kat met 3 poten>
maandag 14 maart 2011 om 11:18
Hoi Allemaal,
Mijn zus heeft vrijdag met gevaar voor eigen leven een aangereden kat gered en naar de dierenarts gebracht. Het blijkt een katertje van nog geen jaar oud. HIj moet zijn linkerachterpootje missen maar daar schijnen ze goed mee te kunnen leven? Heeft iemand daar ervaring mee? Nu heeft zich geen eigenaar gemeld en willen ze hem niet opereren omdat een kat met 3 poten niet snel een nieuwe eigenaar zal vinden.
Als er voror morgenvroeg geen eigenaar is krijgt hij een spuitje.
HIj is verder gezond en levendig.
Hoewel ik niets van katten weet zou ik hem eventueel tijdelijk willen opvangen.
Hebben jullie tips/adviezen?
Mijn zus heeft vrijdag met gevaar voor eigen leven een aangereden kat gered en naar de dierenarts gebracht. Het blijkt een katertje van nog geen jaar oud. HIj moet zijn linkerachterpootje missen maar daar schijnen ze goed mee te kunnen leven? Heeft iemand daar ervaring mee? Nu heeft zich geen eigenaar gemeld en willen ze hem niet opereren omdat een kat met 3 poten niet snel een nieuwe eigenaar zal vinden.
maandag 14 maart 2011 om 11:23
maandag 14 maart 2011 om 11:23
quote:schuddebuikje schreef op 14 maart 2011 @ 11:18:
Hoi Allemaal,
Hou je er rekening mee dat tijdelijk misschien "voor altijd" wordt?
En wie betaald de rekening van die operatie?
Hoi Allemaal,
Hou je er rekening mee dat tijdelijk misschien "voor altijd" wordt?
En wie betaald de rekening van die operatie?
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
maandag 14 maart 2011 om 11:26
Hoi
ik heb zowel hier in NL (in het asiel waar in vrijwilligers werk doe) als in het buitenland tijdens een reis een katje 'ontmoet' met maar 3 pootjes en beide hadden de draad weer goed opgepakt. Konden gewoon lopen en rennen en op dingen springen enzo. Ze zijn misschien iets kwetsbaarder wat betraft evenwicht verliezen enzo maar een echt probleem zal het waarschijnlijk niet zijn!
verder geen tips!
wel zielig hoor dat zo'n katje zo snel opgegeven wordt. zoals ik al zei bij ons in het asiel zat er ook een en die is gewoon geplaatst. Er zijn altijd mensen die juist voor de 'zielige' gaan zoals de oudje en de katten die iets mankeren!
succes
ik heb zowel hier in NL (in het asiel waar in vrijwilligers werk doe) als in het buitenland tijdens een reis een katje 'ontmoet' met maar 3 pootjes en beide hadden de draad weer goed opgepakt. Konden gewoon lopen en rennen en op dingen springen enzo. Ze zijn misschien iets kwetsbaarder wat betraft evenwicht verliezen enzo maar een echt probleem zal het waarschijnlijk niet zijn!
verder geen tips!
wel zielig hoor dat zo'n katje zo snel opgegeven wordt. zoals ik al zei bij ons in het asiel zat er ook een en die is gewoon geplaatst. Er zijn altijd mensen die juist voor de 'zielige' gaan zoals de oudje en de katten die iets mankeren!
succes
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
maandag 14 maart 2011 om 11:27
Ze kunnen zich goed redden met 3 poten, en zeker als binnen-kat.
Zou sneu zijn als het beestje moet inslapen als er geen nieuwe eigenaar komt, maar ja, het is al gezegd: hoe tijdelijk noem je tijdelijk? Dat wordt echt wel forever . . . . . je gaat je toch hechten aan het beestje . . . . . . .
Voor de operatie zou eventueel een regeling getroffen kunnen worden met de dierenbescherming: die betaalt dan de dierenarts volledig en degene die niet meteen alles kan betalen, betaalt in termijnen aan de dierenbescherming. Ik geloof dat het zo in elkaar zit, is na te vragen bij dierenartsen/dierenbescherming . . . ..
Zou sneu zijn als het beestje moet inslapen als er geen nieuwe eigenaar komt, maar ja, het is al gezegd: hoe tijdelijk noem je tijdelijk? Dat wordt echt wel forever . . . . . je gaat je toch hechten aan het beestje . . . . . . .
Voor de operatie zou eventueel een regeling getroffen kunnen worden met de dierenbescherming: die betaalt dan de dierenarts volledig en degene die niet meteen alles kan betalen, betaalt in termijnen aan de dierenbescherming. Ik geloof dat het zo in elkaar zit, is na te vragen bij dierenartsen/dierenbescherming . . . ..
maandag 14 maart 2011 om 11:28
Ga er maar vanuit dat tijdelijk voor altijd zal zijn. Er is een kattenoverschot. Wanneer je kan kiezen uit heel veel gezonde katten zullen mensen nou eenmaal niet snel voor een kat met 3 poten kiezen. Hou er rekening mee dat een kat wel 20 kan worden. Het goede nieuws een kat hebben is heel erg leuk.
maandag 14 maart 2011 om 11:34
Oh wat verschrikkelijk. Ik kan helaas geen kat erbij nemen maar anders had ik hem graag gewild.
Doe een nieuw topic hier met een oproepje, ja het mag niet maar de Mod. is tegenwoordig pas eind van de avond hier. Dan gaat die naar het prikbord maar wie weet heb je dan al iemand die voor de kat kan gaan.
Doe een nieuw topic hier met een oproepje, ja het mag niet maar de Mod. is tegenwoordig pas eind van de avond hier. Dan gaat die naar het prikbord maar wie weet heb je dan al iemand die voor de kat kan gaan.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 14 maart 2011 om 11:42
Ze redden zich supergoed op 3 poten, zeker als het om een achterpoot gaat!. Bij bij op het spreekuur heb ik er regelmatig 1-tje en soms heb ik het dan pas na een paar minuten door dat ie een poot mist als het nieuwe klanten zijn....
Enne over dat niemand hem wil: onzin!! is een jonge kat en sterker nog : dit soort katjes hebben de "zieligheidsfactor"Het zijn vaak de eersten die weg zijn in een asiel.
succes!
Enne over dat niemand hem wil: onzin!! is een jonge kat en sterker nog : dit soort katjes hebben de "zieligheidsfactor"Het zijn vaak de eersten die weg zijn in een asiel.
succes!
maandag 14 maart 2011 om 11:53
ik heb in 2004 een kitten van ongeveer 6 weken van de snelweg gehaald
dit was op een zondagavond
ik ben direct naar de dierenarts gegaan en die heeft wat nog over was van haar rechter voorpoot verwijderd
de wond verzorgt en dicht gemaakt
verder had ze haar onderkaak in drie stukken, bloed in het binnenste van haar ogen (dus misschien hersenoedeem en zou ze de volgende ochtend niet meer kunnen leven)
ik had niets in huis voor een kat dus kreeg van de dierenarts nog wat speciaal voer mee
de rekening van 300 euro was gewoon voor mijn rekening.
nou is mevrouw een kat die alles kan eten en dat ook met genoegen doet
is hier de schrik van de buurt
andere katten komen hier echt niet in de tuinen (ook niet in van de buren)
ik heb 2 cane corso's die is ze ook de baas
alleen ziet het er niet uit als ze rustig loopt want dan noemen we haar ook manke nelis
dit was op een zondagavond
ik ben direct naar de dierenarts gegaan en die heeft wat nog over was van haar rechter voorpoot verwijderd
de wond verzorgt en dicht gemaakt
verder had ze haar onderkaak in drie stukken, bloed in het binnenste van haar ogen (dus misschien hersenoedeem en zou ze de volgende ochtend niet meer kunnen leven)
ik had niets in huis voor een kat dus kreeg van de dierenarts nog wat speciaal voer mee
de rekening van 300 euro was gewoon voor mijn rekening.
nou is mevrouw een kat die alles kan eten en dat ook met genoegen doet
is hier de schrik van de buurt
andere katten komen hier echt niet in de tuinen (ook niet in van de buren)
ik heb 2 cane corso's die is ze ook de baas
alleen ziet het er niet uit als ze rustig loopt want dan noemen we haar ook manke nelis
maandag 14 maart 2011 om 11:56
quote:kittepit schreef op 14 maart 2011 @ 11:42:
succes!
Yep, wegens allergieën moesten de katten weg.
De driepoot, daar stonden ze voor in de rij.
succes!
Yep, wegens allergieën moesten de katten weg.
De driepoot, daar stonden ze voor in de rij.
maandag 14 maart 2011 om 12:10
maandag 14 maart 2011 om 12:12
maandag 14 maart 2011 om 12:33
Ik heb een kat en die wordt in juli 11 jaar. Vorig jaar heeft hij een ongeluk gehad en daardoor moest zijn pootje worden afgezet. ondanks zijn leeftijd heeft hij zich hierop razendsnel aangepast en kan zich heel erg goed redden. Hij is wel wat minder buiten dan vroeger. Een kat met 3 poten, en zeker zo jong als de kat waar jij het over hebt, kan zich echt prima redden.