Juli 2011 #

29-12-2010 13:03 967 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamlftuitg.

datumafspraak

echo/vk/gynbijzonderhedenEs288 julibij 32 wkn echo ivm ligging placenta

jongen!

tijdens pretecho lekker bewegelijk, veel gapen, een keer zelfs met zijn handje voor zijn mond!

Vakantie: meivakantie Belgische kustCowvanjou3913 juli22 apr gyn, 24 mei gyn+echojongen!

cursus "zwanger actief" en "baby op komst".

kan mini lekker vaak bewonderen op dvd!

Asjemenou4014 julijongen!

dochter ('09)

naar New York verhuisd voor 2,5 mnd!Vlinder2516 juliverrassing!

zoon (’08) en dochter (’10)

begonnen met "zwangerschapszwemmen".

Vakantie: eind apr weekendje weg met man,

mei weekje Belgie/Ned

Vera3516 juli9 mei echo+gynjongen!

cursus "mensendieck".

berry in 3D gezien, hij is moooooi!Do3121 julimeisje!

dochter (aug '09)Lieselotje3923 juliverrassing!

1e symptomen van zwangerschapsdementie

4e kindje

Vakantie: begin mei IbizaNolleke2825 juli25 apr controle gyn, 28 apr 3D-echomeisje!

mama van Sam*

kamertje bijna klaar, dan kunnen de meubeltjes komen2jongens3527 julimeisje!

heeft 2 kinderen van 7 en 4

promotie gemaakt, erg druk op werk.

mevrouw wilde niet echt meewerken tijdens 3D-echo, lag met gezichtje tegen placenta aan. klein eigenwijsje dus

Vakantie: meivakantie Center Parcs

Verlof: 11 juniShootingstar2527julijongen!

het is een wildebras!

denkt dat buik niet groeit, maar de foto's zijn het bewijs

Mari3430 julibij 32 wkn liggingsecho ivm placentameisje!

nog een eigenwijsje! voetje bij haar mooie volle lippen tijdens 3D-echo.

Verlof: 1 juli

Leeuw2831 juliverrassing!

handjes en voetjes voelbaar!

druk met inpakken en school

Ik heb een aantal mensen die lang niet hebben geschreven uit de tabel gehaald om het overzichtelijk te houden. Als je weer mee wilt schrijven, laat het dan weten!
Haai leeuw! Klinkt behoorlijk druk idd dus crash jij maar lekker op de bank.

Zag trouwens op hyves het voorstel rondje, was me niet eerder opgevallen.. Zal ik ook nog even doen.
Nolleke en Vlinder, wat een opluchting!

Leeuw, leuk om van jou te horen!! Wanneer gaan jullie verhuizen?

Vera, ook een drukke dag geweest!!
hoi!!!!!!!! ik ben weer terug van een weekje center parcs Moet zeggen dat het echt heel erg leuk was. Voor de tieners en voor kleine Kees. Ik moet even teruglezen maar moet zo werken en wilde toch even laten weten dat mijn 20-weken echo helemaal goed was. Geslacht weten we niet, dat blijft een verassing!!

Zometeen naar de verloskundige en daarna dus door naar het werk.

Dames... tot later vandaag of morgen!
quote:Vera01 schreef op 07 maart 2011 @ 21:00:

Yeahhhhh!!!!! Vlinder ook al goed nieuws!! Wat heerlijk. Nu lekker genieten. Was het geslacht niet per ongeluk te zien nee vera, ik heb het niet gezien. bij dochter is het wel in beeld geweest is weet namelijk zeker dat ik het toen gezien heb maar durfde het niet te vragen toen omdat we het niet wilden weten en tot het einde durfde ik dus ook niet af te gaan op wat ik gezien had... ik heb wel weer opgelet of het toevallig langs kwam maar niet dus haha...
quote:lieselotje schreef op 08 maart 2011 @ 08:19:

hoi!!!!!!!! ik ben weer terug van een weekje center parcs Moet zeggen dat het echt heel erg leuk was. Voor de tieners en voor kleine Kees. Ik moet even teruglezen maar moet zo werken en wilde toch even laten weten dat mijn 20-weken echo helemaal goed was. Geslacht weten we niet, dat blijft een verassing!!

Zometeen naar de verloskundige en daarna dus door naar het werk.

Dames... tot later vandaag of morgen!lekker dat je vakantie geslaagd was. en leuk dat jij het ook niet wil weten, haha... houden we het toch spannend in de tabel of we meer jongens of meer meiden gaan krijgen...
oh 23 maart weer naar vk
Lieselotje, leuk om van jou te horen! Super dat je 20 weken echo goed was!

Naar welke Center Parc zijn jullie geweest? (ben aan het kiezen, misschien straks voor mei vakantie...)

Vandaag ben ik naar de VK geweest, alles goed, het hartje klopt mooi...Nu eeen vriendje van mijn oudste bij ons aan het spelen, om 5 uur wordt hij opgehaald, dan ga ik koken.

Ga straks iets op Hyves zetten
Lieselotje gazellig dat je er weer bent! Volgens mij hebben jullie het ontzettend getroffen met het weer afgelopen week. Zal zo de tabel bijwerken, maar gefeliciteerd met de goeie 20 wkn echo. Hoe was het bij de vk en hoe is je eerste werkdag geweest?

2jongens, wij gaan in het najaar naar de eemhof. Is vooral voor grotere kinderen erg leuk. Het zwembad heeft zoveel mogelijkheden moet je maar ns kijken. Grappig dat we dat al geboekt hebben. Gaan met mijn fam en dan is die kleine van ons er ook, vreemd idee..

Stofje is uitgezocht. Wit katoen, kan er doorheen kijken met witte vlinders erin geborduurd. Ben er erg blij mee. Vandaag schoonmaakdagje in huis, is het wel weer voor. Zal ook nog wat op Hyves zetten.
hoi iedereen,

wat een goede berichten weer.

Nolleke fijn dat de gyn ook zo meelevend is inderdaad!!

sinds afgelopen zondag is het disco in mijn buik!

ik voel de kleine man nu ineens super goed.

eerst was het steeds een beetje gerommel maar nu echt schoppen.

gisteravond lag ik al te slapen toen mijn vriend klaar was met tv kijken en toen had ie zijn hand op mijn buik gelegd en lag de kleine ook te schoppen.

zo raar dat jij ligt te slapen en de kleine lekker doorstuitert

ik had me trouwens ook aangemeld voor de hyves, maar ik ben nog niet toegelaten geloof ik :(

Hebben jullie trouwens nog leuke ideen voor het kamertje?

de meubeltjes hebben we besteld, maar zit ook te denken waarmee we de muren kunnen opleuken.

we dachten eerst aan een muurschildering, maar ja wat en ik ben niet van de beren enzo en ben bang dat ik het snel zat ben. misschien schilderijtjes ofzo maar ja ik vind het moeilijk haha

ik merk trouwens wel aan mijn eigen conditie dat ik steeds slechter word.

afgelopen zaterdag met nog wat mensen het hele huis opgeruimd en gepoets omdat we net een verbouwing achter de rug hebben, maar als ik de trap op liep was ik al aan het hijgen hahah
Hoi allemaal!

Hier ook af en toe een disco in mijn buik. Ik heb een paar keer al echt een schopje gevoeld en verder een raar gerommel in mijn buik. Ik kan het niet zo goed omschrijven maar het voelt heel vreemd. En had nooit verwacht dat ik ooit blij zou zijn met een buikje ha ha ha. Iedere dag groeit mijn buik en ik geniet er ontzettend van. Vind het zo mooi.

Wij moeten nog een kamertje uitkiezen. Het weekend van de 19e gaan we naar een babydump. Van een vriendin mogen we zo'n wiegje lenen wat je aan je bed kunt zetten.

Wij houden de kamer redelijk neutraal. Muren off white (zijde wit) en verder ga ik het opleuken. Mijn moeder maakt een schattig vilten nijntje muur ding zeg maar ;) en mijn oma is aan het borduren. Heeft ze voor al haar kleinkinderen en achterkleinkinderen gedaan en vind het geweldig dat ze nu voor mijn kindje bezig is. Verder gaan we het weekend laminaat leggen en wil ik een leuk fleurig kleed in het kamertje en een kleurig hemeltje. Er hangt al een schattige spiegel met schelpen. Paar plankjes aan de muur met vooral veel nijntje spullen want daar ben ik werkelijk verslaafd aan ha ha ha.

Verder gaat het deze week iets beter. Werk iedere dag tot aan mijn vakantie een uur minder om het een beetje vol te houden. Dat helpt wel moet ik zeggen. Had maandag de verloskundige opgebeld omdat ik veel buikpijn had en me een beetje zorgen maakte. Had een erg drukke werkweek en de vlsk zegt dat het bandenpijn is en dat ik het rustig aan moet doen. Dus dat doen we dan maar.
Ik ben ook in de Eemhof geweest. VInd het niet echt een park voor kleine kinderen (zo tot een jaar of 2,5) Maar voor grotere kinderen is het een superleuk park!

Wij gaan begin mei nog een weekje naar Ibiza ( echt een aanrader met kleine kinderen) en verder staat er niks meer in de planning. Misschien de laatste week, eerste week juli nog naar zeeland maar dat laat ik afhangen van hoe ik me voel. Zag wel dat er ineens op ons park een ambulancedienst staat. Dus dat is wel een prettig gevoel, want ik zou er dan alleen met de kinderen zitten

Ik voel nu minimale schopjes.. nog niet echt heel veel. Buik gaat wel goed groeien nu.

Hoe is het nu trouwens afgelopen met de chinese kalender?? Bij wie klopte hij nu wel en bij wie niet? Bij lonneke klopt hij toch? Blijf het grappig vinden
Hallo meiden!

Hetis al even geleden dat ik wat van me heb laten horen, mar zit momenteel voor een weekje vakantie in Amerika. Logeer hier bij een vriendin, de toevallig ook zwanger is, zij 15 weken. Heb hier echt superveel leuke dingetjes gekocht voor onze zoon!

Leuk om te lezen dat er meer mensen naar centerparcs gaan/willen. Wij hebben een weekje geboekt voor in de meivakantie. Wij gaan naar DE Haan aan de Belgische kust. Heb er nu all zin in!

Mijn bandenpijn is nog steeds erg aaanwezig. Kan echt niet ver lopen, en ook nog eens heel langzaam. Merk het echt als ik te veel heb gedaan.... Gelukkig gee harde buiken meer gehad deze week, dus ik ben al lang blij!

Mijn buik ist rouwens echt al enorm! Ik draag heel erg naar voren, aan de achterkant zie je niets. Op zich fijn, maar moet wel zeggen dat mijn buik nu af en toe al in de weg zit! Ben nog niet heel veel aangekomen. Ongeveer 2,5 kilo. Ben benieuwd of dat straks in eens gaat komen..

Verder gaat het met iedereen goed zo te lezen, dus dat is fijn!

Nolleke, kun je de dagen nog een beetje vullen? Ik vind het echt goed dat jouw gyn zo meeleeft en met je meedenkt. Lijkt me erg fijn. Het is ook niet niets natuurlijk!
Hoi hoi,

Ooo, wat ben ik blij voor jullie Vlinder en Nolleke!!!!

Ik ben trouwens ook nog niet geaccepteerd op de hyves, heb me aangemeld met een anonieme hyve die ik al had (doremies).

Verder hier alles goed. Was vandaag weer bij de vk, het was een invalster dit keer, en na afloop zei ze:

Als ik je niet meer zie hoop ik dat je nog een fijne zwangerschap hebt en jij zeker een goede bevalling.

Waarop ik zei: Nou, iedereen toch?

Zij: Ja maar sommige mensen verdienen het nog meer en daar hoor jij zeker bij na vorige keer!

Dat vond ik zooooooo fijn. Ik heb echt een trauma van mijn vorige bevalling die ik als heel zwaar heb ervaren en ben zooo bang voor de volgende, maar ik had altijd het gevoel dat de vk daar anders over dachten...... Eindelijk kreeg ik daar een stukje erkenning voor, van iemand die mij helemaal niet kende.
wat fijn do, dat ze begrip had voor de vorige beval-ervaring. mijn eerste bevalling was ook niet echt je van het zeg maar heb dat ook duidelijk uitgesporken naar vlos. maar tweede bevalling was lekker thuis en in 6 uurtjes gedaan. kijk daar zoveel relaxter op terug. dus bemoediging vanaf deze kant, een tweede kan zo anders zijn dan een eerste.

ik heb een pret-echo op 25 maart! heb dat bij de andere twee niet gedaan maar na de stress van vorige week had ik zoiets van nu wil ik nog een echo waar we gewoon rustig naar toe gaan en waar we gaan genieten van de kleine. dus lekker 3/4d echo waarbij we ook een dvd mee krijgen, heb er nu al zin in!

ik voel deze baby veel minder dan ik gewend ben, placenta ligt dit keer aan de voorkant. wel jammer want daardoor kan man de kleine ook nog niet voelen, des te leuker dat we de echo straks hebben.. maakt het misschien wat echter...

man zit even in een dipje.. gister zei hij 'ik zie een beetje op tegen dit kindje' hij weet niet hoe hij het straks moet doen met drie kinderen... hij vind dat de baby alle aandacht verdiend maar wil ook niet minder aandacht geven aan de andere twee... ik maak me niet druk denk dat het allemaal wel losloopt. maar wel vervelend dat het voor hem nu zo voelt... iemand nog tips, voor hem?

hoe is het met jullie?

nolleke kom je de dagen nog een beetje door?
Hoi meiden,

Vlinder, sorry, dat ik nog niet heb gereageerd op jou. Maar wat super dat de echo nu helemaal goed was!! Wat een opluchting!

Wat heerlijk dat jullie een pretecho laten doen. Even lekker genieten van jullie kleintje inderdaad.

Wat vervelend dat je man zich zo voelt. Is dit gevoel opeens op komen zetten, of heeft hij dit heel de zwangerschap al? Of voor de zwangerschap al?

Do, die erkenning van een professional is zo belangrijk. Heb je destijds je bevalling wel nabesproken met je verloskundige of gyn?

Ik heb natuurlijk persoonlijk geen ervaring met een moeilijke bevalling, maar mijn ervaring op de verloskamers is echt dat een tweede vaak makkelijker gaat dan een eerste bevalling. Dit zeg ik niet om jouw gevoel over je eerste bevalling te ontkrachten, maar ik hoop gewoon dat, net als wat vlinder heeft ervaren, dat je tweede makkelijker gaat en je daar een fijner gevoel aan over houdt.

Es, wat heerlijk klinkt dat, vakantie in Amerika. Ben je er alleen? Of is je man wel mee?

Vervelend van die bandenpijn, neem op tijd je rust.

Als je straks terug bent wordt het tijd voor een buikfoto voor op de Hyves, zo te horen!

Lieselotje, super dat de 20 weken echo goed was!

Wow Ibiza, dat klinkt lekker. Maar klinkt inderdaad eerder als een feestvakantie ipv een vakantie met kinderen. Maar je hebt ervaring, zo te lezen.

Wb de chinese kalender: ons kindje is verwekt in de nacht van 31 oktober/1 november. In oktober zouden we een jongetje krijgen en in november een meisje. Dus het zaadje zal mijn eitje pas na 0.00 uur gevonden hebben, haha.

Mari, heerlijk he, die disco in je buik.

Als je buikpijn blijft houden, zou ik een keer je urine na laten kijken of je geen blaasontsteking hebt. Dat doen wij altijd als er vrouwen met buikpijn op de verloskamers komen.

Je gewoon laten geruststellen, niet meer rond blijven lopen.

2jongens, fijn dat alles weer goed was bij de verloskundige!

Shootingstar, wij willen ook geen muurschildering ofzo en we kunnen niet behangen omdat er spachtelputz op zit.

We gaan nu 1 muur lichtgrijs verven en daar tegenaan een witte mdf boom van de Karwei. Deze blijft wit, maar hang ik een leuk vogelhuisje in pip-stijl aan en hang er haakjes aan waar we kleertjes aan kunnen hangen of andere accesoires.

Verder hebben we 2 mdf vogels bij de boom die ik ga behangen met een vrolijk behang.

Boven het bedje gaan we ook de naam in houten letters met een vrolijk behang hangen.

Ik zal even wat foto's als ideeen plaatsen (deze foto's zijn van internet, dus nog niet van ons).

Dit is de boom en de vogel die erboven hangt, daar hebben we er dus 2 van:

Helaas zijn de foto's van de letters niet te kopieren, maar ze zijn te vinden op www.dolledottie.nl

Hier gaat het een stuk beter dan vorige week. Vorige week was ik zo ontzettend angstig en wist gewoon niet wat ik met mezelf aan moest.

Gelukkig heeft de controle van maandag me goed gedaan. De afgelopen dagen zijn goed gegaan, gelukkig was mijn vriend nog vrij vanwege carnaval.

We zijn gister zelfs even naar de Prenatal geweest en hebben een kinderwagen uitgekozen, een shirtje en een bolero gekocht.

As zaterdag gaan we kinderkamer bestellen bij een andere winkel.

Vandaag is wel een aparte dag. Ik ben vandaag 20 weken en 3 dagen zwanger en de vorige keer precies bij dit termijn bevallen. Dus ik denk er vandaag veel aan, maar geniet enorm van mijn rustige buik en dat het er echt op begint te lijken dat het goed komt.

O ja, over Hyves. Ik ga zo even kijken en je toe laten Do.

Shootingstar, wil je mij even op Hyves een berichtje sturen met je naam op Hyves, dan weet ik wie ik toe moet laten.
Do, ik dacht het me al te herinneren, maar ik had je al wel toegevoegd.

Over het zichtbaar zijn van onze Hyves: aangezien sommigen van ons deze Hyves niet zichtbaar in hun lijst wilden hebben, heb ik dus alles uitgezet.

Dus nu kun je alleen met de directe link (bijv in je favorieten zetten) op de Hyves komen.
Nolleke, was wel een aparte dag geweest voor jou vandaag. Inderdaad een mooi boom voor op de muur! Ik hou heel erg veel van die soort van dingen, kan je lekker mee "spelen".

OK, de chinese kalender: ons kindje is dus ook verwekt in de nacht van 31 oktober/1 november. Dus voor ons zou het of een meisje of een jongen worden, en het is een meisje.

Vlinder, leuk, de pret-echo. Ik twijfel nog over 3d echo, maar misschien laten we het ook doen. Ik vind die 3D plaatjes een beetje "raar" uitzien Over je man gesproken, tja, lastige situatie..we hebben destijds enorm getwijfeld over wel/geen derde kindje, totdat onze jongste al naar de basisschool ging. Man wilde eerst helemaal niet, noemde ook vooral dingen als geen /niet genoeg aandacht voor oudste twee kinderen etc. Maar ik heb er vertrouwen in, dat de baby ook een verrijking zou zijn.

Do, inderdaad, een stukje erkenning is altijd fijn. Ik heb mijn eerste bevalling nooit helemaal "verwerkt". Een lange verhaal, maar in het kort een heel zware bevalling, verloskundige veel fouten gedaan en later de gyn in de ziekenhuis ook....Moest eigenlijk een klacht indienen, heb nog steeds spijt dat ik heb het niet gedaan, kind met zuurstof tekort geboren, ik 2,5 liter bloedverlies, en placenta was ook niet goed gecontroleerd, er bleef een stukje in de baarmoederr, maar dat kwam ik pas 3 maanden later achter, en toen most die stukje nog eruit..brrr..

Maar OK, mijn tweede bevalling was heel prettig

Es, je zit dus in Amerika, wat leuk!

Lieselotje, Eemhof vind ik ook heel erg leuk, wij komen er vaak gewoon om te zwemmen met de kinderen, enorm leuk!
Hey meiden, nog niet bijgelezen, beetje druk. Ben er morgen weer! X
Hoi,

Nolleke, ik heb inderdaad mijn urine weggebracht en hier zitten ontstekingscellen in. Waarschijnlijk blaasontsteking maar dat hoor ik vanmiddag. Moest ook op kweek laten zetten. Dat verklaart wel de buikpijn voor een deel.

Ben nu op het werk en erg druk dus lees later alle andere berichten.
Mari, wat goed dat je toch je urine na hebt laten kijken. Hopelijk gaat de antibioticakuur helpen!

Ik heb trouwens nog wat fotootjes gevonden voor de ideeen op de kinderkamer.

Toch een foto van de letters gevonden (dit is niet onze naam):

En een foto van een vogelhuisje die we op de boom gaan hangen:

Nolleke, prachtig, die letters!

Ik zit op mijn werk maar heb het vandaag helemaal gehad. S'avonds alleen met de jongens, man gaat uit eten met zijn werk ergens in Amsterdam, ben een beetje jaloers:)

Gisteren had ik s'ochtends een (zakelijk) afspraak in Den Haag. Om 12 uur was ik klaar en dacht gezellig, kan ik nog een paar uurtjes lekker winkelen in de centrum van den Haag, er zitten zo veel leuke winkeltjes daar ..Maar 2 uur gelopen , maar was helemaal kapot van ! En niks gekocht, alleen maar het idee dat ik het nog naar huis moest slepen maakte me al moe (was zonder auto, dus 1,5 uur met de trein met overstappen etc). Wel een mooi ketting voor mijzelf aangeschaft.

Iemand trouwens nog tips voor een weekendje weg (zonder kinderen)? Hebben in april ons trouwdag en mijn moeder wilt oppassen, dus willen even weg zonder kids...denk zelf aan Belgie of zo iets.
Nou net de dokter gebeld en geen blaasontsteking. Of in ieder geval niet goed aantoonbaar. Assistent gesproken en die zegt dat ik kweek bij het lab moet afwachten. Snap er niets van want ze hadden wel ontstekingscellen gevonden in mijn urine. Moet van de dokter veel drinken en cranberry en vitamine C nemen. Als het dan geen blaasontsteking is waar komt dan die pijn na het plassen vandaan!!! En die ontstekingscellen. Misschien heel licht blaasontsteking dan. Baal er erg van want voel me niet echt lekker.

2jongens ik herken het hoor! Mijn vriend gaat gezellig borrelen met vrienden en ik voel me niet lekker dus ik zit thuis! Maar mijn vriendin komt gezellig langs. Ik wil ook vaak leuke dingen doen maar qua conditie gaat het niet altijd even goed. Komt wel weer terug.

Gent schijnt heel leuk te zijn en Antwerpen is altijd leuk! Ben ik zelf geweest. Berlijn is overigens ook een erg leuke, goedkope stad.
Mari, het kan zijn dat er wel ontstekingscellen in je urine zitten, maar dat ze niet van een blaasontsteking spreken.

Als wij een urine naar het lab sturen kunnen er verschillende uitslagen komen: 0, 70, 125 of 500.

Pas bij 125 of 500 spreken we van een blaasontsteking en geven we antibiotica.

Bij 70 zitten er dus wel ontstekingscellen in, maar niet genoeg om van een blaasontsteking te spreken.

Als ik jou was zou ik het in de gaten houden, de kweek afwachten en anders binnenkort nog een keer laten checken.

En inderdaad de tips van de huisarts.
Ha ha heel fijn deze informatie Nolleke. Normaal zou het me niet zo heel veel kunnen schelen maar als je zwanger bent ben je wel sneller ongerust en alert. Ik drink nu heel veel en ben aan de cranberrypillen. Ik denk ook dat het niet voldoende is om antibiotica te geven en waarschijnlijk geven ze die ook niet graag wanneer je zwanger bent. Heb wel enorm veel klachten. Heb vaak blaasontsteking maar nu doet het meer pijn. Maar je baarmoeder drukt ook nog eens op je blaas dus misschien dubbelop. Dank voor de info! Ben weer iets meer gerustgesteld!

Leuk trouwens die namenletters! Zoiets wil ik ook wel op de muur. Lekker vrolijk. Bij ons wordt het kamertje morgen leeggeruimd en laminaat erin. Volgende week meubeltjes uitzoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven