weekendje haarlem tips?

25-02-2011 11:32 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

wij (m'n vriend en ik ) willen binnenkort een weekendje naar Haarlem. Hebben jullie leuke tips qua winkeltjes, eten, cafes, slapen? Ik ken Haarlem niet goed, ken alleen de omgeving van de Kringloopwinkel een klein beetje (want dat vind ik meestal erg leuk;-)

Alvast bedankt!
Er zijn al verschillende topics over Haarlem, vol met tips over eten/drinken/slapen/winkelen/cultuur/natuur. Als je daar geen weekend mee kunt vullen...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Met Haarlem kun je een week vullen. Ga eens slapen bij Stempels, eten bij Wilma & Albert (als je van vlees vlees vlees houdt) en naar de sauna in Santpoort (Ridderode).

Haarlem is de winkelstad van Nederland, bestaan hele gidsen over.

Veel plezier!
slapen bij stempels inderdaad, mooi!

lunchen bij Achterom, biertje doen in de Jopenkerk en voor de beste Italliaan: laforca (wel reserveren), stappen in het Patronaat. Verder is Haarlem niet zo groot, dus lekker door het centrum slenteren dan kom je alle leuke winkeltjes vanzelf tegen (vergeet de kleine zijstraatjes niet).
Haarlem is zo leuk! Ik zou even een maand wachten tot je met goed fatsoen op een terrasje kunt zitten.
Tada!
aaah, dankjewel allemaal! inderdaad zo veel te zien en doen, leuk! :-)
Kale pater is een ontzettend goed restaurant maar heel prijzig...
quote:headenshoulders schreef op 01 maart 2011 @ 13:23:

Kale pater is een ontzettend goed restaurant maar heel prijzig...

Huh? Hoofdgerecht voor 20 euro ontzettend prijzig? Ik vind het een vreetschuur maar als je van veel vleesch houdt is het vast anders. En smaken verschillen natuurlijk.

Nu on topic: ik zou lunchen bij Anne en Max of Dijker, eten bij Specktakel of ML (vast vol dus wel reserveren), een hofjeswandeling doen, een bezoekje aan het Teylersmuseum en bij mooi weer met een bootje varen. Veel plezier!
Ja ik overdrijf misschien een beetje maar er zijn ook wat duurdere voor en en hoofdgerechten en dan vind ik het toch een beetje aan de prijzige kant.
slapen bij: greetje aan de oever!
De Roemer op de Botermarkt (achter de V&D, een van de laatste kroegen aan de rechter kant met serre). Fijne bediening, lekkere gerechten voor 'n goede prijs EN met 'n beetje zon al heerlijk in de verwarmde serre). Neem vooral een glas van de Spaanse droge witte wijn, die is zalig!
Specktakel, absolute aanrader om te gaan eten. Kijk eens op hun site: www.specktakel.nl voor het menu.
quote:Kris33 schreef op 14 maart 2011 @ 02:57:

Specktakel, absolute aanrader om te gaan eten. Kijk eens op hun site: www.specktakel.nl voor het menu.Joehoe, ik mag woensdag, in de restaurantweek. Eek wordt 40 en het is zijn verjaardagsetentje. Ik heb er zo'n zin in.
Ik woon net in Haarlem en ben het helemaal aan het ontdekken.

Mijn verlanglijstje waar ik nog niet aan toegekomen ben:

-bezoek aan de Bavo kathedraal (de ena grootste in NL)

-biertje doen bij de Jopenkerk (veel positieve dingen over gehoord)

-Frans Hals museum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven