fluvoxamine en bijwerkingen
woensdag 9 maart 2011 om 22:13
Voor een paniekstoornis ben ik sinds 3 dagen aan de fluvoxamine. Een antidepressivum. Ik heb zelf het idee dat ik het nu al merk, maar het zou pas na weken gaan werken. Ik ben best suf en heb koppijn. Heeft iemand ervaring met fluvoxamine en ook al zo snel? En ik ben benieuwd of jullie juist wel of juist niet last hadden van bijwerkingen, want daar wordt ik heel zenuwachtig van,
Hoop dat iemand iets weet. Ben speciaal lid geworden om mijn vraag hier te kunnen stellen. Dit forum is tenminste actief
Hoop dat iemand iets weet. Ben speciaal lid geworden om mijn vraag hier te kunnen stellen. Dit forum is tenminste actief
woensdag 9 maart 2011 om 22:23
Hoi Senna, Zelf slik ik geen Fluvoxamine maar een andere AD. Iedereen reageert anders op een Ad dus dat wil ook zeggen dat de één meer bijwerkingen ervaart dan de ander.
Hoofdpijn en het geveol van sufheid komt bijna bij elk ad voor en dat zal elke dag minder worden. Helaas is het zo dat de bijwerkingen meteen voelbaar zijn en het positief effect pas na 2-6 weken merkbaar is.
Raak niet in de stress van deze bijwerkingen alleen als het heel heftig wordt en je het niet vertrouwt zou ik een arts inschakelen.
Sterkte!
Hoofdpijn en het geveol van sufheid komt bijna bij elk ad voor en dat zal elke dag minder worden. Helaas is het zo dat de bijwerkingen meteen voelbaar zijn en het positief effect pas na 2-6 weken merkbaar is.
Raak niet in de stress van deze bijwerkingen alleen als het heel heftig wordt en je het niet vertrouwt zou ik een arts inschakelen.
Sterkte!

woensdag 9 maart 2011 om 22:33
Ik heb ooit in een ver verleden geslikt en ik weet nog dat het bij mij ook snel werkte. Ik werd ook suf en had ook meteen last van een minder reactievermogen (ongeveer een week). Dus het is handig om je daar bewust van te zijn als je deelneemt aan het verkeer.
Ik vond het een heel fijn antidepressivum. Hoop dat het ook snel gaat werken tegen je paniekstoornis.
Ik vond het een heel fijn antidepressivum. Hoop dat het ook snel gaat werken tegen je paniekstoornis.

woensdag 9 maart 2011 om 22:37
O en nog een tip: ben niet zo eigenwijs als ik, om accuut te stoppen met de pillen om het moment dat je denkt dat je alles weer onder controle hebt. Ik werd knetter stoned en ik ben toen op mijn stageadres naar huisgebracht omdat er niets met mij te beginnen was. Ik viel overal tegen aan en ben zelfs zo, voor de deur, uit de auto gezakt
Dus dat je nu suf bent is echt niet gek.
Dus dat je nu suf bent is echt niet gek.
woensdag 9 maart 2011 om 22:40
Hoi Senna,
Heb een jaar of twee fluvoxamine gebruikt en erg tevreden over het middel. Het werkte bij mij (voor een angststoornis) na een week of 4, 5. Ik had wel heel erg last van rusteloze benen en enkels en ben dat ook tijdens het hele gebruik blijven houden.
Ook droomde ik heel levendig en vaak ook bizar.
Kleine spierschokjes had ik ook en in het begin hartkloppingen, maar die gingen snel over.
Toen ik het een 2e keer ging gebruiken na een terugval werkte het niet goed meer. Ik ging knarsetanden en had hele rusteloze benen, maar geen effect op de angsten en depressie. Ben toenertijd overgestapt op een andere ssri.
Succes!
Heb een jaar of twee fluvoxamine gebruikt en erg tevreden over het middel. Het werkte bij mij (voor een angststoornis) na een week of 4, 5. Ik had wel heel erg last van rusteloze benen en enkels en ben dat ook tijdens het hele gebruik blijven houden.
Ook droomde ik heel levendig en vaak ook bizar.
Kleine spierschokjes had ik ook en in het begin hartkloppingen, maar die gingen snel over.
Toen ik het een 2e keer ging gebruiken na een terugval werkte het niet goed meer. Ik ging knarsetanden en had hele rusteloze benen, maar geen effect op de angsten en depressie. Ben toenertijd overgestapt op een andere ssri.
Succes!
woensdag 9 maart 2011 om 22:44
het enige dat ik ervan af weet is dat het middel behoorlijk heftig is en heftig werkt...
Maar mijn ervaring met andere antidepressiva is dat ik soms idd na 3 a 4 dagen al echt verschil merkte en volgens artsen kan het niet maar ik ervaarde het echt zo dat was met seroxat
Bijwerkingen kunnen ook minder worden geef het iig eeen paar maanden de kans
Maar mijn ervaring met andere antidepressiva is dat ik soms idd na 3 a 4 dagen al echt verschil merkte en volgens artsen kan het niet maar ik ervaarde het echt zo dat was met seroxat
Bijwerkingen kunnen ook minder worden geef het iig eeen paar maanden de kans

donderdag 10 maart 2011 om 00:29
Ik vond fluvoxamine dus echt een hel........en dat al na één tablet. Ik kreeg er oxazepam bij om de bijwerkingen te onderdrukken. Ik reageerde zo extreem op één tablet dat ik het middel acuut heb laten staan.
Ik kon niet recht op staan, kon alleen maar kruipend naar de wc. Verder dan de wc en bed kwam ik niet. Diarree, misselijkheid en braakneigingen, coordinatiestoornissen(lees: ik kon mijn eigen reet niet eens afvegen). Kleine pupillen had ik ook als ik mijn vriend mag geloven. De dag er na, kon ik niet normaal van de trap af lopen, ik moest op mijn billen naar beneden. Ik trilde als een rietje.
Ik vond het echt vreselijk....
Voor mij dus echt een negatieve ervaring.
Ik hoop dat het voor jou meer doet TO!
Ik kon niet recht op staan, kon alleen maar kruipend naar de wc. Verder dan de wc en bed kwam ik niet. Diarree, misselijkheid en braakneigingen, coordinatiestoornissen(lees: ik kon mijn eigen reet niet eens afvegen). Kleine pupillen had ik ook als ik mijn vriend mag geloven. De dag er na, kon ik niet normaal van de trap af lopen, ik moest op mijn billen naar beneden. Ik trilde als een rietje.
Ik vond het echt vreselijk....
Voor mij dus echt een negatieve ervaring.
Ik hoop dat het voor jou meer doet TO!
donderdag 10 maart 2011 om 12:02
Mylene_Valerie, fluoxetine is verkrijgbaar onder de merknaam Prozac (of dus merkloos) en fluvoxamine is te krijgen als Fevarin. Het zijn dus wel 2 verschillende middelen, maar vallen wel allebei onder de categorie ssri.
Ik vind het altijd zo apart dat er per persoon zoveel verschillende ervaringen zijn. Het is niet een heftiger middel dan een andere ssri, het is gewoon hoe je erop reageert en dat is dus per persoon verschillend.
Fluvoxamine staat trouwens bekend als middel die de minste seksuele bijwerkingen geeft, maar er zijn ook veel mensen die last van hun maag krijgen of er erg moe van worden.
Maar eigenlijk valt er geen pijl op te trekken.
Ik vind het altijd zo apart dat er per persoon zoveel verschillende ervaringen zijn. Het is niet een heftiger middel dan een andere ssri, het is gewoon hoe je erop reageert en dat is dus per persoon verschillend.
Fluvoxamine staat trouwens bekend als middel die de minste seksuele bijwerkingen geeft, maar er zijn ook veel mensen die last van hun maag krijgen of er erg moe van worden.
Maar eigenlijk valt er geen pijl op te trekken.