Full House deel 3
dinsdag 15 februari 2011 om 12:56
naam0 mnd3 mnd6 mnd9 mnd11 mnd14 mnd21 mndMr. J.
7-4-'10399510,7 kg.
78 cmAatje
16-6-'1034655685 gr
61,9 cm6575 gr.
65,9 cm8320 gr.
71,8 cm9455 gr.
75,6 cmLmeisje
10-7-'1039006530 gr
60 cm8080 gr.
61 cm9260 gr.
70 cmOotje
15-7-'1020004975 gr
54 cm5950
60 cm7100 gr.
64 cmJongste
2-9-'1036505420 gr
60,5 cm6950 cm
66,58035 gr.
70 cmRmeisje
28-10-'1036005470 gr
59 cm6965 gr.
64 cmBengeltje
25-2-'113000Umini
2-3-'1129805450 gr
60 cm
Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010
Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling
Link naar het derde deel -> Full House
Link naar het vierde deel -> Full House deel 2
7-4-'10399510,7 kg.
78 cmAatje
16-6-'1034655685 gr
61,9 cm6575 gr.
65,9 cm8320 gr.
71,8 cm9455 gr.
75,6 cmLmeisje
10-7-'1039006530 gr
60 cm8080 gr.
61 cm9260 gr.
70 cmOotje
15-7-'1020004975 gr
54 cm5950
60 cm7100 gr.
64 cmJongste
2-9-'1036505420 gr
60,5 cm6950 cm
66,58035 gr.
70 cmRmeisje
28-10-'1036005470 gr
59 cm6965 gr.
64 cmBengeltje
25-2-'113000Umini
2-3-'1129805450 gr
60 cm
Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010
Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling
Link naar het derde deel -> Full House
Link naar het vierde deel -> Full House deel 2
woensdag 9 maart 2011 om 21:52
donderdag 10 maart 2011 om 09:19
Zwaai
bengel, je klinkt inderdada lekker relaxed, het gaat ook goed, of niet? Nog veel last van je buik? Bengelbaby groeit goed zeg, 600 gram!
Uma, hoe gaat het bij jou? mooi meiske hoor, die Umini!
Viool, wat een gedoe zeg, wat een vragen en taal Kan me voorstellen dat je dat niks vind!
Amalia, lekker, weer een kilo eraf! Gaat goed, of niet? Hier is de motivatie even ver te zoeken 't Wil gewoon niet lukken, ik blijf maar eten
En verder ben ik het even kwijt...
Ben ik trouwens de enige die geen problemen met de Ikeadingen heeft?
Hier gaat het prima, man was dinsdag met Jongste naar het cb, ze was nu 6970 gram. En kreeg meteen de vraag of ze al brood at? Uh, nee, ze krijgt net fruit, ze is net 6 maanden! Kennelijk zijn de inzichten veranderd, en mag ze nu al brood. Ik merk wel dat het bijvoeden nu lastiger is, wanneer geef je het? ik ben inmiddels zover dat ze wat krijgt als ze wakker is, en dan gewoon op de momenten dat wij ook eten. Dus 's ochtends fruit, 's middags evt. brood, 's avonds warm.
Verder lekker druk... met werk, en de dingen in huis. Ik merk dat ik ook ontzettend moe ben, en op tijd naar bed (half 11) helpt nog niet Vanavond maar écht vroeg slapen...
En straks nog even met jongste naar het ziekenhuis, nog een extra controleconsult voor d'r heupen. Eerst nog een foto laten maken, en dan daarna naar de orthopeed. Ben benieuwd, wat eruit komt.
bengel, je klinkt inderdada lekker relaxed, het gaat ook goed, of niet? Nog veel last van je buik? Bengelbaby groeit goed zeg, 600 gram!
Uma, hoe gaat het bij jou? mooi meiske hoor, die Umini!
Viool, wat een gedoe zeg, wat een vragen en taal Kan me voorstellen dat je dat niks vind!
Amalia, lekker, weer een kilo eraf! Gaat goed, of niet? Hier is de motivatie even ver te zoeken 't Wil gewoon niet lukken, ik blijf maar eten
En verder ben ik het even kwijt...
Ben ik trouwens de enige die geen problemen met de Ikeadingen heeft?
Hier gaat het prima, man was dinsdag met Jongste naar het cb, ze was nu 6970 gram. En kreeg meteen de vraag of ze al brood at? Uh, nee, ze krijgt net fruit, ze is net 6 maanden! Kennelijk zijn de inzichten veranderd, en mag ze nu al brood. Ik merk wel dat het bijvoeden nu lastiger is, wanneer geef je het? ik ben inmiddels zover dat ze wat krijgt als ze wakker is, en dan gewoon op de momenten dat wij ook eten. Dus 's ochtends fruit, 's middags evt. brood, 's avonds warm.
Verder lekker druk... met werk, en de dingen in huis. Ik merk dat ik ook ontzettend moe ben, en op tijd naar bed (half 11) helpt nog niet Vanavond maar écht vroeg slapen...
En straks nog even met jongste naar het ziekenhuis, nog een extra controleconsult voor d'r heupen. Eerst nog een foto laten maken, en dan daarna naar de orthopeed. Ben benieuwd, wat eruit komt.
donderdag 10 maart 2011 om 10:19
Uma het kan nog lukken maar eerst de druk van jou af ! Wat ze binnenkrijgt aan mm is al super en jij doet onwijs je best !
Heb je tepelhoedjes ? Dat kan een hulpmiddel zijn alhoewel ik voorstander ben van niet.
Iemand moet ze halen en dan jou helpen, er moet wat melk in zodat umini zin krijgt
Ze moet met haar hele mond toehappen
http://www.drjacknewman.com/help/Breast-compression.asp
Zorg dat je mensen om je heen hebt die er op vwrtrouwen dat het lukt - geen rampenplannen.
Ik hoop dat je zoiemand hebt. Jij moet alle tijd voor de bv hebben. En positive energy
Vertrouwen !
2x eerder had ik deze strijd maar uma nu heb ik ootje aan de borst en was het het waard
Je mag me bellen ( zet mobiel op hyves ) ook als je het even niet meer ziet
Heb je de L C K al gebeld ? Laat haar gewoon aan huis komen ! Maar netwetk bv mama's helpt ook. Viva bv forum bijvoorbeeld
Heb je tepelhoedjes ? Dat kan een hulpmiddel zijn alhoewel ik voorstander ben van niet.
Iemand moet ze halen en dan jou helpen, er moet wat melk in zodat umini zin krijgt
Ze moet met haar hele mond toehappen
http://www.drjacknewman.com/help/Breast-compression.asp
Zorg dat je mensen om je heen hebt die er op vwrtrouwen dat het lukt - geen rampenplannen.
Ik hoop dat je zoiemand hebt. Jij moet alle tijd voor de bv hebben. En positive energy
Vertrouwen !
2x eerder had ik deze strijd maar uma nu heb ik ootje aan de borst en was het het waard
Je mag me bellen ( zet mobiel op hyves ) ook als je het even niet meer ziet
Heb je de L C K al gebeld ? Laat haar gewoon aan huis komen ! Maar netwetk bv mama's helpt ook. Viva bv forum bijvoorbeeld
donderdag 10 maart 2011 om 16:31
Uma niet leuk . Idd lac desk bellen. Maar met pijn en tranen is niet goed hoor. Natuurlijk wil je dat het lukt en dat het goed gaat maar borstvoeding moet voor jullie BEIDE leuk zijn en goed voelen. Maar ik snap dat dit heel moeilijk is, je wilt het zo graag. Ik hoop heel erg dat het lukt.
Oh m'n moeder aan de deur
Oh m'n moeder aan de deur
donderdag 10 maart 2011 om 16:35
Meet mag wel bij mij? Woon centraal in het land, in een durp met station Kinderspeelgoed volop aanwezig, net als aankleedkussen, potjes, brilverkleiners etc. Voorkeur gaat dan wel uit naar overdag in het weekend, da's het meest rustig. Kunnen we relaxed theedrinken enzo.
Moet alleen man nog even voorbereiden dan op een vrouwen-met-3-kinderen-invasie
Uma, gaat het al iets beter?
Nu eerst nog even stofzuigen, en dan gauw eten klaarmaken...
Moet alleen man nog even voorbereiden dan op een vrouwen-met-3-kinderen-invasie
Uma, gaat het al iets beter?
Nu eerst nog even stofzuigen, en dan gauw eten klaarmaken...
donderdag 10 maart 2011 om 17:41
donderdag 10 maart 2011 om 17:57
Aaaah, Tieger, wat een lief aanbod! Ooooo, jeman krijgt de schrik van zijn leven!
Uma, Bah, wat vervelend voor je... Ik heb geen bv ervaring, maar ik zou idd ook de lact. deskundige bellen. Misschien kan die je helpen. En verder ben ik het eens met Amalia. Jullie moeten het beide leuk vinden. Je wilt graag, dat het lukt, doet je best, maaaaar als het niet gaat, is dat ook ok.
O, help, Viool! Ik moet af en toe echt even slikken als ik lees wat ons nog te wachten staat! Gelukkig bereid jij ons af en toe even voor!
Maar ik snap, dat je ervan baalt, hoor. Lijkt me ook moeilijk 2 pubers die qua leeftijd zo dicht opelkaar zitten. Ze jutten elkaar natuurlijk ook nog even lekker op!
Belachelijk trouwens, dat ze niet zomaar een wii krijgen!
Ach, Aatje de trekpop! Middelste deed dat ook altijd... En eigenlijk pas sinds kort niet meer. Hopelijk voor jou stopt Aatje daar wat eerder mee, Amalia.
Wel grappig hoe Bengel het omschrijft: pretletters die niks willen missen. Zelf vind ik het gedrag van mijn middelste af en toe zoooo vermoeiend. Terwijl ik anderen altijd over hem hoor zeggen, dathij altijd zo vrolijk is.
Uma, Bah, wat vervelend voor je... Ik heb geen bv ervaring, maar ik zou idd ook de lact. deskundige bellen. Misschien kan die je helpen. En verder ben ik het eens met Amalia. Jullie moeten het beide leuk vinden. Je wilt graag, dat het lukt, doet je best, maaaaar als het niet gaat, is dat ook ok.
O, help, Viool! Ik moet af en toe echt even slikken als ik lees wat ons nog te wachten staat! Gelukkig bereid jij ons af en toe even voor!
Maar ik snap, dat je ervan baalt, hoor. Lijkt me ook moeilijk 2 pubers die qua leeftijd zo dicht opelkaar zitten. Ze jutten elkaar natuurlijk ook nog even lekker op!
Belachelijk trouwens, dat ze niet zomaar een wii krijgen!
Ach, Aatje de trekpop! Middelste deed dat ook altijd... En eigenlijk pas sinds kort niet meer. Hopelijk voor jou stopt Aatje daar wat eerder mee, Amalia.
Wel grappig hoe Bengel het omschrijft: pretletters die niks willen missen. Zelf vind ik het gedrag van mijn middelste af en toe zoooo vermoeiend. Terwijl ik anderen altijd over hem hoor zeggen, dathij altijd zo vrolijk is.
donderdag 10 maart 2011 om 20:12
Zijn er foto's van kleine S ??? Ben beetje nieuwsgierig !
Wat is R een schattig babietje met dat haarspeldje prachtig !
Ik heb ook een erg schattig broekje met strikjes in de pijpen, ribstof, te lief. En dan dat leuke pipi langkous vrolijke jurkje wat ik op hyves gezet had en dat roze jurkje met de citroentjes ! Zo leuk !
Wat is R een schattig babietje met dat haarspeldje prachtig !
Ik heb ook een erg schattig broekje met strikjes in de pijpen, ribstof, te lief. En dan dat leuke pipi langkous vrolijke jurkje wat ik op hyves gezet had en dat roze jurkje met de citroentjes ! Zo leuk !
donderdag 10 maart 2011 om 21:01
Dank voor de tips! Na een ruime week aanklooien en voeden met kromme tenen heb ik de knoop doorgehakt... ik doe het niet meer. Vind het echt heel erg, juist vanwege de keizersnede wilde ik heel graag dat de BV zou slagen. Tepelhoedjes heb ik het met de kraam ook nog over gehad, maar dan nog moet je je borst nakolven en dat gaat ook niet. Lactactiekundige zou ook kunnen, maar Umini is inmiddels al zo gefrustreerd als ze de borst ziet dat ik het niet meer op de spits wil drijven. 's Is niet anders.
Heb als compensatie lekker met haar gekangoeroed (wat een woord ook weer), lekker onder de dekens. Zo gezellig en knus!
Heb als compensatie lekker met haar gekangoeroed (wat een woord ook weer), lekker onder de dekens. Zo gezellig en knus!
donderdag 10 maart 2011 om 21:07
Uma dat kangaroeeen is heel goed ook en daar doen babies heel veel koestering en geborgenheid aan op. Als jij een weloverwogen beslissing maakt is dat toch goed, alleen de mening vd kraam- niet luisteren, dat van nakolven bij tepelhoedjed klopt niet, dan kan je beter vaker aanleggen ( om het uur ofzo )ik bedoel te zeggen laat je niet leiden door verkeerd advies maar door je eigen gevoel en intuitie. Ik geloof daarin, als kraamvrouw sta je zo dichtbij de natuur
donderdag 10 maart 2011 om 21:23
donderdag 10 maart 2011 om 22:16
Oja voor de troost het kan ook zo :
Moeder van vriendje vroeg aan mij of mijn kinderen met sex bezig waren en of ik ze ooit iets uitgelegd had etc.
Er waren vriendjes thuis geweest en die hadden heel de tijd geroepen dat de hond een stijve staart had ( dat heeft hij nml ) en haar zoon herhaalde heel de tijd : ja mijn hond heeft altijd zo'n stijve staart hoor. Steeds lagen die jongens in een deuk en hij snapte het echt niet. 12 ook. Totaal geen interesse. Kan dus ook
Moeder van vriendje vroeg aan mij of mijn kinderen met sex bezig waren en of ik ze ooit iets uitgelegd had etc.
Er waren vriendjes thuis geweest en die hadden heel de tijd geroepen dat de hond een stijve staart had ( dat heeft hij nml ) en haar zoon herhaalde heel de tijd : ja mijn hond heeft altijd zo'n stijve staart hoor. Steeds lagen die jongens in een deuk en hij snapte het echt niet. 12 ook. Totaal geen interesse. Kan dus ook
vrijdag 11 maart 2011 om 09:58
mogguh!
viool wat een verhalen over die jongens zeg! Ik vind 12 ook wel jong hoor, maargoed zit nog niet in die fase dus misschien is het heel normaal?
Vanmorgen had zoon viering op school, dochter mocht ook mee. We zaten te wachten in de gymzaal, en haar ogen lonkte al naar het podium, of ze mocht dansen, of ze erop mocht staan. (nee) Toen kwamen alle klassen binnen (viering is met de hele school in de gymzaal en iedere wk mogen een paar klassen dan iets doen op het podium) ging ze bij zoon zitten. Toen ging zijn klas het podium op, hup zij erbij! De juf liet het toe (en ik wilde geen drama voor de hele school ) en daar stond ze hoor voor de hele school! Ze zongen een liedje en daarna deden ze een dansje twee aan twee, zijn was natuurlijk alleen ging ze in haar eentje dansen ik wist niet wat ik zag!!!
Net 3 he!!!
viool wat een verhalen over die jongens zeg! Ik vind 12 ook wel jong hoor, maargoed zit nog niet in die fase dus misschien is het heel normaal?
Vanmorgen had zoon viering op school, dochter mocht ook mee. We zaten te wachten in de gymzaal, en haar ogen lonkte al naar het podium, of ze mocht dansen, of ze erop mocht staan. (nee) Toen kwamen alle klassen binnen (viering is met de hele school in de gymzaal en iedere wk mogen een paar klassen dan iets doen op het podium) ging ze bij zoon zitten. Toen ging zijn klas het podium op, hup zij erbij! De juf liet het toe (en ik wilde geen drama voor de hele school ) en daar stond ze hoor voor de hele school! Ze zongen een liedje en daarna deden ze een dansje twee aan twee, zijn was natuurlijk alleen ging ze in haar eentje dansen ik wist niet wat ik zag!!!
Net 3 he!!!
vrijdag 11 maart 2011 om 10:16
Mijn meisje heeft de hele nacht liggen spartelen en gillen
Ze had ergens pijn, dat was wel duidelijk, maar waar?? Alleen aan de borst was ze stil. Tegen half 6 werd ze eindelijk rustig en heeft ze een paar uurtjes geslapen.
Ik vind het zo zielig voor haar, ze is nu al anderhalve week niet in orde. Maar ik ben zoooo MOE hiervan. Ik trok m'n werk ook echt heel slecht gisteren. Om 8.00 begonnen en om 21.30 klaar, da's echt te veel nu (wel tussendoor 3 uurtjes thuis:koken, eten, voeden, jongens badderen).
*ego/klaagmodus uit*
Koffie zetten en bijlezen. En vrolijk worden van deze mooie, zonnige dag
Ze had ergens pijn, dat was wel duidelijk, maar waar?? Alleen aan de borst was ze stil. Tegen half 6 werd ze eindelijk rustig en heeft ze een paar uurtjes geslapen.
Ik vind het zo zielig voor haar, ze is nu al anderhalve week niet in orde. Maar ik ben zoooo MOE hiervan. Ik trok m'n werk ook echt heel slecht gisteren. Om 8.00 begonnen en om 21.30 klaar, da's echt te veel nu (wel tussendoor 3 uurtjes thuis:koken, eten, voeden, jongens badderen).
*ego/klaagmodus uit*
Koffie zetten en bijlezen. En vrolijk worden van deze mooie, zonnige dag
vrijdag 11 maart 2011 om 10:28
Uma Wat knap dat je een besluit hebt genomen, ook al wilde je het anders. Hoe moeilijk het nu ook even is, ik hoop dat het je veel rust zal brengen, en een tevreden umini (en gezonde, geheelde tepels). En umini heeft toch maar mooi een stevig shot antistoffen en allerlei andere goede dingen meegekregen van jou in haar 1e week! Ook al was het maar kort, je borstvoedingsinspanningen zijn NOOIT voor niks. Nog een voor jou.
Viool, ik krijg echt de kriebels af en toe van jouw puberverhalen hoor! Ik heb ook 2 jongens, ben benieuwd of die ook zo worden rond de 10-11-12. Kan het me eerlijk gezegd he-le-maal niet voorstellen, maar dat is waarschijnlijk wishful thinking
RW wat superstoer, jouw dochter van 3 gewoon voor de hele school optreden! Dat wordt een artiest later, kan niet missen!
Amalia onwijs schattig die verhalen van zwemmende aatje. Ik vind haar steeds al zo ver in haar ontwikkeling op de foto's en filmpjes, leuk hoor.
Rikst hoe gaat het met B? Weten jullie al wat van de onderzoeken? R is echt een snoepje, die foto's! En zo vrolijk.
5x5, pinkeltje is wel op hyves (af en toe). Maar hier idd niet.
Rest ben ik weer kwijt... Zo'n duf hoofd (oh nee, klaagmodus was al uit, sorry )
Viool, ik krijg echt de kriebels af en toe van jouw puberverhalen hoor! Ik heb ook 2 jongens, ben benieuwd of die ook zo worden rond de 10-11-12. Kan het me eerlijk gezegd he-le-maal niet voorstellen, maar dat is waarschijnlijk wishful thinking
RW wat superstoer, jouw dochter van 3 gewoon voor de hele school optreden! Dat wordt een artiest later, kan niet missen!
Amalia onwijs schattig die verhalen van zwemmende aatje. Ik vind haar steeds al zo ver in haar ontwikkeling op de foto's en filmpjes, leuk hoor.
Rikst hoe gaat het met B? Weten jullie al wat van de onderzoeken? R is echt een snoepje, die foto's! En zo vrolijk.
5x5, pinkeltje is wel op hyves (af en toe). Maar hier idd niet.
Rest ben ik weer kwijt... Zo'n duf hoofd (oh nee, klaagmodus was al uit, sorry )
vrijdag 11 maart 2011 om 10:38
Uma ik vind het ook gewoon goed van je hoor dat je gestopt bent. Zo kon het toch ook niet. Je gaat er zelf aan onderdoor dan. BV is heel goed, en heel mooi en fijn, mits het gewoon lekker loopt en goed werkt. En als dat niet het geval is, moet je voor jezelf en je kindje kiezen. EN ik neem aan dat je nu al een heel ander kindje inje armen hebt. Het is nu tijd om te gaan GENIETEN van je mooie popje.
Sardegna was je al begonnen met de AB voor L? Als het nou nog langer gaat duren, zou je dan niet eens vragen of er een kinderarts naar haar kan kijken? Ik vind het echt wel heel erg lang duren dat ze ziek is. Ze is nog zo klein, daar kan best wat extra aandacht aan besteedt worden door een arts (is mijn mening dan hè)
Let je ook een beetje op jezelf? Straks ben jij ook weer ziek, of helemaal doorgedraaid.
RW wat een stoer dochter heb jij! Ben je toevallig nog is staat geweest om het op te nemen? Of heeft iemand anders op school dat gedaan. Is toch mooi voor later om terug te zien.
Sardegna was je al begonnen met de AB voor L? Als het nou nog langer gaat duren, zou je dan niet eens vragen of er een kinderarts naar haar kan kijken? Ik vind het echt wel heel erg lang duren dat ze ziek is. Ze is nog zo klein, daar kan best wat extra aandacht aan besteedt worden door een arts (is mijn mening dan hè)
Let je ook een beetje op jezelf? Straks ben jij ook weer ziek, of helemaal doorgedraaid.
RW wat een stoer dochter heb jij! Ben je toevallig nog is staat geweest om het op te nemen? Of heeft iemand anders op school dat gedaan. Is toch mooi voor later om terug te zien.