Werk & Studie alle pijlers

Eigen hotel beginnen

07-03-2011 21:47 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Na mijn studie hotelschool wil ik graag voor mezelf beginnen ... een hotel! Dit is natuurlijk enorm spannend, veel werk en veel creativiteit.

Ik hoop dat jullie mij met het laatste een beetje kunnen helpen en daarom een vraag aan jullie:

Wat missen jullie, of zouden jullie graag willen zien in een hotel?

Denk out-of-the-box ..

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Groetjes
Vertel eens over jouw ervaringen dan en wat jij op basis hiervan iig al zou veranderen/anders doen in je eigen hotel.
quote:x_draakje schreef op 07 maart 2011 @ 22:52:

Heb ik iedereen afgeschrikt ;)?Al in de piepzak, na negen luttele minuten? Wat je sowieso nog meer nodig hebt, is veel geduld en een lagere panieksfactor.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ik slaap niet vaak in hotels... Maar als ik er slaap dan is dat als ik 'romantisch' op pad ben met vriend lief.

Het enige waar ik dan van baal zijn die eeuwige eenpersoonsbedden... Oké, voor 2 personen worden ze dan tegen elkaar gezet, maar dan slaap je alsnog in een enorm gat (want, bedden zijn er niet op gemaakt om als tweepersoonbed te fungeren). En die eeuwige eenpersoonsdekbedden...

Waarom is dat eigenlijk zo?? (oprechte vraag)

Iemand die alleen in een hotelkamer slaapt heeft toch geen nadelen van een breed bed en breed dekbed (de meeste mensne van boven de 20 hebben dit thuis ook, al zijn ze alleen). En hoeveel mensen slapen er echt samen in een hotelkamer die niet samen in een tweepersoonbed willen slapen?

Dus: tweepersoonbedden (met 1 matras!) en tweepersoonsdekbedden (en dan niet een bed van 1.40m en dekbed van 2.00m breed maar minimaal 1.60m en 2.40m)

En aparte eenpersoonskamers... (en evt. kamers met 2 aparte bedden, maar dus niet als standaard met alleen de bruidssuite als uitzondering).
quote:gsleutel schreef op 07 maart 2011 @ 22:59:

En hoeveel mensen slapen er echt samen in een hotelkamer die niet samen in een tweepersoonbed willen slapen?

Ik denk doordeweeks (congressen etc) nog aardig wat. Nee verkopen is natuurlijk duur, dus vermoedelijk daarom de keuze voor flexibele bedden.

Oh en vergeet de zussenweekenden, vrijgezellenfeestjes etc niet. Heb op vakantie ook regelmatig met een vriendin een tweepersoonbed gedeeld, maar twee losse bedden geeft net iets meer privacy/gemak. Zit je ook niet te klooien met het dekbed.
1-persoonskamers die echt goedkoper zijn dan 2 persoonskamers.
O en familie kamers, als je die nodig hebt en dan niet moeilijk doen als er een extra matras moet worden neergelegd.
Ik kan een mooi uitzicht erg waarderen.

En net als een aantal anderen hier vind ik het jammer dat éénpersoonskamers vaak duur zijn.

Waar ik me altijd aan erger is dat klop-klop-hello om 10.55 de schoonmaakploeg in je kamer staat, ook als je nog een nacht blijft. Vraag me altijd weer af waarom dat niet anders kan.
Koffie en thee op de kamers. Vind ik echt veel verschil maken!

En zeep/shampoo die geschikt is voor een gevoelige huid. Ik vind die zooi vaak te agressief.

Biologisch en lekker eten vind ik een pre.

Verder heb ik ooit in het filosofiehotel overnacht voor een congres, en daar vond ik het erg prettig. Goeie sfeer, gratis internet, en ik vond het een leuke geste dat er op de kamers filosofieboeken stonden. Niet dat ik er echt in gelezen heb (alleen wat gebladerd), maar het is weer eens wat anders.
Dat je niet overal apart voor hoeft bij te betalen; 1 prijs met kleine extraatjes erbij zoals chocolaatje of pepermuntjes, fruit, thee/koffie faciliteiten, flesje water, dvd speler met een selectie DVD's op de kamer (of een gratis filmkanaal). Als je op de aankomstdag een chocolaatje op je kussen treft, dat je dat alle dagen treft. Gewoon dat je merkt dat er elke dag aandacht aan je gegeven wordt als je langer blijft. Ik vind het namelijk altijd zo raar dat je na de 1e nacht 'vergeten' wordt, het is zo tegenstrijdig. Als je langer blijft moet je eigenlijk extra in de watten gelegd worden. Per slot van rekening hoeven ze ook minder lakens te wassen als je langer blijft. Een betaalbare minibar, dat moet een service zijn, geen winstproduct. En vriendelijk, geinteresseerd personeel. Als je eenmaal in Amerika of Azie in een hotel bent geweest dan is het in NL echt een desillusie, zo afstandelijk, koel en duur. In Azie krijg je in veel hotels elke dag vers fruit op je kamer, dat is elke keer een verassing. Dat is leuk en het hoeft niet duur te zijn. Succes ermee!
Als je je wilt richten op de zakelijke markt, denk je dan ook aan vergaderlocaties? Vaak vind ik die zo armoedig in hotels. Slecht licht, slechte stoelen.
lijkt me echt niet haalbaar om nu een hotel te beginnen
Het irritantste aan hotels vind ik dat je meestal maar tot 10.00 kan ontbijten en voor 12.00 je kamer af moet.
Ik heb nog steeds niet gehoord hoe ze dit denkt te gaan verwezelijken... een bedrijfsplan is niet echt genoeg.

Ik vermoed hier toch een schoolopdrachtje...
dit zit standaard in het curriculum van de hotelschool, dus sorry, ik ga mijn idee niet zomaar weggeven
Daar lijkt het wel op ja. Gevalletje 'allen, bedankt voor het maken van m'n huiswerk'...
Sfeervol ingerichte kamers. Aandacht voor interieur en details. Badkamer met afneembare douchekop (zoooo irritant zo'n goedkope vaste)

Gratis gebruik van wifi/internet, tv met sleeptimer, koelkastje.

B&B's zijn vaak smaakvoller ingericht dan massale hotels.

Roken overal in het gebouw en op de terrassen verboden!

Geen kinderen toegestaan onder de 12 jaar en ook geen honden.
Keuze uit 2 queens of 1 king bed, zodat je niet 'n bed hoeft te delen of als je juist wel romantisch met 'n lover gaat, samen kunt liggen in 'n groot bed.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 07 maart 2011 @ 22:29:

Hanneke, wij logeren juist graag in 'zakenhotels.' vaak dumpen ze de prijzen in het weekend, en meestal is de kwaliteit van een bepaalde standaard.Ben ik met je eens Alleen; ik vermoed dat TO de prijzen niet wil 'dumpen' in het weekend. Daarbij hebben veel mensen die een weekendje weggaan, toch andere behoeften dan een zaken-gast.
quote:x_draakje schreef op 07 maart 2011 @ 22:12:

Ik heb een paar jaar geleden deze studie afgerond Daarna heb ik verschillende posities gehad in verschillende hotels .. maar het is altijd blijven kriebelen om iets voor mezelf te beginnen. Daarom ben ik nu bezig een bedrijfsplan aan het schrijven. Ik realiseer me dat het dag en nacht werken is in het begin, maar als management functie (die ik op dit moment heb) is het soms niet anders haha ...

In een topic van nog geen driekwart jaar geleden vertel je dat je 19 bent.

Hotelschool een paar jaar geleden afgerond,sindsdien verschillende posities gehad in verschillende hotels, nu een managementfunctie en het is altijd blijven kriebelen om voor jezelf te beginnen?

Sorry, maar erg geloofwaardig kom je niet over. En eigen interessante ideeën die het standaard-hotel-gebeuren overstijgen heb ik je ook nog niet zien noemen.
quote:Elynn schreef op 08 maart 2011 @ 11:01:

[...]

In een topic van nog geen driekwart jaar geleden vertel je dat je 19 bent.

Hotelschool een paar jaar geleden afgerond,sindsdien verschillende posities gehad in verschillende hotels, nu een managementfunctie en het is altijd blijven kriebelen om voor jezelf te beginnen?

Sorry, maar erg geloofwaardig kom je niet over. En eigen interessante ideeën die het standaard-hotel-gebeuren overstijgen heb ik je ook nog niet zien noemen.Dat was het nichtje van TO die toevallig op dit moment ook de hotel school doet en zij attendeerde TO op het forum en leende haar de account. Ik geloof het ook niet, maar ja het is wel een leuk topic geworden.
Ah, dat nichtje wier vriend poedelnaakt voor de webcam zat. Lief dat ze haar account even uitleent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven