Indonesisch etentje

08-03-2011 09:01 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik geef zaterdag een etentje voor vrienden en ga Indonesisch koken. Dit heb ik al vaker gedaan dus dat is het probleem niet, alleen nog niet eerder voor 7 personen.

Ik ga maken: (misschien is niet alles goed geschreven)

Nasi

Witte rijst

Sate babi

Ajam panniki

babi pangang

gado gado

atjar (zelfgemaakt)

erbij heb ik gefrituurde uitjes en kroepoek.

Iemand nog tips, moet er nog iets bij? Waar ik vooral een beetje mee zit is de hoeveelheden, ik weet niet zo goed hoeveel ik van alles moet maken.

Alle tips zijn welkom. Ik heb de hele vrijdag en zaterdag om te koken dus dat zal het probleem niet zijn...

Bedankt

Floortje
quote:Floortje_1981 schreef op 08 maart 2011 @ 09:30:

komkommer is idd ook een idee, vind ik zelf ook erg lekker :-)

die eieren zien er ook lekker uit, misschien geen vis en wel eieren.

eiermei ipv witte rijst is ook een idee. Bami is niet mijn sterkste punt en nasi wel, daarom nasi dus.Lijkt mij een goed plan. Eieren en vlees is een goeie combinatie.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Leuk hoor,

Is het voor Nederlandse gasten, of voor mensen iuit het land waar je woont? En ja ben natuurlijk nieuwsgierig welk land dat is

Succes met klaar maken en heel veel plezier met je etentje.
quote:galadriel schreef op 08 maart 2011 @ 09:31:

Wat ga je erbij drinken en wat wordt het toetje?

Toetje?

Spekkoek natuurlijk!
Galadriel het is een heel internationaal gezelschap.

1 indier, 1 canadees, 1 zweedse, 1 australier, 1 italiaan en 2 nederlanders (ik en manlief). We wonen in Zweden.

Toetje heb ik niet echt over nagedacht, oh shit..... Spekkoek is heel erg lekker maar volgens mij heeeeel veel werk om te maken en ik denk niet dat ik dat red qua tijd...
Lijkt me dat je na zo'n rijsttafel geen pap meer kan zeggen. Zelf zou ik geen toetje doen maar als je iets wilt doen, gegrilde ananas?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
volgens mij kost ananas hier momenteel een godsvermogen. Want dat is vast alleen lekker met verse ananas.

Ik ga denk ik gewoon voor wat lekker koekjes of zo bij de koffie.
Ja, spekkoek is wel erg lekker, maar niet te doen om zelf te maken, zoveel werk.

Tjendol is ook lekker, kokosstukjes in siroop met gecrusht ijs. Maar een koekje bij de koffie is ook goed hoor, en dan een cd tje op de achtergrond met wat gamalan muziek...

Floor, nogmaals veel plezier, en maak er iets lekkers van!
ik laat volgende week wel even weten hoe het was!
Kee, en als je het helemaal Indisch wilt houden, zeg je niet eet smakelijk, maar: Selamat Makan!
Als je een recept van komkommer wilt hebben, ik heb een heerlijk recept van forumster Yette, die maakt de heerlijkste gerechten en ik heb haar recept opgeslagen dus als je die wilt hebben dan zet ik die hier neer.

(ik zou ook geen toetje doen hoor)
Mylene graag, nieuwe recepten zijn altijd welkom!!
shit ik kan het niet kopieren, potver. Ik zal vanmiddag het even mailen naar een andere forumster en vragen of ze het hier wil plaatsen. Heel irritant.
Misschien is http://www.kokkieblanda.nl/ een tip?
Mylene je mag het ook naar mij mailen, dan zet ik heel even mijn mailadres neer.

Laat dan gelijk weten als je het hebt, dan haal ik het weer weg..

*pof*

als je hem niet hebt laat het dan nog even weten... Stond er nu al even.
Even controleren of het zo lukt. (ps, die madam J. pepertje vind ik zelf niet lekker. Voor mij moet de komkommer juist fris zijn en niet heet)

Nee hij pakt hem niet. Ik ga vragen of iemand anders het wil plaatsen.
Ik mail het naar je toe!!!
Mylene had je mijn mailadres gezien?
Gelukt!
en ontvangen bedankt! Ik hoop dat ik die chinese suiker kan krijgen hier. Ik zal er eens op google-en. Klinkt verder erg lekker. Bovenste klinkt mij iets te zoet, maar heb je die weleens gemaakt?
Ja ik ben dus geen zoetekouw of hoe zeg je dat. Maar met heet eten hou ik van fris, het zoete kan je zelf wel bepalen. Ik doe ook nooit teveel suiker. Maar ik vind komkommer zelf er heel lekker bij.

Hier een onduidelijke foto met alle gerechten die ik je heb gegeven;

Oja ik ben zoooo gek op gebakken banaan maar nog nooit zelf gemaakt. Erg he. Heb wel wat recepten maar het is zo lekker bij de chinees of de surinamer te krijgen. En ik heb geen frituurpan dus vind dat makkelijker als ik het wil eten.
het ziet er echt heel erg lekker uit. Ik ga denk ik die eieren maken. Lijkt me een leuke aanvulling.

Vis komt dan een andere keer wel weer. Ik ben heel benieuwd hoe het wordt. De babi pangang vind ik ook wel spannend, nog niet eerder zelf gemaakt. De rest wel..
Mocht je toch een toetje willen maken, dan heb ik nog wel een lekker idee voor je, en heel makkelijk te maken. Wij doen dit vaak na een BBQ.

Bananen op de grill, maar in de pan kan vast ook, het is namelijk de bedoeling dat ze goed zwart worden van buiten en dus lekker warm en zacht van binnen, dan snij je de banaan op het bord open, strooi er bruine suiker overheen en dan giet je er vanille likeur overheen. Zoooo lekker!
Dat is niet indisch trouwens maar wel erg lekker
Gebakken banaan is zo lekker en makkelijk, beslag maken (bloem, kokosmelk wat eieren en kruiden) 1/4 banaantjes erdoor en in een grote wok met zonnebloemolie. Lekker!

Succes met alles

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven