Exotische planten

27-03-2010 12:56 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke exotische planten hebben jullie in de tuin?

Op welke plantjes zijn jullie trots?
Als ik in het buitenland ben, ga ik meestal naar de lokale markt om daar zo veel mogelijk lekkere vruchten te scoren. Het is dat ik te weinig ruimte (en geld) heb, maar anders zou ik wel een tropische kas willen (een soort Burger's bush, maar dan in het klein ) met allerlei tropische palmen en exotische planten enz. Ik houd het nu maar bij mijn bananenplanten en kokospalm.
Dit is trouwens mijn favoriete site.
He Verli wat leuk. Heb je deze vruchten thuis proberen te zaaien? Staan de palm en banaan in de volle grond in de tuin?

Ik heb van een vriendin een peul gekregen uit Kreta van de Johannesbroodboom. Die heb ik drie jaar geleden gezaaid. Het is een superleuk plantje geworden, en groeit nog steeds (wel heel langzaam).
Als botanist kan ik het niet laten om niks te zeggen, maar het i heel onverstandig om tropische planten uit lnde mee te nemen en hier te zaaien. Ditkan voor gigantishe pobleme zorgen!

ten eerse zijn sommige plantensoorten beschemd, en zaden het land uitvoeren is in dat geval illegaal.

het leuke plantje die er zo mooi en onschuldig uitziet kan voor grote problemen zorgen, en een invasieve plantensoort worden. Inheemse soorten kunnen hierdoor onder grote druk komen te staan.

En alhoewel je misshien denkt, ach zo'n vaart zal het niet lopen, het kan groter gevolgen hebben dan je je kan indenken.

Dus vanuit mijn standpunt zeg ik: neem geen zaden/stekjes etc. mee uit andere landen!!
@Londongirl, bedankt voor jou advies.

Is het niet zo dat er een lijst bestaat? Ik heb wel eens een plantje meegenomen uit Hongarij en om problemen te voorkomen gemeld bij de douane. Het was geen enkel probleem. Bij een vriendin van mij met munt uit Griekenland hetzelfde, ook bij de douane groen licht.

Buiten Europa misschien een ander verhaal? Daar heb ik zelf geen ervaringen mee.
.
Mijn favoriet is de Strelitzia voornamelijk vanwege zijn prachtige bloemen. Toevallig heb ik net 2 anthurium planten online gekocht: http://www.kamerplant.com/Bloeiende-Kam ... ngo-Plant/ ook niet verkeerd dacht ik zelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven