Visite, mwah..
dinsdag 8 maart 2011 om 19:52
Hoi allemaal,
Vroeger had ik er nooit last van, maar de laatste tijd voelt het een beetje als een inbreuk op mijn privacy om kennissen thuis uit te nodigen voor koffie/eten ofzoiets.
Dat maak ik me druk om stomme dingen zoals: ligt er niet ergens een hoop stof/staat er iets op een rare plek/heb ik genoeg te eten/drinken in huis etc.
Het slaat nergens op om liever geen bezoek te hebben. Nu ik er even over nadenk, klinkt het net alsof ik een dier ben met eigen territorium
Dit boeiende verhaal wilde ik even met jullie delen!
Is het herkenbaar voor iemand? Het gaat voor mij dan om mensen die ik niet heel goed ken. Bij familie en echte vrienden heb ik er geen last van
Vroeger had ik er nooit last van, maar de laatste tijd voelt het een beetje als een inbreuk op mijn privacy om kennissen thuis uit te nodigen voor koffie/eten ofzoiets.
Dat maak ik me druk om stomme dingen zoals: ligt er niet ergens een hoop stof/staat er iets op een rare plek/heb ik genoeg te eten/drinken in huis etc.
Het slaat nergens op om liever geen bezoek te hebben. Nu ik er even over nadenk, klinkt het net alsof ik een dier ben met eigen territorium
Dit boeiende verhaal wilde ik even met jullie delen!
Is het herkenbaar voor iemand? Het gaat voor mij dan om mensen die ik niet heel goed ken. Bij familie en echte vrienden heb ik er geen last van
dinsdag 8 maart 2011 om 20:53
dinsdag 8 maart 2011 om 20:54
Ik probeer altijd te denken dat als ik ergens anders ben, ik ook niet constant overal op let en het vaak gewoon heel gezellig vind.
MV jeetje :knuffelsmilie: kop op meid!
Ik heb gelezen dat je gezondheidsproblemen hebt en mensen vinden het veel belangrijker dat het goed gaat met MV dan dat het spic en span is hoor! Bovendien heb je volgens mij een hulp dus zoooo vies kan het echt niet zijn meid.
MV jeetje :knuffelsmilie: kop op meid!
Ik heb gelezen dat je gezondheidsproblemen hebt en mensen vinden het veel belangrijker dat het goed gaat met MV dan dat het spic en span is hoor! Bovendien heb je volgens mij een hulp dus zoooo vies kan het echt niet zijn meid.
dinsdag 8 maart 2011 om 20:57
quote:campari schreef op 08 maart 2011 @ 20:36:
[...]
Hoe doet men dit tegenwoordig dan? Of bedoel je het woord 'visite'.Dat is gewoon een beetje ouderwets toch? Dat je echt opbelt als stel en dan 's avonds op visite komt. Mijn moeder belt mij wel eens op en dan vraagt ze of we zin hebben in visite.
[...]
Hoe doet men dit tegenwoordig dan? Of bedoel je het woord 'visite'.Dat is gewoon een beetje ouderwets toch? Dat je echt opbelt als stel en dan 's avonds op visite komt. Mijn moeder belt mij wel eens op en dan vraagt ze of we zin hebben in visite.
Stressed is just desserts spelled backwards
dinsdag 8 maart 2011 om 21:11
quote:Mylene_Valerie schreef op 08 maart 2011 @ 20:53:
Shit, ik krijg al hartkloppingen van dit topic. Sorrie dus als ik dus niet meer reageer. Had hier niet moeten reageren. Neem mij niet kwalijk. Wist niet dat ik hier hartkloppingen van kreeg.
Nou ja, slow down, niks aan het handje.
We komen niet met hulptroepen hoor
Shit, ik krijg al hartkloppingen van dit topic. Sorrie dus als ik dus niet meer reageer. Had hier niet moeten reageren. Neem mij niet kwalijk. Wist niet dat ik hier hartkloppingen van kreeg.
Nou ja, slow down, niks aan het handje.
We komen niet met hulptroepen hoor
dinsdag 8 maart 2011 om 21:14
Sorry voor mijn ouderwetse woordkeuze
Het zijn gewoon een paar mensen van mn werk die ik niet supergoed ken, maar met wie ik af en toe iets ga drinken. En het is een beetje gewoonte geworden om elke week ongeveer in een cafe koffie te gaan drinken...maar deze keer dus bij mij thuis. Ze zijn nog nooit bij mij geweest. (Had ze al weleens eerder uit kunnen nodigen, maar dat had ik dus een beetje uitgesteld en vandaar dit topic).
MV: als je dit nog leest: maak je alsjeblieft niet druk hoor! Dit topic was niet als iets heel serieus bedoeld, gewoon om mezelf een een schop onder mn kont te geven. Ga iets leuks doen waarbij je niet aan vervelende dingen/dingen die je gestresst maken hoeft te denken!
Het zijn gewoon een paar mensen van mn werk die ik niet supergoed ken, maar met wie ik af en toe iets ga drinken. En het is een beetje gewoonte geworden om elke week ongeveer in een cafe koffie te gaan drinken...maar deze keer dus bij mij thuis. Ze zijn nog nooit bij mij geweest. (Had ze al weleens eerder uit kunnen nodigen, maar dat had ik dus een beetje uitgesteld en vandaar dit topic).
MV: als je dit nog leest: maak je alsjeblieft niet druk hoor! Dit topic was niet als iets heel serieus bedoeld, gewoon om mezelf een een schop onder mn kont te geven. Ga iets leuks doen waarbij je niet aan vervelende dingen/dingen die je gestresst maken hoeft te denken!
dinsdag 8 maart 2011 om 21:33
Ik wil ook dat alles netjes is ; familie trekje. Ook als er geen bezoek komt. Ik dwing mezelf soms niet eerst alles te willen opruimen voordat ik begin met studeren. Maar vind het fijner als het opgeruimd is. Poetsen ben ik gelukkig niet o spastisch in
Je territorium idee herken ik wel. Vooral als ik nog veel moet doen; ik kan dan niet echt genieten van het gezelschap maar bedenk telkens dat ik nog zoveel te doen heb enzo. Best irritant, want ik vind visite toch wel leuk meestal.
Je territorium idee herken ik wel. Vooral als ik nog veel moet doen; ik kan dan niet echt genieten van het gezelschap maar bedenk telkens dat ik nog zoveel te doen heb enzo. Best irritant, want ik vind visite toch wel leuk meestal.
dinsdag 8 maart 2011 om 22:50
Ik vind het juist wel handig, af en toe visite. Goeie stok achter de deur om alles netjes op te ruimen!
Ik heb het niet kraakhelder (alleen als de werkster net is geweest), maar er kan wel eens een bos bloemen veel te lang staan, de krant ligt breeduit op tafel, er staat nog een glas van gisteravond. Dat soort dingen. Komen er mensen wat drinken of eten, dan raas ik in een half uurtje overal nog even langs om het visite-proof te maken.
Ik heb het niet kraakhelder (alleen als de werkster net is geweest), maar er kan wel eens een bos bloemen veel te lang staan, de krant ligt breeduit op tafel, er staat nog een glas van gisteravond. Dat soort dingen. Komen er mensen wat drinken of eten, dan raas ik in een half uurtje overal nog even langs om het visite-proof te maken.
Wat eten we vanavond?
dinsdag 8 maart 2011 om 22:59
Nou ben weer terug. Ja ik heb gelukkig hulp dus hier gelukkig niet vies maar kan het wel van het idee al benauwd krijgen. Ik ben daar toch te "perfectionistisch" in dat ik mij zorgen maak wat een ander zou denken. Oke het helpt ook niet erg dat ik vannacht een sms kreeg van mijn ex dat hij mij er erg slecht uit vond zien. Ik kan mij dat heel erg aantrekken. Nou beetje boel dus.
Maar goed, misschien denken niet eens andere mensen negatief maar denk ik dat alleen maar omdat ik dat altijd maar denk dat ze dat wel zullen denken.
Maar goed, misschien denken niet eens andere mensen negatief maar denk ik dat alleen maar omdat ik dat altijd maar denk dat ze dat wel zullen denken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
woensdag 9 maart 2011 om 19:32
quote:Mylene_Valerie schreef op 08 maart 2011 @ 22:59:
Maar goed, misschien denken niet eens andere mensen negatief maar denk ik dat alleen maar omdat ik dat altijd maar denk dat ze dat wel zullen denken.
Juistem.
Natuurlijk is het verevelend als dit iemand tegen je zegt maar weet het ook op waarde te schatten.
Het doet niks áf aan jou (je weet toch hoe het zit?).
Vandaag bedacht dat als ik nog een keertje geld overhoud, een klusjesman in ga huren die mooi de dingen mag doen waar ik langzalzelevensdagen niet aan toekom.
En TO, vandaag ook even schoongemaakt en dan scheelt het al zo'n hoop om de troepjes op een vaste plek te leggen.
Maar dan nog; ongevraagd bezoek welkom als de zon niet meer in huis schijnt.
Maar goed, misschien denken niet eens andere mensen negatief maar denk ik dat alleen maar omdat ik dat altijd maar denk dat ze dat wel zullen denken.
Juistem.
Natuurlijk is het verevelend als dit iemand tegen je zegt maar weet het ook op waarde te schatten.
Het doet niks áf aan jou (je weet toch hoe het zit?).
Vandaag bedacht dat als ik nog een keertje geld overhoud, een klusjesman in ga huren die mooi de dingen mag doen waar ik langzalzelevensdagen niet aan toekom.
En TO, vandaag ook even schoongemaakt en dan scheelt het al zo'n hoop om de troepjes op een vaste plek te leggen.
Maar dan nog; ongevraagd bezoek welkom als de zon niet meer in huis schijnt.
donderdag 10 maart 2011 om 08:02
haha ik heb sinds kort een eigen huis, eerst woonde ik op kamers, dan kon ik mensen gewoon in de gezamelijkekeuken laten zitten, studentenhuis is nou eenmaal een rommel :p maar tegenwoordig ontvang is ze gewoon thuis,ik zorg wel dat het schoon is, maar mega opgeruimd, nee er wordt geleefd in ons huis, dat gaat niet!
vrijdag 11 maart 2011 om 00:40
quote:iones schreef op 10 maart 2011 @ 16:46:
En dan te bedenken dat er vrouwen zijn wiens huiskamer er uit ziet als een showroom, en dan kom je binnen en zeggen ze "let maar niet op de rommel". Vreselijke vrouwen zijn dat!
Oh ja, verschrikkelijk! Heb ik geen last van
Het gaat bij mij niet om 'rommel' want dat valt wel mee. Ik heb gewoon geen zin om mensen over de vloer te hebben. Kan ook niet echt bij mij want ik heb geen 'huiskamer', alleen een atelier en een slaapkamer(tje).
En dan te bedenken dat er vrouwen zijn wiens huiskamer er uit ziet als een showroom, en dan kom je binnen en zeggen ze "let maar niet op de rommel". Vreselijke vrouwen zijn dat!
Oh ja, verschrikkelijk! Heb ik geen last van
Het gaat bij mij niet om 'rommel' want dat valt wel mee. Ik heb gewoon geen zin om mensen over de vloer te hebben. Kan ook niet echt bij mij want ik heb geen 'huiskamer', alleen een atelier en een slaapkamer(tje).
vrijdag 11 maart 2011 om 10:15
Hoe herkenbaar! Ik vind het ook vreselijk dat ons huis nu op Funda staat en iedereen kan zien hoe het er bij mij binnen uit ziet. Ik ga ook dwangmatig poetsen als er bezoek komt . Bij goede bekenden ook, maar wel iets minder. Ik zie mijn huis als een verlengstuk van mijzelf en voel me gewoon kwetsbaar als het niet schoon en opgeruimd is en er komt iemand langs. Klinkt wel een beetje freaky
.
vrijdag 11 maart 2011 om 10:51
Ik vind het heerlijk om onverwacht bezeok te krijgen. dat geeft mij veel minder stress dan verwacht bezoek. Dan moet je nadenken over wat je in huis gaat halen, wat iedereen lekker vindt, zorgen dat je huis toch een beetje aan kant is enz. enz.. Bij onverwacht bezoek heb ik dat in het geheel niet. Is het een rotzooi? Nou jammer dan. Hebben ze er last van? Ik wil best uitleggen waar ze de schoonmaakspullen kunnen vinden. Weet je, in mij huis wordt geleefd en dat mag gezien worden. Ik heb vaste momenten van opruimen en schoonmaken en wijk voor niemand van dit patroon af.