ook vaak moeilijk, vaak lukt t niet. Iemand tips?

@Lief! We kunnen goed daten dan in mei! T zit in Sliedrecht, er is oa ook een burgerhout en Loods 5 met lunchroom vlakbij!

Ik had 3 leuke shirts voor de meiden, een gave romper, een hemdje, 3 kraamkadootjes om bij n kadobon te doen, 2 gehaakte mutsjes, een plank voor boven de commode en een felroze houten bankje voor maar 63 euro!

Jen mss helpt t als je ledikant strak opmaakt of een handdoek rol gebogen om haar hoofdje?

Met infacol voor de krampjes mag je gelijk beginnen.

Mss weet je kraam nog iets, ik heb haar echt alles gevraagd!

gFem, ik laat meisje huilen als ik bezig ben – even niet gelijk kan komen, ook ivm grote zus. En met inslapen, ze heeft t huilen dan gewoon nodig. Als ze op mn arm zonder huilen in slaap valt, slaapt ze veel korter! Ze heeft dan wel haar slaaphuiltje (tussendoor stopt ze dan even met huilen), als er iets anders is huilt ze anders. Dat verschil hoorde ik bij grote zus nooit, nu gelukkig wel!

Ik typ liggend met Meisje op mn borst, sorry voor de spelfouten…

Vandaag echt heeeeeeeeeeerlijk gewandeld, wat een weer. Alleen wel koud! Meisje voelde daarna erg warm, dus was weer bang voor koorts. Maar ze had 36,9 dus ze voelde warm omdat mn handen zo koud waren Ben er nog steeds onzeker over, ze had vanmiddag voor t eerst ook weer bij anderen in de armen gelegen dus was echt bang voor 3e virusinfectie, kon wel huilen voordat ik temp had opgenomen.

Ze wordt trouwens as zondag gedoopt, en de 26e t kraamfeest.
@Huilen: Ik laat haar makkelijk 5 tot 10 minutjes huilen, maar vriendje vindt dat erg moelijk. Als ze echt begint te krijsen ga ik wel even kijken om haar te troosten, maar dan is er ook echt wat idd.

Nu moet ze bijvoorbeeld naar bed, maar is nog klaarwakker. Wij leggen haar dan wel in bed om het ritme erin te houden. Vaak ligt ze dan gewoon met haar oogjes open een half uurtje rond te kijken en valt dan vanzelf in slaap.

@Voedingen: Ik probeer ook wel wat te rekken zodat het in de avond goed uitkomt. We proberen om 23.00 uur de laatste te geven.
Lekker in de buurt voor mij Meekletser!

Maar dat kan ook niet anders, jij woont ook niet ver bij mij vandaan natuurlijk!

Altijd leuk Loods 5 en Burgerhout!!!
Goedemorgen meiden!

Ik heb een nieuw topic gemaakt. Daar kletsen we verder!

De Feb '11 mama's kletsen door! #4

Wanneer ik meer tijd heb zal ik de tabel aanpassen!

Ik zie jullie in deel 4!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven