onzekerheid

08-03-2011 10:15 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ken hem al heel lang. Eerst was het dat we de heletijd om elkaar heen draaiden en uiteindelijk had hij me gelaten voor een vriendin van mij, dus daar had ik het heel moeilijk mee. Na een jaar kwamen we weer met elkaar in contact en begon het weer zo een beetje en ik begon een relatie met hem, ik was in die tijd al heel erg onzeker in verband met het gebeuren met mijn vriendin. Dus ik twijfelde heel erg ( of hij wel de ware was en of het wel het echte gevoel was. zelf weet ik ook niet waar het vndaan kwam)en dat bleef heel lang. We praatte er vaak over en ik voel me er iedere keer beter bij, ik probeer er nu ook minder aan te denken of hij de ware is en ik heb gemerkt dt hoe minder ik eraan denk hoe meer ik het begin te voelen. Maar nu ben ik zo enorm aan hem gehecht, ik wil het liefst alleen bij hem zijn, ik wil heel de dag met hem praten. Als hij naar een feestje gaat wordt ik bang dat hij iemand anders ontmoet, als hij droog doet tegen mij ben ik bang dat hij me niet meer wilt. conclusie ik ben zo afhankelijk van hem geworden. Zelf ben ik heel erg bang voor de tekomst wat nou als we een jaar of 3 gaan en hij wilt het opeens niet meer waar sta ik dan? ik wordt zo gek van dit gevoel en soms betrap ik mezelf er ook zo aan te denken dat ik misschien degene ben die het kan overkomen ( dat ik bijvoorbeeld een ander ontmoet ). Terwijl ik nu gewoon alles heb wat ik wil. Heeft iemand advies hierop?
Alle reacties Link kopieren
Het is heel vervelend dat je je zo voelt. Ik denk dat het met name belangrijk is dat de angst voor de toekomst verdwijnt en je meer in het nu gaat leven. Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik herken de gevoelens wel van toen ik een jaar of 18 was en een vriendje had. Ik heb altijd gedacht dat ik het leven nooit meer leuk zou vinden als ik hem zou kwijtraken, maar gek genoeg viel het reuze mee toen het eenmaal zo ver was (7 jaar later). Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest. Je weet niet hoe de toekomst er uit ziet. Misschien ben je hem wel zat over een jaartje, kan ook nog gebeuren. Dus probeer je angst daarvoor ook los te laten. De toekomst komt zoals het komt en er zullen ongetwijfeld ook minder leuke dingen op je levenspad komen, maar die overleef je ook wel weer als het zo ver is. Stop in ieder geval met je daar nu al druk over te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven