Brood zit vast
vrijdag 11 maart 2011 om 13:24
Zojuist een brood gebakken in de oven, in een speciaal daarvoor gemaakte glazen langwerpige vorm. De uiteindes lopen iets wijd uit. Die vorm heb ik vantevoren ingevet zoals aangegeven op de verpakking. Brood is klaar maar laat met geen mogelijkheid los. Wie weet hoe ik het brood eruit kan krijgen zonder het in stukken te scheuren? De zijkanten heb ik wel los gemaakt met een mes maar geen beweging in te krijgen wanneer ik de vorm op z'n kop houd en probeer het brood eruit te kieperen. Help, ik heb zo'n trek en wil lunchen!!
vrijdag 11 maart 2011 om 13:38
Een echte broodbakvorm is nooit van glas, maar van donker staal. Dat geleidt de warmte en daardoor krijg je een korst.
Verder eens met de rest, volgende keer bloem erin en afwachten. Brood is sowieso nog niet lekker, onmiddelijk na het bakken, moet je zeker nog een tijd laten afkoelen en uitwasemen.
Eet smakelijk!
Verder eens met de rest, volgende keer bloem erin en afwachten. Brood is sowieso nog niet lekker, onmiddelijk na het bakken, moet je zeker nog een tijd laten afkoelen en uitwasemen.
Eet smakelijk!
vrijdag 11 maart 2011 om 14:12
vrijdag 11 maart 2011 om 14:13