Werk & Studie alle pijlers

Eigen hotel beginnen

07-03-2011 21:47 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Na mijn studie hotelschool wil ik graag voor mezelf beginnen ... een hotel! Dit is natuurlijk enorm spannend, veel werk en veel creativiteit.

Ik hoop dat jullie mij met het laatste een beetje kunnen helpen en daarom een vraag aan jullie:

Wat missen jullie, of zouden jullie graag willen zien in een hotel?

Denk out-of-the-box ..

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Groetjes
Voor zakelijke gasten, tot laat nog een lichte maaltijd kunnen nuttigen, en tot heel laat kunnen inchecken. Parkeren en draadloos gratis internet is onmisbaar. Liefst aan de rand van een stad. Maar dan ben je eigenlijk niet aantrekkelijk voor recreanten. Ik ben er van overtuigd dat je beter af bent als je een keuze maakt, en je bijv. richt op het zakelijk verkeer. Want het huidige aanbod is slecht, prijs/kwaliteit is volstrekt buiten proportie geraakt
Lokatie? Investeerders?
quote:x_draakje schreef op 07 maart 2011 @ 22:08:

Bedankt voor het meedenken!

Uiteraard heb ik al enorm veel werk ervaring, spring niet zomaar in het diepe.. Ik zou me vooral willen richten op zakelijke gasten doordeweeks en vrije tijds gasten in het weekend."enorm veel werkervaring"?? Hoe oud ben je? 45?
Vanaf borreltijd tot diep in de nacht tien goed getrainde Arabieren om het king size bed, wuivend met palmbladeren.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Sorry, misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest! ik heb een paar jaar geleden deze studie afgerond Daarna heb ik verschillende posities gehad in verschillende hotels .. maar het is altijd blijven kriebelen om iets voor mezelf te beginnen. Daarom ben ik nu bezig een bedrijfsplan aan het schrijven. Ik realiseer me dat het dag en nacht werken is in het begin, maar als management functie (die ik op dit moment heb) is het soms niet anders haha ...
quote:x_draakje schreef op 07 maart 2011 @ 22:08:

Bedankt voor het meedenken!

Uiteraard heb ik al enorm veel werk ervaring, spring niet zomaar in het diepe.. Ik zou me vooral willen richten op zakelijke gasten doordeweeks en vrije tijds gasten in het weekend.Wat je omschrijft lijkt me trouwens ONWIJS lastig. Niet haalbaar misschien zelfs wel (met behoud van goede kwaliteit). Je hebt het over twee verschillende doelgroepen, die allebei volstrekt andere wensen en eisen hebben. Niet realistisch lijkt me? (of je moet een enorme zak geld hebben en briljante ontwerper)
Ik vind alle hotelkamers echt belachelijk duur hier in Ned. Hallo zeg doe even normaal, dan rij ik wel naar huis hoor, het is maar zon klein landje. Dus maak eens iets goeds tegen een zeer goede prijs. Dat lijkt me nogal out of the box naar mijn idee.

Al die dingen als een zwembad, sauna, bellen, fitness, massages, spa en allerhande onzin dingen hoeft van mij allemaal niet. Daar ga ik wel ergens anders voor heen hoor.

Ik wil makkelijk en goedkoop kunnen parkeren, in de buurt iets leuks om te eten (zou echt nooit in een hotel restaurant gaan eten) een goed bed met matras, schoon, goede badkamer en gratis internet. Meer hoeft echt niet.
Nou, vooruit. Het is de 'finishing touch' die het hem voor mij doet:

- Leg wat fruit op de kamer

- Sla de bedden open, schud de kussens en doe de gordijnen dicht voor de nacht

- Vul 2x per dag de handdoeken en koffie/thee aan

- Slippers en een badjas

- Zorg dat er bij de receptie zaken als een wereldstekker, extra telefoonopladers, scheersets, deo e.d. verkrijgbaar zijn

- Shampoo's e.d. van goede kwaliteit
Vriendelijk personeel. Laatst had ik alleen maar geparkeerd bij een hotel en een stomme fout gemaakt. De dame achter de balie loste het vriendelijk en adequaat op en deed daarbij ook nog eens moeite om me gerust te stellen. Kijk, dat vertel ik dus aan iedereen door en als ik toevallig in die stad blijf slapen kies ik at hotel.
In juli zei je nog dat je 19 was?
En idd, service en flexibiliteit. Niet roepen dat de keuken al gesloten is, maar alsnog iets te eten gaan regelen als daar om gevraagd wordt. Niet moeilijk doen over laat in- of uitchecken (als je daar ruimte voor hebt). Enz.
Geluidsdichte hotelkamers, zodat je de snelweg waar je net naast slaapt, of de krikkende buren niet hoeft te horen de hele nacht!
Dat kan zijn, dit is de account van mijn nichtje. Ze zij studeert op dit moment ook hotel school en zij attendeerde mij op viva.nl en het leuke forum vandaar..
Goeie bedden zijn een must. En variatie in kussens, zoals bij NH. Het moet schoon zijn. Een lekker ontbijt hebben, wat bij de prijs in zit. Parkeren moet kunnen bij het hotel, gratis of tegen een reëele prijs. Er moet een prettige sfeer in het hotel hangen, je moet je er thuis voelen. Ik hou van design, maar het moet niet opgeprikt zijn.

Bad hoeft niet persé, als je een lekkere inloop regendouche hebt. Maar dat moet je gewoon duidelijk in de omschrijving zetten. Lekkere producten in de badkamer klaar zetten. En grote handdoeken!

Graris sauna is ook heerlijk!

Tophotels waar ik ben geweest: Radisson Sas in Keulen. Niet duur, mooi design, gratis sauna, lekker ontbijt, dichtbij het centrum.

Hotel Arena in Amsterdam. Mooi design, zeer vriendelijk personeel, heerlijke bedden, service (de hele dag gratis parkeren in hartje Amsterdam omdat we nog wilden winkelen), Prosecco bij het ontbijt (voelt luxe), ov kaarten bij arrangement, dichtbij het centrum.

Königin Luise Derag in Berlijn. Goede prijs, gratis ov kaarten bij je verblijf, gratis sauna, ontbijt met champagne.

Het Hilton Keulen vond ik tegen vallen. Wel grote kamers, wel goed ontbijt. Maar de kamer stonk, ik werd uitgelachen bij het ontbijt omdat ik een pannenkoek/flensje met kaas wilde (niet serieus genomen).

NH hotels vind ik doorgaans prima. Maar soms is het interieur verouderd, niet meer van deze tijd. Gelukkig zijn ze langzamerhand alles aan get vervangen voor mooi design. En in Den Haag konden we met oud&nieuw geen roomservice bestellen, maar moesten we lopen naar de friettent voor eten. Dat vind ik geen service.
service.

attent zijn en oog hebben voor je gasten, hen op de eerste plaats stellen, luisteren naar wat ze te zeggen hebben.

dát is voor mij een eerste klas hotel.

ik heb liever een 2 of zelfs 1 sterrenhotel dat top is qua service dan een 4 sterrenhotel waar men niet naar je luistert of waar je een nummer bent.

verder uiteraard een schoon bed, ik zou wel 1persoons boxsprings nemen (die je aan elkaar zetten kunt), een schone kamer met kleine attenties die het leven leuk maken: koffie/theezetfaciliteiten, dikke handdoeken, shampoo en zeep, een teruggeslagen bed met een kleine persoonlijke boodschap, handgeschreven het liefst en anders een klein snoepje.

kleine persoonlijke dingetjes, service, oog voor detail, dát vind ík belangrijk.

en of ik dan een flatscreen heb of een ouwerwetse tv, of ik design logeer of oudbollig, dat maakt me dan helemaal niet uit. Als ik er maar gast kan zijn.
Hanneke, wij logeren juist graag in 'zakenhotels.' vaak dumpen ze de prijzen in het weekend, en meestal is de kwaliteit van een bepaalde standaard.
Behandel je gast alsof ze de koningin zijn van Sheba.

Die onbeschofte horkigheid hier is afschuwelijk.

Dan maar een nepgrijns op je gezicht.

Loop eens wat harder en verkoop geen nee.

Ik logeer liever niet in een NL hotel, omdat ik daar niet word behandeld als gast, maar als last.

En maak schoon, ga eens op de wc zitten en zie hoe daar het uitzicht is (inje eigen hotel), want dat is wat je gasten zien.
Wat ik prettig vind is goed openbaar vervoer op korte afstand, binnen 200 meter, of liever nog, voor de deur.

En voor de kamers: stoelen met goed zit-comfort.

Verder zie ik al tips genoeg . . . . . Oh, en uiteraard kakelverse broodjes bij het ontbijt . . . . . en een lift die goed werkt!!!!!
Soundproof deuren. Als er iets strontirritant is, is het wel dat je 's nachts, 's ochtends of op wat voor tijdstip dan ook wakker wordt van kletsende (schreeuwende) mensen op de gang, stofzuigende en kakelende kamermeisjes en ga zo maar door...

Vaak veroorzaakt door enorme kieren onder de kamerdeur of hele dunne deuren. In Scandinavie zijn veel hotels uitgerust met dit type deur en het is een verademing.

Misschien is het sowieso handig om mensen eens te wijzen op het feit dat men zich in een hotel bevindt en niet op de kermis.

Niet normaal hoe veel herrie sommige mensen maken....
Een echt negatieve ervaring vond ik een Golden Tulip hotel. Dat was gewoon een oud bejaardenhuis, de gaten van de beugels zaten nog in de badkamer. En bij het ontbijt moest je naast anderen aan tafel zitten. Daar ga ik nooit meer heen.

Kortom: zorg dat mensen positief over je praten, dat is zo belangrijk.
quote:x_draakje schreef op 07 maart 2011 @ 22:24:

Dat kan zijn, dit is de account van mijn nichtje. Ze zij studeert op dit moment ook hotel school en zij attendeerde mij op viva.nl en het leuke forum vandaar.. Ik vind alles best, zolang wij maar niet je huiswerk aan het doen zijn.
O ja, een lekker bankje op de kamer: geweldig! En een gratis welkomstdrankje in de gezellige bar of lobby.
Schoolopdrachtje?
quote:Watchamacallit schreef op 07 maart 2011 @ 22:37:

Schoolopdrachtje?Helaas niet, dit is het echte werk.. Ik snap dat ik door in het begin niet duidelijk te zijn, veel argwaan opwek op dit moment. Sorry hiervoor .. Toch ben ik ontzettend blij met jullie hulp. Het is altijd fijn om 100% eerlijke antwoorden te krijgen!
Heb ik iedereen afgeschrikt ;)?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven