Zitbank van slechte kwaliteit
woensdag 9 maart 2011 om 14:20
Vorig jaar heb ik een 2,5 zits bank aangeschaft waarvan de stof rond de zitkussens na enkele weken al begonnen te draaien. Resultaat hiervan was dat de opgestikte naden dwars over de kussens kwamen te zitten. Geen gezicht!
Klacht ingediend, werd gegrond verklaard, nieuwe bank gekregen!
Na 6 weken verscheen hetzelfde euvel.
Weer een klacht ingediend. De verkoper vond het nu nodig om een onderzoek in te stellen. N.a.v. dit onderzoek is verklaard dat de klacht ontstaan is door de combinatie Model/Materiaal. Met andere woorden; de combinatie van het binnenwerk/stof en het gebruik van de bank zorgt ervoor dat het verschuiven plaatsvindt. Wederom ruilen heeft geen zin omdat het euvel zich weer voor zal doen. De klacht wordt nu niet meer gegrond verklaard. Ze zeggen dat de eerste omruiling uit coulance heeft plaatsgevonden.
Ik vind dit zoooo vreemd. Een bank is toch om te gebruiken? Blijkbaar hebben ze de verkeerde combinatie stof/binnenwerk gebruikt......
Wat is mijn recht?
Klacht ingediend, werd gegrond verklaard, nieuwe bank gekregen!
Na 6 weken verscheen hetzelfde euvel.
Weer een klacht ingediend. De verkoper vond het nu nodig om een onderzoek in te stellen. N.a.v. dit onderzoek is verklaard dat de klacht ontstaan is door de combinatie Model/Materiaal. Met andere woorden; de combinatie van het binnenwerk/stof en het gebruik van de bank zorgt ervoor dat het verschuiven plaatsvindt. Wederom ruilen heeft geen zin omdat het euvel zich weer voor zal doen. De klacht wordt nu niet meer gegrond verklaard. Ze zeggen dat de eerste omruiling uit coulance heeft plaatsgevonden.
Ik vind dit zoooo vreemd. Een bank is toch om te gebruiken? Blijkbaar hebben ze de verkeerde combinatie stof/binnenwerk gebruikt......
Wat is mijn recht?
donderdag 10 maart 2011 om 15:01
quote:kaatje_85 schreef op 10 maart 2011 @ 14:51:
Hey Bergje, ik vind ook dat ze je niet netjes behandelen, ze moeten je klacht gewoon serieus nemen, punt.
Maar toch lijkt me dit niet handig wanneer je er werk van gaat maken. Gewoon een tip dus. Want ik ben het verder wel helemaal met je eens dat dit niet moet kunnen.Ik heb de naam/model weggehaald
Hey Bergje, ik vind ook dat ze je niet netjes behandelen, ze moeten je klacht gewoon serieus nemen, punt.
Maar toch lijkt me dit niet handig wanneer je er werk van gaat maken. Gewoon een tip dus. Want ik ben het verder wel helemaal met je eens dat dit niet moet kunnen.Ik heb de naam/model weggehaald
donderdag 10 maart 2011 om 15:03
In de post van Suze wordt de winkel nog genoemd. Staat niet heel goed bekend, google maar eens.
Heb je al contact opgenomen met een jurist?
Uiteraard behoort er een kwaliteitsverschil tussen een bank van EUR 500,-- en EUR 2.000,-- In dit geval is de bank echter technisch niet in orde. Dus heb je recht op herstel. Indien de winkelier hier niet in slaagt op geld (geen toegoedbon!!) terug.
Neem contact op met het juridisch loket over hoe je dit nu het best kan aanpakken.
Heb je al contact opgenomen met een jurist?
Uiteraard behoort er een kwaliteitsverschil tussen een bank van EUR 500,-- en EUR 2.000,-- In dit geval is de bank echter technisch niet in orde. Dus heb je recht op herstel. Indien de winkelier hier niet in slaagt op geld (geen toegoedbon!!) terug.
Neem contact op met het juridisch loket over hoe je dit nu het best kan aanpakken.
donderdag 10 maart 2011 om 15:03
quote:Bergje65 schreef op 10 maart 2011 @ 15:00:
[...]
Is al gebeurd... 3x zelfs. Ik krijg per mail een reaktie terug:
"wij blijven bij ons standpunt; uw klacht is ongegrond verklaard".
tss, ze doen niet eens moeite om je klacht in behandeling te nemen! Wat een kutwinkel.
Ik zou Kassa/ een ander programma erop af sturen. Niet goedschiks, dan kwaadschiks.
[...]
Is al gebeurd... 3x zelfs. Ik krijg per mail een reaktie terug:
"wij blijven bij ons standpunt; uw klacht is ongegrond verklaard".
tss, ze doen niet eens moeite om je klacht in behandeling te nemen! Wat een kutwinkel.
Ik zou Kassa/ een ander programma erop af sturen. Niet goedschiks, dan kwaadschiks.