Gezondheid alle pijlers

faken dat je ziek bent

14-03-2011 06:58 218 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja.....dat heb ik dus nog nooit gedaan.....Maar nu mòet ik wel. Ben zwanger en zooooo moe, ik mòet echt even één of twee dagen bijslapen, anders trek ik het echt niet. Heb nl. al twee kleine kinderen. Ik wil nog niet vertellen dat ik zwanger ben, maar ja....wat vertel ik dan wel?

Zodra ik de directeur van mijn basisschool opbel en zeg dat ik ziek ben vraagt ze

1) agossie, wat heb je? en

2) wanneer denk je dat je weer terug bent?

De enige optie is dus om een kwaaltje te faken, maar ja.....wat? Wil ook niet dat mensen zich zorgen gaan maken om mij.....dus graag iets simpels. Wie weet er iets?
Ja, maar waarom zou je dat faken als je het ook gewoon kunt overleggen? Zeggen dat je buikgriep hebt terwijl je moe bent vind ik zelf een beetje raar. Dat is liegen. En de werkgever gaat er vroeg of laat toch waarschijnlijk wel achter komen waarom die ziekmelding was.
quote:Tia Dalma schreef op 14 maart 2011 @ 10:45:

[...]

Het is een school. Da's meestal een stichting. Zonder enige vorm van winstoogmerk. Sterker nog: met een groot gevoel voor en aandeel in Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Jouw kroost op een fatsoenlijke wijze de wijde wereld laten leren kennen enzo.

Verandert dat nog iets aan jouw mening?

Aan de mijne overigens níet: al heb je een draak van een baas, je eigen goed werknemerschap is er óók nog. Je ongenoegen met 'De Baas' knok je maar in de juiste boksring uit, niet door je eigen gedrag te compromitteren.

Als TO erg veel hinder ondervindt van een zwangerschap dan doet ze er goed aan dit bespreekbaar te maken, in ieder geval door een preventief gesprek met de bedrijfsarts aan te vragen. Dat gaat in vertrouwen, en zo kan ze een goede manier bedenken om overeind te bliljven, desnoods met aangepaste werkzaamheden.

Al die andere zaken over ontslag en niet verlengen van contracten etc etc is hier totaal niet aan de orde en vertroebelt de blilk op de juiste wijze van handelen in deze.

Indien je eigen goed werknemerschap continue wordt misbruikt Tia? Denk je er dan nog steeds zo over. Nogmaals het is altijd van beide kanten een kwestie van geven en nemen? Indien dit uit balans is zal je als werknemer altijd het onderspit delven. Hoe zeer jij ook als werknemer gelijk hebt.

En erg veel hinder ondervinden van de zwangerschap zou ik inderdaad ook aanraden dat bij een bedrijfsarts te bespreken. Maar hallo, even alles in perspectief, het gaat hier om moe omdat het het begin van de zwangerschap is en ze gewoon even wil bij slapen. Dat noem ik nog niet bedrijfsarts waardig in ieder geval.

Wbt het MVO daar heb je volkomen gelijk in. Laten we dan leraren ook eens gaan betalen hiernaar? Zorg dan eens goed voor deze mensen en zorg ervoor dat ze ook een goed salaris kunnen verdienen zodat ze de beste mensen in het onderwijs kunnen aannemen. We accepteren toch ook torenhoge salarissen en bonussen in het bedrijfsleven zogenaamd onder de noemer maar anders kunnen we geen goede krijgen? Nou laten we dat dan ook eens gaan doen met de mensen die echt belangrijk zijn. Lijkt me al een goede stap in de richting.
quote:Nova78 schreef op 14 maart 2011 @ 10:45:

[...]

Ik ervaar dat gelukkig heel anders. Wordt nooit moeilijk gedaan als ik een keer een uurtje later begin om wat voor een reden dan ook. Krijg jaarlijks een leuke bonus, heb veel vrijheid. Maar ben zelf ook niet te beroerd een paar uur thuis door te trekken zonder dit te schrijven. Jammer dat je zo zuur bent geworden. Ik hoop dat je weer een keer het vertrouwen krijgt dat niet alle werkgevers voldoen aan het beeld wat jij hebt.Ik hoop het eerlijk gezegd ook (en dat meen ik) maar tot nu toe wordt mijn gevoel helaas vaker bevestigd dan ontkent. Ik vind dat ook erg jammer.
quote:Scuba schreef op 14 maart 2011 @ 10:56:

[...]

Ik hoop het eerlijk gezegd ook (en dat meen ik) maar tot nu toe wordt mijn gevoel helaas vaker bevestigd dan ontkent. Ik vind dat ook erg jammer.Jammer dat je het topic zo naar je toe trekt.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Maleficent schreef op 14 maart 2011 @ 10:57:

[...]

Jammer dat je het topic zo naar je toe trekt.

Ik????? Ik heb in het begin niks over mezelf gezegd hoor. Maar indien ik persoonlijke vragen krijg of persoonlijke opmerkingen dan reageer ik daar op. Lijkt me niet meer dan normaal. Ik heb echter wel een duidelijke mening over dit verhaal en die laat ik horen ja, (lijkt me niks raars aan op een openbaar forum) als je dat naar jezelf toetrekken noemt dan is dat weer jou recht.

Tevens wenst Nova me iets persoonlijks toe waar ik dan op reageer. Logisch.

En TO heb ik al 9 blz niet meer gezien hoor dus als jij er even voor zorgt dat ze weer reageert dan is er niks aan de hand.
Scuba, ik zie jou alleen maar jouw nare ervaringen neerplempen. Dat is echt niet de maatstaf.
quote:Maleficent schreef op 14 maart 2011 @ 11:03:

Scuba, ik zie jou alleen maar jouw nare ervaringen neerplempen. Dat is echt niet de maatstaf.Hoe weet jij dat dat niet de maatstaf is? Ik zie in het begin van het topic alleen maar moraalridders die zeggen dat het echt niet kan wat ze doet en eerlijk moet zijn. Ik heb daar tegengas aan gegeven want dat lijkt me ook niet echt de maatstaf. In discussies lijkt het me niet dingen eerst een maatstaf moeten zijn wil je erover discussieren.
quote:Scuba schreef op 14 maart 2011 @ 11:05:

[...]

Hoe weet jij dat dat niet de maatstaf is? Ik zie in het begin van het topic alleen maar moraalridders die zeggen dat het echt niet kan wat ze doet en eerlijk moet zijn.Als je eerlijk bent, ben je een moraalridder?
Nou, even voor mezelf, ik ben echt geen moraalridder. Maar wat is er mis met overleggen? Of eerlijk zijn? Jij doet gelijk alsof alle werkgevers gevoelloos zijn, lijkt mij niet helemaal waar.
quote:Maleficent schreef op 14 maart 2011 @ 10:57:

[...]

Jammer dat je het topic zo naar je toe trekt.Mee eens. Vooral omdat je (Scuba dus) zélfs bij een zeer evenwichtige 'bekijk het eens van deze kant'-post zoals van Tia Dalma, nog steeds alleen maar negatief blijf en er wéér iets nieuws negatiefs bijhaalt om je eigen gelijk te staven. Je wílt het absoluut niet van de andere kant bekijken lijkt wel.
quote:Scuba schreef op 14 maart 2011 @ 11:02:

[...]

Tevens wenst Nova me iets persoonlijks toe waar ik dan op reageer. Logisch.

.Ik hoop alleen dat dit soort berichten hier je blik verruimd waardoor je wat minder generaliserend wordt.
quote:Scuba schreef op 14 maart 2011 @ 08:57:

Ik zou ook faken hoor. Tjonge wat een zeikerds hier zeg. Oh oh oh wat zijn we slecht om een keer te liegen zodat je eigen gezondheid er niet aan gaat. Pffff werkgevers heb ik echt totaal geen begrip voor. Die gaan ook alleen en altijd maar voor zichzelf dus waarom zou je in godesnaam je eigen gezondheid (en dus ook je zwangerschap en je kind) daarvoor in gevaar brengen. Grote onzin. Gewoon doen TO want voor je het weet loop je maar door en door en wordt het van kwaad tot erger en stort je straks voor langere tijd in. Dat kost past geld voor de werkgever.

Dus inderdaad buikgriep, want dat heerst hier toch al. Ga maar lekker uitrusten en op krachten komen.Je kiest er zelf voor om zwanger te worden. Daar heeft de werkgever uiteindelijk geen boodschap aan he? En wat een onzin dat je jezelf en je kind daardoor in gevaar brengt. Het is nou niet bepaald dat ze het HELPP syndroom heeft. Ze is gewoon moe, nou dan zou ik de kinderen uitbesteden en gewoon twee dagen gaan slapen. Zo simpel is het.
quote:Maleficent schreef op 14 maart 2011 @ 11:06:

[...]

Als je eerlijk bent, ben je een moraalridder?

Ik ben ook geen moraalridder. Jammer dat je hier op het forum zovaak en zo snel een stempel krijgt als je alleen al vraagt of het niet mogelijk is om eerlijk te zijn of om vrije dagen te vragen.

Dus als we allemaal leugens hadden verzonnen voor TO was het wel goed geweest? Nou dan zijn ook de rapen gaar.

Waar is TO trouwens?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Maleficent schreef op 14 maart 2011 @ 11:06:

[...]

Als je eerlijk bent, ben je een moraalridder? Misschien wel ja Maar dan even om de andere kant van het verhaal te belichten.
quote:Nova78 schreef op 14 maart 2011 @ 11:09:

[...]

Ik hoop alleen dat dit soort berichten hier je blik verruimd waardoor je wat minder generaliserend wordt.En nogmaals ik hoop dat ook, maar berichten, verhalen en ervaringen doen helaas anders voorkomen. Ik hoop tevens voor jou dat jouw blik ook enigszins verruimd wordt.
wat is er precies niet ruimdenkend aan mijn blik?
quote:Mylene_Valerie schreef op 14 maart 2011 @ 11:10:

Waar is TO trouwens?

Die is óf toch aan het werk gegaan

óf ze ligt te slapen

polletje doen?
quote:Kastanjez schreef op 14 maart 2011 @ 11:08:

[...]

Mee eens. Vooral omdat je (Scuba dus) zélfs bij een zeer evenwichtige 'bekijk het eens van deze kant'-post zoals van Tia Dalma, nog steeds alleen maar negatief blijf en er wéér iets nieuws negatiefs bijhaalt om je eigen gelijk te staven. Je wílt het absoluut niet van de andere kant bekijken lijkt wel.

Ik zou het heel graag van de andere kant willen bekijken maar af gezien van een paar verhalen hier op het forum (gelukkig zijn ze er dus wel) hoor en zie en lees ik het tegenovergestelde.

Verder reageer ik op Tia omdat ik het er niet helemaal mee eens ben met wat ze zegt. Mag ook hier op een forum lijkt me.
quote:Scuba schreef op 14 maart 2011 @ 10:54:

[...]

Indien je eigen goed werknemerschap continue wordt misbruikt Tia? Denk je er dan nog steeds zo over. Nogmaals het is altijd van beide kanten een kwestie van geven en nemen? Indien dit uit balans is zal je als werknemer altijd het onderspit delven. Hoe zeer jij ook als werknemer gelijk hebt.

Beste Scuba, als jij zo over je werk en werkgever denkt, blijft nog steeds de eigen verantwoordelijkheid overeind om je conclusie te trekken en op zoek te gaan naar een nieuwe werkkring danwel je af te vragen waarom je jezelf zo'n slachtoffer van de situatie voelt en waar dat vandaan komt.

quote:En erg veel hinder ondervinden van de zwangerschap zou ik inderdaad ook aanraden dat bij een bedrijfsarts te bespreken. Maar hallo, even alles in perspectief, het gaat hier om moe omdat het het begin van de zwangerschap is en ze gewoon even wil bij slapen. Dat noem ik nog niet bedrijfsarts waardig in ieder geval.

Als het niet bedrijfsarts-waardig is dan is het ook niet ziekmeldenswaardig. Gewoon even bij willen slapen kan uitstekend indien je de gelegenheid hebt om vrij te nemen, en is die gelegenheid er niet dan heb je net als ik met mijn drukke dag vol afspraken deze week, gewoon pech. Indien het moeten bijslapen van zodanige aard is dat je daardoor (tijdeliljk) niet kunt werken, dan ben je dús mogelijk arbeidsongeschikt en is de bedrijfsarts degene die dat kan vaststellen én je kan helpen de beperking binnen je werkzaamheden te hanteren, al dan niet met aangepaste werkzaamheden. Het is niet moeilijk en negatief en oneerlijk, het is vrij simpel, duidelijk en bedoeld om van het positieve uit te gaan. Moet je hem wel zo willen insteken natuurlijk.

quote:Wbt het MVO daar heb je volkomen gelijk in. Laten we dan leraren ook eens gaan betalen hiernaar? Zorg dan eens goed voor deze mensen en zorg ervoor dat ze ook een goed salaris kunnen verdienen zodat ze de beste mensen in het onderwijs kunnen aannemen. We accepteren toch ook torenhoge salarissen en bonussen in het bedrijfsleven zogenaamd onder de noemer maar anders kunnen we geen goede krijgen? Nou laten we dat dan ook eens gaan doen met de mensen die echt belangrijk zijn. Lijkt me al een goede stap in de richting.

Lijkt mij een goede stap in de richting om de juiste discussies op de juiste plek te gaan voeren. En ja ik ben lid van een vakbond en nee ik krijg geen torenhoge bonussen en werk toch in het bedrijfsleven.

Zullen we de Verelendungstheorie van Marx en de ondergang van het Kapitalisme op de Actueel-pijler houden?
quote:Nova78 schreef op 14 maart 2011 @ 11:13:

wat is er precies niet ruimdenkend aan mijn blik?Lieve schat ik ga dat niet nog eens herhalen want dan val ik in herhaling en krijgen we weer dezelfde discussie. Werkgevers zijn niet altijd maar even aardig en lief en goed en goed van vertrouwen en hebben niet altijd het beste voor met hun mensen. En nu hou ik erover op.
TO: heb jij nog een bijdrage, we zitten dringend verlegen om input die ons weer on-topic brengt...
quote:Tia Dalma schreef op 14 maart 2011 @ 11:14:

[...]

Beste Scuba, als jij zo over je werk en werkgever denkt, blijft nog steeds de eigen verantwoordelijkheid overeind om je conclusie te trekken en op zoek te gaan naar een nieuwe werkkring danwel je af te vragen waarom je jezelf zo'n slachtoffer van de situatie voelt en waar dat vandaan komt.

Daar zijn we hard mee bezig geloof me maar

[...]

Als het niet bedrijfsarts-waardig is dan is het ook niet ziekmeldenswaardig. Gewoon even bij willen slapen kan uitstekend indien je de gelegenheid hebt om vrij te nemen, en is die gelegenheid er niet dan heb je net als ik met mijn drukke dag vol afspraken deze week, gewoon pech. Indien het moeten bijslapen van zodanige aard is dat je daardoor (tijdeliljk) niet kunt werken, dan ben je dús mogelijk arbeidsongeschikt en is de bedrijfsarts degene die dat kan vaststellen én je kan helpen de beperking binnen je werkzaamheden te hanteren, al dan niet met aangepaste werkzaamheden. Het is niet moeilijk en negatief en oneerlijk, het is vrij simpel, duidelijk en bedoeld om van het positieve uit te gaan. Moet je hem wel zo willen insteken natuurlijk.

Tja en daar verschillen we van mening in. Je hoeft niet voor elk wissewasje naar de bedrijfsarts. Lijkt me dat die man een beetje hoge werkdruk krijgt op die manier. Daar is een bedrijfsarts niet voor. Indien dit een structureel probleem lijkt te worden is het echter een ander verhaal. Daar is nu nog geen zicht op en geen sprake van en zal TO in de toekomst zelf moeten beslissen en bepalen.

[...]

Lijkt mij een goede stap in de richting om de juiste discussies op de juiste plek te gaan voeren. En ja ik ben lid van een vakbond en nee ik krijg geen torenhoge bonussen en werk toch in het bedrijfsleven.

Zullen we de Verelendungstheorie van Marx en de ondergang van het Kapitalisme op de Actueel-pijler houden?Lijkt me een goed plan maar dan moet je zelf niet in je post hierover beginnen natuurlijk
quote:Scuba schreef op 14 maart 2011 @ 11:16:

[...]

Werkgevers zijn niet altijd maar even aardig en lief en goed en goed van vertrouwen en hebben niet altijd het beste voor met hun mensen. Die werkgevers bestaan ook ja, maar ik ken eerlijk gezegd alleen maar de andere kant. Ook bij mijn vrienden en in de omgeving zijn de werkgevers eigenlijk allemaal heel goed/aardig/eerlijk. Daarbij ben ik zelf ook af en toe werkgever en ik vind mezelf best aardig
Scuba heeft evenveel recht als anderen om hier haar mening te plaatsen.

@TO: Eerlijk duurt het langst. Wees gewoon fatsoenlijk en vertel wat er echt aan de hand is.
quote:Gozer1967 schreef op 14 maart 2011 @ 11:18:

TO: heb jij nog een bijdrage, we zitten dringend verlegen om input die ons weer on-topic brengt...Hahaha die komt straks thuis van dr werk natuurlijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven