te verschillend?

08-03-2011 19:18 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
** ivm herkenbaarheid even verwijderd**
Ik denk eerlijk gezegd dat je dit in iedere relatie zult hebben. Als hij de vader van je kind was geweest, zouden er ook meningsverschillen mbt de opvoeding zijn geweest. Dat wat betreft je dochter.

En voor de rest: zie je het nog zitten, want je klinkt niet echt positief.
Blijkbaar zit het niet goed, anders zou je er geen topic over openen. Maar jij weet dat zelf het beste.
Wat betreft je kind: Is'ie helemaal van de pot gerukt?

Ik had me pas zorgen gemaakt als je er niets van had gezegd dat hij commentaar levert. ...

(Al hoeft dat niet scheldend en luid, maar er staat ook nergens dat je dat gedaan hebt)..

Hoe oud is je dochter eigenlijk? Ze zit op school dus ik neem aan dat je minimaal 4 jaar alleen (of met haar vader) met haar hebt doorgebracht. Daar hoort jouw vriend in mijn ogen nog láng niet bij.. Laat staan tussen..

Hij geeft zelf ook aan dat hij geen donder van opvoeden weet. Het is toch niet zo moeilijk om je gewoon afzijdig te houden als vriend van moeder? Als er iets is wat hem irriteert, dient hij dat tegen jou te zeggen en dan kun jij besluiten of je het daar met dochter over hebt.. In bovenstaande situatie gaf je je dochter al aan dat je haar gedrag vervelend vond, en dan moet hij (ook nog eens in grove taal, lekker volwassen) daar nog even overheen? Ik zie de meerwaarde niet..

Acht maanden vind ik persoonlijk ook wat snel om hem al zo veel en vaak bij je dochter te hebben. Wonen jullie samen?

Het lijkt me vreselijk irritant om steeds schouderklopjes uit te moeten delen.. Je bent zn moeder niet, waarom zou je hem constant moeten prijzen voor iets wat hij goed doet? Misschien helpt het om dat zelf een week vol te houden: Zijn de bootjes lekker schat? Goed he dat ik dat gemaakt heb. Knap ben ik he?!

Eens kijken hoe hij dat vindt ..
anoniem_106929 wijzigde dit bericht op 08-03-2011 19:37
Reden: edit edit edit
% gewijzigd
Klinkt als een groot kind
Ik vind dat jij het over je vriend hebt alsof hij een heel onvolwassen en onhebbelijk persoon is

Ik vraag me dan ook af. waarom ben je nog samen met hem?

Want je loopt nou niet over van aardige gedachtes over hem
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
@ Marahbloem: Daar heb je gelijk in alleen vind ik dat de vader van mijn kind meer te vertellen heeft dan iemand die net 8 maanden een relatie met mij heeft. Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt wel gek op hem hoor anders had ik er al lang een punt achter gezet.

@ Ksenija: Het zit ook niet goed, ik heb best wat irritaties en ik spreek die ook wel uit tegenover hem. We praten er over en komen er dan ook wel samen uit alleen niet op het gebied van de opvoeding. Ik heb hier maar een paar voorbeelden opgeschreven maar er zijn er nog veel meer.

Ik ben bang dat we te verschillend zijn en wil heel graag moeite doen voor onze relatie want hij is een goede jongen alleen vraag ik me af hoe anderen er over denken.
En wanneer besluit je dat hij wel iets mag zeggen? Na 12 maanden? Of na 20?

Ik denk dat hij best een punt heeft, maar jij niet tegen kritiek of een andere denkwijze kan.
Sweetsummer je omschrijft heel goed hoe ik me voel. Ik ben zijn moeder niet en dat wil ik ook niet zijn. Ik ben zijn vriendin!

We hebben het verder echt super samen hoor. We zijn gek op hem, hij is lief voor mij, lief voor mijn dochter en doet op zijn manier vreselijk zijn best.

Alleen denk ik dat hij teveel van zijn ouders wil overnemen qua opvoeding en dat is gewoon niet mijn manier van opvoeden.

Mijn dochter is 7 jaar. Ik heb haar 7 jaar alleen op moeten voeden met haar vader ver op de achtergrond. Daarom vind ik dus ook dat ik veel meer rechten heb dan hij. Hij heeft geen kinderen dus mist dan toch 7 jaar opvoeden lijkt mij?
quote:becca009 schreef op 08 maart 2011 @ 19:37:

@ Marahbloem: Daar heb je gelijk in alleen vind ik dat de vader van mijn kind meer te vertellen heeft dan iemand die net 8 maanden een relatie met mij heeft. Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt wel gek op hem hoor anders had ik er al lang een punt achter gezet.

@ Ksenija: Het zit ook niet goed, ik heb best wat irritaties en ik spreek die ook wel uit tegenover hem. We praten er over en komen er dan ook wel samen uit alleen niet op het gebied van de opvoeding. Ik heb hier maar een paar voorbeelden opgeschreven maar er zijn er nog veel meer.

Ik ben bang dat we te verschillend zijn en wil heel graag moeite doen voor onze relatie want hij is een goede jongen alleen vraag ik me af hoe anderen er over denken.

Ik snap niet dat hij uberhaupt denkt dat hij op dat gebied een vinger in de pap heeft. Het is dat je het tot nu toe tegenwerkt, maar als je dat niet had gedaan had je dochtertje zich (al dan niet bewust op haar leeftijd) behoorlijk in de steek gelaten kunnen voelen.

Hij is nog maar 8 maanden met je samen. Hij weet níets van opvoeden en kinderen krijgen. Hij is zelf nog een grote baby..

Het klinkt mij in de oren alsof hij het "vadertje moedertje" spelen wel leuk vindt.

Het zal vast wel een goede vent zijn verder, maar dat bemoeien met jouw opvoeding schiet bij mij in het verkeerde keelgat. Als hem iets in het gedrag van jouw dochter niet aan staat dient hij dat achter gesloten deuren tegen jou te zeggen.. En indien het hem niet direct aangaat of beïnvloed (geen groente eten bv.. in tegenstelling tot een grote mond tegen hem) heb je het volste recht om zijn advies niet ter harte te nemen en door te gaan zoals je bezig bent.
@ spectral: hij mag zeker wel wat zeggen! We wonen samen dus hij heeft zeker een hoop te vertellen. Ik doe ook veel met zijn mening. Alleen vind ik niet dat hij zich al 100% vader mag gedragen. Ik beslis uiteindelijk. Dit omdat wij net een relatie hebben. Zoiets moet groeien in mijn ogen.
quote:spectral schreef op 08 maart 2011 @ 19:38:

En wanneer besluit je dat hij wel iets mag zeggen? Na 12 maanden? Of na 20?

Ik denk dat hij best een punt heeft, maar jij niet tegen kritiek of een andere denkwijze kan.

Helemaal nooit. Hij is haar vader niet. Hij hoeft haar niet te straffen, niet te zeggen dat ze een "grote bek" heeft (grove taal tegen kind =no go ) . Als ze ouder is en TO is nog steeds samen met hem, kan hij kind gewoon rustig vertellen wat hij niet leuk vindt. Trouwens, je zet er een tijdslimiet op, maar zoiets moet ook groeien. Wanneer het genoeg gegroeid is? Als de moeder in kwestie zich er eigenlijk geen zorgen over maakt omdat het goed voelt. Alhoewel dat in mijn ogen nog meer voor het kind geldt.

Als ze nou een grote waffel tegen hem opentrekt is het wat anders. Maar hoezo bemoeit hij zich met wat het kind voor lunch mee krijgt naar school?
Dus hij mag wat zeggen, behalve als hij iets zegt waar JIJ het niet mee een bent... Je neemt hem dus gewoon niet serieus?
Yup hij mist inderdaad 7 jaar ervaring. Als ik hem was zou ik eerst een tijdje mee kijken en rustig in die rol groeien..

Hij doet misschien wel heel erg z'n best, maar dat is hier gewoon niet op z'n plaats..
quote:spectral schreef op 08 maart 2011 @ 19:44:

Dus hij mag wat zeggen, behalve als hij iets zegt waar JIJ het niet mee een bent... Je neemt hem dus gewoon niet serieus?Waarom zou ze hem serieus nemen over dit onderwerp? Het is toch haar kind? Hij vindt het onzin dat ze liga mee krijgt, en TO niet.. Haar kind, háár regels. Hij mag er heus wel wat van zeggen, en TO wil het heus wel bespreken, maar als ze het niet met hem eens is dan moet ze toch kunnen doen wat zij zelf het beste acht? Hij heeft er toch geen last van dat dat meiske liga mee naar school krijgt ipv brood? Dat mag hij best belachelijk vinden, en hij mag het ook zeggen, maar hij moet er geen probleem van maken want hij is haar vader niet.
Zoals TO het brengt mag hij dat niet zeggen, vindt ze irritant... en als je samenwoont mag je best dingen vinden. Dan had ze niet moeten gaan samenwonen, of hem heel duidelijk maken zich absoluut niet met de opvoeding te bemoeien... Nooit.
quote:becca009 schreef op 08 maart 2011 @ 19:41:

@ spectral: hij mag zeker wel wat zeggen! We wonen samen dus hij heeft zeker een hoop te vertellen. Ik doe ook veel met zijn mening. Alleen vind ik niet dat hij zich al 100% vader mag gedragen. Ik beslis uiteindelijk. Dit omdat wij net een relatie hebben. Zoiets moet groeien in mijn ogen.Je zegt zelf dat je net een relatie hebt,maar je woont al wel samen.
Ik ben het helemaal eens met SweetSummer! Hij heeft zich niet met opvoedkundige zaken te bemoeien. Samen met jou bepaalt hij wel de huisregels en zou je dochter hier ook op mogen aanspreken. Maar als jij vindt dat jouw dochter fruit mee mag naar school ipv brood, dan bepaal jij dat gewoon! (Ben zelf stiefmoeder). Tijd voor een heel goed gesprek...
Spectral ik denk dat je me een beetje verkeerd begrijpt. Hij mag zeker wel wat zeggen. Ik doe ook veel met zijn mening. Er zijn bepaalde dingen die ik aanpas omdat hij zijn mening daar over gegeven heeft. Er zijn alleen ook bepaalde dingen die in mijn ogen belachelijk zijn, waarin ik vind dat hij die 7 jaar opvoeding mist en ik dus weinig met zijn mening doe. Hij mag mijn dochter ook straffen als zij bijvoorbeeld bij hem iets doet wat niet mag. Maar er is voor mij gewoon een grens en ik vind dat hij zich niet mag gedragen als haar vader. Dat is hij niet en zal hij nooit worden. Wel zal hij na bijvoorbeeld een aantal jaar een bepaalde rol in haar leven hebben waardoor hij dichtbij die vaderrol staat.
@ Feeks, 8 maanden vind ik net een relatie ja.. daarvoor dates enz enz met hem gehad, maar is sinds 8 maanden echt serieus
quote:spectral schreef op 08 maart 2011 @ 19:50:

Zoals TO het brengt mag hij dat niet zeggen, vindt ze irritant... en als je samenwoont mag je best dingen vinden. Dan had ze niet moeten gaan samenwonen, of hem heel duidelijk maken zich absoluut niet met de opvoeding te bemoeien... Nooit.

Dat kan nu toch ook nog? TO kan toch ook gewoon aangeven aan vriend dat ze vindt dat dat moet groeien? Wat ik uit TO's postings opmaak is dat haar vriend het hier niet mee eens is en zich a la minute als vader opstelt. Dat werkt dus niet.

Mocht TO's vriend ooit een semi-vaderrol gaan vervullen voor haar dochter, dan dient dit geleidelijk te gaan. Ik zeg semi, omdat hij nooit echt haar vader zal zijn. Hij mag zich in de toekomst heus wel eens met wát bemoeien, maar wel achter gesloten deuren, en als TO het er écht niet mee eens is gaat het niet door.

Hoe dan ook, meneer moet eerst eens meekijken. Dat is mijn visie.

Edit: Ze wonen samen en haar huis is ook zijn huis dus: huisregels zijn natuurlijk huisregels en die mag hij ook bekrachtigen als TO niet thuis is. Maar mocht hij haar willen straffen vind ik dat dit wel weer eerst met TO overlegd moet worden. Dus eigenlijk wat ik de hele tijd al zei...
waarom woon jij na 8 maanden samen terwijl jij een kind hebt?

hebben jullie het erover gehad hoe jullie dat gingen aanpakken, het samenwonen en de opvoeding van je kind?
Ik ben het trouwens niet eens dat je nooit je mag bemoeien met de opvoeding, stel TO en vriend worden ziels gelukkig krijgen samen nog een kind, dan mag hij zijn eigen kind wel corrigeren als deze iets stoms doet en het kind van to niet?

Zo kun je toch geen gezin vormen???

Het is eerder debiel dat je zo snel gaat samen wonen en daar niet langer de tijd is genomen om aan elkaar te wennen en afspraken te maken hoe je samen een gezin gaat vormen.
Nou sorry, maar ik vind als je gaat samenwonen dat je ook deels samen over een stukje opvoeding gaat. Hij is dan misschien niet de vader, maar hij speelt wel een rol in het leven van dochter, ik vind zoals SweetSUmmer het omschrijft een beetje overdreven.

En sorry dat ik het zeg, maar TO klinkt zelf niet echt positief over haar partner, en de verschillen die je aandraagt vind ik nou niet wereldschokkend. Eerlijk gezegd vind ik het een beetje zeurderig overkomen, zo'n opsomming van 'slechte eigenschappen' van de partner.
Dat bedoel ik eigenlijk ook Liselore

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven