Werk & Studie alle pijlers

Eigen hotel beginnen

07-03-2011 21:47 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Na mijn studie hotelschool wil ik graag voor mezelf beginnen ... een hotel! Dit is natuurlijk enorm spannend, veel werk en veel creativiteit.

Ik hoop dat jullie mij met het laatste een beetje kunnen helpen en daarom een vraag aan jullie:

Wat missen jullie, of zouden jullie graag willen zien in een hotel?

Denk out-of-the-box ..

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Groetjes
Enkele kamers waar roken wel is toegestaan.

Over de rest moet ik even nadenken. Denk wel waterkoker en koffie-/theezakjes, ligbad en 2persoonsbed cq naast elkaar bedden en niet alleen 2 losse bedden met nachtkastje ertussen.
hotelbusiness.. er staan een hoop kamers leeg.

Een schone kamer en niet slechts een optisch schone kamer lijkt me wel fijn.
Dit forum is niet bedoelt voor marktonderzoek.

Maar ik wil je wel wat gratis advies geven. Ga eerst een poosje in loondienst zodat je al je beginnersfouten op kosten van een baas kunt maken en begin daarna pas je eigen zaak. Dat scheelt je ongetwijfeld een hoop geld en bovendien kun je dan direct bij de klanten peilen wat ze nog meer zouden wensen en waar het gat in de markt zit.
Wat is er mis met een goed hotel, met comfortabele bedden en goede service? Daarvoor kom je er toch uiteindelijk? Of wil je zoiets als het Lloyd Hotel? In dat geval: huur een goede ontwerper in, die je ook op conceptueel niveau bij kan staan.
Nou, je kunt wel vragen om out of the box te denken, maar je vraagt wat wij willen, Ik wil niet te veel poespas, gewoon een lekker bed in een ruime schone kamer met een lekker ontbijt, centraal gelegen, capabel personeel en niet te duur.

Maar goed out of the box, gooi aromatherapie in de strijd. Lijkt me vreselijk.
Als het niet lukt kan je nog altijd "out in the box" gaan slapen onder de brug
quote:rozenstruikje schreef op 07 maart 2011 @ 21:55:

Als het niet lukt kan je nog altijd "out in the box" gaan slapen onder de brug Is niet eens zo 'out of de box' Ik had al eens gehoord van een soort zwerversarrangement.
ik vind de hotels in nederland veel te duur voor bagger kwaliteit. In Duitsland doen ze het veel beter, en niet voor niets wijken steeds meer mensen uit naar het B en B segment waar je nog wel behoorlijke prijzen betaalt. En o, ja lokatie, heel belangrijk. Zorg dat je op een toplokatie zit.

op welk segment wil je je richten?
Ik ben erg gek op B&B's, omdat het kleinschalig is (meestal meer 2 of 3 kamers), erg verzorgd, schoon en netjes en kamers persoonlijk ingericht. Niet van die hotelkamers die allemaal op elkaar lijken met dezelfde kunst aan de muur.

Ik ben gevoelig voor mooie, ruime badkamers en een lekker fris, groot bed met knapperig frisse lakens en lekker dikke kussens.
Wat eten we vanavond?
Niet als single een kamer krijgen die uitkijkt op de binnenplaats waar 's ochtends de containers met veel kabaal worden geleegd.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik was eens in een hotel zonder restaurant, maar ze hadden op de kamer wel allerlei folders-menus liggen van bezorgdiensten in de buurt, van pizza tot thai en sushi. Dat vond ik wel handig en slim.
.
Ik zou eerst zorgen dat ik veel werkervaring kreeg, in verschillende hotels. En je weet, neem ik aan, dat het vooral in het begin, dag en nacht werken is?

Zorg dat er op iedere kamer gratis internet is, maar dit zal inmiddels wel bijna standaard zijn.
En een normaal 1-persoonstarief: ik slaap maar in 1 bed van de 2, gebruik 1 set handdoeken (en vaak ook nog meer dan 1 dag), gebruik het toilet en de douche maar voor 1 persoon en ontbijt met 1 persoon, maar moet op een paar euro na net zoveel betalen als 2 personen.
Als je van honden houdt, je richten op hondenliefhebbers. Losloopgebied in de omgeving (liefst vanaf het hotel) en in de tuin een mooie behendigheidsbaan. Zoiets bijv., http://www.hotel-wolf.de/index.htm of http://www.edberghof.de/index2.htm.
quote:happygirl2 schreef op 07 maart 2011 @ 22:03:

Zorg dat er op iedere kamer gratis internet is, maar dit zal inmiddels wel bijna standaard zijn.Was het maar zo. Ze vragen vaak absurde prijzen, zeker als er door de weeks ook zakenmensen komen: 20 euro voor middernacht-tot-middernacht is heel normaal.
en koffie en theefaciliteiten op de kamer.

Verder kraak en kraakschoon, ook onder de bedden en in de kasten.

Goed ontbijt en parkeerruimte waar je geen 30 euro per dag hoeft te betalen.
echt hoor, het is zo belabberd gesteld met de hotels in Nederland. Helaas moet ik er vaak verblijven. Maar wat een zooi kom je dan tegen zeg. Ook in het hoge segment
Ga zelf als gast in zoveel mogelijk hotels, in alle mogelijke doelgroepen, overnachten en schrijf op wat je wel bevalt en niet bevalt. Ga daarnaast na je opleiding ook nog een aantal jaar werken bij diverse hotels. En volgens mij kan je daarna aardig inschatten wat voor een hotel je graag wil runnen.
normale prijzen voor roomservice en andere service zoals bellen. Geen extra geld vragen voor de fitnessruimte of het zwembad.
Bedankt voor het meedenken!

Uiteraard heb ik al enorm veel werk ervaring, spring niet zomaar in het diepe.. Ik zou me vooral willen richten op zakelijke gasten doordeweeks en vrije tijds gasten in het weekend.
de bar openhouden tot ca. 1 uur, half 2 en niet om half 11 alles dichtgooien
Enorm veel werkervaring... maar je studeert toch nog? Of heb ik het nou helemaal verkeerd begrepen?
Wat eten we vanavond?
quote:x_draakje schreef op 07 maart 2011 @ 22:08:

Ik zou me vooral willen richten op zakelijke gasten doordeweeks en vrije tijds gasten in het weekend.Niet echt 'out of the box', hoe denk je je te gaan onderscheiden?
En TO, heb je ook al bij de lessen 'bedrijfseconomie' te horen gekregen hoe je als starter, vers van de hotelschool, de financiering rond krijgt voor je hotel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven