Werk & Studie alle pijlers

Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

20-12-2006 15:38 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vragen over salarissen bij leeftijdsgenoten of juist branchegenoten? Vraag het hier!
Beroep: account & operations manager toerismebranche

Leeftijd: 28

Opleiding: HBO en WO bedrijfskunde

Salaris: 2500 bruto

Overig: 8% vakantiegeld/ 50% vergoeding in pensioen, reiskosten op basis openbaar vervoer

eenmaal per jaar gebruik van accomodatie in toerisme
quote:

Beroep: account & operations manager toerismebranche

Leeftijd: 28

Opleiding: HBO en WO bedrijfskunde

Salaris: 2500 bruto

Overig: 8% vakantiegeld/ 50% vergoeding in pensioen, reiskosten op basis openbaar vervoer

eenmaal per jaar gebruik van accomodatie in toerisme werkzaam binnen dit bedrijf: 3.5 jaar
Mogelijk binnenkort een baan waarbij ik 9 euro zoveel bruto per uur ga verdienen. wie kan me vertellen wat dat netto per uur betekent ??
quote:Mogelijk binnenkort een baan waarbij ik 9 euro zoveel bruto per uur ga verdienen. wie kan me vertellen wat dat netto per uur betekent ??Hangt er heel erg van af hoeveel uur per week je gaat werken. Meestal wordt er naar verhouding minder ingehouden als je weinig uren werkt en meer als je fulltime werkt.
quote:

Jeetje, wat een salarissen zeg! Ik dacht als arts toch niet zo'n gek salaris te hebben, maar ik lees hier veel hogere salarissen voor jongere mensen met ook niet zo gek veel werkervaring. Ik ben 30 en begin binnenkort als huisarts in opleiding. Voor 36 uur verdien ik dan 2375 euro bruto, en daar komen nog wat toeslagen bij. Maar dat is dus helemaal niet zo veel :( ;)

Ik ben 25 jaar, doktersassistente, en ik zou nu 1930 euro bruto krijgen als ik 36 uur zou werken. (Werk 32 uur.) Ik zit in schaal 40, functiejaar 2 (CAO ziekenhuizen).

Ik vind 445 euro bruto verschil tussen onze salarissen wel erg weinig als je bekijkt dat ik MBO'er ben en jij universitair geschoold basisarts! Over 8 jaar krijg ik meer salaris dan jij nu (dat is wel het maximum, verder heb ik dan alleen nog loonsverhoging na CAO onderhandelingen).

Dat is toch vreemd? Ik vind dat je meer verdient als HAIO!
Oeps. Per ongeluk essentiële zin gewist (nu lijkt het zo raar). Dit moet er nog bij:

Ik hoop voor je dat je wel flink kan doorgroeien tijdens en na je opleiding in salaris. Dat zal toch hopelijk wel zo zijn?
HBO / 10 jaar werkervaring / Overheid - gemeente / 36 urige werkweek

Bruto € 2.875,00 / Netto € 1.847,75

af:

- € 51,08 spaarloon

- € 111,14 IZA ziektekostenpremie

Op mijn rekening wordt elke maand €  1.736,61 gestort

Naast eindejaarsuitkering en vakantiegeld geen extra's. Vier weken vakantie per jaar en eens in de drie jaar mag ik van de baas een fiets uitzoeken (ik krijg geen reiskostenvergoeding). Verschil tussen bruto en netto is bij de overheid erg groot,  da's wel balen...
Ben: 36

Werkzaam als projectleider welzijn

18 uur per week

Bruto: 1369,-

netto: 1155,-

plus eindejaarsuitkering, thuiswerkmogelijkheden, flexibele uren, tegemoetkoming ziektekosten

Wel op zoek naar een andere baan-:).
Hoi, ik begin 1 maart met een nieuwe baan en dit zijn we overeengekomen:

€2350 bruto per maand (netto ongeveer €1655) voor 36 uur

Reiskostenvergoeding €292,50

Er is geen13e maand

Ik ben 25.

Best netjes voor een starter, toch? :D
Hoi,

Ben net terug na drie jaar reizen en werken in Afrika en ik heb de komende weken een aantal solicitatiegesprekken. Geen idee hoe de salarissen nu liggen in die branche, het gaat om een functie als trainer (managementtrainingen e.d.).

Ik ben 34, heb een WO-opleiding en tien jaar werkervaring, waarvan drie jaar als trainer.

Iemand enig idee wat ik kan vragen?
quote:

Hoi, ik begin 1 maart met een nieuwe baan en dit zijn we overeengekomen:

€2350 bruto per maand (netto ongeveer €1655) voor 36 uur

Reiskostenvergoeding €292,50

Er is geen13e maand

Ik ben 25.

Best netjes voor een starter, toch? :D

Zeker netjes! Toen ik vijf jaar geleden 25 was (en starter) begon ik

met 1950 euro voor 38 uur. Ik had er nog wel een dertiende maand bij.

Maar wat krijg jij een hoge reiskostenvergoeding! Moet je zo ver reizen

voor je werk?
Hoi allemaal,

ik ben net 22, heb een HBO opleiding afgerond en ben net begonnen met mijn eerste "echte" baan. Ik werk 40 uur per week (flexibel in te delen) en krijg hiervoor zo'n 2150 euro (ruim 1500 netto). Daarnaast 8% vakantietoeslag en 8% eindejaarsuitkering. Zeker niet slecht dacht ik zo!!!

Het is me wel opgevallen tijdens het solliciteren dat ze echt wel kijken of je een HBO of MBO achtergrond hebt. Ik heb op baantjes gesolliciteerd waar ik veel meer verantwoordelijkheid e.d. zou krijgen dan wat ik nu heb, maar omdat het toch op MBO (+) niveau was ingeschaald konden ze me niet meer bieden dan 1500 euro bruto. Toch een behoorlijk verschil met wat ik nu verdien...

Groetjes....
Hoi Tientjuh, ook dat is zeker niet slecht! Jij heb natuurlijk nu nog

het voordeel dat je nog geen pensioen afdraagt, dat maakt het

bruto-netto verschil ook wat voordeliger bij jou.

Volgens mij zitten de starters (en trouwens ook de mensen met wat meer

ervaring) nu wel in een goede periode, met de aantrekkende

arbeidsmarkt. Ik zou zeggen, doe er allemaal je voordeel mee en

onderhandel over je salaris (ook bij je huidige werkgever!).
Ik ben net 31, hbo opleiding afgemaakt, verschillende nuttige cursussen/opleidingen gevolgd, ben ook al een jaartje of 4 werkzaam op mijn eigen vakgebied. Nu ga ik solliciteren voor een functie die wel in mijn vakgebied ligt maar wel aan een andere kant ervan, nl de milieuhandhaving. Wie kan mij vertellen wat in die functie een beetje een normaal iets is?
Beroep: adm.medewerker financiële administratie

Leeftijd: 23 (bijna 24)

Opleiding: alleen vwo

Salaris: 1928 bruto

Werk: 40 uur per week

Overig: 8% vakantiegeld, 3% eindejaarsuitkering,

ben nu met 2e opleiding bezig die m'n werkgever betaald, 1e: Praktijk diploma boekhouden, 2e: Moderne Berijfsadministratie.

Voor de rest: leuke collega's, 5 minuten van m'n huis af en 28 vakantiedagen per jaar.
Beroep: DTP-erLeeftijd: 24Bruto salaris: 2500 euro
27 jaar

8.5 jaar werkzaam als administratief medewerkster op MBO niveau

1800 bruto per maand (13e maand en vakantiegeld)

veel te weinig in mijn opzicht voor iemand die er al 8.5 jaar werkt, maar ja... Begonnen met jeugdloon he, geen poot om op te staan.
hoi,

Ik ben een  nul op rekengebied !!

Ik kan mogelijk bij een soortement callcenter aan de slag en zal daar dan 9,52 euro bruto per uur gaan verdienen. Het werk is 24 uur per week.

Wie kan mij zeggen op hoeveel dit NETTO per maand uitkomt ????

en wie doet dit werk ook en wat verdien je?
quote:

hoi,

Ik kan mogelijk bij een soortement callcenter aan de slag en zal daar dan 9,52 euro bruto per uur gaan verdienen. Het werk is 24 uur per week.

en wie doet dit werk ook en wat verdien je? Hoi,

als je niet zo veel uur werkt en je bent waarschijnlijk ook niet zo heel oud, scheelt het vaak niet zo heel veel omdat je belasting technisch heel gunstig uitkomt.
quote:

quote: Zeepaardje04 reageerde

hoi,

en wie doet dit werk ook en wat verdien je? Hoi,

als je niet zo veel uur werkt en je bent waarschijnlijk ook niet zo heel oud, scheelt het vaak niet zo heel veel omdat je belasting technisch heel gunstig uitkomt.

ben 41 jaar en anderhalf jaar uit het werkleven (WW dus nu) na 20 jaar gewerkt te hebben.
26 jaar

WO opleiding

4 jaar werkzaam, waarvan 2 jaar bij huidige werkgever.

Vestigingsmanager bij een uitzendbureau

40 uur per week (praktijk 50 uur)

25 vakantiedagen, 13 ADV dagen

2500 bruto per maand, telefoon en auto (beide ook voor privegebruik) en een leuke bonus (in 2006 gemiddeld 600 euro bruto per maand)

Door de bonus ben ik erg tevreden met mijn salaris, helemaal als je bedenkt dat ik 4 jaar geleden begon met 1700 Euro bruto!
Werkgever: Overheid - gemeente

Beroep: junior beleidsadviseur

Leeftijd: 26

Opleiding: VWO (diploma), 3 jaar WO (geen diploma)

Salaris o.b.v. 36 uur: 2568 bruto

Uren: 24, Salaris o.b.v. 24 uur: 1712 bruto

Overig: 8% vakantiegeld, 3% eindejaarsuitkering, reiskostenvergoeding, vergoeding fietsaccessoires, 50% korting op sportschoolabonnement...
Baan: schadebehandelaar (tijdelijk dus geen echte die hiervoor een opleiding heeft gevolgd) bij een grote verzekeraar.

Leeftijd: 26 (maar salaris voor iedereen hetzelfde)

Salaris: 9,61 netto (en treinkaartjes worden 1 op 1 vergoed).

Opleiding: WO en HBO (2x).

Ik ben een starter en kon zo snel geen vaste baan vinden. Nu werk ik tijdelijk (een maandje ofzo) als schadebehandelaar bij een grote verzekeraar ivm de grote drukte (storm). Het is een leuke baan (maar ja heb toch niet voor niks meerdere opleidingen afgerond, dus ga dit maar tijdelijk doen) met leuke collega's en een fijn klantencontact.

Ben overigens nog steeds aan het verder zoeken naar een droombaan (of minder haha).

O ja ik vind dit salaris wel vrij laag, aangezien ik voor simpelere baantjes veel meer verdiende (caissiere supermarkt €10,50 toen ik 22 was en als adm. medew. hetzelfde bedrag). Maar goed ik zit warm, droog, achter de pc, ieder uur is anders en heb leuke en gezellige collega's.
Leeftijd: 37 jaar

Functie: gevangenisbewaarder

werkervaring: 12 jaar 

Salaris: 2488 bruto fulltime

extra: 400 bruto toeslag per maand onregelmatige diensten.

Niveau: MBO

Bij dit werk rekening houden met agressie richting personeel en tussen gedetineerden, gemiddeld 1 maal per week.

Mijn vrouw

Leeftijd:34 jaar

niveau: HBO

Functie: accountmanager bij gerechtsdeurwaarderskantoor

werkervaring: 1,5 jaar

salaris: 1500 bruto partime (32 uur per week)

extra: 13 maand
Hallo allemaal,

Ik heb net een nieuwe marketingbaan aangeboden gekregen, ben 27 jaar en heb HBO afgerond.

Salaris dat mij is aangeboden is 2000 bruto voor 40 uur, 42 euro netto reiskosten en 8% vakantiegeld.

Kan iemand mij zeggen of dit een beetje een normaal salaris is? Ik heb redelijk veel werkervaring, ook met het werk dat ik ga doen op deze nieuwe functie, alleen is het voor een compleet ander soort bedrijf dan waar ik normaal gesproken voor werk.

Heb elders 1400 netto voor 37 uur + 75 telefoonvergoeding +61 euro reiskosten gekregen voor een meer verantwoordelijke functie.

Nou zegt de bruto-netto calculator mij dat deze twee aanbiedingen netto ongeveer op hetzelfde aankomen... Is dat echt zo?

Vind het echt een heel moeilijke beslissing....Help ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven