Me moeder en d'r waarzeggers

09-03-2011 21:48 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Ik irriteer me nogal aan mijn moeder (ja, dat 'me' was een grapje voor de taalplisie).

Ze hangt haar halve leven op aan wat waarzeggers, chakra-lezers, pendelaars, sjamanen en al dat soort mensen. Ik vind het geldklopperij, maar het is haar leven, dus mag ze lekker zelf weten waar ze haar geld aan uitgeeft.

Alleen: Ze doet het ook námens mij. Ze vraagt aan die lui hoe mijn leven eruit gaat zien. En die pendelaars 'zien' dan bijvoorbeeld dat ik allergisch ben voor dingen (maar ze 'helen' mij dan van een afstandje, zodat ik er geen last meer van heb - last waarvan??!??). Of een chakra-lezer heeft haar verteld dat ik teveel straling binnen krijg via de computer (dat zou op zich kunnen kloppen, maar da's toeval) en gsm (ik bel hoogstens 2 minuten per dag en meestal vergeet ik mijn mobieltje thuis). Ook zou ik tekort hebben aan bepaalde mineralen en heb ik een koortslip (weet ik niks van, al jaren niet meer gehad gelukkig) omdat ik een getrouwde man (oh ja? Wie dan?) gepepen heb. Soort van karma zeg maar. Van dat laatste verhaal wist ik overigens niet of ik moest lachen of huilen. Ik was uiteindelijk toch maar beledigd ...

Ik word hier ZO gestoord van. Ik maak haar elke keer duidelijk dat ik niet in die onzin geloof, maar ze BLIJFT me er maar over bellen. Als ze een zin begint met: "Ik ben bij een dame geweest....", check ik al uit het gesprek. Ik heb al tig keer gezegd dat ik er niets over wil weten. Ik heb de laatste paar keren ook geprobeerd om dan maar gewoon "ja, mama" en "bedankt voor de info, ik zal erover nadenken" te zeggen, maar ze blijft me bestoken met die onzin. Ik begin hierdoor echt een aversie van haar te krijgen. Net als die Jehova-getuigen die gewoon té vaak aan je deur komen. Fijn voor ze dat ze dat geloven (ik ben echt blij voor ze dat ze daar steun in vinden), maar als ik al een paar keer heb aangegeven dat ik niet geïnteresseerd ben, moeten ze echt kappen.

Hebben jullie tips hoe ik hiermee om moet gaan? Waarom irriteer ik me zo? Iets met kernkwadranten of zo? Of iets anders?
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
quote:Purty schreef op 09 maart 2011 @ 23:05:

Ik stoor me er waarschijnlijk aan omdat ik vind dat je zelf de controle moet nemen over je leven. Je keuzes moet je af laten hangen van jezelf en niet van een of andere vreemdeling die 50 euro per pendelsessie vraagt. Het feit dat ze mij dat opdringt, is secundair. Eigenlijk irriteer ik me gewoon aan haar levensvisie.

Taraa!

Bedankt voor jullie input, dames.

Volgens mij gaat het me veel minder moeite kosten om haar volgende maand te vertellen dat ik het niét over spirituele shizzl omtrent mij wil hebben.

Nou, en daar is kernkwadrant...

Kwaliteit: Regie nemen over je eigen leven.

Valkuil: Controle freak worden.

Uitdaging: Dingen meer op je af laten komen.

Allergie: Het 'lot' volledig in handen van anderen leggen.
Succes met je uitdaging en de verstandhouding met je moeder wordt een stuk leuker!
@ rit: ik heb dus een manier gevonden om ermee te leven.

Ouders zijn misschien niet zo belangrijk. Maar die loyaliteit he... Ik weet ook niet zo goed waarom ik loyaal aan haar blijf. Terwijl ze me erg vaak gekwetst heeft.

Ach ja, ik kan weer even vooruit
Heb je al eens geprobeerd mee te gaan in haar verhalen? Zeg dat je zowel van boven als van onder een koortslip hebt, dat je de hele dag achter de computer zit met twee mobieltjes aan je oren waardoor je zoveel straling binnenkrijgt dat je nu alles in het pikkedonker kunt zien. Verzin een driehoeksverhouding met twee getrouwde mannen, mét een koortslip.
verba volant, scripta manent.
quote:Purty schreef op 09 maart 2011 @ 23:07:

[...]

Sorry ritmeester. Moest erg lachen, maar heb niet gereageerd.

Die ene pendelaar zei namelijk echt dat ik op de verkeerde aardstralen zat en dat ik zout in mijn slaapkamer moest strooien.En nu reageer je weer niet serieus op ritmeester, waardoor jij in mijn allergie belandt, want mensen doen een poging serieus op je in te gaan en jij steekt er de draak mee.
quote:Purty schreef op 09 maart 2011 @ 23:13:

@ rit: ik heb dus een manier gevonden om ermee te leven.

Ouders zijn misschien niet zo belangrijk. Maar die loyaliteit he... Ik weet ook niet zo goed waarom ik loyaal aan haar blijf. Terwijl ze me erg vaak gekwetst heeft.

Ach ja, ik kan weer even vooruit
@Flok: Ja, daar kwam ik ook op uit, uiteindelijk door eerst de allergie in te vullen. Ik wist mijn irritatie alleen niet zo goed te omschrijven!

Iedereen nogmaals bedankt voor het meedenken!
quote:Floks schreef op 09 maart 2011 @ 23:14:

[...]

En nu reageer je weer niet serieus op ritmeester, waardoor jij in mijn allergie belandt, want mensen doen een poging serieus op je in te gaan en jij steekt er de draak mee.Que?
quote:Floks schreef op 09 maart 2011 @ 23:17:

[...]

[afbeelding]Que?
quote:Purty schreef op 09 maart 2011 @ 23:13:

@ rit: ik heb dus een manier gevonden om ermee te leven.zo klinkt je OP niet, en ook de rest van wat je vertelt trouwens niet. Maar goed, wat jou glukkig maakt he.
quote:Purty schreef op 09 maart 2011 @ 23:17:

@Flok: Ja, daar kwam ik ook op uit, uiteindelijk door eerst de allergie in te vullen. Ik wist mijn irritatie alleen niet zo goed te omschrijven!

Iedereen nogmaals bedankt voor het meedenken!

Joh, ik vind het prima als jij bij de allergie wilt beginnen. Uiteindelijk komt 'het vierkant wel rond'.

Al bedacht dat jij waarschijnlijk ook in de allergie van je moeder zit?
quote:Purty schreef op 09 maart 2011 @ 23:18:

[...]

Que?Precies wat ik zeg. Lees nog eens terug.
Hoezo steek ik de draak met ritmeester? Hij maakt toch een grapje en ik geef aan dat ik het grappig vond (pas na zijn 2e reactie, want ik had zijn eerste reactie in eerste instantie gemist). En dat ik ermee moest leven.. daar kwam ik toch later op terug? Dat ik dus een manier heb gevonden om ermee te leven, om ermee om te gaan?

En dat ik weer even vooruit kan. Wat is daar mis mee?

Ik heb namelijk meerdere issues met m'n ma (aardig wat jeugdtrauma's opgelopen), maar deze hobbel is in ieder geval genomen. En had je de smiley al gezien?
quote:ritmeester schreef op 09 maart 2011 @ 23:19:

[...]

zo klinkt je OP niet, en ook de rest van wat je vertelt trouwens niet. Maar goed, wat jou glukkig maakt he.Precies!
Hé wij hebben dezelfde moeder...
quote:Floks schreef op 09 maart 2011 @ 23:21:

[...]

Joh, ik vind het prima als jij bij de allergie wilt beginnen. Uiteindelijk komt 'het vierkant wel rond'.

Al bedacht dat jij waarschijnlijk ook in de allergie van je moeder zit?

Dat zou goed kunnen, ja. Als zij daar problemen mee heeft, moet zij daar wat mee doen.

Ik had er problemen mee, dus probeerde ik er wat mee te doen. Door het bij mezelf te zoeken. Anders te denken. En naar mijn idee is dat aardig gelukt. Moet nog zien hoe het in de praktijk loopt, maar ik voel me minder opgefokt dan toen ik dit topic opende.
Ik lees over de smiley's heen. En nee, ik zag ook geen grapje in de reacties van ritmeester, maar dat kan mijn eigen gebrek aan humor zijn.
quote:Pompiedoe schreef op 09 maart 2011 @ 23:23:

Hé wij hebben dezelfde moeder...

Kun jij er verder prima mee omgaan?
quote:Purty schreef op 09 maart 2011 @ 23:25:

[...]

Dat zou goed kunnen, ja. Als zij daar problemen mee heeft, moet zij daar wat mee doen.

Ik had er problemen mee, dus probeerde ik er wat mee te doen. Door het bij mezelf te zoeken. Anders te denken. En naar mijn idee is dat aardig gelukt. Moet nog zien hoe het in de praktijk loopt, maar ik voel me minder opgefokt dan toen ik dit topic opende.

Misschien doet jouw moeder er wel wat mee op haar manier. Dat die manier jou niet aanstaat en dat jij daar last van hebt? Tja, dat is dan weer jouw probleem.

En zo blijven mensen het elkaar lastig maken dus....
quote:Floks schreef op 09 maart 2011 @ 23:25:

Ik lees over de smiley's heen. En nee, ik zag ook geen grapje in de reacties van ritmeester, maar dat kan mijn eigen gebrek aan humor zijn.

Als ik om mezelf kan lachen (hence the smiley), betekent het voor mij dat het wel goed zit.

Ik zou niet willen zeggen dat je geen humor hebt. Wij hebben gewoon niet dezèlfde vorm van humor.

Dat is het 'leuke' van geschreven tekst. Je kunt het zo opvatten als je wilt.
quote:Floks schreef op 09 maart 2011 @ 23:27:

[...]

Misschien doet jouw moeder er wel wat mee op haar manier. Dat die manier jou niet aanstaat en dat jij daar last van hebt? Tja, dat is dan weer jouw probleem.

En zo blijven mensen het elkaar lastig maken dus....Nou ja, als het goed is, is het voor mij nu niet meer lastig.
quote:Purty schreef op 09 maart 2011 @ 23:30:

[...]

Als ik om mezelf kan lachen (hence the smiley), betekent het voor mij dat het wel goed zit.

Ik zou niet willen zeggen dat je geen humor hebt. Wij hebben gewoon niet dezèlfde vorm van humor.

Dat is het 'leuke' van geschreven tekst. Je kunt het zo opvatten als je wilt.

Klopt.

Blijft mijn vraag staan waarom je Ofman erbij haalde in je OP.
quote:Purty schreef op 09 maart 2011 @ 23:31:

[...]

Nou ja, als het goed is, is het voor mij nu niet meer lastig.En dat je voor een ander misschien wel lastig bent (en het daardoor voor jou misschien ook wel weer lastig wordt) maakt je niet uit?
quote:Floks schreef op 09 maart 2011 @ 23:31:

[...]

Klopt.

Blijft mijn vraag staan waarom je Ofman erbij haalde in je OP.

Omdat ik het een interessante theorie vond waar ik recentelijk mee bezig ben geweest. Niet dat ik het volledig beheers (dat lijkt me wel duidelijk), maar het zat nog vers in mijn geheugen.

Ik heb er geen bewuste bedoeling mee gehad of zo.

Vanwaar jouw vraag?
quote:Purty schreef op 09 maart 2011 @ 23:36:

[...]

Omdat ik het een interessante theorie vond waar ik recentelijk mee bezig ben geweest. Niet dat ik het volledig beheers (dat lijkt me wel duidelijk), maar het zat nog vers in mijn geheugen.

Ik heb er geen bewuste bedoeling mee gehad of zo.

Vanwaar jouw vraag?

Het viel me gewoon op.

De theorie/bedoeling en jouw benadering verschillen nogal van elkaar. Vandaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven