Goede dag, slechte dag.. Deel 2

21-02-2011 11:58 3035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier het vervolg op deel 1 (en ik zou graag nu het linkje hier geplakt hebben maar dat gaat niet want ik forum mobiel en ik weet helemaal niet hoe dat werkt dus google is je beste vriend )

Heb je goede maar ook slechte dagen?

Lijkt het je wat om alles van je af te schrijven?

Wil je ervaringen/adviezen van anderen lezen?

Schrijf dan lekker mee

Egoposten zijn toegestaan maar vermeld wel dat het een egopost is! Scheelt anderen energie
Waterlelie, wat , apart, dat je ex zelf idngen bedenkt. Goed dat je gebeld had, weet je gewoon waar je ECHT aan toe bent!
Yellow, wat ontzettend fijn dat je weg mag!! Hopen dat het vanaf morgen allemaal beter wordt!

Ex is knettergek joh, die heeft mij echt geprobeerd tot het uiterste te krijgen en is denk ik mede verantwoordelijk voor mijn gedoe nu.. Alsof die ruim 31.000eu nog niet genoeg is, wilt ie nog meer geld van me hebben! Als ik een geldboom had gehad, had ik het nog niet gegeven! Gelukkig was zijn adviseur het er niet mee eens dus ik ben benieuwd hoe het af gaat lopen.

Werd vanmiddag gebeld door mijn psycholoog dat ik 22 maart een gesprek heb met een psychiater over medicatie.. Ben benieuwd wat ze zeggen! Nu het beter gaat met me, zie ik het nu van medicatie niet meer zo in, maar ik merk wel dat er de hele dag een negatieve, zware deken op mijn schouders ligt.. En ik kan niet echt genieten van de dingen die ik doe op een dag.. Afwachten dus.

Dikke knuffel aan allemaal!!
Ik schrijf/lees hier niet zo vaak meer.

Ja het gaat goed met mij naar omstandigheden, wat ik vorig jaar allemaal mee heb gemaakt. Eind volgende maand (April) begin ik met een nieuwe baan. Ik heb een WSW indicatie en ik stond op de lijst maar omdat ik een bijstandsuitkering heb mocht ik daar eerder aan de slag. Dus daar ga ik volgende maand mee beginnen. Ik ga goed mijn eigen grenzen bewaken, dus wat ik niet wil/aankan, doe ik niet.

Ik had vandaag mijn laatste gesprek met de psych en hij houd mijn dossier nog een half jaar open voor het geval dat. Heb ik nog iets achter de hand zeg maar. Dit wilde ik zelf graag hoor. Het gaat nu goed maar ben doodsbang dat het volgende maand (bij wijze van) slechter gaat en dan kan ik gewoon nog een afspraak met hem maken. Dat voelt wel goed.

Ik hoop dat jullie het allemaal met de tijd beter gaat , ik wip wel eens langs om hier te mee te lezen.

IBI, Moon, Choco en de rest, kop der veur he
Mika, ik weet niet wat je allemaal hebt meegemaakt, maar fijn om te horen dat het beter gaat. Ook altijd goed om een succesverhaal te horen zeg maar
Yellow jij komt er ook wel
kan je niet slapen?
Ik heb gisteren besloten dat ik hier eigenlijk een boek over zou moeten schrijven. Het zou grappig zijn, edoch schrijnend. Want eigenlijk is het natuurlijk te treurig voor woorden dat mensen weggestopt worden in klinieken zonder enige vorm van vermaak of iets. Jarenlang, sommigen de rest van hun leven. Ik begin nu al door te draaien, dus ik kan me best voorstellen dat je me nog een maandje hier houdt en ik ook naakt rond ga rennen en bleren . Maar gut, als het goed is kan ik vandaag ergens anders heen duimduimduim

Waterlelie, slik je nu niets dan? (dat was me niet helemaal duidelijk) Medicatie, het blijft lastig. Ik slik nu ook niks, maar dat komt meer omdat ik weiger me vol te laten pompen zonder enige vorm van behandeling. Of dat nou per se wijs is betwijfel ik zelf ook vaak. Maar ik zie ook zoveel mensen ervan opknappen, dat ze wel een stuk beter hun leven 'aankunnen' zeg maar. Dus dat zou voor jou ook heel fijn kunnen zijn. Nouja, succes met je keuze daarover
Yellow, wordt er in zo'n kliniek echt niet gezorgd dat je het naar je zin hebt? Wat is dan het nut ervan? Mensen beter maken dus duidelijk niet lijkt me....

Ik slik nu geen medicatie, heb pas net 3 maanden de diagnose...

Vannacht erg slecht geslapen en vandaag slechte zin. Heb geen zin om e fatsoenlijk aan te kleden. De zon is weg en had zin om vandaag een lange wandeling te maken, maar nu niet meer dus. Morgen weer een kans. Straks maar weer eens een huishoudelijk klusje doen. Daarna sporten en een uur of wat in bad liggen..
Ik weet ook niet wat het nut ervan is, echt, ik wist niet dat we in Nederland mensen zo aan hun lot overlieten. En ik begrijp dat sommige dingen niet te genezen zijn, maar dan hoeven mensen nog niet onder erbarmelijke omstandigheden te levne. ik ben nu verhuisd naar een andere kliniek. Ik voel me echt ongeveer schuldig voor die zielige mensen die ik achter gelaten heb. Ik ben beland in Jewish heaven (het is een kliniek met een joodse achtergrond, betaald uit giften van joodse mensen ofzoiets) . Alles is hier heel mooi, en iedereen is lief, en de arts heeft heel uitgebreid met me gesproken en iedereen wil behandelingen doen voor me, en achter dingen aangaan. Die arme skizo's op skizoplanet rotten weg in hun oude vieze kamers, en ik heb een eigen plee en douche. Met marmer. Ik maak geen grapjes.

Maar goed, ik voel me iets beter, omdat ik me heel serieus genomen voel door het team, en ze echt mee willen denken aan wat het beste is voor mij e.d. Dus ik hoop gewoon maar dat het goed komt, om heel eerlijk te zijn helpt het echt dat het hier comfortabeler is ingericht, alhoewel ik me daar ook een beetje schuldig over voel .

Hoe is het met iedereen verder?

Waterlelie Wel goed dat je aangeeft dat je toch gaat sporten en wat idngen doen. Ik denk idd dat het wel goed is om dingen te blijven doen, zeg maar. Ik heb zelf nogal een handje van om in bed te blijven liggen, maar ik ben echt trots op je dat je er toch uitgaat. Met kleine stapjes, komt het echt weer goed. Je doet het goed.
Yellow, ik ben oprecht blij dat je nu eindelijk wat 'leuks' hebt! Nu hopen dat het ook zo blijft!

Ik moet bekenen dat uit bed komen vandaag ook het enige 'nuttige' was.. Uiteindelijk ben ik pas om half 3 van de bank gekomen om in bad te gaan en daar ben ik nu net weer uit..

Ik ga nu het einde van de film kijken die ik gisteren niet af kon kijken.. En daarna denk ik languit op de bank mn boek uitlezen. Het is zo'n stom boek dat ik het nu gewoon uit moet lezen, want nog dagen dit lezen verveelt... Om half 7 MasterChef kijken en tegen die tijd zal vriendlief wel thuis komen met de patatjes ... We zullen het maar beschouwen als een verloren dag.
Nou je hebt wel een bad genomen , dus gedacht aan hygiëne. Dat is ook iets waard. Probeer het positief te zien. Mrgen weer een nieuwe dag, je kunt het!!
Thanks Yellow! En dit is dus de reden waarom ik medicatie wil overwegen, alles heeft een negatieve lading en van de dingen die me een goed gevoel geven, blijft het goede gevoel steeds maar heel kort hangen..

En, nog steeds positief over je nieuwe plekje?
Ik ben nog steeds positief, ze hebben allemaal modules over omgaan met stress, alleen zijn, gekke families etc waar ik aan mee ga doen, en nog steeds ook kleuren en kralen rijgen maar goed, dat doen we er dan maar bij. Echt geinteresseerd ook, ik denk gewoon dat er net iets meer geld is hier, waardoor het personeel niet overwerkt is en hysterisch rondrent.

En mijn dokter is zwart, ik ben zwart, we hebben een band, we go way back weet je

Maar ik was trouwens echt serieus met dat bad, ik vind het echt goed dat je jezelf toch nog wel verzorgt, maar ik snap idd dat als jij alles zo grauw ziet , medicatie een oplossing kan zijn. Laat je gewoon goed voorlichten, en je kunt het altijd proberen . Niet geschoten is altijd mis.
Haha, matching points, altijd goed!

Ja, ik snap dat je serieus was.. Alleen voor mijn gevoel moet ik wel erg ver 'heen' zijn, mocht ik dat niet meer doen.. En zover ben ik gelukkig ( nog ) niet..

Ik ga ook goed luisteren wat de psychiater zegt, en doe het alleen als ze ervan overtuigd zijn dat het helpt.. Want vriend staat er ook niet helemaal achter, alleen als de psych's zeggen dat het nodig is..

Ben heel benieuwd. Over 2 weken het gesprek. Maar eerst volgende week nog gewone therapie met mijn eigen psycholoog.. Ben benieuwd wat ze van mijn dagschema's vindt..

Net mijn vader aan de telefoon gehad, en ben zo blij dat ik nu eens eerlijk antwoord kan geven als hij vraagt hoe het gaat.. 'Nu even niet zo goed'. Waarom? 'Omdat ik vandaag de hele dag met mijn reet op de bank heb gezet'. Nou daar heb je vakantie voor, je moeder doet niet anders. Hihi.

Maar toch, ik voel me slecht dat ik niets gedaan heb.

Zo genoeg gezeur weer. Ik ben het eerste goede dag/ slechte dag topic aan het lezen.. Zit op pagina 5 van de 120 ofzo :')
waterlelie, laat je echt goed voorlichten over de voor- èn nadelen van ad's. En je hebt vakantie, dus je hoeft niets te doen, rust lekker uit of doe lekker helemaal niets. Zorg goed voor jezelf nu!

Ik ben vandaag bij de bedrijfsarts geweest. Heel aardige man, duidelijk verhaal, ik hoef over 6 weken pas weer eens langs te komen. Hij zei dat ik reintegratie helemaal zelf mocht bepalen, omdat hij duidelijk merkte dat ik echt van goede wil ben om mijn leven zo snel als mogelijk weer op de rit te krijgen.

yellow, fijn dat je nu in een kliniek zit waar het beter is geregeld.
Bob, wil ik ook zeker doen. Als ik eraan begin ( vrijwillig ) moeten zowel de twijfels bij mij als bij vriend weg zijn. Hij moet immers 's avonds naast me zitten

En war fijn dat je het zelf mag bepalen. Dan is de druk daar als het goed is ook een beetje vanaf
Zeg ik heb een heel verhaal neergetypt voor bob en het is weg....MEt heel veel enzo. Maar het kwam neer op dat ik het heel goed vond dat je duidelijk hebt laten zien dat je wel gemotiveerd bent om weer aan de slag te gaan, en goed hebt kunnen verwoorden wat er nu speelt. Supergoed van je!

Waterlelietje, denk er gewoon goed over na. Ik steun je iig in wat je ook beslist als jij je maar weer wat beter voelt, daar gaat het om .
Yellow,

Hoe is je eerste nacht bevallen?

Ik ben al verder dan gisteren.. Was om 9uur wakker, heb eerst m'n buik uit gelezen, direct aangekleed, ontbeten en nu met een bakje thee lekker achter de laptop... Zo meteen post op de brievenbus doen, spulletjes uit de kelder halen en naar boven brengen. Het is niet lekker weer, dus ik weet nog niet of ik lopend of met de auto naar de apotheek ga.. Auto trekt me meer, voel me zenuwachtig als ik aan lopen denk.

Ik vind het zo ontzettend fijn om hier al mijn gedachten op het forum neer te schrijven..
Wel goed, jammer dat de vrouw naast me onmenselijk hard snurkt, mijn bed trilde, echt waar. Ik had nog nooit zoiets gehoord. Maar ben blij hier te zijn hoor, lieve mensen.

Goed te horen dat je een betere dag hebt.
Nou, het was van korte duur. Ik voel me verschrikkelijk. De afgelopen weken heb ik gewoon alleen maar allemaal kutdingen van de gezondheidszorg gezien in Nederland, vandaag bleek iemand die mijn zus kent te werken bij de plek waar ik verbleef, en moest ik dus daar weg.

Ik ben thuis, en ik weet niet wat ik moet, ik trek dit toch allemaal niet de hele tijd maar heen en weer gegooid worden als een stuk vee niet wetend waar ik aan toe ben, en gewoon dat overheersende gevoel dat niemand je dan ook maar kennelijk wil helpen.
Huh, da's raar! Waarom moest je dan weg??

En hoe willen ze het nu gaan doen dan? Want gewoon thuis zitten lijkt me ook geen oplossing...
Omdat dat het protocol was.

Ik weet het ook niet, ik voel me dood ongelukkig, hier zitten is het ook niet, ik weet het niet meer. Wat een ellende, wat kut, ik voel me totaal niet lollig nu om er nog een leuke twist aan te geven, sorry .
Heeeeele dikke knuffel meissie!!!

In gedachten ben ik bij je, ben je toch niet helemaal alleen!!
.
Zo... even een berichtje van mij. Ik moet even minderen met internet, dus ik weet niet of ik hier zo regelmatig zal schrijven komende dagen.

Ik baal van mezelf. Slaap bijna nooit meer voor 4 uur en ik denk dat het feit dat ik tot laat op internet zit hier ook wel een rol in speelt.

Hoewel ik de afgelopen twee avonden geen computer had (had m bewust bij mijn ouders gelaten) en ook niet voor 4 uur sliep.

Moet me even focussen op mijn eindopdracht. Iedereen heel veel sterkte met alles komende tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven