kat met 3 poten>

14-03-2011 11:18 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Mijn zus heeft vrijdag met gevaar voor eigen leven een aangereden kat gered en naar de dierenarts gebracht. Het blijkt een katertje van nog geen jaar oud. HIj moet zijn linkerachterpootje missen maar daar schijnen ze goed mee te kunnen leven? Heeft iemand daar ervaring mee? Nu heeft zich geen eigenaar gemeld en willen ze hem niet opereren omdat een kat met 3 poten niet snel een nieuwe eigenaar zal vinden.

Als er voror morgenvroeg geen eigenaar is krijgt hij een spuitje.

HIj is verder gezond en levendig.

Hoewel ik niets van katten weet zou ik hem eventueel tijdelijk willen opvangen.

Hebben jullie tips/adviezen?
Bij mij in de buurt woonde een kat met 3 poten. Kende de eigenaar niet en weet verder niets van die kat maar heb hem wel regelmatig voorbij zien rennen. Want rennen dat kon hij nog steeds ook al had hij maar 3 poten. Zo te zien redde de kat zich er prima mee.
quote:schuddebuikje schreef op 14 maart 2011 @ 11:18:

Hoi Allemaal,

Mijn zus heeft vrijdag met gevaar voor eigen leven een aangereden kat gered en naar de dierenarts gebracht. Het blijkt een katertje van nog geen jaar oud. HIj moet zijn linkerachterpootje missen maar daar schijnen ze goed mee te kunnen leven? Heeft iemand daar ervaring mee? Nu heeft zich geen eigenaar gemeld en willen ze hem niet opereren omdat een kat met 3 poten niet snel een nieuwe eigenaar zal vinden.

Als er voror morgenvroeg geen eigenaar is krijgt hij een spuitje.

HIj is verder gezond en levendig.

Hoewel ik niets van katten weet zou ik hem eventueel tijdelijk willen opvangen.

Hebben jullie tips/adviezen?

Hou je er rekening mee dat tijdelijk misschien "voor altijd" wordt?

En wie betaald de rekening van die operatie?
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Ik heb al vaak katten gezien met 3 poten die zich prima konden redden.
Stressed is just desserts spelled backwards
Volgens mij neemt de DA de kosten voor zijn rekening.

Ja, dat is het probleem, wat is tijdelijk?
Hoi

ik heb zowel hier in NL (in het asiel waar in vrijwilligers werk doe) als in het buitenland tijdens een reis een katje 'ontmoet' met maar 3 pootjes en beide hadden de draad weer goed opgepakt. Konden gewoon lopen en rennen en op dingen springen enzo. Ze zijn misschien iets kwetsbaarder wat betraft evenwicht verliezen enzo maar een echt probleem zal het waarschijnlijk niet zijn!

verder geen tips!

wel zielig hoor dat zo'n katje zo snel opgegeven wordt. zoals ik al zei bij ons in het asiel zat er ook een en die is gewoon geplaatst. Er zijn altijd mensen die juist voor de 'zielige' gaan zoals de oudje en de katten die iets mankeren!

succes
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Ze kunnen zich goed redden met 3 poten, en zeker als binnen-kat.

Zou sneu zijn als het beestje moet inslapen als er geen nieuwe eigenaar komt, maar ja, het is al gezegd: hoe tijdelijk noem je tijdelijk? Dat wordt echt wel forever . . . . . je gaat je toch hechten aan het beestje . . . . . . .

Voor de operatie zou eventueel een regeling getroffen kunnen worden met de dierenbescherming: die betaalt dan de dierenarts volledig en degene die niet meteen alles kan betalen, betaalt in termijnen aan de dierenbescherming. Ik geloof dat het zo in elkaar zit, is na te vragen bij dierenartsen/dierenbescherming . . . ..
Ga er maar vanuit dat tijdelijk voor altijd zal zijn. Er is een kattenoverschot. Wanneer je kan kiezen uit heel veel gezonde katten zullen mensen nou eenmaal niet snel voor een kat met 3 poten kiezen. Hou er rekening mee dat een kat wel 20 kan worden. Het goede nieuws een kat hebben is heel erg leuk.
Heb je al in je omgeving rondgevraagd of iemand em wil hebben?

En weet je zeker dat de DA de kosten op zich neemt? Ik neem aan dat als jij em neemt hij jou ziet als (tijdelijke) eigenaar.
Ik heb meerdere katten met 3 poten meegemaakt die zich prima konden redden. Helemaal een jonge kat went er snel genoeg aan.
Mijn tante had ook een kat met 3 poten (en een halve staart). Die redde zich prima, zowel binnen als buiten.
Mijn kater wordt buiten regelmatig geterroriseerd door een kat met drie poten. Ik geef onmiddellijk toe dat mijn kat niet de doortastendste is, maar het gemis van die ene poot staat zijn tegenstander in ieder geval totaal niet in de weg
Oh wat verschrikkelijk. Ik kan helaas geen kat erbij nemen maar anders had ik hem graag gewild.

Doe een nieuw topic hier met een oproepje, ja het mag niet maar de Mod. is tegenwoordig pas eind van de avond hier. Dan gaat die naar het prikbord maar wie weet heb je dan al iemand die voor de kat kan gaan.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Buikje, tell me, ik wil graag een katje!!
Mijn ouders hebben een kat met drie poten, daar merk je weinig aan hoor. Hij is energiek, kan alles... En is nog aandoenlijk ook.
Ze redden zich supergoed op 3 poten, zeker als het om een achterpoot gaat!. Bij bij op het spreekuur heb ik er regelmatig 1-tje en soms heb ik het dan pas na een paar minuten door dat ie een poot mist als het nieuwe klanten zijn....

Enne over dat niemand hem wil: onzin!! is een jonge kat en sterker nog : dit soort katjes hebben de "zieligheidsfactor"Het zijn vaak de eersten die weg zijn in een asiel.

succes!
Mijn kat had drie poten.

Kon er goed mee leven.
ik heb in 2004 een kitten van ongeveer 6 weken van de snelweg gehaald

dit was op een zondagavond

ik ben direct naar de dierenarts gegaan en die heeft wat nog over was van haar rechter voorpoot verwijderd

de wond verzorgt en dicht gemaakt

verder had ze haar onderkaak in drie stukken, bloed in het binnenste van haar ogen (dus misschien hersenoedeem en zou ze de volgende ochtend niet meer kunnen leven)

ik had niets in huis voor een kat dus kreeg van de dierenarts nog wat speciaal voer mee

de rekening van 300 euro was gewoon voor mijn rekening.

nou is mevrouw een kat die alles kan eten en dat ook met genoegen doet

is hier de schrik van de buurt

andere katten komen hier echt niet in de tuinen (ook niet in van de buren)

ik heb 2 cane corso's die is ze ook de baas

alleen ziet het er niet uit als ze rustig loopt want dan noemen we haar ook manke nelis
quote:kittepit schreef op 14 maart 2011 @ 11:42:

Enne over dat niemand hem wil: onzin!! is een jonge kat en sterker nog : dit soort katjes hebben de "zieligheidsfactor"Het zijn vaak de eersten die weg zijn in een asiel.

succes!

Yep, wegens allergieën moesten de katten weg.

De driepoot, daar stonden ze voor in de rij.
Ik heb een kat gehad met 3 poten en zonder staart. Als er een vreemde kat in de tuin zat, ging zij er achter aan, terwijl haar 4 potige zusje zich verstopte.
quote:kittepit schreef op 14 maart 2011 @ 11:42:

Dit is mijn ervaring ook.
quote:Blyt schreef op 14 maart 2011 @ 11:33:

Mijn kater wordt buiten regelmatig geterroriseerd door een kat met drie poten. Ik geef onmiddellijk toe dat mijn kat niet de doortastendste is, maar het gemis van die ene poot staat zijn tegenstander in ieder geval totaal niet in de weg
quote:Ishetdanechtzomoeilijk schreef op 14 maart 2011 @ 11:34:

Buikje, tell me, ik wil graag een katje!!

Jumps! Wat wil je weten??

Dan doe ik navraag bij mijn zus
Ach, wat verschrikkelijk! Ik zou voor hem willen zorgen, maar ik weet dat ik geen goede baas ben. Ik hoop dat hij een lief baasje kan vinden.
Ik heb een kat en die wordt in juli 11 jaar. Vorig jaar heeft hij een ongeluk gehad en daardoor moest zijn pootje worden afgezet. ondanks zijn leeftijd heeft hij zich hierop razendsnel aangepast en kan zich heel erg goed redden. Hij is wel wat minder buiten dan vroeger. Een kat met 3 poten, en zeker zo jong als de kat waar jij het over hebt, kan zich echt prima redden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven