Geld & Recht alle pijlers

We vrekken hier verder ! :-)

06-10-2010 14:31 3013 berichten
Gratis tips, advies en goede raad.

Vrekkendames, en een enkele vrekkenheer ( ? ) stellen hun diensten gratis beschikbaar.

Iedereen is welkom !!!
Alle reacties Link kopieren
Humm, het gaat toch om een sticker in de linkerbovenhoek van de verpakking van de Milner? Gister 3 pakjes meegenomen omdat ze in de aanbieding waren. Zo maar eens even in de koelkast kijken...
@yeti Mocht je er zelf niets mee willen doen, zou ik ze dan mogen hebben.
Tinkeldel,

ik heb hier 2 codes.
Woehoe zojuist belastingteruggave ingevuld en ik krijg iets van 1300 terug (tenminste volgens het programmaatje, het is altijd nog afwachten natuurlijk!)

komt voornamelijk omdat ik mijn hypotheek bruto heb betaald het hele jaar (maar omdat ik met een bouwdepot zat heb ik nog niet het hele jaar het volledige hypotheek bedrag betaald!)

meteen maar even samen met mijn vader gekeken hoe ik kan aanvragen dat ik de rente aftrek meteen maandelijks terug kan krijgen. Hopelijk is dat gelukt maar dat was allemaal een beetje onduidelijk. Ach ja krijg er vanzelf een brief over en hoge nood heeft het nog niet!

groetjes
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Kleine week op vakantie geweest, vrektechnisch uiteraard niet handig. Dus maar gelijk even naar dit topic om weer in zuinigere sferen te komen . Mijn vader heeft wel een heel gave plantenbak voor me gemaakt van oude vloerdelen uit een vriend zijn huis en ik ben dus gelijk aan het zaaien gegaan. Waarschijnlijk over een paar weken al radijs, bosui en rucola.

Boodschappentips (misschien heb ik die al eerder gegeven maar het lijkt erop dat er nieuwe lezers zijn, anders sorry ):

- zuurkool! (eventueel met brie van 70 cent uit de oven)

- soep (wortels zijn inderdaad goedkoop en wortelsoep met citroen klinkt culinair ook nog eens heel aantrekkelijk, of linzensoep, oh-wat-zijn-courgettes-in-de-aanbieding-soep of zelfs gewoon simpele aardappelknoflooksoep) en van één pan kun je meestal twee dagen eten. Ook ideaal om je oude brood op te maken: met een beetje olijfolie en italiaanse kruiden in de oven en dan bij de soep

- Eigen groenten en fruit en kruiden kweken van goedkope zaadjes

- in de zomer bramen en rozenbottels plukken om zelf limonade en jam te maken, kost alleen suiker en een luie zondagmiddag

- Kliekjesdag: het restje rijst van eergisteren met het tomatenprutje van gisteren met die ene gehaktbal uit de vriezer. Altijd beter dan weggooien.

- Word lid van de bieb voor enorme rijen met kookboeken (en boeken over besparen...) (en even over niet koken: voor tijdschriften, voor internetten, voor, jaha!, boeken, voor de duurdere weekendkranten...)

- zelfgemaakte pannenkoeken maar dan gevuld met champignons, ui en spekjes

- koop vlees en zuivelvlees met korting in verband met de datum en gooi het direct in de vriezer. Scheelt vaak 50 procent

- koop groente en fruit van het seizoen. De smaakloze aardbeien uit Spanje kosten nu ongeveer 3 euro. Sappige appels zijn nu 1,50 per kilo.

- Maak je eigen, gezondere, optimel met een blikje aardbeien (daar zijn ze weer) of pot kersen en goedkope magere yoghurt

- schaf toetjes af

- koop groenten niet voorgesneden. Andijvie kost per krop 70 cent en voorgesneden 1,50. Per krop is het ook langer te bewaren (groente en fruit 'rot' als eerste op de snijvlakken)

- weer een luie zondag? Rij eens door het boerenland of langs een volkstuincomplex, daar staan vaak stands met groente en fruit dat verser is dan in de supermarkt en uiteraard goedkoper

- appelstroop op brood! gezond, goedkoop en lekker

- chips: de pindaknabbels van 30 cent zijn de bom! En inderdaad zoals vroeger, een koffiefilterzakje of een klein bakje en dat was weer genoeg voor twee weken...

- koop rijst en pasta in bij de toko in grootverpakking (of bij de supermarkt de grotere zakken)

- drinken bestaat in onze schamele tijden uit thee, water en limonade. Thee dan vooral een grotere zak kamille van de kruidvat (zak is 80 cent en daar doe je langer mee dan een doosje kamillethee van zonnatura voor 1,40) in een thee-ei of de merkloze thee uit de supermarkt

- kijk eens bij de action of de xenos voor etenswaren. Niet alleen goedkope snoep is daar te vinden ook die duurdere wereldgerechten, pasta en pakjes drinken

- Blikken knakworsten zijn altijd handig op voorraad, voor op een goedkoop wit bolletje bij die wortelcitroensoep dus

- ook nog goedkoop: spinazie uit de vriezer, boerenkool uit de vriezer, blik sperziebonen (eventueel met champignons en kruiden of met blikje tomatenblokjes door de rijst in plaats van bij de aardappels), koolraap, rode bietjes al geschild in vacuumverpakking, uien (soep!)....

Hm...ik ben weer even leeg qua tips. Sorry voor dubbelingen!
quote:Shenandoah schreef op 06 maart 2011 @ 21:09:

@yeti Mocht je er zelf niets mee willen doen, zou ik ze dan mogen hebben.Ik twijfel nog of ik er zelf voor wil gaan sparen. Zo niet geef ik ze hier op het topic weg.
ik heb hier 3 milner codes. mail op ***

kan pas later vanavond reageren.

codes zijn vergeven aan de eerste mailer
ik heb hier twee codes van Milner.

als iemand ze wil graag even mailen naar ********

Ik hoor het wel.

Gr Mariet
quote:jet38 schreef op 07 maart 2011 @ 08:58:

ik heb hier twee codes van Milner.

als iemand ze wil graag even mailen naar *******

Ik hoor het wel.

Gr MarietJe hebt mail!
quote:plops schreef op 06 maart 2011 @ 17:14:

Flashy, ben je ook weleens bij Kaap Hoorn geweest voor een high tea? Vind het daar ook echt een aanrader, met je kopje thee en lekkere hapjes op de loungebank bij het haardvuur Toevallig vorige week geluncht bij Kaap Hoorn, was er nog nooit geweest en zag idd dat ze ook high tea hebben!
Goedemorgen allemaal

Ik heb even een vraag. Een poos terug heeft iemand hier een website genoemd om goedkoop kattenvoer te kopen. ( ik heb blaasgruis katten die op speciaal voer zitten)Ik heb hier toen op gekeken en het scheelde echt veel. Nu kan ik die site niet meer terug vinden, heb al heel veel van het topic weer terug gelezen maar niet gevonden.

Iemand enig idee welke dierenwinkel site dit was? Ik heb me al suf gegoogled maar kan hem echt niet meer terug vinden.
Ik heb hem gevonden!
Die tip van op zondag door het boerenland rijden zou ik je trouwens niet aanraden. Wij rijden daar wel eens ( niet op zoek naar goedkope groenten overigens) maar alles zit dan potdicht hoor. Of dacht je dat er op zondag verkocht werd?
@flasy heb je de slankiecode;s ontvangen?
quote:Mugske schreef op 07 maart 2011 @ 07:29:

ik heb hier 3 milner codes. mail op *** kan pas later vanavond reageren.Je hebt mail!
Zullen we afspreken dat we email adressen uit een quoot weghalen? Dan kan degene zelf z'n post wissen/aanpassen zonder dat 't emailadres nog ergens blijft staan.

(Layla?)
Ik ga trouwens straks 3 oude telefoons van m'n vriend en mij opsturen naar dat cash4mobile. Bij 1 stond er eerst dat we er 21 euro voor zouden krijgen, keek ik vandaag weer, krijgen we er nog maar 16 euro voor... Tssss! Maar goed, we doen er toch niets meer mee en ik heb nog een (nog oudere) gsm die daar niets meer waard was die ik als reserve telefoon kan bewaren.
quote:zeester65 schreef op 07 maart 2011 @ 10:16:

@flasy heb je de slankiecode;s ontvangen?Nope! flashy@live.nl
quote:Janna_ schreef op 07 maart 2011 @ 10:24:

Zullen we afspreken dat we email adressen uit een quoot weghalen? Dan kan degene zelf z'n post wissen/aanpassen zonder dat 't emailadres nog ergens blijft staan.

(Layla?)O.k. goed plan, ik zal het aanpassen.
Ik heb hier nog wat AH voetbal plaatjes waar ik niks mee doe. Als er nog liefhebbers zijn kun je me mailen op:

vivalayla1969@gmail.com
quote:Flashy schreef op 07 maart 2011 @ 10:29:

[...]

Nope! flashy@live.nlwat raar ik heb ze wel gestuurd. mail dan maar naar strandje@live.nl
Ik had in mijn gangkast 2 extra planken nodig. In plaats van 2 nieuwe planken en bijbehorende beugels om ze te bevestigen te kopen even gekeken wat er nog in ons schuurtje lag. Vond ik ergens achterin nog een vergeten grote plaat waar ik na wat gezaag 2 perfecte planken uit kon halen. Daarna nog wat kleinere latjes gezaagd, die vervolgens waterpas op de zijwandjes van de gangkast geschroefd (zo deden ze het "vroeger" ook) en daar bovenop de planken. En voila, extra kastruimte zonder centjes uit te hoeven geven. Ik was helemaal blij.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
Wat slim Sweetfirefly. Goed idee om planken in die gangkast te maken. Ik ga man eens lief aankijken of hij zoiets ook kan doen. Er liggen nu allerlei dozen in opgestapeld, maar dat is niet echt handig.
@flashy ik zie het al heb ze verstuurd naar je email zonder de h er tussen

dus naar flasy hopenlijk spaart die gene ze niet hahahaha

als het goed is heb je ze nu
Hoi! Ben vooral een meelezer. Heb veel aan jullie tips!

Zelf heb ik een dochter die nog niet zindelijk is. Ik gebruik katoenen luiers voor haar (tweedehands gekocht op MP). Billendoekjes gebruik ik weinig. En ik was ze altijd een keer uit. Zo kan ik ze nog eens gebruiken. Mijn oude handdoeken heb ik verknipt tot billendoekjes. Kan ze zo meerdere malen gebruiken en t kost me niets (ja de was, maar die draait toch wel).

Verder kijk ik altijd in de voorraadkast wat ik nog in huis heb en bepaal aan de hand daarvan mijn boodschappenlijstje.

Ik pin iedere week 50 euro en daar doe ik mijn boodschappen mee.

Bij uitstapjes neem ik altijd eigen brood en drinken mee.

Als de tandpasta/ bodylotion op is, knip ik de verpakking open. Verbazingwekkend hoeveel er nog in zit!

En voor kleding kijk ik geregeld in een kringloopzaak. Ben al tegen veel koopjes aangelopen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven