familie
maandag 14 maart 2011 om 13:18
Kennen jullie ze ook? Van die familieleden die volop van zich laten horen als ze wat van je nodig hebben, maar je als een baksteen laten vallen als er eens van hun verlangd wordt. Of het ineens heel druk hebben met andere zaken.
Gadverdamme, ik ben ze zo zat. Ik zou ze het liefst een spetterende mail sturen, maar aangezien mijn ervaring is dat ze toch net doen of ze niet weten waar het over gaat, kun je dat net zo goed laten.
Loop de hele dag al te vonken van kwaadheid. Ik heb het zo gehad met die schoonfamilie. Helaas is mijn man makkelijk te lijmen, alleen al omdat hij geen ruzie wil. Ze gebruiken hem en hij durft dat moeilijk onder ogen te zien en wil zijn familie niet kwijt.
Kut, kut, kut. Je zou ze...........
Gadverdamme, ik ben ze zo zat. Ik zou ze het liefst een spetterende mail sturen, maar aangezien mijn ervaring is dat ze toch net doen of ze niet weten waar het over gaat, kun je dat net zo goed laten.
Loop de hele dag al te vonken van kwaadheid. Ik heb het zo gehad met die schoonfamilie. Helaas is mijn man makkelijk te lijmen, alleen al omdat hij geen ruzie wil. Ze gebruiken hem en hij durft dat moeilijk onder ogen te zien en wil zijn familie niet kwijt.
Kut, kut, kut. Je zou ze...........
odi et amo
maandag 14 maart 2011 om 13:23
quote:lamaatje schreef op 14 maart 2011 @ 13:18:
Ik heb het zo gehad met die schoonfamilie. Helaas is mijn man makkelijk te lijmen, alleen al omdat hij geen ruzie wil. Ze gebruiken hem en hij durft dat moeilijk onder ogen te zien en wil zijn familie niet kwijt.
Het is zijn bloedband, niet dat van jou. Een stukje loyaliteit naar zijn familie maakt dat hij het allemaal niet zo ziet als jij.
Lastig probleem!
Ik heb het zo gehad met die schoonfamilie. Helaas is mijn man makkelijk te lijmen, alleen al omdat hij geen ruzie wil. Ze gebruiken hem en hij durft dat moeilijk onder ogen te zien en wil zijn familie niet kwijt.
Het is zijn bloedband, niet dat van jou. Een stukje loyaliteit naar zijn familie maakt dat hij het allemaal niet zo ziet als jij.
Lastig probleem!
maandag 14 maart 2011 om 13:39
maandag 14 maart 2011 om 13:42
maandag 14 maart 2011 om 13:45
quote:peecee schreef op 14 maart 2011 @ 13:42:
Je moet nooit de gedachtengang hebben....ik doe nu dit voor jou...maar dan moet jij mij een andere keer helpen...
Iemand helpen doe je omdat je dat graag wil doen.......je wilt iets geven.
Dan kan je ook niet teleurgesteld worden............Geven is mooier dan ontvangen.Zeker dat je daar gelijk in hebt. Je helpt ook niet met de bedoeling terug te ontvangen, maar als het altijd maar van 1 kant moet komen dan raak je dat eerder beu dan gewend hoor.
Je moet nooit de gedachtengang hebben....ik doe nu dit voor jou...maar dan moet jij mij een andere keer helpen...
Iemand helpen doe je omdat je dat graag wil doen.......je wilt iets geven.
Dan kan je ook niet teleurgesteld worden............Geven is mooier dan ontvangen.Zeker dat je daar gelijk in hebt. Je helpt ook niet met de bedoeling terug te ontvangen, maar als het altijd maar van 1 kant moet komen dan raak je dat eerder beu dan gewend hoor.
odi et amo
maandag 14 maart 2011 om 14:07
Goh, ik zat er net vanmorgen aan te denken. Toen zwagers en schoonzussen kleine kinderen hadden en wij (nog) niet, deden wij alle moeite om ze te zien. elke keer daar naartoe, rekening houden met slaapjes, eten etc. Nu zijn hun kinderen groot en hebben wij een kleintje. We zien ze nooit. Komen niet bij ons op visite etc etc. In het begin deden wij nog wel moeite maar met een klein kind is het vaak niet te doen.
Ze bekijken het maar. Eikels....
M.
Ze bekijken het maar. Eikels....
M.
maandag 14 maart 2011 om 14:30
Lamaatje, toen wij gingen verhuizen/verbouwen/weer terug verhuizen, hebben wij niemand van onze schoonfamilie gezien. Een jaar geleden verhuisde mijn zwager en schoonzusje (beide met 2 linkerhanden) naar een opknaphuis. Mijn schoonzusje was op de koffie en begon over hoe mooi wij hadden opgeknapt en dat zij ook nog een lijst met dingen hadden, dat ze heel veel precies zoals ons wilden. Nog voordat de vraag kwam, gelijk afgekapt. Gelijk gezegd dat ze eens in de gouden gids naar een goed klusbedrijf moest zoeken, dat wij helemaal klaar met klussen waren en het bijna niet op konden brengen om na bijna een jaar thuis klussen nog de mensen te helpen die ons ook hadden geholpen tijdens onze verbouwing. Wat we uiteraard met liefde hebben gedaan, en nog gaan doen. Groot verschil is dat mijn man erg teleurgesteld over zijn familie was tijdens onze verbouwing, en zelf de regel heeft ingesteld dat wij alleen nog helpen als mensen ook voor ons klaar staan.
maandag 14 maart 2011 om 14:38
quote:vlinder12345 schreef op 14 maart 2011 @ 14:30:
Lamaatje, toen wij gingen verhuizen/verbouwen/weer terug verhuizen, hebben wij niemand van onze schoonfamilie gezien. Een jaar geleden verhuisde mijn zwager en schoonzusje (beide met 2 linkerhanden) naar een opknaphuis. Mijn schoonzusje was op de koffie en begon over hoe mooi wij hadden opgeknapt en dat zij ook nog een lijst met dingen hadden, dat ze heel veel precies zoals ons wilden. Nog voordat de vraag kwam, gelijk afgekapt. Gelijk gezegd dat ze eens in de gouden gids naar een goed klusbedrijf moest zoeken, dat wij helemaal klaar met klussen waren en het bijna niet op konden brengen om na bijna een jaar thuis klussen nog de mensen te helpen die ons ook hadden geholpen tijdens onze verbouwing. Wat we uiteraard met liefde hebben gedaan, en nog gaan doen. Groot verschil is dat mijn man erg teleurgesteld over zijn familie was tijdens onze verbouwing, en zelf de regel heeft ingesteld dat wij alleen nog helpen als mensen ook voor ons klaar staan.Dat klinkt ook niet slim, met 2 linkerhanden en dan een opknaphuisje.
Lamaatje, toen wij gingen verhuizen/verbouwen/weer terug verhuizen, hebben wij niemand van onze schoonfamilie gezien. Een jaar geleden verhuisde mijn zwager en schoonzusje (beide met 2 linkerhanden) naar een opknaphuis. Mijn schoonzusje was op de koffie en begon over hoe mooi wij hadden opgeknapt en dat zij ook nog een lijst met dingen hadden, dat ze heel veel precies zoals ons wilden. Nog voordat de vraag kwam, gelijk afgekapt. Gelijk gezegd dat ze eens in de gouden gids naar een goed klusbedrijf moest zoeken, dat wij helemaal klaar met klussen waren en het bijna niet op konden brengen om na bijna een jaar thuis klussen nog de mensen te helpen die ons ook hadden geholpen tijdens onze verbouwing. Wat we uiteraard met liefde hebben gedaan, en nog gaan doen. Groot verschil is dat mijn man erg teleurgesteld over zijn familie was tijdens onze verbouwing, en zelf de regel heeft ingesteld dat wij alleen nog helpen als mensen ook voor ons klaar staan.Dat klinkt ook niet slim, met 2 linkerhanden en dan een opknaphuisje.
odi et amo
maandag 14 maart 2011 om 15:19
Ze hadden gerekend op ons, wij hebben beide 2 rechterhanden. Mijn geleerde zwager en geleerde schoonzus denken dat wij alle tijd hebben met onze gewone simpele fulltime banen, dus dat wij mooi hun huis konden afklussen (hoorde ik van schoonmoeder). Dit alles klinkt nu onaardiger dan het is, eigenlijk zijn we best dol op elkaar. En we gaan nog steeds heel goed met elkaar om, mijn schoonfamilie heeft een renovatiebedrijf ingeschakeld.
maandag 14 maart 2011 om 15:25
Iemand voor het blok zetten noemen wij dat vlinder en dat is gewoon een rotstreek. Ze rekenen daarbij op je schuldgevoelens als je ze met hun huis laat zitten. :puke:
Gelukkig nog geen ruzie dan.
Hier zijn de gemoederen al zo hoog opgelopen dat ik al heb besloten om niet meer mee te gaan naar verjaardagen. Mijn man is er nog niet over uit.
Gelukkig nog geen ruzie dan.
Hier zijn de gemoederen al zo hoog opgelopen dat ik al heb besloten om niet meer mee te gaan naar verjaardagen. Mijn man is er nog niet over uit.
odi et amo
maandag 14 maart 2011 om 15:40
maandag 14 maart 2011 om 15:43
quote:Jaja007 schreef op 14 maart 2011 @ 15:40:
[...]
Precies. Tel daar de schoonfamilie ook bij op.
Ik vraag me af waarom het zo overschat wordt?
Omdat bij iedereen het beeld van een grote gezellige familie die allemaal samen eten of rond het haardvuur zitten met leuke kleine kinderen en opa's en oma's ingeprent is.
Waarheidsgehalte van deze fantasie is echter zeer laag......
[...]
Precies. Tel daar de schoonfamilie ook bij op.
Ik vraag me af waarom het zo overschat wordt?
Omdat bij iedereen het beeld van een grote gezellige familie die allemaal samen eten of rond het haardvuur zitten met leuke kleine kinderen en opa's en oma's ingeprent is.
Waarheidsgehalte van deze fantasie is echter zeer laag......
maandag 14 maart 2011 om 15:48
Ja en of ik dat herken. Heb zo iemand heel dichtbij mij die mij altijd weet te vinden voor mijn hulp, ik die ook jarenlang gegeven heb. Op een gegeven moment was die hulp blijkbaar zo vanzelfsprekend geworden, dat de normale omgangsvormen (eens vragen hoe het gaat) direct maar overgeslagen werden. Hup, bellen en direct de hulpvraag. Dat is nu afgelopen en ik verwacht niet veel meer van die persoon te zien of te horen.