We vrekken hier verder ! :-)

maandag 7 maart 2011 om 11:03
Ik leen vaak onderling met andere moeders Wii spellen uit. Ik vind die games onzinnig duur en sommige (eenvoudige)spelletjes vinden mijn twee jongens na een paar keer spelen niks meer aan helaas.
Dit is dan een leuke oplossing.
Dit is dan een leuke oplossing.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
maandag 7 maart 2011 om 11:14
quote:sweetfirefly schreef op 07 maart 2011 @ 11:03:
Ik leen vaak onderling met andere moeders Wii spellen uit.
Ja, speelgoed wissel ik ook uit met een vriendin.
Ook leuk!
Jam en appelmoes maak ik trouwens ook zelf met opbrengsten uit onze tuin. En onze kippetjes leggen heerlijke eieren
Jammer dat de codes al vergeven zijn...
Ik leen vaak onderling met andere moeders Wii spellen uit.
Ja, speelgoed wissel ik ook uit met een vriendin.
Ook leuk!
Jam en appelmoes maak ik trouwens ook zelf met opbrengsten uit onze tuin. En onze kippetjes leggen heerlijke eieren
Jammer dat de codes al vergeven zijn...

maandag 7 maart 2011 om 11:49
quote:layla1969 schreef op 07 maart 2011 @ 10:33:
Ik heb hier nog wat AH voetbal plaatjes waar ik niks mee doe. Als er nog liefhebbers zijn kun je me mailen op:
*** Ik weet wel iemand, daar schrijf ik mee op een ander topic. Dus als niemand hier ze wil is dat misschien een idee? Ik zal je sowieso even mailen, dan moet je maar kijken.
Ik heb hier nog wat AH voetbal plaatjes waar ik niks mee doe. Als er nog liefhebbers zijn kun je me mailen op:
*** Ik weet wel iemand, daar schrijf ik mee op een ander topic. Dus als niemand hier ze wil is dat misschien een idee? Ik zal je sowieso even mailen, dan moet je maar kijken.
maandag 7 maart 2011 om 12:06
@Maud_y, ik maak ook zelf jam, dan kijken mensen me soms aan met grote ogen. Maar het is zo leuk en ook makkelijk om zelf te maken. En het smaakt 10X lekkerder. Zo maak ik ook mijn toetjes zelf. Pudding en vla zijn in no time zelf gemaakt en je kunt er zelf eigen ingredienten aan toevoegen.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
maandag 7 maart 2011 om 12:10
Sweetfirefly, ik heb van de zomer geprobeerd om zelf aardbeienjam te maken. Hier bij de boer verkochten ze een kilo aardbeien (kleintjes) voor 1 euro, dus ik had ze gelijk gekocht en met geleisuiker geprobeerd om jam te maken, maar ik kon de aardbeien niet meer terugvinden, het werd een soort dunne gelei, dus ik heb het nooit meer gedaan. Hoe doe jij het?

maandag 7 maart 2011 om 12:57
Ik gebruik citroensap als bindmiddel. In aardbeien, maar ook inbepaalde andere fruitsoorten zit weinig pectine. Dat een een stof die ervoor zorgt dat de jam bij het maken bindt. Wat je ook niet moet doen is de aardbeien wassen zonder kroontjes maar altijd met kroontje. Anders zuigt je aardbei het water op en dan bindt je jam ook veel minder goed. Ik snij de aardbeien overigens vrij grof.
maandag 7 maart 2011 om 13:02
Ik weet niet of iemand er toevallig belangstelling voor heeft, maar ik heb mijn keukenkast met plastic opgeruimd en heb een hele zwik plastic bakjes van zo'n 100-200ml (ik gebruikte ze om zelfgemaakte babyhapjes in te vriezen), een paar plastic babybordjes en tuitbekers die ik niet meer gebruik. Mogen zo afgehaald worden bij me (ik woon in Breda). Ik heb ook al een oproepje op het prikbord gezet, maar meld het hier ook maar even.
maandag 7 maart 2011 om 17:49
Een paar dagen niet mee gelezen en er staan alweer heel wat tips op! Helaas geen kortingscodes/bonnen op dit moment maar ik ga het zeker in de gaten houden voor de spaarders.
@thee ik zag dat je korting had voor de worldpress photo tentoonstelling in amsterdam. Ik heb wel interesse als je ze nog hebt en er zelf niets mee gaat doen. Ik hoor het wel.
@thee ik zag dat je korting had voor de worldpress photo tentoonstelling in amsterdam. Ik heb wel interesse als je ze nog hebt en er zelf niets mee gaat doen. Ik hoor het wel.

maandag 7 maart 2011 om 18:35
quote:sweetfirefly schreef op 07 maart 2011 @ 12:57:
Ik gebruik citroensap als bindmiddel. In aardbeien, maar ook inbepaalde andere fruitsoorten zit weinig pectine. Dat een een stof die ervoor zorgt dat de jam bij het maken bindt. Wat je ook niet moet doen is de aardbeien wassen zonder kroontjes maar altijd met kroontje. Anders zuigt je aardbei het water op en dan bindt je jam ook veel minder goed. Ik snij de aardbeien overigens vrij grof.en geleisuiker gebruiken ipv gewone suiker.
Ik gebruik citroensap als bindmiddel. In aardbeien, maar ook inbepaalde andere fruitsoorten zit weinig pectine. Dat een een stof die ervoor zorgt dat de jam bij het maken bindt. Wat je ook niet moet doen is de aardbeien wassen zonder kroontjes maar altijd met kroontje. Anders zuigt je aardbei het water op en dan bindt je jam ook veel minder goed. Ik snij de aardbeien overigens vrij grof.en geleisuiker gebruiken ipv gewone suiker.
maandag 7 maart 2011 om 19:01
quote:Taara schreef op 07 maart 2011 @ 17:49:
Een paar dagen niet mee gelezen en er staan alweer heel wat tips op! Helaas geen kortingscodes/bonnen op dit moment maar ik ga het zeker in de gaten houden voor de spaarders.
@thee ik zag dat je korting had voor de worldpress photo tentoonstelling in amsterdam. Ik heb wel interesse als je ze nog hebt en er zelf niets mee gaat doen. Ik hoor het wel.taara, als je me je adres mailt op thee39 at hotmail punt com dan stuur ik je de coupon toe.
@thee ik zag dat je korting had voor de worldpress photo tentoonstelling in amsterdam. Ik heb wel interesse als je ze nog hebt en er zelf niets mee gaat doen. Ik hoor het wel.taara, als je me je adres mailt op thee39 at hotmail punt com dan stuur ik je de coupon toe.