kat bedreigd

03-03-2011 20:20 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik woon sinds 2,5 jaar in een hele fijne wijk waar ik me helemaal op mijn gemak voel en nog nooit problemen heb ervaren.

Nu vind ik zojuist een briefje in mijn brievenbus:

"ik zeg jullie 1 maal, hou je kat vast anders is hij aan de beurt. dan maak hem dood"

Ik schrik hier nogal van. Vooral natuurlijk voor mijn kat, maar ook dat iemand uit mijn fijne wijk dus zoiets niet normaal tegen mij kan zeggen, maar dit op deze manier doet.

Hoe zouden jullie hierop reageren?
ooh bah.. sterkte mika!
En hij is nog niet terug, ben bang dat er iets is gebeurt

Ik mis mijn kleine kruimel
Hé gatverdamme, áls hij terug komt hou je hem dan ook binnen?!!

Ik nam echt geen risico hoor, heb mijn kat sowieso binnen om gezeur te voorkomen.
Twomp hij ging al niet zoveel naar buiten want hij is een echte bangerik. Alleen als het donker is durft hij naar buiten. En meestal komt hij na een poosje buiten te zijn geweest weer binnen. Heel af en toe was hij een nachtje weg maar stond dan de volgende morgen onder mijn raam te jammeren. Ga zo nog even weer een rondje doen
quote:ronniemitchel schreef op 04 maart 2011 @ 12:34:

[...]

Ik heb een tuin, maar onze katten zijn onze verantwoording en als je niet wilt dat anderen jouw huisdieren niets aan doen dan zorg je dat jouw huisdieren een ander niet tot last zijn, zo simpel is het.

Ik vind het ronduit belachelijk dat mensen vinden dat een kat maar onbegrensd door mijn tuin mag lopen, in mijn tuin mag schijten, mijn net geplante plantjes uit mijn tuin mag wroeten en de vogeltjes die in mijn tuin zitten, mag verorberen (en nee, je maakt mij, in tegenstelling tot wat hier wordt beweerd, niet wijs dat een kat alleen oude, zieke vogeltjes oppeuzelt).

Moet je eens opletten wat er gebeurt als ik mijn honden los laat lopen, in tuinen laat poepen, ze achter katten aan laat jagen etc. Dan staat iedereen op zijn achterste benen en moet ik mijn honden toch vooral aanlijnen en onder controle hebben.

Ik ben een dierenliefhebber en zal geen dier kwaad doen en anonieme briefjes in een brievenbus droppen is helemaal niet mijn stijl, maar ik vind dat veel katteneigenaren zich er wel erg gemakkelijk vanaf maken door geen enkele verantwoordelijkheid te nemen voor de activiteiten die hun kat buitenshuis ontplooit.....
bah zeg zo'n briefje..

is er iets bekend van katttenhaters bij jou in de buurt?

onze poes komt ook buiten....vooral s'nachts

en is ook moeilijk binnen te houden. Maar als je dit zo leest allemaal..

Mika je kat alweer terug??
Nee vizz hij is nog steeds pleite. Vanmiddag overal gezocht. Ik heb nog 3 katten maar ik mis hem die stoute kruimel
Kan ik me voorstellen hoor Mika........

Je beesies moeten toch lekker bij je zijn!

Is ie wel eens vaker nacht(en) weg?
En hij is terug die boef. Vanmorgen stond hij voor de deur te miauwen.

vizz hij is 1 keer een nachtje weggeweest maar nu was het dus 3 nachten. Hij had een grote honger en hij is de hele dag druk aan het slijmen. Hij wil nu ook alweer naar buiten maar dat kan hij wel vergeten.

Volgende maand laat ik hem castreren en chippen
pfff gelukkig maar mika!!
quote:mika65 schreef op 06 maart 2011 @ 19:57:

En hij is terug die boef. Vanmorgen stond hij voor de deur te miauwen.

vizz hij is 1 keer een nachtje weggeweest maar nu was het dus 3 nachten. Hij had een grote honger en hij is de hele dag druk aan het slijmen. Hij wil nu ook alweer naar buiten maar dat kan hij wel vergeten.

Volgende maand laat ik hem castreren en chippenIk zou hem gelijk laten chippen, een ongeluk zit in een klein hoekje, en nu ben jij als eigenaar niet te traceren door bv dierenambulance.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ja is waar tickel, maar nu chippen en volgende maand weer heen voor castratie dat doe ik hem niet aan. Nee hij moet maar gewoon in huis blijven. Dat is zijn straf om vrouwtje zo te laten schrikken
En nu dan ook gelijk castreren?
Ik ben heel blij voor je dat hij weer thuis is!
Ahh wat fijn Mika!

En dat chippen lijkt me dan inderdaad wel verstandig!

Misschien was ie wel op vrouwtjesjacht?

Vertroetel hem maar lekker nu!
quote:Maja82 schreef op 04 maart 2011 @ 11:47:

Het bericht is niet erg netjes maar ik herken het zeer zeker.

Ik had het adreskokertje er niet afgehaald maar een briefje aan de halsband gemaakt dat je die kat weg moet houden.

Als ik de kat die bij ons in het bloemperk ligt om op vogeltjes te jagen te pakken krijg doe ik het zelfde.

Ik heb n.l. mijn tuin zo ingericht om vogels te lokken waaronder vogels die op de grond fourageren. Ik wans niet dat die kat ze als lunch verorbert of als speelgoed gebruikt. En ook niet dat ie mijn mooie buxushaag vernaggelt.

(en het is dat onze logeerhond niet snel genoeg was en mijn vriend gelukkig voor de kat wel wan anders wassie er al niet meer geweest. Ow en dat gebeurde in onze tuin waar de hond vrij rond mag lopen)

Jij wil een kat, dan zorg je er maar voor dat ie op jou grond blijft.triest....
life ain't a perfect story, write it while you live it

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven