Waarom een Mac?

09-03-2011 19:52 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik ben op zoek naar een nieuwe notebook.

Nu vind ik de Macbook erg mooi. Alleen ben ik helemaal niet bekend met een Mac de gebruiksvriendelijkheid etc.

Wie kan mij dit aanraden/afraden. Waarom heb jij wel/geen Mac aangeschaft ipv een andere notebook? Kun je er gewoon word/excel etc op gebruiken?
Er is een office versie voor Mac dus dat is geen probleem. Waarom een Mac ? Ze zijn gewoon veel mooier

In geval van nood kun je ook windows erop zetten mbv parallels werkt perfect samen, door elkaar heen.
Mooi, gebruiksvriendelijk, word excell geen probleem, draait gewoon office op als je dat installeert. Exe bestanden pakt hij echter niet. Ik heb deze niet gemist, ik wil niets anders meer. Werkgevers zijn nog wel lastig over te halen :(
Ik vind de prijs van een macbook echt veel te duur voor wat het is. Qua hardware specificaties kan je voor bijna de helft van de prijs ook een windows laptop kopen, maar als je mac os echt heel fijn vind om op te werken...

Je hebt ook gewoon word en excel voor een mac.
hoe vaak mijn computer nogal eens crashte.

Met mijn macbook nog nooit last van gehad, doet t altijd.
dubbel
Mac is gebruiksvriendelijk, alles werkt gewoon ALTIJD, sneller en mooier en heb zelf nog nooit een vastloper gehad, bijna nergens is uitleg bij nodig, alles wijst zichzelf. Wij hebben hier geen pc meer huis! Nooit meer! De apparaten zijn MOOI. Okee, je betaald wel meer voor een apple-product, maar ik vindt het waard!

Je kunt alle bekende programma's erop draaien, ze heten wellicht anders, bijvoorbeeld word = pages, excel = numbers enz... Maar apple verkoopt ook gewoon het office pakket voor de mac. Er is totaal geen reden om niet over te stappen!
Elke dag is er een! Maak er dus elke dag een feestje van!
Ik heb beide gehad, een van de opvallende verschillen: windows moet erg vaak opnieuw opgestart worden de Mac zelden. Zelfs op mijn iMac moet ik het windows deel vrijwel dagelijks rebooten. De Mac zelden. Bij laptop is het klep open en werken niks niet eerst koffie halen en zo.

Sorry ben beetje bevooroordeeld geloof ik
Als je eenmaal een Mac hebt gehad wil je nooit meer anders! Het is zo veel fijner, gemakkelijker, mooier... ja ook duurder, maar dat ik me nergens aan hoef te irriteren is me veel waard. (heb hem ook nodig voor mijn werk, dus dan is de keus snel gemaakt)
Stressed is just desserts spelled backwards
nooit meer defragmenteren....

programma installeren? gewoon het icoontje naar je programmafolder slepen en klaar.

programma deinstalleren? icoontje naar prullenbak slepen en klaar.

enz.enz...
Waarom niet?

Eens een Mac, altijd een Mac.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
ik doe mijn laptop hooguit 1x per twee maanden uit, geloof ik.

ik heb mijn vorige ibook eens drie maanden lang op een pluche kussen laten liggen aan de oplader, totdat ik bedacht dat daar zo'n raar geluid uit de hoek kwam.

ding helemaal oververhit, want kon niet koelen door pluche kussen.

uitgedaan, weer aan gedaan, geen probleem.

mijn moeder liet hem boven van de trap vallen op de tegelvloer, geen probleem.
Ah allemaal positieve verhalen hier. Ik vind een Mac zo veel mooier dan een gewone. Maar ben dus een digibeet.

Hebben ze ook de zogeheten minilaptops?

Binnenkort mag ik mijn abbonement verlengen en dan ga ik ook voor de iphone. Dus ik denk dat ik ook omga
Een Mac werkt gewoon goed. Weinig virussen (wij hebben er nog nooit één gehad). Gebruiksvriendelijk. Veel logischer dan een Windows computer. En mooier.

Nou ja, wat hier eerder al gezegd is.
Ja, ze hebben ook minilaptops. En natuurlijk de iPad!
Ik weet niet wat je allemaal doen wilt met het apparaat maar misschien is een iPad dan wat ?
Need I say more? Nee dus!
Mac = een wandeling maken terwijl iemand je handje vasthoudt

Windows = zelf opletten op de gaten in de weg, maar ook zelf bepalen waar je heen wandelt

Ik lees hier een hoop verouderde beelden van Windows: je moet vaker herstarten, vaker crashes, etc. Tien jaar geleden was dat zo, maar inmiddels is Windows7 net zo robuust als OSX.

Het zijn beide prima systemen. Het is de gebruiker die het systeem onbetrouwbaar kan maken, zowel op Mac als op Windows. En omdat je op Windows als gebruiker veel meer vrijheid hebt, hoor je dus ook meer verhalen over onstabiele Windows systemen. Maar denk niet dat een Mac nooit crasht, of dat Windows per definitie onstabieler is.

Als je een klein beetje weet wat je doet, kost Windows ongeveer de helft van de prijs t.o.v. Mac voor precies dezelfde prestaties. Zo niet, ben je beter af met Steve Jobs die je handje vasthoudt.
Mac heeft geen mini laptops. De kleinste is een 13" en dat is een prima echte laptop. Je zou wel een iPad kunnen overwegen.

Hier ook een mac, omdat het voor mijn beroep vele malen prettiger werkt, qua interface vooral. En de kwaliteit van het beeldscherm.

Als je niet veel met je laptop hoeft te doen: koop hem niet 'omdat je hem zo mooi vind'. Een windows werkt óók prima en heb je voor minder dan de helft. Kijk serieus welke laptop het beste bij jouw wensen en waar je hem voor gaat gebruiken. Dat is zweer bij een mac, betekend niet dat het voor iedereen fijner werkt.
Volgens mij bestaan er geen virussen voor de Mac.

Wij hebben een Mac als hoofdcomputer. Het besturingsprogramma is even wennen, maar zo onder de knie. De Mac loopt ook eigenlijk nooit vast, terwijl vorige computer constant problemen had.

Verder leuke moderne snufjes, mooie layout. Wij hebben al onze muziek erop staan via i-tunes + externe harde schijf en gebruiken de CD speler bijna niet meer. Voor ons is het een hobby computer.

Mijn windows laptop loopt constant vast. Als hij stuk is, wil ik ook een Mac.
Ik bedoel de Macbook Air, die is heel klein (11 inch) en dun.
Er bestaan wel virussen voor de mac hoor, steeds meer ook!
Nog nooit last van gehad gelukkig.
quote:hanneke000 schreef op 09 maart 2011 @ 20:39:

Er bestaan wel virussen voor de mac hoor, steeds meer ook!

Vroeger was het door 't kleine marktaandeel van Apple voor virusmakers niet de moeite om voor hun OS virussen te maken, inmiddels is dat anders.....
Mooi, mooi, mooi, mooi. Had ik al geroepen dat je een Mac wil indagend MOOI is? Nou daarom dus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven