Papfles, waarin?

15-03-2011 07:47 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Ik ben nieuw in het land der bijvoeding en wil graag beginnen met een papfles. Maar...in wat voor fles kan je dat het beste maken? Als M. naar het kdv gaat krijgt ze difraxflessen mee, maar daar zit maar 1 gaatje in de speen. Lijkt me dus niet echt een succes.

Zijn een speciale flessen voor pap? Welke werken het makkelijkst?
Speen met meer gaatjes of zelf gaatjes prikken
Oa. 1/2/3 fles van Avent is voor pap, werkte hier goed. Die hou je in een bepaalde stand, naar gelang het gaatje groter wordt.
Ik knipte altijd zelf een gaatje voor de papfles.
Mijn zoon vond de 1/2/3 fles niets. Want die kon hij niet zelf vasthouden.
123-speen op de avent werkte hier het beste met pap.
quote:_Barbabella_ schreef op 15 maart 2011 @ 08:00:

Mijn zoon vond de 1/2/3 fles niets. Want die kon hij niet zelf vasthouden.Die van mij hield sowieso niet zelf zijn fles vast, dat scheelt
Je hebt verschillende maten spenen voor elke fles.1,2,3, S,M,L In difrax papfles kan je best maat L doen of 123 speen.

Etos verkoopt ze!
Dank voor de tips. Ga zo eens een ritje etos doen.
Zelf vasthouden kan je bereiken door een handvat van de avent antilekbeker(groen) op de avent fles te zetten
quote:SterreMaud schreef op 15 maart 2011 @ 08:18:

Dank voor de tips. Ga zo eens een ritje etos doen.Als je dan toch naar de Etos gaat, kun je net zo goed hun huismerk kopen. Daar hebben ze een smalle en een brede fles van, met exact dezelfde speen als die van Difrax/Avent. Maar dan heel wat goedkoper.
quote:queenfan25 schreef op 15 maart 2011 @ 08:24:

Zelf vasthouden kan je bereiken door een handvat van de avent antilekbeker(groen) op de avent fles te zettenMocht ik willen
Queenfan, mijn zoon had geen idee wat hij met dat handvat moest. Maar kon wel de fles snel vasthouden.
hier werkt m-speen het beste op de s-fles. de 1-2-3 (op stand 1) gaat net wat te snel naar mijn zin.
Bij ons hadden we de difrax fles met een L speen voor de pap.
je kan overigens ook prima uit een bordje lepelen hoor.
Het ligt ook aan je pap.

Voor bambix hebben we hier een L speen van difrax.

Als we een keer een pyamapapje oid maken doe ik liever een M erop, dat spul blijft supervloeibaar.
quote:DJ Momo schreef op 15 maart 2011 @ 08:47:

je kan overigens ook prima uit een bordje lepelen hoor.

Nou ja, prima... Ik gaf in de ochtend pap, maar moest ook gewoon aan het werk. Ik had dan niet zo;'n zin in een bord pap die door de kamer heen ging, doordat zoon de lepel wilde vasthouden, het bord wilde vasthouden, de pap uitspuugde...

Hier dus een fles, puur voor het gemak
We zijn aan het oefenen met een bordje & lepel. Maar om echt iets binnen te krijgen leek een fles me wel handig. Met een lepel is het meer spelen
oh, mee eens jorina. op kdv-dagen krijgt sjaak hier ook een gewone (non-pap) fles!
Gewoon ouderwets met het lepeltje geven. Kost je iets meer tijd maar zo gezellig!
Volg je hart. Dat klopt.
als er hier geen melk in een fles zit, is het dus speelgoed. En da's dus een beetje lastig. Pap, nee. Ander drinken, nee. Medicijnen, nee... dus tja. een lepeltje is ook nee, dus we eten hier gewoon geen pap.
Hier op kdv dagen ook een papfles ( =2 dagen in de week) op alle andere dagen een botreham met een beker melk. EnH is al ruim 2 maar een enorme treuzelkont 's ochtends.

P krijgt nog alleen bv, maar ik verwacht dat we het bij hem hetzelfde gaan doen. Niets mis mee volgens mij
Gewoon de speen wat openknippen. Zoon wilde alleen geen papfles, hij altijd pap van een bordje gegeten. En nu eet hij liever brood en dat scheelt een hoop knoeierij
Ik kocht altijd de goedkoopste flessen van Kruidvat en knipte zelf een gaatje in de speen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven