Te soepel?

07-03-2011 22:05 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey Dames!

Gewoon even een kwestie die ik jullie voor wil leggen:

mijn vriend en ik zijn hartstikke blij samen en geven elkaar veel vrijheid. Nou gebeurt het zo'n 2 a 3 keer per maand dat vriend in het weekend/op vrije dag tot diep in de nacht achter zijn playstation zit, echt ff zijn hobby uitvoeren, hij vindt het heerlijk om tot ongeveer 4 uur snachts achter zn games te zitten en dan komt ie daarna lekker tegen me aan kruipen in bed =). Vind het zelf helemaal prima dat hij dit doet.

Nou vertelde ik dit laatst aan twee vriendinnen en die vinden dit écht niet kunnen. Vinden dat het egoistisch van hem is en snappen niet dat hij dit zo belangrijk vindt dat hij tot diep in de nacht dit doet en mij 'ongezellig' alleen naar bed laat gaan. Ook nog eens de opmerking erachter 'dat moet die van mij niet flikken'.

Vond me erg aangevallen ten eerste, maar vond het ook een vreemde reactie. Aan de andere kant ben ik gaan twijfelen door hun felle reactie; ben ik inderdaad te soepel om dit gewoon prima te vinden? Wat vinden jullie?
kan jou het schelen wat je vriendinnen ervan vinden. jij hebt een relatie met hem, zij niet. en als jullie er nou beiden gelukkig van worden dan geeft het toch niets?
Als jullie je er allebei gelukkig bij voelen, is het goed. Niet verder over nadenken joh.
Euhm, als jij het geen probleem vindt, dan is het toch geen probleem? Iedereen maakt in zijn of haar relatie haar eigen keuzes. Ik vind het juist raar dat je vriendinnen het zo hard veroordelen! Je kunt iets raar vinden, maar een oordeel vellen gaat een stap te ver.

Zou dit egoistisch zijn, dan ben ik dat ook... heb ook nachtenlang achter de pc zitten gamen terwijl vriend lag te snurken
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Jij vindt het prima, wáárom je dan opeens zorgen gaan maken omdat anderen er anders over denken? Dat is pas ergens onnodig een probleem van maken.
Lijkt mij geen probleem hoor Carla_mi.

Is toch lekker als je allebei (ook) lekker je eigen dingetjes kan doen?

En daarnaast: 2/3 keer per maand, da's toch niet zoveel? Zou er geen moeite mee hebben igg.
Dat is toch ook normaal? Als jij zin hebt om tot half 5 een boek te lezen in de woonkamer/wijn te drinken met vriendinnen/vul zelf maar in dan moet dat toch ook kunnen? Lijkt me eerder heel vervelend wanneer dat niet zou kunnen.
Ik zie het probleem totaal niet, die van mij speelt niet tot diep in de nacht. Echter gaat hij wel nog 1 x in de week lekker naar de kroeg, een voetbalwedstrijd,gamen etc met zijn vrienden.

Als je verder happy bent, dan is er toch niets aan de hand?

Ik kan me voorstellen dat je er niet blij van zou worden als het 2/3 keer per week zou zijn.

Jouw relatie, hebben je vriendinnen niets mee te maken.
Hallo Carla,

Ik denk dat je vriendinnen misschien een beetje overdrijven.

Je geeft zelf aan dat het voor jou geen probleem is.

En dat dit maar 2 a 3 keer per maand voor komt.

Ik vind dat je vriend wel het recht heeft om even lekker te gamen tot hoelaat hij dat wil.

Tenslotte komt ie daarna gewoon lekker tegen je aanliggen.

Ik zou maar niet twijfelen en je bent niet te soepel.

Ik denk juist dat er een probleem zal ontstaan wanneer je dit van hem af zal nemen wat niet nodig is.

Lekker niks van aantrekken en laten zoals het is.

Jij tevreden hij tevreden ;)
Jij vind het prima, Het is jouw vriend toch? Wat maakt het dan uit wat jouw vriendinnen van hun eigen vriend zouden verwachten.

Lekker laten zoals het is, zou ik zeggen. Geen probleem van maken als het geen probleem is.

Vind de reactie van je vriendinnen ook overdreven, je hebt er toch geen last van.
Ieder zijn hobby, fijn dat jullie elkaar daarin vrij laten, lijkt me gezond.
Joh, iedereen is anders. Maak je niet sruk en laat je door je vriendinnen geen complexen aanpraten.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Je kunt alleen maar 'te soepel' zijn in een relatie, als dat betekent dat je (continu) over je eigen grenzen heengaat. Als jij het leuk vindt dat je vriend lekker zijn eigen ding doet, en daarna tegen jou aankruipt, zou ik niet weten waar je je druk over moet maken.
Heb je een fijne relatie?

Lekker laten zo.

En je vriendinnen laten kletsen, iedere relatie heeft zijn eigen dynamiek.
Bedankt voor de reacties!

Het voelt inderdaad gewoon goed ,om vriend die vrijheid te gunnen. Niet alleen goed, maar ook 'gewoon'. Hij gunt mij die vrijheid ook immers. Vond het echter opmerkelijk dat mn vriendinnen zoon hard oordeel hebben.. terwijl we verder over veel dingen hetzelfde denken..
hier ook zo'n vriend. De mijne gaat ook zo ongeveer 2x per maand de hele nacht door met gamen.( en hij is al over de 40) Tja...Ik vind het ook niet zo erg hoor. Ik laat hem dan ook gewoon zijn ding doen. Is voor hem ook echt ontspanning zegt hij. Als hij het iedere dag/nacht zou doen, dan zou ik het niet zo gezond vinden. Of als hij de dag erna niet te genieten zou zijn. dan zou ik denken, ja eigen schuld dikke bult! Hij doet het alleen in het weekend, maar gaat de dag erna ook gewoon met mij dingen doen. En soms slaapt ie ook wel heel lang uit. dat gun ik hem ook, maar dat heeft niet echt met het gamen te maken.

Hij laat mij ook mijn dingen doen, ik sta bijvoorbeeld vaak ongelovelijk vroeg op( zo rond 4 uur) en ga dan strijken of dweilen. Dat is ook een beetje raar. Daar doet hij niet moeilijk over.

Iedereen zijn ding, toch?
Dit is in ieder geval prettiger dan 3 dagen pe rmaand buitenshuis gamen
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
je zou bijna denken dat je vriendinnen zelf problemen in hun relatie hebben.
wij slapen nooit.
Pfff, mijn vriend gaat meestal later naar bed dan ik. En in het weekend ook idd heel laat door het spelen van WoW. vind ik helemaal niet erg. Als ik vraag of ie meegaat doet hij dat ook heus wel, maar waarom zou ik? Hij vindt het leuk en het stoort me helemaal niet. Als jij het prima vindt, waarom zouden anderen dan negatief oordelen? Vreemd.
Zoals iemand al zei hier, iedereen is anders.

Jij hoeft niet hetzelfde te willen in een relatie als je vriendinnen.

Er komt misschien nog genoeg voorbij waarvan je denkt; ik denk daar anders over. Geen probleem, zolang je vriendinnen je daarmee maar geen rotgevoel geven, dat mag je ook uiten.

Voor nu, niet twijfelen en geniet ervan dat je relatie zo fijn is.
Tja als ik sommige vriendinnen/vrouwen hoor over hoe ze over hun man praten/klagen dan snap ik daar ook helemaal niks van.

Bijv: Vriendin haar man strijkt de was, maar soms niet zo goed...Daar kan ze dan erg lullig over doen, en dan denk ik: jee doe het lekker zelf dan!

Voelt bij mij ook goed dat ik niet zo moeilijk doe, ik heb er ook geen reden voor, mijn vriend is namelijk ook heel goed voor mij.

Dat heb ik liever dan dat ik een probleem ga maken over dat hij af en toe wil gamen de hele nacht.
Noujaaaa be-la-che-lijk dat jullie niet tegelijk naar bed gaan iedere avond. Tsss, wat is dat voor relatie zeg

Waar maak je je druk om? Als wij nu allemaal zeggen dat het heel raar is inderdaad, mag je vriend dan niet meer gamen?

Als jij het prima vindt, ís het toch prima? Jouw relatie hoor! Lekker doen zoals jullie het willen.
als het voor jou geen probleem is?
veel vrouwen schijnen te denken dat ze de rol van zijn moeder moeten overnemen.

ze zijn meestal ook verbijsterd als hij na een jaar of wat de scheiding aanvraagt....

laat elkaar lekker vrij zolang je niet elkaars grenzen overschrijdt.
Tja, lijkt me heel gezond. Mijn man krijgt regelmatig van sportvrienden te horen: "mag jij dat dan van je vrouw?" Het gaat dan om dingen die hij alleen doet (festival, dagje sauna, wintersport bijvoorbeeld). Maar ook iets wezenlijks als het opzeggen van zijn vaste baan en ondernemer worden, alsof ik daar toestemming voor moet geven...Sommige vrouwen hebben als ideaal alles samen te doen, lijkt me erg benauwend. Wel raar dat je vriendinnen dat verschil in relaties niet respecteren en zo fel reageren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven