Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!
zaterdag 24 februari 2007 om 15:19
quote:
Nu
leerkracht basisonderwijs
30 jaar
8 jaar ervaring
bruto €2468,-
netto €1713,88
alle vakanties vrij
15 adv-dagen
plus eindejaarsuitkering, vakantieuitkering, reiskostenvergoeding
straks
stewardess
ervaring 0 jaar
opleiding 6 weken: vergoeding = €1162,46 (even sappelen dus)
daarna
bruto €1749,17
netto €1500,- (van horen zeggen)
hier komt nog daggeld bij
Dit is het geld dat je te besteden krijgt voor eten, etc op bestemming. De hoeveelheid heeft te maken met het aantal dagen op bestemming en hoe duur het daar is.
Daggeld erbij kan varieren maar komt neer op - € 1650,-
39 vakantiedagen
vakantieuitkering 7,8%
eindejaarsuitkering 8%
Ik kan me niet voorstellen dat je van 1750 bruto, 1500 netto overhoudt. Da´s op het brutobedrag volgens mij erg veel. Ik verdiende in mijn vorige baan 1860 bruto. Daar hield ik 1200 nog wat aan over. Een van de redenen om verder te kijken destijds, maar dat terzijde.
Nu
leerkracht basisonderwijs
30 jaar
8 jaar ervaring
bruto €2468,-
netto €1713,88
alle vakanties vrij
15 adv-dagen
plus eindejaarsuitkering, vakantieuitkering, reiskostenvergoeding
straks
stewardess
ervaring 0 jaar
opleiding 6 weken: vergoeding = €1162,46 (even sappelen dus)
daarna
bruto €1749,17
netto €1500,- (van horen zeggen)
hier komt nog daggeld bij
Dit is het geld dat je te besteden krijgt voor eten, etc op bestemming. De hoeveelheid heeft te maken met het aantal dagen op bestemming en hoe duur het daar is.
Daggeld erbij kan varieren maar komt neer op - € 1650,-
39 vakantiedagen
vakantieuitkering 7,8%
eindejaarsuitkering 8%
Ik kan me niet voorstellen dat je van 1750 bruto, 1500 netto overhoudt. Da´s op het brutobedrag volgens mij erg veel. Ik verdiende in mijn vorige baan 1860 bruto. Daar hield ik 1200 nog wat aan over. Een van de redenen om verder te kijken destijds, maar dat terzijde.
zaterdag 24 februari 2007 om 20:28
Daarom staat er ook "van horen zeggen" achter. Ik weet dus nog niet precies wat ik eraan ga overhouden. Deze info heb ik van andere beginnende stessen. Dus misschien dat zij ernaast zitten...
Dus nogmaals, ik weet dat ook niet zeker.
Ik ga er dus ook op achteruit, maar voor mij is dat geen reden geweest om het te laten. Ik ga straks dus in feite bruto verdienen wat ik nu netto verdien. Maar mocht het vliegen me niet bevallen, dan kan ik altijd weer het onderwijs in.
Groetjes
Dus nogmaals, ik weet dat ook niet zeker.
Ik ga er dus ook op achteruit, maar voor mij is dat geen reden geweest om het te laten. Ik ga straks dus in feite bruto verdienen wat ik nu netto verdien. Maar mocht het vliegen me niet bevallen, dan kan ik altijd weer het onderwijs in.
Groetjes
zaterdag 24 februari 2007 om 22:04
26 jaar, WO opgeleid. Nu HBO baan met veel verantwoordelijkheden.
Ruim een jaar werkervaring. Bij vorige banen verdiende ik meer dan nu:)
Nu Loon;
2000 bruto, 1400 netto.
reiskostenvergoeding 55 euro.
reiskosten 255 euro (benzine en verzekering/belasting auto) afschrijving en onderhoud e.d. nog niet meegeteld.
uiteindelijk dus over 1200 euro.
+ bijna een 13e maand
voor 36 uur per week + 20 vrije dagen per jaar.
Wat vinden jullie hiervan?
Nu Loon;
2000 bruto, 1400 netto.
reiskosten 255 euro (benzine en verzekering/belasting auto) afschrijving en onderhoud e.d. nog niet meegeteld.
+ bijna een 13e maand
zaterdag 24 februari 2007 om 22:47
quote:
Nu Loon;
2000 bruto, 1400 netto.
+ bijna een 13e maand
ik vind het vrij weinig gezien wat je erbij schrijft, maar omdat je nog maar 1 jaar werkervaring hebt misschien wel begrijpelijk. Ik zou dan wel verwachten dat je de komende 2 jaar echt enorm gaat stijgen. Zo niet zou ik misschien toch wat anders zoeken. Tenzij je je werk natuurlijk geweldig vindt wat je nu doet, dat is ook belangrijk.
Nu Loon;
2000 bruto, 1400 netto.
+ bijna een 13e maand
ik vind het vrij weinig gezien wat je erbij schrijft, maar omdat je nog maar 1 jaar werkervaring hebt misschien wel begrijpelijk. Ik zou dan wel verwachten dat je de komende 2 jaar echt enorm gaat stijgen. Zo niet zou ik misschien toch wat anders zoeken. Tenzij je je werk natuurlijk geweldig vindt wat je nu doet, dat is ook belangrijk.
zaterdag 24 februari 2007 om 22:53
even terug reageren op voorgaande;
a.s. 2 jaar stijg ik 250 euro bruto, is ongeveer 160 euro netto, daarna is het per jaar ongeveer 50 -70 euro per jaa bruto tot 2950 euro bruto aan de top.
niet verkeerd op zich
al starten de meeste wo-ers veel hoger en veel hoger eindsalaris,
maar ik heb niet voor niets gekozen voor hbo baan, vind ik veeeel leuker werk!
a.s. 2 jaar stijg ik 250 euro bruto, is ongeveer 160 euro netto, daarna is het per jaar ongeveer 50 -70 euro per jaa bruto tot 2950 euro bruto aan de top.
niet verkeerd op zich
al starten de meeste wo-ers veel hoger en veel hoger eindsalaris,
maar ik heb niet voor niets gekozen voor hbo baan, vind ik veeeel leuker werk!
zaterdag 24 februari 2007 om 23:37
zondag 25 februari 2007 om 09:03
Ik volg dit topic al heel lang, en ik denk dat ik redelijk netjes zit met mn salaris:
28 jaar
technische HBO opleiding
werkzaam in een ziekenhuis (onderzoek)
bruto salaris 2300 euro
toeslag 200 euro
reiskostenvergoeding 50 euro
eindejaarsuitkering 8%
vakantiegeld ook ongeveer 8% geloof ik.
Verder worden alle overuren netjes uitbetaald.
Oja, 36 urige werkweek en 1 jaar werkervaring op dit opleidingsniveau.
Niet slecht voor een ziekenhuis, toch?
groetjes,
Jolan
28 jaar
technische HBO opleiding
bruto salaris 2300 euro
toeslag 200 euro
eindejaarsuitkering 8%
groetjes,
Jolan
zondag 25 februari 2007 om 09:04
quote:
Ik volg dit topic al heel lang, en ik denk dat ik redelijk netjes zit met mn salaris:
28 jaar
technische HBO opleiding
bruto salaris 2300 euro
toeslag 200 euro
eindejaarsuitkering 8%
groetjes,
Jolan
Vergeet ik nog te vermelden dat ik elke maand 1750 euro op mn rekening gestort krijg.
28 jaar
technische HBO opleiding
bruto salaris 2300 euro
toeslag 200 euro
eindejaarsuitkering 8%
groetjes,
Jolan
Vergeet ik nog te vermelden dat ik elke maand 1750 euro op mn rekening gestort krijg.
zondag 25 februari 2007 om 09:39
jolan: dat is zeker niet verkeerd. Vergelijkbaar met mij (reactie eerder), ook ziekenhuis, 1 jaar werkervaring op HBO - WO niveau, alleen............
ontvang jij wel 300 euro meer dan mij per maand............echt niet verkeerd loon!
Wat houdt dat extraatje van 200 euro in? overuren? dat mag bij mij niet maar niet erg want vind dat ik nu genoeg werk.
heb ook 8% vakantie geld, eindejaarsuitkering is lager.
ontvang jij wel 300 euro meer dan mij per maand............echt niet verkeerd loon!
Wat houdt dat extraatje van 200 euro in? overuren? dat mag bij mij niet maar niet erg want vind dat ik nu genoeg werk.
zondag 25 februari 2007 om 12:02
23 jaarHBO-Verpleegkunde en bezig met schakeljaar Zorgmanagement (WO)functie: locatiemanager (woonproject lichamelijk gehandicapten,14 cliënten en 25 medewerkers in 'eigen' toko)ervaring: 0 jaarsalaris: 2100 brutoextra: vakantie 172 uur, 8% eindejaarsuitkering, normale reiskosten, 7000 euro in 2 jaar tijd ter vergoeding van studie- en boekengeld, eerste jaar persoonlijke coach en cursustraject.netto: ??? ga ik eind van de maand ontdekkenIk vond het salaris eigenlijk te laag (fractie meer dan ik als verpleegkundige verdien) maar de kans is zo uniek en bedrijf wil graag in mij investeren. Gezien de mooie kans en 0 ervaring leidinggevende, noch een afgeronde managementopleiding ben ik accoord gegaan. Ik ben benieuwd want ga 1 maart beginnen!
zondag 25 februari 2007 om 13:29
quote:
jolan: dat is zeker niet verkeerd. Vergelijkbaar met mij (reactie eerder), ook ziekenhuis, 1 jaar werkervaring op HBO - WO niveau, alleen............
ach, het is ook erg belangrijk of je plezier hebt in je werk....
maar die 200 euro is een extra compensatie voor een hogere schaal. hoort dus gewoon bij mn vaste bruto loon.
ach, het is ook erg belangrijk of je plezier hebt in je werk....
maar die 200 euro is een extra compensatie voor een hogere schaal. hoort dus gewoon bij mn vaste bruto loon.
maandag 26 februari 2007 om 11:50
Opleiding: HEAO, fiscale economie
Heb nu 2,5 jaar werkervaring
Salaris (40 urige werkweek): 2.450 bruto
Heb een eindejaarsuitkering, verschilt dus per jaar, was afgelopen jaar 2.000 euri
Heb een lease-auto + laptop
Heb 30 vakantiedagen per jaar.
Ben trouwens 26 jaar.
Verder ben ik bezig met een studie. De tijd die in de baas zijn tijd valt krijg ik geheel vergoed evenals alle andere studiekosten (welke ongeveer 8.000 per jaar zijn) Pensioenpremie wordt geheel door werkgever betaald.
Al met al ben ik zeer tevreden.
Heb nu 2,5 jaar werkervaring
Salaris (40 urige werkweek): 2.450 bruto
Heb een eindejaarsuitkering, verschilt dus per jaar, was afgelopen jaar 2.000 euri
Heb een lease-auto + laptop
Heb 30 vakantiedagen per jaar.
Ben trouwens 26 jaar.
Verder ben ik bezig met een studie. De tijd die in de baas zijn tijd valt krijg ik geheel vergoed evenals alle andere studiekosten (welke ongeveer 8.000 per jaar zijn) Pensioenpremie wordt geheel door werkgever betaald.
Al met al ben ik zeer tevreden.
dinsdag 27 februari 2007 om 21:56
quote:
Hi!
Ik ben 26 jaar. Ik heb in 2001 m'n diploma voor directie-secretaresse/management-assistente (niv. 4) behaald. Momenteel werk ik als medewerkster planning en ben ik na m'n maand proeftijd 'gepromoveerd' tot management-assistente (vervul momenteel beide functies).
Ik vroeg tijdens dat gesprek direct hoe het dan zit met m'n salaris, of die dan omhoog gaat nu ik ook zijn assistente ben geworden. Maar hij gaf aan: 'Nee dat niet, laten we maar eerst kijken hoe het gaat.'
Ik ben aangenomen voor het salaris van 1711 Euro en hou daar dan 1308 Euro netto aan over. En per 1 februari jl. is m'n salaris omhoog gegaan naar 1774,93 Euro bruto en heb ik nog geen idee hoeveel meer ik, netto gezien, erbij zal gaan krijgen. Maar de verhoging staat los van de functie die ik erbij heb gekregen. Die verhoging betreft namelijk een onderhandeling tijdens m'n sollicitatiegesprek voor de functie medewerkster planning.
Ikzelf vind het eigenlijk niet echt veel...Maar ik schrijf op wat ik er aan werkzaamheden bij heb gekregen en ga na een x aantal maanden weer een gesprek met m'n manager aan zodat ik goed beargumenteerd een salarisverhoging kan gaan 'eisen'... Nu maar hopen dat het lukt hihi. hmm, ik vind het ook erg matig eerlijk gezegd. Mijn situatie: bijna 25 jaar, secretaresse in de geestelijke gezondheidszorg (geen opleiding voor secretaresse gevolgd) ik werk 36 uur (fulltime dus) en verdien 1964 bruto.
Valt me toch mee hoe de zorgsector betaald als ik hier zie hoe andere secretaresses betaald worden.
Kom op voor jezelf zou ik zeggen!!!!:)
Hi!
Ik ben 26 jaar. Ik heb in 2001 m'n diploma voor directie-secretaresse/management-assistente (niv. 4) behaald. Momenteel werk ik als medewerkster planning en ben ik na m'n maand proeftijd 'gepromoveerd' tot management-assistente (vervul momenteel beide functies).
Ik vroeg tijdens dat gesprek direct hoe het dan zit met m'n salaris, of die dan omhoog gaat nu ik ook zijn assistente ben geworden. Maar hij gaf aan: 'Nee dat niet, laten we maar eerst kijken hoe het gaat.'
Ik ben aangenomen voor het salaris van 1711 Euro en hou daar dan 1308 Euro netto aan over. En per 1 februari jl. is m'n salaris omhoog gegaan naar 1774,93 Euro bruto en heb ik nog geen idee hoeveel meer ik, netto gezien, erbij zal gaan krijgen. Maar de verhoging staat los van de functie die ik erbij heb gekregen. Die verhoging betreft namelijk een onderhandeling tijdens m'n sollicitatiegesprek voor de functie medewerkster planning.
Ikzelf vind het eigenlijk niet echt veel...Maar ik schrijf op wat ik er aan werkzaamheden bij heb gekregen en ga na een x aantal maanden weer een gesprek met m'n manager aan zodat ik goed beargumenteerd een salarisverhoging kan gaan 'eisen'... Nu maar hopen dat het lukt hihi. hmm, ik vind het ook erg matig eerlijk gezegd. Mijn situatie: bijna 25 jaar, secretaresse in de geestelijke gezondheidszorg (geen opleiding voor secretaresse gevolgd) ik werk 36 uur (fulltime dus) en verdien 1964 bruto.
Valt me toch mee hoe de zorgsector betaald als ik hier zie hoe andere secretaresses betaald worden.
Kom op voor jezelf zou ik zeggen!!!!:)
woensdag 28 februari 2007 om 10:17
woensdag 28 februari 2007 om 19:43
quote:
quote: Eowyn reageerde
Nou, dan gooi ik dat van mij ook maar in de groep. Geen idee of ik goed verdien of niet.
Ik werk 32 uur als maatschappelijk werkster, HBO opleiding (nog niet afgestudeerd) en ik verdien zo'n 1200 euro netto per maand.
Nou ik vind dit zeker niet slecht. Je werkt niet fulltime en hebt nog geen HBO-diploma en verdient bruto ongeveer 1800. Je verdient ongeveer net zoveel als mij (afgestudeerd HBO en WO). Ik vervul een HBO-baan, werk fulltime en ben 26 jaar oud.
Wat zijn je perspectieven? Ga je na je afstuderen er qua salaris en werk op vooruit en wat over een jaar (of meer)??
quote: Eowyn reageerde
Nou, dan gooi ik dat van mij ook maar in de groep. Geen idee of ik goed verdien of niet.
Ik werk 32 uur als maatschappelijk werkster, HBO opleiding (nog niet afgestudeerd) en ik verdien zo'n 1200 euro netto per maand.
Nou ik vind dit zeker niet slecht. Je werkt niet fulltime en hebt nog geen HBO-diploma en verdient bruto ongeveer 1800. Je verdient ongeveer net zoveel als mij (afgestudeerd HBO en WO). Ik vervul een HBO-baan, werk fulltime en ben 26 jaar oud.
Wat zijn je perspectieven? Ga je na je afstuderen er qua salaris en werk op vooruit en wat over een jaar (of meer)??
woensdag 28 februari 2007 om 20:57
Voordat ik hier ga lopen klagen zal ik het vast ff zeggen: Ja, ik weet het, had ik maar een vak moeten leren.... 
Maar goed...
Ik ben een vrouw, 30 jaar en
ben al 5 jaar werkzaam in verschillende functies in de speelgoed- en gemengde branche. De laatste paar jaar als filiaalmanager werkzaam en ik verdien echt belachelijk weinig, en de secundaire arbeidsvoorwaarden slaan ook nergens op...
Voor 32 uur verdien ik 1825 Bruto per maand waar gemiddeld nog 150 euro bruto bovenop komt dmv o.a. omzetvergoeding e.d. Dit is ook inclusief zaterdagmiddag, koopavond en vakantietoeslag...
Ik heb recht op 24 vakantiedagen, en mijn overuren krijg ik terug in vrije tijd (alleen kan ik dat bijna nooit opnemen...)
Wij krijgen geen 13e maand ofzo, en ook geen kerstpakket, en geen uitjes of feestjes betaald door de baas. (ja ik weet het, het is niet verplicht, maar wel een blijk van waardering, ik werk er hard genoeg voor...)
Ik vraag me af of er anderen zijn hier die soortgelijk werk doen en wat jullie dan verdienen en onder welke omstandigheden.

Maar goed...
Ik ben een vrouw, 30 jaar en
ben al 5 jaar werkzaam in verschillende functies in de speelgoed- en gemengde branche. De laatste paar jaar als filiaalmanager werkzaam en ik verdien echt belachelijk weinig, en de secundaire arbeidsvoorwaarden slaan ook nergens op...
Voor 32 uur verdien ik 1825 Bruto per maand waar gemiddeld nog 150 euro bruto bovenop komt dmv o.a. omzetvergoeding e.d. Dit is ook inclusief zaterdagmiddag, koopavond en vakantietoeslag...
Ik heb recht op 24 vakantiedagen, en mijn overuren krijg ik terug in vrije tijd (alleen kan ik dat bijna nooit opnemen...)
Wij krijgen geen 13e maand ofzo, en ook geen kerstpakket, en geen uitjes of feestjes betaald door de baas. (ja ik weet het, het is niet verplicht, maar wel een blijk van waardering, ik werk er hard genoeg voor...)
Ik vraag me af of er anderen zijn hier die soortgelijk werk doen en wat jullie dan verdienen en onder welke omstandigheden.
donderdag 1 maart 2007 om 08:10
quote:
.
:o Noem het maar belachelijk weinig... je verdient EUR 2.281,- obv 40 uur, veel mensen zonder opleiding (ik neem aan dat je dat bedoelt met had ik maar een vak moeten leren) zouden in hun handjes knijpen.
.
:o Noem het maar belachelijk weinig... je verdient EUR 2.281,- obv 40 uur, veel mensen zonder opleiding (ik neem aan dat je dat bedoelt met had ik maar een vak moeten leren) zouden in hun handjes knijpen.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.

donderdag 1 maart 2007 om 08:18
Ik lees hier ook mee, en wist ook nooit of datgene wat ik verdiende nou veel of weinig was. Maar door hier te lezen kom ik erachter dat ik niet moet klagen. Ik weet wel dat ik marktconform verdien, maar dat zegt niks over de verdiensten in andere branches natuurlijk.
Momenteel krijg ik 2700 obv 36 uur per week, en mag ik vakgerichte cursussen doen. Ben er iets op achteruit gegaan, kreeg voorheen 2800 maar ik voel me prettiger bij huidige werkgever en er zit behoorlijk wat groei in.
Ben trouwens 32, heb HBO P&A gedaan en heb nu ruim twee jaar werkervaring. Werk als gedetacheerde in de sociale zekerheid.
Momenteel krijg ik 2700 obv 36 uur per week, en mag ik vakgerichte cursussen doen. Ben er iets op achteruit gegaan, kreeg voorheen 2800 maar ik voel me prettiger bij huidige werkgever en er zit behoorlijk wat groei in.
Ben trouwens 32, heb HBO P&A gedaan en heb nu ruim twee jaar werkervaring. Werk als gedetacheerde in de sociale zekerheid.
donderdag 1 maart 2007 om 10:04
Ik verbaas me ook over de bedragen die hier voorbij komen! Dat maakt dat ik nog meer verlang naar het einde van mijn deeltijdstudie en extra kan gaan werken. Nu steek ik ongeveer 15-20 uur per week in mijn eigen praktijk en verdien tussen de E1100 en E2000 bruto (daar moeten ook nog alle zakelijke kosten vanaf en daarna privekosten). Het is absoluut geen vetpot en wat zou ik graag een vast salaris elke maand krijgen.
Maar ja, nog 4 maanden en dan solliciteren!!!
Maar ja, nog 4 maanden en dan solliciteren!!!
donderdag 1 maart 2007 om 23:17
quote:
quote: pissie reageerde
.
Ehm... die 2200 is dus bruto hè! daar hou ik als ik geluk heb 1500 aan over..., en das niet echt veel hoor als 30 jarige! Zeker niet met het vooruitzicht dat dat, als ik de rest van mijn leven hier zou blijven werken, nooit meer zal gaan worden. Alleen de CAO verhogingen dan..., maar dat stelt in deze branche ook bar weinig voor.... 1.5 % per jaar is ook niets...
Oja... enneh... ik heb ook geen opleiding hoor, alleen 'maar' MAVO, en voor de rest een hele zooi praktijkervaring.
quote: pissie reageerde
.
Ehm... die 2200 is dus bruto hè! daar hou ik als ik geluk heb 1500 aan over..., en das niet echt veel hoor als 30 jarige! Zeker niet met het vooruitzicht dat dat, als ik de rest van mijn leven hier zou blijven werken, nooit meer zal gaan worden. Alleen de CAO verhogingen dan..., maar dat stelt in deze branche ook bar weinig voor.... 1.5 % per jaar is ook niets...
Oja... enneh... ik heb ook geen opleiding hoor, alleen 'maar' MAVO, en voor de rest een hele zooi praktijkervaring.