Mode & Beauty alle pijlers

De primer

09-03-2011 20:02 27 berichten
Beste lezers,

Sinds kort ben ik op de hoogte van de primer, maar niet van wat het daadwerkelijk doet en hoe het werkt.

Zijn er hier vrouwen die wel eens een primer gebruiken?

Kun je het ook zonder dagcreme als basis gebruiken en als je het langdurig gebruikt, heeft het dan nadelige effecten.

Kortom, wat voegt een primer toe?
Bedoel je make-up basis?
quote:plops schreef op 09 maart 2011 @ 20:05:

Bedoel je make-up basis?

Ik denk het, van wat ik erover gelezen heb moet je de primer voor de poeder of foundation aanbrengen.

Maar ik weet niet of je het ook kunt gebruiken als dagcreme. Want als je je moet opmaken en eerst een dagcreme gebruikt, dan een primer en dan nog eens een foundation lijkt me dat behoorlijk verstikkend voor je huid.
Hey Vil

Het is de bedoeling dat je een primer na je dagcreme aanbrengt, en voor je foundation.

In primer zitten geen stofjes zoals in je dagcreme en zal ook niet zo functioneren.
Hee hee N00tje

Dank je voor de uitleg

Maar strijkt het inderdaad je huid glad zoals beloofd, bijvoorbeeld na een zware nacht?
De bedoeling van een primer is dat hij je huid gladder maakt door fijne lijntjes en porieen te vullen.

Daarnaast zorgt de primer ervoor dat je foundation langer houdt.

Primers zijn meestal op basis van sillicone (die de putjes vullen), dit kan je huid verstoppen.

Sommige mensen zijn er erg gevoelig voor en krijgen er dus puistjes van.
Wat Nootje zegt dus
Een soort van voegenkit dus
Helemaal.
Alle reacties Link kopieren
Zie er zelf niet de toegevoegde waarde van. Je hele huid is wordt afgesloten door een veelheid aan lagen.
Ben zelf erg tevreden over de primer van de MAC. Ik gebruik het alleen als ik uit ga of ergens heen ga waar het warm is. Je makeup blijft er langer door zitten en ik heb er 1 met een anti glans.
Ik gebruik trouwens zelf alleen een basis onder mijn oogmake-up. Het blijft daardoor echt beel beter zitten.
Pupa Vil, Pupa. Echt een aanrader en geen slechte huid ondanks dat ik een zeer, zeer gevoelige huid heb.
quote:Gravinnetje schreef op 09 maart 2011 @ 20:38:

Pupa Vil, Pupa. Echt een aanrader en geen slechte huid ondanks dat ik een zeer, zeer gevoelige huid heb.*stuift van ons topic naar dit topic*

Dat is dus Pupa

Waar kun je dat kopen?

En stort je gezicht niet in na veelvuldig gebruik?

Waar ik echt nieuwsgierig naar ben is of het inderdaad je gezicht oppept na een slapeloze nacht?

Alleen dan
Wat ben jij allemaal van plan Vil?
quote:poppedotje schreef op 09 maart 2011 @ 20:53:

Wat ben jij allemaal van plan Vil?
Ik vind dat het een behoorlijk verschil is met primer en zonder primer. En met primer is stukken beter te pruimen.

Ik gebruik het nu al 2 jaar iedere dag en mijn gezicht staat nog niet in de stellages.

Pupa is niet overal te koop. Google het even of het bij jou in de buurt te koop is en anders is het ook online te koop maar ik snap dat je het liever eerst wil voelen. Ik heb nog een beetje gewone primer over, kan het wel opsturen? Ik gebruik namelijk de groene versie vanwege mijn couperose (zoals gezegd ik heb echt een hele gevoelige huid). Het is een glazen flesje dus kan niet met brievenbuspost denk ik.....
En werkt de primer ook goed als je minerale poeder gebruikt?

Of kan het alleen met vloeibare foundation?
ik heb Pupa, maar vind zelf voor mijn hele gezicht Gosh veel fijner (en die is veel goedkoper) Voor op mijn vettere T-zone gebruik ik Boots No7 make-up basis
Ik gebruik sinds kort een primer. Merk ben ik even kwijt... was wel duur!

Een groenige, om rode plekjes te camoufleren. En het werkt! Foundation blijft beter zitten en je hebt minder nodig, omdat je makkelijker smeert zeg maar.
Ik heb Vin irl gezien en ik wil ook Pupa. Nou nog uitzoeken waar het te krijgen is.

En wat ik ook zou willen is een soort spray die je opspuit zodat de hele dag je make-up op zijn plaats blijft zitten. Bestaat dat?
quote:mocy schreef op 09 maart 2011 @ 23:17:

Ik heb Vin irl gezien en ik wil ook Pupa. Nou nog uitzoeken waar het te krijgen is.

En wat ik ook zou willen is een soort spray die je opspuit zodat de hele dag je make-up op zijn plaats blijft zitten. Bestaat dat?Ja bestaat,van MAC en The Body Shop, ben er geen fan van, je kan wel bv je kwasten eens inspuiten en dan je make up aanbrengen, ik vind het in ieder geval niet zo handig om na je make up als 'fixatie' aan te brengen
quote:mocy schreef op 09 maart 2011 @ 23:17:

En wat ik ook zou willen is een soort spray die je opspuit zodat de hele dag je make-up op zijn plaats blijft zitten. Bestaat dat?

Ohw, Moos. Wat lief van je!

Maar mijn gezicht is inderdaad van Pupa. Ik gebruik alles van hen. Ik poeder altijd licht af als fixeer. Door die primer blijft namelijk alles ook beter zitten.

In de winter gebruik ik gewoon compact poeder en in de zomer van die bruine poeder die ik met een grote kwast opbreng.

Deze voor de zomer dus:

Hier kun jezelf zoeken waar ze het verkopen:

http://www.pupa.nl/verkooppunten/

Maar je kunt het ook online kopen. Dus eerst even uitproberen wat je fijn vind en vanaf dan lekker online kopen als het erg ver weg is want er zijn niet veel winkels die het verkopen.

En dan de bewuste Primers:

Smoothing Foundation Primer

Prijs: ¤29.95

Stel een vraag over dit product

--------------------------------------------------------------------------------

Make-up basis van een lichte, zijdezachte textuur.

Maakt de huid smetteloos glad en perfect effen. Voelt zeer licht aan, versmelt gemakkelijk met de huid en zorgt voor een long-lasting matte poeder.

Kleine rimpeltjes worden opgevuld en het gezicht ziet er onmiddelijk egaal en relaxed uit.

Aan te brengen op een zorgvuldig gereinigde huid na de gebruikelijke gezichtscreme voor een zachte, matte finish of voor de gebruikelijke make-up om er voor te zorgen dat deze langer blijft zitten.

Verkrijgbaar in drie versies:

- transparant voor een probleemloze huid

- groen om roodheid te corrigeren

- lila om gele tinten te corrigeren.

Dermatologisch getest.

Ik gebruik de groene. Bij weinig of geen make up heb ik de transparante want dat kan ook prima, gewoon verder helemaal niets en je ziet er toch wat beter uit.
Ik heb primer van de Sephora, ik vind het echt wel verschil uitmaken, foundation zit mooier en blijft ook langer zitten.

Ik gebruik hem niet vaak (alleen als ik ergens naartoe ga, kroeg, concert, etx) maar het werkt prima.

Ik wil nu alleen een groenige primer omdat ik rode vlekjes heb, groen heft dat blijkbaar op.
@gravinnetje jij gebruikt een primer dus ook zonder foundation of poeder? Vroeg mij al af of dat ook kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven