What to do?

07-03-2011 18:14 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Al een tijd ben ik verliefd op iemand.. Helaas geeft hij les bij mij op school en dat maakt het er niet gemakkelijk op! Ik heb daarom geprobeerd om hem te vergeten, maar dat lukte niet.

Nu kwam ik heb tijdens carnaval tegen.. Van het een kwam het ander en we hebben de rest van de avond gedanst en gezoent.. Wauw. Maakt mijn verliefdheid er ook niet minder op.

Nu heb ik contact met hem.. Ik ben over 2 maanden (ivm een stage) weer terug op school.

What to do??

Voor de duidelijkheid: Ik ben meerderjarig en het gaat niet om een middelbare school.. En hij geeft mij geen les en dit kan ook niet gebeuren.
Wat is dan het probleem? Is hij getrouwd?
Nee, single!

Probleem is vooral dat ik niet weet hoe het zit met die regels van school.. weet niet of dat geaccepteerd wordt!
Hoe oud ben jij en hoe oud is hij?het kan natuurlijk zo zijn dat als je in de zelfde (leeftijds) fase zit dat je verliefd wordt op elkaar.

Dat hij les geeft en jij student bent wil niks zeggen. Als de vonk over slaat , slaat deze over.

Ik zou de komende twee maanden in iedergeval uit zoeken wat jullie echt voor elkaar voelen.
19 en 29..
Wat is nu 10 jaar, als jullie allebei vrij zijn, zie ik het probleem niet zo. Je hoeft op school toch niet met een bord om te lopen dat je verliefd bent op hem/hij op jou?
Hmmm dat kan idd wel vreemd op gereageerd worden. 10 jaar is niet on overkoombaar. Maar als je bijna 30 bent ben je meestal met hele andere dingen bezig dan iemand van 19. Ik zou echt bij jezelf te raden gaan of je dit wel wilt.
Hoe lang moet je nog, op school? Ben je op een of andere manier afhankelijk van hem? Krijg je les van hem? Bepaalt hij je cijfers?

Jij zult er geen problemen mee krijgen, maar hij misschien wel.
Docenten met studenten mogen in de regel niet. Ook niet als ze geen les van die docenten hebben.
Ik denk dat het qua beleid van school vooral van belang is dat jij niks met hem te maken hebt qua studie.

Het probleemen dat scholen hier namelijk me hebben is dat, wanneer hij jou zou moeten beoordelen, er een verkeerde verhouding is. Hij kan ook op een verkeerde manier zijn macht gebruiken als docent (stel dat jij bijvoorbeeld deze ''relatie'' niet meer ziet zitten, dan zou hij jou kunnen dwingen door er schoolse zaken bij te betrekken).

Als hij bijvoorbeeld les geeft op een andere opleiding binnen dezelfde school en jij wat dat betreft niets met hem te maken hebt, dan lijkt me dat geen probleem. Het kan natuurlijk ook nog zijn dat jij geen les van hem krijgt maar hij wel jou toetsen na moet kijken (gebeurt bij ons op school ook door docenten die ons geen les geven, juist om het objectief te houden). In dat geval kan hij ook zijn baan verliezen mochten ze er achter komen (tenminste, als dit in het beleid van de school staat).

Dit alles natuurlijk afgezien van de verschillende levensfase waar jullie in zitten... Dit hoeft in mijn ogen een relatie niet in de weg te staan! Geniet van je verliefdheid en veel plezier met elkaar
Ze geeft heel duidelijk in de OP aan dat ze géén les van hem heeft!!

Voor de duidelijkheid: Ik ben meerderjarig en het gaat niet om een middelbare school.. En hij geeft mij geen les en dit kan ook niet gebeuren.
quote:lilalinda schreef op 07 maart 2011 @ 18:34:

Hoe lang moet je nog, op school? Ben je op een of andere manier afhankelijk van hem? Krijg je les van hem? Bepaalt hij je cijfers?

Jij zult er geen problemen mee krijgen, maar hij misschien wel.Ik moet na dit schooljaar nog 1 jaar..
Wat zegt hij er zelf van?

Of is het bij keertje zoenen gebleven. je zegt "contact" te hebben, hoe ver gaat dat?
Het is nog maar pas gebeurd! Maar sinds een paar dagen mail ik met 'm, ik weet nog niet waar het heen gaat..
-
Wat jij moet doen?

Go for it girl!

En geniet ervan.
Hm. Jij bent net zo oud als mijn dochter, hij net zo oud als mijn schoonschoon. De laatste wil kinderen, de eerste moet nog een hele beroepsstudie doen. Mss wil je vlam wel nooit kinderen, maar... voel je um?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven