Even mopperen

11-03-2011 10:35 216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man zit in het buitenland voor zijn werk (regelmatig).. nu dus ook weer.. En die ukkel belt gewoon weg niet even (of stuurt een SMS-je) of wat dan ook.. Dus heb ik hem al 2 dagen niet gesproken..

Bah ! Ik kan daar niet zo goed tegen.. En een echt excuus heeft ie niet.. hij denkt er gewoon niet aan.. Hij is niet zo van de gevoelens (zegt hij zelf vaak zat).. en wacht 9 van de 10 keer totdat ik hem bel.. en dit keer heb ik dat dus niet gedaan.. Ik zit niet in het buitenland.. hij ..

Ik verwacht geen uitgebreide verhalen maar gewoon even kort 's avonds een babbeltje.. via skype zodat het ook nog eens niets kost..

Ik weet hoe zijn dagen eruit zien, zijn globale planning que eten etc. en snap dus werkelijk niet dat hij niet even 5 minuten pakt om een berichtje te sturen.. als is het maar hoi hoe gaat het ?

Aan de ene kant weet ik dat hij gewoon geen gevoelsman is maar toch..

Nu ben ik dus verdrietig en chagrijnig .. en ben ik staat om een giftig sms-je te sturen.. maar weet ook wel dat het niets op zal lossen..

Door het opschrijven alleen al voel ik al wat opluchting..

Iemand nog tips hoe ik dit nu aan kaarten ZONDER direct in allerlei verwijten te storten ?
Aha, op die fiets.... Tja, dan mag hij idd wel 's wat laten horen
Blijkbaar zit het niet in hem. Waarom verwacht je het dan nog steeds van hem? Ligt de fout dan bij hem of bij jou? Je kunt iemand anders niet veranderen, alleen jezelf.
Mijn vriend belt niet omdat hij er niet aan denkt. Als ik een probleem heb belt hij ook niet 'want vanaf hier kan ik toch niks doen'. Dat is waar, maar daarmee onderkent hij niet dat ik soms gewoon wil praten. Ik bel hem dan gewoon en hij neemt wel op. Zou hij dat ook niet doen dan zou ik wel boos worden. Nu vind ik het prima.
quote:freemind schreef op 11 maart 2011 @ 11:17:

Blijkbaar zit het niet in hem. Waarom verwacht je het dan nog steeds van hem? Ligt de fout dan bij hem of bij jou? Je kunt iemand anders niet veranderen, alleen jezelf.Dat kan dan net zo goed voor hem gelden.
quote:nlies schreef op 11 maart 2011 @ 11:12:

maak een stel stickers die je de volgende keer in zijn agenda kunt plakken voor hij weggaat (als hij geen electr. agenda heeft) : poldervrouw bellen..NU
Oei, dat zou bij mij ook steken TO. Je moet het al in je eentje doen het merendeel van de tijd, dus wat interesse in zijn eigen gezin zou fijn zijn.
Oei, dat zou bij mij ook steken TO. Je moet het al in je eentje doen het merendeel van de tijd, dus wat interesse in zijn eigen gezin zou fijn zijn.
quote:elninjoo schreef op 11 maart 2011 @ 11:13:

Misschien houdt ie zich stil omdat als ie 'n berichtje stuurt, ie dan gelijk 'n hoop probleemverhalen van de kinderen moet aanhoren? Of hou je 't luchtig als je contact met 'm opneemt als hij in 't buitenland werkt?Dus? Het zijn ook ZIJN kinderen?
Domweg om ik niet kan inschatten wanneer het voor hem een goede tijd is om te bellen.. Als ik een SMS stuur met die vraag krijg ik gewoonweg geen antwoord.. ik moet maar afwachten wanneer hij het nodig vindt om te bellen , sms-en of skype.. Ik kan niet zien of hij op hoogte aan het werk is bijvoorbeeld). Ik heb hem bijv. gister nog een berichtje gestuurd.. niets terug..

En ik heb naar hem toe al meerdere malen aangegeven dat ik in situaties zoals nu (toestand met de kinderen) ik het bijzonder fijn vind als we 's avonds even kort bijpraten ivm de stand van zaken.. blijkbaar denkt hij er anders over.. of heeft hij geen er geen zin in (ik weet het.. invullen.. )..
Heb de rest van de reacties nog niet gelezen, maar als JIJ zijn stem wilt horen....dan bel jij HEM toch?

Snapt dat wachten bij de telefoon nooit zo
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:poldervrouw schreef op 11 maart 2011 @ 11:20:

Domweg om ik niet kan inschatten wanneer het voor hem een goede tijd is om te bellen.. Als ik een SMS stuur met die vraag krijg ik gewoonweg geen antwoord.. ik moet maar afwachten wanneer hij het nodig vindt om te bellen , sms-en of skype.. Ik kan niet zien of hij op hoogte aan het werk is bijvoorbeeld). Ik heb hem bijv. gister nog een berichtje gestuurd.. niets terug..

En ik heb naar hem toe al meerdere malen aangegeven dat ik in situaties zoals nu (toestand met de kinderen) ik het bijzonder fijn vind als we 's avonds even kort bijpraten ivm de stand van zaken.. blijkbaar denkt hij er anders over.. of heeft hij geen er geen zin in (ik weet het.. invullen.. )..Tja, dat invullen moet je ook zelf doen omdat hij niet reageert. Ik vind het erg bot. Zoals ik al zei sta je er dus merendeels alleen voor, dus ik kan me voorstellen dat je even met de vader van de kinderen wilt praten over de situatie. Hij is omdat ie in het buitenland is niet ineens geen vader meer. Hij kan best interesse tonen. Je hebt het al zwaar genoeg als je alleen voor twee kinderen moet zorgen, laat staan als je voor kinderen moet zorgen met de nodige problematiek.

Misschien houdt ie zich stil omdat als ie 'n berichtje stuurt, ie dan gelijk 'n hoop probleemverhalen van de kinderen moet aanhoren? Of hou je 't luchtig als je contact met 'm opneemt als hij in 't buitenland werkt?

Kort door de bocht ? Dan had hij niet moeten trouwen en lekker alleen moeten blijven..

Als ik hem bel, bel ik niet met drama's, het drama pak ik eerst zelf aan.. daarna bel ik met de stand van zaken, wat er is gebeurt, wat er nog moet/gaat gebeuren, welke dingen er afgesproken zijn en dan uiteraard nog even het "gevoelsstukje"van mij erbij.. Ik verwacht dan verder niets van hem, domweg aanhoren van de stand van zaken.. zijn mening horen over iets.. etc.. gewoon ook je ei even kwijt zijn.. Daarvoor is hij toch mijn partner ?

Waarom zou ik het luchtig moeten houden ? Wat er nu speelt is niet luchtig .. en het is niet iedere keer dat hij weggaat dat het zo heftig is als nu.. Niet iedere keer als hij in buitenland is , gebeuren er heftige dingen.. en dan praten we ook wel over de kinderen uiteraard.. je hebt ze samen toch ?

Maar het is een feit dat hij nu eenmaal 2 kinderen heeft met een stoornis.. tja.. het zij zo.. En 90% van de ellende vang ik op , die resterende 10 mag hij dan wel meekrijgen.. Het is niet dat het zomaar opgelost is als hij weer thuis is..

En we zijn samen getrouwd, samen ouders en zullen dan ook samen de problemen moet oplossen.. HEt feit dat hij dan in het buitenland zit op regelmatige basis doet daar niets aan af..

En ik praat niet alleen maar over de kinderen natuurlijk .. ik ben ook altijd erg belangstellend naar hem toe..
Ik zou het ook niet leuk vinden. Hij hoeft echt geen uren met je aan de telefoon te hangen. Maar een teken van leven is wel prettig. En het is ook fijn als hij wat interesse toont in het thuisfront.

Volgens mij kan je niet heel veel meer doen dan richting hem aangeven dat dit belangrijk voor je is. Dat heb je zo te lezen al gedaan. Niet leuk dat hij zich daar niks van aan trekt.

Het enige wat je dan nu kan doen is proberen je er niet over op te winden. Ik snap dat je de neiging tot het sturen van een boos smsje moet onderdrukken. Maar ik denk dat het meer zin heeft om er op het moment dat hij thuis is nog eens over te praten. Nog maar weer eens rustig uit leggen wat je van hem wil en waarom je die behoefte hebt. Soms moet een boodschap herhaald worden om over te komen bij iemand.
quote:Summerdance schreef op 11 maart 2011 @ 11:26:

Heb de rest van de reacties nog niet gelezen, maar als JIJ zijn stem wilt horen....dan bel jij HEM toch?

Snapt dat wachten bij de telefoon nooit zoWát is er nou zo moeilijk om te snappen dat TO PERSOONLIJKE aandacht vanuit ZIJN eigen interesse wil? Want dat is namelijk heel normaal en geen absurde eis.
quote:Summerdance schreef op 11 maart 2011 @ 11:26:

Snapt dat wachten bij de telefoon nooit zomisschien even lezen ? Het gaat niet om zijn stem te horen.. ik zit zeker niet bij de telefoon te wachten.. in tegendeel.. ik heb zelf ook een leven..
quote:toffifee schreef op 11 maart 2011 @ 11:26:

[...]

Tja, dat invullen moet je ook zelf doen omdat hij niet reageert. Ik vind het erg bot. Zoals ik al zei sta je er dus merendeels alleen voor, dus ik kan me voorstellen dat je even met de vader van de kinderen wilt praten over de situatie. Hij is omdat ie in het buitenland is niet ineens geen vader meer. Hij kan best interesse tonen. Je hebt het al zwaar genoeg als je alleen voor twee kinderen moet zorgen, laat staan als je voor kinderen moet zorgen met de nodige problematiek.Juist ! Dat bedoel ik.. het lijkt inderdaad alsof hij geen vader is zodra hij het land verlaten heeft.
Naar voor je, kan me goed voorstellen dat je baalt!

Als ik het goed begrijp dan is dit niet voor t eerst. Maar toch weet je niet wat er bij hem achter zit waarom hij niet belt? Want je zegt dat je zijn redenen invult? Hebben jullie het hier eerder wel eens over gehad?
Ik vind het erg horkerig. Maar of je er wat aan kunt doen betwijfel ik. Ik neem aan dat je dit allang met hem besproken hebt als hij gewoon thuis is.

In mijn man's vorige baan moest hij ook regelmatig een aantal dagen weg. Vaak nog wel in Nederland, maar wel een uur of 3 rijden. Maar hij is het type dat wel belt. Vaak ook nog. In zijn pauze, in het hotel, voor het slapen gaan. Hoefde niet per se van mij, even 's avond bijpraten was ook goed.

En ja, hier 4 kinderen waaronder ook een kind met een stoornis.

Het is gewoon heel prettig om bijvoorbeeld 's avonds even bij te kunnen praten. Hoe was jouw dag, hoe was de mijne, nog bijzonderheden? Nee, weltrusten dan...
quote:julia_van_henegouwen schreef op 11 maart 2011 @ 11:30:

[...]

Wát is er nou zo moeilijk om te snappen dat TO PERSOONLIJKE aandacht vanuit ZIJN eigen interesse wil? Want dat is namelijk heel normaal en geen absurde eis.

Je hoeft niet zo te schreeuwn hoor, ik versta je anders ook wel

Maar waarom zou je iets verwachten terwijl je weet dat het er niet in zit bij je partner?

Het is een beetje in dezelfde catagorie als, ik weet dat hij geen vis lust maar ik zet het hem toch voor elke woensdag.

Kijk ik snap wel dat TO graag dat belletje wil, maar hij denkt er niet aan!

Kijk, ik zou pissig op mijn man worden als ik zelf zou bellen hij zou zou niet geintereseert zijn in de kinderen

Ik vind het altijd zo energie vretend om iemand te willen veranderen.

Want TO geeft zelf al aan dat haar man niet zo is.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:freemind schreef op 11 maart 2011 @ 11:17:

Blijkbaar zit het niet in hem. Waarom verwacht je het dan nog steeds van hem? Ligt de fout dan bij hem of bij jou? Je kunt iemand anders niet veranderen, alleen jezelf.Ik wil hem niet veranderen.. ik hoef mezelf niet te veranderen.. Dit is m.i. een legitieme "eis" .. domweg belangstelling tonen voor iets waarvan je weet dat het gaande is.. Het is niet alleen mijn probleem.. het zou ons probleem moeten zijn.. en dat is het nu niet.. hij legt het domweg op mijn bord .. en daar baal ik nu stevig van..
Maar dat attente zat er bij je man nog nooit in? Of toen jullie pas 'n relatie hadden, was ie toen wel belangstellend en attent?

Denk dat je iemands karakter niet kunt veranderen. Heb je geen vriendin waarmee je je dagelijkse sores kunt bespreken?

Misschien houdt ie zich stil omdat als ie 'n berichtje stuurt, ie dan gelijk 'n hoop probleemverhalen van de kinderen moet aanhoren? Of hou je 't luchtig als je contact met 'm opneemt als hij in 't buitenland werkt?Wat is dat toch met jou en kinderen? Was jij geen leuk kind of vond je het niet leuk om kind te zijn? Op een ander topic had je het al over "leg". Ik val je niet aan hoor, maar ik vraag me gewoon af waar die fellheid, bijna haat naar kinderen toe vandaan komt.
quote:Summerdance schreef op 11 maart 2011 @ 11:36:

[...]

Je hoeft niet zo te schreeuwn hoor, ik versta je anders ook wel

Maar waarom zou je iets verwachten terwijl je weet dat het er niet in zit bij je partner?

Het is een beetje in dezelfde catagorie als, ik weet dat hij geen vis lust maar ik zet het hem toch voor elke woensdag.

Kijk ik snap wel dat TO graag dat belletje wil, maar hij denkt er niet aan!

Kijk, ik zou pissig op mijn man worden als ik zelf zou bellen hij zou zou niet geintereseert zijn in de kinderen

Ik vind het altijd zo energie vretend om iemand te willen veranderen.

Want TO geeft zelf al aan dat haar man niet zo is.

mijn caps bleef hangen.

Omdat er ook nog zoiets bestaat als normaal sociaal gedrag. Je kan je nou eenmaal niet altijd verschuilen achter "zo ben ik nu eenmaal niet. "

Net zoals dat mijn partner van mij mag verwachten als dat ik de wc doortrek, terwijl ik eigenlijk helemaal niet zo ben, om maar een dom, maar imo wel vergelijkbaar voorbeeld te noemen. Beetje aanpassen in n relatie moet af en toe ook.
Sorry voor de off topic, TO!
quote:novina schreef op 11 maart 2011 @ 11:35:

Naar voor je, kan me goed voorstellen dat je baalt!

Als ik het goed begrijp dan is dit niet voor t eerst. Maar toch weet je niet wat er bij hem achter zit waarom hij niet belt? Want je zegt dat je zijn redenen invult? Hebben jullie het hier eerder wel eens over gehad?

Vaak genoeg.. hij zegt dan.. jij regelt het toch allemaal zo goed.. daar hoef ik dan niet meer achteraan.. Of.. ik kan toch niets doen vanaf hier..

Ik kan daar dus helemaal niets mee..

Maar dat vraag ik ook niet.. ik vraag niet of hij het wil oplossen, ik vraag niet of hij iets wil doen.. Wat ik vraag is dat hij domweg de interesse toont in zijn gezin en het niet zo gemakkelijk afschuift op mij.. Het enige wat ik vraag van hem is even een contact moment om bij te praten.. that's all.. En dat weet hij.. dat heb ik hem al meerdere malen aangegeven.. en blijkbaar snapt hij dat niet of heeft hij idd geen zin in dat "gedoe" als hij niet thuis is (zoals EN al suggereert)..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven