Brood zit vast

11-03-2011 13:24 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist een brood gebakken in de oven, in een speciaal daarvoor gemaakte glazen langwerpige vorm. De uiteindes lopen iets wijd uit. Die vorm heb ik vantevoren ingevet zoals aangegeven op de verpakking. Brood is klaar maar laat met geen mogelijkheid los. Wie weet hoe ik het brood eruit kan krijgen zonder het in stukken te scheuren? De zijkanten heb ik wel los gemaakt met een mes maar geen beweging in te krijgen wanneer ik de vorm op z'n kop houd en probeer het brood eruit te kieperen. Help, ik heb zo'n trek en wil lunchen!!
de volgende keer een beetje bloem in de bakvorm strooien
volgens mij moet je het af laten koelen, door de warmte zet het uit dus dan vermoord je je brood wanneer je het uit de schaal haalt.

Smakelijk!
Even een kwartiertje wachten. Brood koelt af en krimpt iets. Krijg je 'm er makkelijker uit. (Heb zelf ook een keer wanhopig aan heerlijk ruikend brood staan rukken).
Wat eten we vanavond?
quote:lies_lies schreef op 11 maart 2011 @ 13:25:

de volgende keer een beetje bloem in de bakvorm strooienInderdaad, eerst invetten met boter en daarna wat bloem overal overheen strooien.
Okido,DANK! Ik breng geduld op (en dat is een wereldprestatie) en breng verslag ui...!
Een echte broodbakvorm is nooit van glas, maar van donker staal. Dat geleidt de warmte en daardoor krijg je een korst.

Verder eens met de rest, volgende keer bloem erin en afwachten. Brood is sowieso nog niet lekker, onmiddelijk na het bakken, moet je zeker nog een tijd laten afkoelen en uitwasemen.

Eet smakelijk!
Joehoeee, brood is los!

Volgende keer zal ik bloem erin doen na het invetten. Dank voor de tips

Zit een mooie korst op het brood en mijn huis ruikt heeeerlijk! De zon schijnt ook nog, wat een topdag!
Smakelijk!
quote:Dotjemol schreef op 11 maart 2011 @ 13:49:

Joehoeee, brood is los!

Volgende keer zal ik bloem erin doen na het invetten. Dank voor de tips

Zit een mooie korst op het brood en mijn huis ruikt heeeerlijk! De zon schijnt ook nog, wat een topdag!Heerlijk... ik wordt hier helemaal blij van....!
Je kunt er ook paneermeel in doen na het invetten. Dat werkt bij mij beter dan bloem. En mocht je ooit een keer een cake willen bakken, kun je hetzelfde geintje doen, maar dan met suiker.

En ik denk inderdaad ook dat een glazen vorm niet voor brood gemaakt is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven