Werk & Studie alle pijlers

Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

20-12-2006 15:38 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vragen over salarissen bij leeftijdsgenoten of juist branchegenoten? Vraag het hier!
Amortiseringsregeling is een ander woord voor studieregeling. Wij gebruiken deze term vandaar. Mijn studie kost ongeveer € 23.000,-- excl. reizen en excl. de vrije dagen. Als alles bij elkaar opgeteld is kom je op ongeveer € 35.000,-- uit voor 2,5 tot 3 jaar studie.

Tja, de uren maak ik ook voornamelijk zelf. Ben een perfectionist en ga een uitdaging niet uit de weg. Eigenlijk mis ik voor de functie die ik nu heb vakinhoudelijke kennis (architectuur e.d.) dit compenseer ik door hard te werken op de andere aandachtsgebieden en mij in te lezen in de extra uren. Die schrijf ik niet en zitten dus gewoon in mijn salaris. Bedrijf waar ik werk is keihard, maar super leuke collega's, leuke (buitenlandse) excursies en soms waardering voor wat je doet. Of geld dan alles is, nee echt niet. Door het vele werken is mijn relatie (onder andere) uit gegaan, zie ik mijn vrienden te weinig en leef ik bijna om te werken. Nog maximaal 2 jaar dan wil ik het anders gaan doen, nu kan ik nog zoveel werken dan waarschijnlijk niet meer (hoop ik dan :-))
Nou, daar ga ik dan:Administratief medewerker verkeer bij een gemeente.Sinds 06-06-2006. En dat is dus gelijk mijn werkervaringWO afgestudeerd, ik ben 28 jaar.Salaris +/- EUR 1500 p/mDaar hou ik van over +/- EUR 1100 p/mReiskosten zijn niet nodig. Ik woon op de hoek.Het is nu nog weinig, maar ik heb het heel erg naar mijn zin, kan naar hartelust cursussen volgen en heb destijds zelf aangegeven onderaan de ladder te willen beginnen. Ik heb wel al salarisverhoging gekregen (zonder er om te hoeven vragen). Eerst verdiende ik EUR 1385 p/m en hield daar EUR 1066,- van over. Ik ben een blije ambtenaar
quote:

Nou, daar ga ik dan:

Administratief medewerker verkeer bij een gemeente.

Sinds 06-06-2006. En dat is dus gelijk mijn werkervaring

WO afgestudeerd, ik ben 28 jaar.

Salaris +/- EUR 1500 p/m

Daar hou ik van over +/- EUR 1100 p/m

Reiskosten zijn niet nodig. Ik woon op de hoek.

Het is nu nog weinig, maar ik heb het heel erg naar mijn zin, kan naar hartelust cursussen volgen en heb destijds zelf aangegeven onderaan de ladder te willen beginnen. Ik heb wel al salarisverhoging gekregen (zonder er om te hoeven vragen). Eerst verdiende ik EUR 1385 p/m en hield daar EUR 1066,- van over. Ik ben een blije ambtenaar 26 jaar oud man

soort van account manager + personeelszaken

salaris 2200 bruto per maand.

tel. van zaak, auto van zaak, 13e maand en als grote extra businesstoel van een voetbalclub in de eredivisie waarbij drinken/eten bij zit.
Ik heb net een nieuwe baan en zojuist mijn contract gekregen!

Ga werken als personeelsconsulent in een ziekenhuis, en ga 2478 bruto verdien op basis van een 36 urige werkweek. HBO, drie jaar ervaring.

Het leek mij nog niet zo slecht, dat salaris... Heb hiervoor als intercedent gewerkt, toen verdiende ik 2100 obv 40 uur.
ik vraag me af wat iemand verdient die fiscale economie op HBOniveau heeft gestuurd en geen relavante werkervaring heeft en rond de 25e is.

Bedankt alvast, in het topic kon ik niet echt iets vinden
Dat zal zo rond de 2.200 euro liggen. (bij mij toen althans) Bij diverse mensen die ik ken van mijn studie zijn er ook zat die begonnen rond de 1.850 euro. het is heel afhankelijk van bij welk kantoor je werkt. Werk je bij de grotere zoals BDO, E&Y, PWC, KPMG en Deloite dan kan je op eerst genoemde bedrag rekenen. En ik kreeg toen ook meteen een auto, laptop en mobiel van het werk. (is bij die kantoren ook normaal)

Maar daar draait het niet allemaal om. Je moet wel voldoening uit je werk kunnen halen.
quote:

Leeftijd: 28

Opleiding: HBO MER bezig Master Business Administration

Functie: leidinggevend, lid MT

Ervaring: 10 jaar waarvan 7 jaar management waarvan 3 jaar lid MT

Werkweek: 38 (officieel, maar meestal niet onder de 50 uur per week en overuen zijn inherent aan de functie (dus salaris))

Salaris: 3500

- 13e maand

- laptop mobiele telefoon

- 30 vakantiedagen

- 8% vakantiegeld

- vrije studiedagen (18 dagen per jaar voor studie)

- geen amortiseringsregeling

Mijn motto is altijd: als jij het niet vraagt doet een ander het wel en of die het waard is ....

Aan de andere kant krijg ik soms salariseisen te horen waar ik zelf van schrik! Fijn dat jij er kennelijk zo content mee bent, maar ik vind het niet veel voor de verantwoordelijkheden die je draagt en uren die je maakt.
- 29 jaar.

- WO-opgeleid, en aansluitend gepromoveerd (aio).

- Half jaar ervaring in bedrijfsleven.

- Sinds kort docent op een universiteit.

- 3500 euro bruto.

- 2200 euro netto.

- 38 uur (Officieel dan, maar meestal haal ik dat niet. Ik mag namelijk zelf bepalen wanneer ik kom en ga en dat wordt niet gecontroleerd. Is nu eenmaal 'universiteit-cultuur'. Als ik college geef ben ik er natuurlijk wel, maar verdere afspraken etc. plan ik zelf (gunstig) in).

- 34 vrije dagen (Is dus ook maar een formaliteit).

- Plus 8% vakantiegeld.

- Plus 3% eindejaarsuitkering.
Ik bedoel dus dat ik vaak de 38 uur niet eens haal.
quote:

- 29 jaar.

- WO-opgeleid, en aansluitend gepromoveerd (aio).

- Half jaar ervaring in bedrijfsleven.

- Sinds kort docent op een universiteit.

- 3500 euro bruto.

- 2200 euro netto.

- 38 uur (Officieel dan, maar meestal haal ik dat niet. Ik mag namelijk zelf bepalen wanneer ik kom en ga en dat wordt niet gecontroleerd. Is nu eenmaal 'universiteit-cultuur'. Als ik college geef ben ik er natuurlijk wel, maar verdere afspraken etc. plan ik zelf (gunstig) in).

- 34 vrije dagen (Is dus ook maar een formaliteit).

- Plus 8% vakantiegeld.

- Plus 3% eindejaarsuitkering. Kijk, dit is goed betaald! Je kunt wel 3500 euro verdienen maar als je dan 50 uur moet werken (en ik maak nu een beetje een kromme berekening) dan verdien je dus eigenlijk 2660 euro bruto voor 38 uur. En dat doe jij zeker niet! Ik vind dan ook wel, dat een goede universitaire docent (en ik spreek uit ervaring) ook best goed beloond mag worden. Ik hoop dus wel dat je je colleges heel goed voorbereidt....
quote:

Dat zal zo rond de 2.200 euro liggen. (bij mij toen althans) Bij diverse mensen die ik ken van mijn studie zijn er ook zat die begonnen rond de 1.850 euro. het is heel afhankelijk van bij welk kantoor je werkt. Werk je bij de grotere zoals BDO, E&Y, PWC, KPMG en Deloite dan kan je op eerst genoemde bedrag rekenen. En ik kreeg toen ook meteen een auto, laptop en mobiel van het werk. (is bij die kantoren ook normaal)

Maar daar draait het niet allemaal om. Je moet wel voldoening uit je werk kunnen halen.

Is dit lang geleden? Ik ben nog niet zo lang weg bij 1 van de grote namen die jij noemt en daar zijn de starterssalarissen voor HBO-ers echt dramatisch omlaag gegaan de laatste 2 jaar. En daar moet je blij zijn als je 2000 krijgt als afgestudeerd HBO-er zonder werkervaring.
2000 vind ik nou niet echt een laag salaris voor een startende HBO-er. Toch?

Ik kreeg ongeveer de helft als startende WO-er. (Nou zat ik wel bijzonder laag, maar toch...)
Nee, het is indedaad niet laag hoor, die 2.000, maar ik weet nog dat er bij ons zelfs mensen maar 1400 euro bruto kregen die ook hun HBO afgerond hadden of in de afrondende fase zaten. Die groeiden dan wel snel zodra de werkervaring meer werd. Maar dat waren echt starters van een jaar of 21.
quote:

quote: JannaQueen reageerde

Is dit lang geleden? Ik ben nog niet zo lang weg bij 1 van de grote namen die jij noemt en daar zijn de starterssalarissen voor HBO-ers echt dramatisch omlaag gegaan de laatste 2 jaar. En daar moet je blij zijn als je 2000 krijgt als afgestudeerd HBO-er zonder werkervaring.

Dat is nog niet lang geleden. Ik ben bij mijn werkgever begonnen 2,5 jaar geleden. Het startsalaris ligt bij mijn werkgever voor fiscalisten nu rond de 2.200 p/m Deze dienen dan wel de vooropleiding fiscale economie te hebben gedaan. Heb je die niet, maar bv MER dan ligt je startsalaris wel wat lager, wat ook logisch is.

Het startsalaris is bij mijn werkgever de laatste jaren juist omhoog gegaan. Mijn werkgever wilt bij de betere betaalde horen (zeggen ze). Toen ik begon zonder werkervaring 2,5 jaar gelden lag het startsalaris nog op 2.000. Dus er zit een duidelijke stijging in.
28

IT Consultant

Bruto 4100 per maand
Ik moet zeggen dat ik bij mijn vorige posts ook de mensen meegerekend heb die bijv. HBO Bedrijfsadministratie of HBO Accountancy oid hebben gedaan.
Hallo, ik werk als verzorgende IG in een verpleeghuis en verdien 11.42 per uur. Ik heb een verantwoordelijke baan en ben mede verantwoordelijk voor de zorg van 32 bewoners. Dit is zwaar werk zowel lichamelijk als geestelijk, je moet bedacht zijn op allerlei ziektenbeelden en de daarmee samenhangende beperkingen. Mijn opleiding is MBO en ik heb nu 4 jaar ervaring.

Mijn dochter die dit jaar 30 weken stagen loopt op een basisschool krijgt helemaal niets. Vorig jaar liep ze 20 weken stage ook hier werd niks mee verdient. Het is belachelijk dat deze jonge mensen geen vergoeding krijgen voor het vele werk wat ze doen. Ook zij heeft veel verantwoording in haar werk.
23 jaar, verdien 3500 euro bruto voor 36 uur
Nou, als ik de posting hierboven met mezelf vergelijk, vraag ik me af wat ik verkeerd heb gedaan... :s

WO opleiding juridisch

25 jaar

1 jaar werkervaring

1850 bruto voor 36 uur bij een detacheringsbureau

1400 netto.

Mijns inziens te weinig, dus ben aan het solliciteren. Ik heb de indruk dat detacheringsbureaus best weing betalen, jullie?
Ik ben 33 jaar en werk in een winkel (verkoopster). Heb het onwijs naar mijn zin, maar verdien 1245,- bruto voor 31 uur. Ik vind dit hartstikke weinig, en ook al heb ik het zo leuk op mijn werk, het lage salaris gaat me toch een beetje tegenstaan. En ik ben er ondertussen ook wel achter dat juist mijn bedrijf ook erg slecht betaald vergeleken met andere bedrijven in retail.

Dus winkelmeisjes, wat verdienen jullie en waar zijn jullie werkzaam?
Snoe, wat hou je netto over?
quote:

Snoe, wat hou je netto over?

Dat verschilt wel iets per maand vanwege provisie, maar tussen de 900 en als ik mazzel heb 1000 euro.
leeftijd 31

Opleiding Havo, bezig met een MBO

36 uur

Bruto 2630

Netto bijna 1800
oh ja, bijstandsconsulent
EN 49 vakantiedagen!

Ben best tevreden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven