Werk & Studie alle pijlers

Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

20-12-2006 15:38 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vragen over salarissen bij leeftijdsgenoten of juist branchegenoten? Vraag het hier!
Hallo!

Mijn gegevens:

functie: projectmanager bij een non profit instelling

werkervaring: 5 jaar

salaris: 3100,- bruto + reiskostenvergoeding, eindejaarsuitkering, vakantiegeld

groetjes!
quote:

Hallo allemaal,

Ik heb net een nieuwe marketingbaan aangeboden gekregen, ben 27 jaar en heb HBO afgerond.

Salaris dat mij is aangeboden is 2000 bruto voor 40 uur, 42 euro netto reiskosten en 8% vakantiegeld.

Kan iemand mij zeggen of dit een beetje een normaal salaris is? Ik heb redelijk veel werkervaring, ook met het werk dat ik ga doen op deze nieuwe functie, alleen is het voor een compleet ander soort bedrijf dan waar ik normaal gesproken voor werk.

Heb elders 1400 netto voor 37 uur + 75 telefoonvergoeding +61 euro reiskosten gekregen voor een meer verantwoordelijke functie.

Nou zegt de bruto-netto calculator mij dat deze twee aanbiedingen netto ongeveer op hetzelfde aankomen... Is dat echt zo?

Vind het echt een heel moeilijke beslissing....Help ;)

Ik vind dit vrij weinig voor iemand van 27 met een afgeronde HBO studie en veel werkervaring en dan nog voor 40 uur per week. Je oude salaris vond ik ook vrij laag voor iemand met de gegevens zoals hierboven genoemd.
had vandaag hele stoute schoenen aan!

heb mijn baan opgezegd,

om morele redenen.

ik kan het wel van de daken schreeuwen!!!
Hoi Pluizemuis,

Ik heb zelf ook het idee dat het erg weinig is. Zeker als ik zie wat jongere mensen in zo'n functie verdienen. Ik wil dan ook zeker over het salaris gaan onderhandelen, maar vind het lastig om te bepalen wat ik moet vragen.

Uit de salariswijzer wordt ik nou ook niet echt wijzer wat een marktconform salaris is.

MissyKay
Mijn profiel:

26 jaar, 5 jaar ervaring bij dezelfde werkgever (semi-overheid),

36-uur contract (werk 40, krijg gecompenseerd in ATV-uren),

49 vrije dagen per jaar,

reiskostenvergoeding 65,= eur p/maand (reisafstand 28 km enkele reis),

13e maand, 8% vakantiegeld,

1875,= bruto per maand (netto hou ik 1472 over)

VWO-opleiding

Is dat veel of weinig voor iemand met mijn opleiding/leeftijd?
het plaatje:

30jr, ruim 8 jr werkervaring. HBO logistiek.

Werkzaam als key accountmanager logistiek. salaris Eur 3901 + auto +tel + laptop en vergoeding ziektekosten. 24 vak.dagen en 12,5 ATV...

Ik knijp mijn handjes dicht, maar heb het naast een uitstekend salaris prima naar mijn zin in een dynamisch bedrijf en innovatieve sector!
Leeftijd: 20 jaar

Opleiding: Mbo Niveau 4 Directiesecretaresse/managementassistente

Werkervaring: Geen

Baan: Receptioniste

Aantal uur: 41,25 uur per week

Salaris Bruto: 1600,- Per maand bij een 40 urige werkweek

Salaris Netto: 1365, Per maand bij een 40 urige werkweek

Vrije dagen: 26 per jaar

13e maand & flexibele werktijden

Ik heb als starter de volgende aanbieding gehad van een bedrijf (ICT):

1850 bruto bij 40 urige werkweek, 28 vakantiedagen, lease-auto, eindjaarsbonus, telefoon. Ik heb een WO-opleiding afgerond en nog geen relevante werkervaring. Is dit een normaal bedrag voor een startende WO-er? Ik heb het idee dat dit aan de lage kant is als ik de andere salarissen  hier zo lees. Of begint iedereen laag en kan dit snel stijgen bij goede prestaties?

Daarnaast heb ik (waarschijnlijk) nog een aanbieding van een ander bedrijf van 2000 bruto, ook voor 40 uur in de week, 24 vakantiedagen, geen auto, wel een bonus bij goed presteren.
26 jaar

geen relevante opleiding

6 jaar werkervaring

technische en verantwoordelijke baan

bij onregelmatige diensten van ongeveer 36 uur per week

2900,- bruto

13de maand

24 vakantie dagen en een opbouw van ongeveer 4 uur per week
Louella, beetje afhankelijk natuurlijk van hoe hoog de bonus is, maar ik vind het ook vrij laag. De meeste WO-starters die ik ken zaten tussen de 2000 en 2400, de afgelopen 2 jaar ongeveer. Ik heb wel begrepen (maar eigenlijk vind ik dat wel raar...) dat de startsalarissen in de IT wat lager liggen dan gemiddeld.
-
Interessant om te lezen wat iedereen zoal verdient!

Ik werk 19 a 20 uur per week in een apotheek,

hiervoor heb ik een opleiding gevolgd (mbo-nieveau 4) 

mijn netto salaris is +/- E862,58

Momenteel volg ik een andere opleiding. Ik ontvang ook studiefinanciering  netto E252,42

Per maand ontvang ik dus netto E1115,-

Groetjes
O ja nog vergeten te vermelden,

leeftijd: 20

studie: voltijd

groetjes
O ja nog vergeten te vermelden,

leeftijd: 20

studie: voltijd

groetjes
leuk topic!

leeftijd 45

opleiding MAVO

werkervaring 29 jr bij zelfde baas    

uren 24 pw

salaris 1253 netto pm + in dec ong. 850 netto extra
leeftijd: 41

functie: adm.medew./receptie

werkervaring:7 jaar

aantal uren: 24

salaris: 1100,- netto

Ik mag best tevreden zijn als ik dit allemaal zo lees.
Voorlopig blijk ik nog maar even directiesecretaresse.

12 studies, 13 ongelukken - alleen gymnasium diploma.

32 jaar - 10 jr. werkervaring.

40 uur

Bruto: € 3200,- excl. vakantie-toeslag, 13e maand, goed pensioen, goedkope verzekeringen en een reiskostenvergoeding.

Daarnaast nog een eigen bedrijfje, maar daar gaat op dit moment meer geld in dan er uit komt...
23 jaar

Verpleegkundige (havo-->HBO-V)

Volg momenteel een traineetraject in het ziekenhuis

1844 bruto bij een 36 urige werkweek

Houd ongeveer 1350 netto over (ORT verschilt per maand)

Ik ben absoluut tevreden!
Opleiding: WOLeeftijd 26 jaarWerkervaring 3.5 jaarBranche: medisch onderzoekBruto: 2980 per maand excl. 8% vakantiegeldLease auto telefoonlaptopeindejaarsbonus ong. 1300 euro netto
Leeftijd: 30 jaar

Opleiding: HEAO

Werkervaring: 7 jaar

Baan: Office Manager

Aantal uur: 24 uur per week

Salaris (bruto): € 2.816,00 bruto op ft-basis / € 1.690,00 bruto voor 24 uur 

Salaris (netto): € 1.400 voor 24 uur (inclusief reiskosten van € 80)

Overigen: vaste 13de maand
Hoi! Hier mijn gegevens:

HBO Personeel & Arbeid

1.5 jaar werkervaring

HR Assistent bij een internationaal bedrijf

2780,- bruto per maand en 123,50 reiskosten

O.b.v. 40 uur maar werk er meestal maar 37-38 :-)

31 vakantiedagen per jaar
Wat doet een office manager nou eigenlijk?
Werk: Verpleegkundige in een ziekenhuis

leeftijd: 28

opleiding: MBO verpleegkunde    

ervaring: 5 jaar

salaris 32 urige werkweek:1930 euro bruto excl. onregelmatigheidstoeslag

netto (=incl ORT): 1435 euro

Ort is elke maand wisselend, afhankelijk van de gewerkte diensten.

Per jaar 5 weken vakantie ( 5 maal 32 uur)

Eindejaarstoeslag (= ongeveer 700 euro) in december
quote:

1850 bruto bij 40 urige werkweek, 28 vakantiedagen, lease-auto, eindjaarsbonus, telefoon. Ik heb een WO-opleiding afgerond en nog geen relevante werkervaring. Is dit een normaal bedrag voor een startende WO-er? Ik heb het idee dat dit aan de lage kant is als ik de andere salarissen  hier zo lees. Of begint iedereen laag en kan dit snel stijgen bij goede prestaties?

Daarnaast heb ik (waarschijnlijk) nog een aanbieding van een ander bedrijf van 2000 bruto, ook voor 40 uur in de week, 24 vakantiedagen, geen auto, wel een bonus bij goed presteren.

Ik ben als WO-er gestart op 1800 obv 40 uur. Vond (en vind) dit erg laag, maar ik had toen weinig keus. Informeer goed naar de sprongen die je kunt maken. Ik ben er in 2 jaar 600 euro op vooruit gegaan, dat kan denk ik niet als je in allerlei vaste schalen zit.
quote:

quote: Louella reageerde

Ik ben als WO-er gestart op 1800 obv 40 uur. Vond (en vind) dit erg laag, maar ik had toen weinig keus. Informeer goed naar de sprongen die je kunt maken. Ik ben er in 2 jaar 600 euro op vooruit gegaan, dat kan denk ik niet als je in allerlei vaste schalen zit.

Kati, wat voor functie heb je dan? Wel mooi vooruit gegaan!

Ik heb op het moment de keus uit 3 bedrijven. Ik heb wat meer geïnformeerd over de sprongen die mogelijk zijn bij dat eerste bedrijf en die waren niet bijster interessant. Omdat ik inmiddels van een ander ICT-bedrijf ook een betere aanbieding heb gehad, heb ik besloten die van 1800 sowieso niet aan te nemen! Naast het salaris waren er ook nog wat andere arbeidsvoorwaarden die meespeelden.

Ik ben wel blij dat ik de keus heb. Er zijn nu dus nog 2 bedrijven over waar ik uit kan kiezen.
Ik denk dat de meeste starters wel snel groeien.

Ik ben 7 jaar terug als startende HBO-er bij een accountancy kantoor begonnen met 2500 gulden (1125 euro ongeveer). Ik was toen 21 jaar oud. Maar ik kreeg 3 jaar lang elk HALF jaar 500 gulden (225 euro) erbij. Dus per jaar 450 euro erbij. In 2 jaar tijd was mijn salaris dus al bijna verdubbeld bruto gezien. Na die 3 jaar gingen de sprongen alleen nog zo snel als er echt promotie werd gehaald (doorgroei naar hogere functie of diploma gehaald, wat vaak samenging). Per sprong ging je dan ook een paar honderd euro omhoog en gemiddeld ga je na 2 jaar ongeveer een stap omhoog. En de jaarlijkse verhoging was dan soms 50 of 100 euro ofzo (los van de echte promotieverhogingen). Dat was meer inflatievergoeding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven