Gezondheid alle pijlers

vaker ontlasting

14-03-2011 13:01 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik nu 1 maand citalopram bij de behandeling van hypochondrie. Nu is mijn hypochondrie voor een behoorlijk deel verminderd door dat medicijn.

Echter, een week of 2 geleden kreeg ik last van dunne ontlasting, ongeveer 2 a 3 maal per dag. Na een paar dagen ging dit gelukkig over. Maar nu heb ik nog steeds dat ik vaker naar het toilet moet dan voorheen. Ik moet nu 1 tot 2 maal per dag.. Ontlasting ziet er verder niet vreemd uit oid.

Ik moet wel zeggen dat ik bij tijd en wijle behoorlijk veel kan eten, maar vooral na het eten krijg ik aandrang.

Iemand een idee? Is dit iets om mee naar een huisarts te gaan? Ik vind het namelijk nog steeds moeilijk te bepalen wanneer ik met een klacht naar de huisarts moet.

Bedankt voor het lezen.
Als je er echt last van hebt kan je ermee naar de huisarts, maar 1-2 x per dag lijkt mij niet meer dan normaal.

Na een maand al duidelijke werking van de citalopram is trouwens snel.
Maar de hypochondrie is kennelijk nog niet helemaal verdwenen.........
Eens met Isolde.
Dat geeft ze zelf ook al aan volgens mij dat ze het nog lastig vind om te bepalen. Ook zegt ze dat het voor een deel verminderd is. Daarmee is het dus niet weg.

2x per dag ontlasten is heel normaal. Zeker als je medicijnen neemt kan je ontlasting nog weleens reageren. Ik ben geen arts natuurlijk maar ik zou me er niet druk om maken.
Ik moet 2-3 keer per dag, heel normaal voor mij.
Kijk even in de bijsluiter. Ik heb hem digitaal al even voor je bekeken:

Onder bijwerkingen:

Maagdarmaandoeningen

Zeer vaak: misselijkheid, droge mond, verstopping, diarree

Diarree en dat soort zaken is blijkbaar heel gewoon. Zal wel op je ingewanden werken.
Hiervoor hoef je echt niet naar de huisarts.
Ook eens met Isolde.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:lilalinda schreef op 14 maart 2011 @ 13:11:

Kijk even in de bijsluiter. Ik heb hem digitaal al even voor je bekeken:

[b]Onder bijwerkingen:

Maagdarmaandoeningen

Zeer vaak: misselijkheid, droge mond, verstopping, diarree
[/b]

.

Is dit verstandig? Ik voorspel de drie topics die gaan volgen.

(Niet om je problemen belachelijk te maken hoor TO)
Ik kan mij wel voorstellen dat het voor jou lastig is om te bepalen wanneer je wel of niet naar de huisarts moet gaan.

Ik denk dat het niet nodig is. Een of twee keer per dag is heel normaal hoor.
@Murdoch. Ik moet stiekem een beetje lachen.... De bijsluiter interesseert me inderdaad bewust niet nee..

Dus heb ik ook vrij weinig last van dingetjes.

Nee, helemaal weggetoverd is de hypochondrie natuurlijk niet. Zou mooi zijn dat 1 pilletje daarvoor zou zorgen!!

Maar echt een heeeeeel stuk minder.

bedankt voor jullie antwoorden.
quote:Grietje81 schreef op 14 maart 2011 @ 13:39:

@Murdoch. Ik moet stiekem een beetje lachen.... De bijsluiter interesseert me inderdaad bewust niet nee..

Eeuh, jij hebt meer vertrouwen in een Forum waar anonieme Viva-lezers posten dan in de bijsluiter? Jij komt er wel!
Grietje, goed dat je met medicatie bent begonnen! Petje af! Een tot twee keer per dag ontlasting is op zich niet veel hoor. Het kan iets meer zijn dan je gewend bent door de medicatie, maar het kan geen kwaad.
quote:lilalinda schreef op 14 maart 2011 @ 15:42:

[...]

Eeuh, jij hebt meer vertrouwen in een Forum waar anonieme Viva-lezers posten dan in de bijsluiter? Jij komt er wel!Het gaat niet om vertrouwen hebben in, maar of ze de huisarts moet bellen of niet. Een bijsluiter lezen kan bij een hypochonder allerlei andere angsten en 'klachten' losmaken, dus is het helemaal zo gek nog niet om hier te toetsen of ze zich zorgen moet maken.
@Lilalinda, bedankt voor je neerbuigende toon. Enne: heel prettig voor je dat jij je gelukkig NIETS kunt voorstellen bij een angststoornis.
quote:Grietje81 schreef op 14 maart 2011 @ 16:02:

@Lilalinda, bedankt voor je neerbuigende toon. Enne: heel prettig voor je dat jij je gelukkig NIETS kunt voorstellen bij een angststoornis.

Jawel hoor, heb in mijn familie diverse mensen met angststoornissen, dus weet ook dat je daar niet bij mee moet mauwen, maar ze moet laten zien dat ze onredelijk doen.

Dat is zeker niet neerbuigend! Dat is opbouwend
quote:Botervliegje schreef op 14 maart 2011 @ 15:51:

[...]

Het gaat niet om vertrouwen hebben in, maar of ze de huisarts moet bellen of niet. Een bijsluiter lezen kan bij een hypochonder allerlei andere angsten en 'klachten' losmaken, dus is het helemaal zo gek nog niet om hier te toetsen of ze zich zorgen moet maken.

Internet is voor een hypochonder veel enger dan de bijsluiter.

Op internet kun je enge ziektes vinden die met vaak ontlasten te maken hebben, de bijsluiter vertelt je dat het normaal is.

Stel, dat iemand op dit forum nu roept, dat Tante Annie dat ook had en nu onder de groene zoden ligt. Nadeel van een forum is dat iedereen kan reageren. Ik vind dat link voor een hypochonder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven