Ik ben zo bang... deel 7

19-12-2010 10:13 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 alweer.... en het leven blijft een achtbaan.

Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.

Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.

Van praten over werk tot problemen met kolven, van tumorbevriezen tot hondenfoto's, van kerstballen tot iPhones: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.

Deel 6 staat hier.
Dan is in ieder geval je cyclus weer op gang!

En je hebt tenminste gezien hoe een Clear Blue werkt

Wat een rust hier vandaag, ik hoop dat iedereen een fijne, relaxte, zonnige en gezellige zondag heeft gehad!

Ik moet morgen heel vroeg weg, dus ik ga het niet laat maken.
Succes alvast morgen Robo, ik hoop dat er iets voor je gedaan kan worden. Heb je pijn of valt dat mee? Het lijkt mij in ieder geval erg naar om de tumoren te kunnen zien en/of voelen.

Gelukkeling, gelukkig is de jongen gevonden, maar wat is het triest voor de achterblijvenden. Ik kan mij voorstellen dat zoiets je wakker houdt in de nacht, het is ingrijpend om de paniek en machteloosheid die de vermissing van een kind met zich meebrengt van dichtbij mee te maken. Hopelijk heb je nog paar mooie dagen ondanks al deze toestanden.

Wat leuk Ingmagh dat jullie er nu echt voor gaan Dat worden spannende maar ook leuke tijden. Ik begrijp die geheimzinnigheid wel, het is leuk om het je (schoon)ouders te vertellen als het eenmaal zover is, maar het lijkt mij dat je nog geen zin hebt in vragen of ze al oma/tante/nicht worden of heimelijke blikken richting je buik. Iets dat mensen toch gaan doen als ze op de hoogte zijn van jullie actuele kinderwens. Toen mijn man en ik hadden besloten om onze kinderwens in vervulling te laten gaan, kwam hij de volgende dag - terwijl ik met een collega het dienstrooster aan het maken was :s - met een doos zwangerschapstesten aan. Dat vond ik toen best vervelend, zoiets is persoonlijk en je weet ook niet of het snel raak is.

Op het nieuws wordt er zoveel leed vertoond dat je er op een gegeven moment ook wel een beetje immuun voor wordt. Maar de persoonlijke verhalen raken mij wel. Zo als net op het RTL nieuws, een bejaarde man die drie dagen op het dak van zijn huis heeft rondgedobberd en 15 km van de kust werd gevonden, maar waarbij zijn vrouw is weggespoeld. Of de groep kindjes op de brug die hartverscheurend aan het huilen waren uit angst voor dit grove natuurgeweld en omdat hun dorpje binnen mum van tijd was weggespoeld. Ik werd daar toch wel even naar van.

Lekker Sjur, paella! Je boft maar met een vriend die zo lekker kan koken!

Zoebie, dat klinkt als een erg mooi en intiem concert. Ik hou daar ook van, gewoon 'kaal' met alleen begeleiding van een gitaar en/of piano, prachtig.

Poehee, hoe is met Okkie? Komen er misschien weer een paar tandjes door of heeft hij iets anders onder de leden denk je? Hopelijk is hij snel weer opgeknapt!

Fijne avond nog!
Alvast veel sterks morgen Bo, ik denk aan je!

Ingmagh, spannende tijden joh!

De paella was heerlijk, we hebben er met z'n allen van zitten smullen. Nu even uitbuiken op de bank. Vrienden zijn alweer naar huis, hun 11-jarige pleegdochter moet morgen gewoon weer naar school. Kinderbedtijd dus Ik maak het vanavond ook niet al te laat. Zo langzamerhand verplaatst mijn ritme zich weer naar achteren, en als ik straks weer meer ga werken wordt far best lastig. Ik probeer weer om elf uur of half elf naar bed te gaan en zo acht uur,half negen wakker te worden. Kan ik rustig de dag in als ik vrij ben, en is het verschil met een werkdag niet zo groot (dan kwart voor zeven op...). Morgen ga ik eerst naar mijn vriendin en 's middags eb ik gebarencursus. Bezig dagje wel. Maar daar staat tegenover dat het dinsdag sjurdag is. Na een les yoga ga ik in het zonnetje zitten (als de voorspellingen zo goed blijven, dinsdag 18 graden!).
Het mobiel forummen doet raar, wilde iedereen nog een goeie nacht wensen. Bij deze dus
Bo toi toi toi morgen. Ik hoop dat ze iets kunnen doen.

Ing wel spannend allemaal. Natuurlijk wil je het nog stil houden. Anders krijg je van die vervelende vragen als het niet meteen lukt. Succes in ieder geval.

Normaal wordt je ook wel een beetje immuun van alle ellende die je op tv ziet. Maar nu met die kerncentrales vind ik het toch wel eng. Toen in 86 de Chernobylramp zich voordeed zeiden ze ook dat het voor ons geen gevolgen had. Maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat wij er iets van hebben meegekregen. Nienke werd in 87 ziek en toen wij met een aantal Limburgse ouders van kinderen met leukemie vroegen of onze kinderen daardoor ziek waren geworden kregen we een nogal bot antwoord dat we geen paniek moesten veroorzaken om iets wat er niets mee te maken had. En dan hoor je jaren later dat er toch wel degelijk iets over ons land is gekomen. We hebben geen bewijs, maar de vraag blijft altijd.

Zou het dan toch? Ik vraag me af hoeveel mensen er nu leukemie krijgen in Japan.

De DMSO zalf helpt voor geen meter. Ik stootte net mijn hand en ik ging door de grond van de pijn. Met de pijnstillers is het wel redelijk te doen, maar onverwachte aanrakingen gaan me door merg en been. De pols is nog steeds dik en donkerder van kleur en warm. Dus niet veel verbetering. Woensdag naar de chirurg. Bovendien voel ik nu mijn rechternier ook weer. Zal wel met de pijnstillers te maken hebben.
Ook ik wil iedereen een hele goede nacht wensen!

Ik had vandaag 2 verjaardagen, en ben dus de hele dag weg geweest, het scheelde niet veel of mijn honden hadden me als vermist opgegeven...

Emotioneel dagje wel weer, omdat ik mijn hele familie weer heb gezien. En iedereen dus vraagt hoe het nu met je is... Bah! En dan wil je niet huilen, maar als ik zeg dat ik hem zo mis schiet ik steeds vol. Gelukkig zijn het dan geen vreemden om me heen, maar mijn eigen familie.

Mijn oom was er ook, daar gaat het nu steeds slechter mee. Hij ziet er nog wel steeds redelijk goed uit, maar je ziet dat hij moe is. De slechte dagen worden nu ook steeds talrijker.... Hij is niet zo lang geweest, maar fijn dat hij er in ieder geval was!

Verder vandaag slecht nieuws gehoord over een oud-collega. Hij was er nog voor me op de begrafenis van Henk. Heeft een tumor van 6 cm in zijn alvleesklier..... Ben er eerlijk gezegd wel een beetje van slag door. Wat ik lees van alvleesklierkanker is nu niet bepaald opbeurend te noemen.

Bo: ik hoop dat je van de chirurg morgen hoort of er wat aan de huidtumoren gedaan kan worden!

Ik moet morgenochtend naar de klinisch geneticus, ben benieuwd wat daar uit gaat komen.

Dag lieve mensen hier!

dikke
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Netje, wat vervelend dat het feestelijke gevoel dan zo de kop in wordt gedrukt door de vragen die gesteld worden! Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat je niet wilt dat die vragen stoppen, dan wordt het verdriet alleen van jou, en gedeelde smart is nog steeds halve smart, hoop ik dan.

Was het wel verder gezellig? Heb je een leuke middag gehad? Dat is natuurlijk wel belangrijk, dat je naast je verdriet ook weer kunt genieten.

Bo, heel veel succes vandaag. Ik hoop dat ze er iets aan kunnen doen! Gaat Ro uiteindelijk mee, of blijft hij thuis?

Ik zit weer in de bus naar het werk, lekker druk... Volgens mij zijn de wintersporten afslopen. De mevrouw naast mij heeft een niet zo lekker parfum op

Ik wens jullie allemaal veel succes en plezier en sterks toe op het werk, in het ziekenhuis en in alle andere dingen die jullie gaan doen!
Okkie

Hazel yeah!!

Ing het komt me wel bekend voor, jouw reactie op al die rampen met beelden die je huiskamer worden ingepompt, ik vind mezelf ook wel eens te ongeïnteresseerd omdat ik niet eens een krant lees. Die vreselijke beelden probeer ik bewust te negeren, want ik kan het echt niet aanzien. Zolang ze je bewuster maken van wat je wel hebt is dat heel mooi. Op jouw leeftijd had ik er ook veel minder mee dan nu en ik denk ook dat dat zo hoort. (Al werden er toen niet zulke indringende beelden uitgezonden, we waren niets gewend, nu weet je meteen alles) Sterkte met je plannen voor een kindje, dus je vriend is om? wat een heerlijke vooruitzichten, jammer dat je eerst moet wachten ivm de medicijnen.

Zoebie wat ontzettend rot dat je pols niet beter wordt, ik hoop dat de chirurg nog andere oplossingen heeft.

Bo veel sterkte vandaag, ik hoop dat Ro mee kon.

Netje alvleesklierkanker is van een nare soort.........met vaak een slechte prognose.

We zijn weer een beetje bekomen van alle sores, het hele strandleven draaide om de verdwenen jongen, nu is de rust weergekeerd. Vannacht heb ik redelijk geslapen, het is hier kiezen voor de kille wind van de airco, of het gesnurk van man. (hoe slecht kun je het hebben )

Mijn broer is onderweg naar Singapore dus dat gaat nu opgelost worden, het was erg heftig om zo een sterke beving mee te maken, ze zijn er voor hun werk en het toeval wilde dat broers vrouw net even op de vergadering langs kwam om iets te brengen wat maakte dat ze samen waren op het moment van de schok.

Hier is het nu donker, alle kroegen komen tot leven, ontzettend gezellig en druk, straks lekker eten en op tijd naar bed zodat we morgen om 7 uur weer aan hett ontbijt kunnen zitten en daarna twee uurtjes lopen langs het strand, ik had jutter moeten worden...........
Bo ik ben erg benieuwd hoe je gesprek is verlopen. Ik hoop dat het mogelijk is.
Goedemiddag,

Ik ben weer terug uit het mooie Friesland

Bo, hoe ging het gesprek?

Ingh, go go go zou ik zeggen. Hier weet ook nog niemand het buiten een paar echte vriendinnen (en jullie ).

Zo nu even zelf pizza maken en dan lekker eten
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Ben pas nu weer thuis, erg lange dag.

Ik word 4 april geopereerd, ben er erg blij mee, heb er voor moeten vechten (hij heeft een wachttijd van zes maanden, normaal gesproken, en het is echt een eikel van een vent).

Nu lekker pizza eten met Ro; ben zo blij weer thuis te zijn.

Ik lees vanavond of morgen bij hoor, dat jullie niet denken dat ik niet reageer :-)

Maar ben erg moe.
Slaap lekker bo! Blij dat je zo op je strepen durfde te staan!

Ik hou het ook nog maar even stil in de nabije omgeving. Jullie weten het, een groepje vriendinnen dat ik eens in de zes weken zie weet het en een vriendin. En misschien een vriendin waarvan ik weet dat ze ook op het Viva forum leest

Lekker pizza! Ik heb net de zalm uit de oven met aardappelgratin op. Er was teveel om ook de broccoli te eten. Die komt morgen wel op zometeen nog een apfelstrudel achtig iets en dan komik mijn avond wel door!

Jullie allemaal een hele fijne avond. Ik hoop dat jullie goed uit kunnen rusten!
Wie was die eikel Bo? Wat goed dat je op je strepen bent blijven staan. En 4 april is al best gauw. Het is toch wel positief hé, dat ze weggehaald worden. Niet gek dat je erg moe bent. Wat een lange dag. Is Ro mee geweest?

Klinkt allemaal lekker hier. Pizza en apfelstrudel en zalm met aardappelgratin. Ik denk dat ik straks ook maar een stuk pizza uit de diepvries haal. Moet tot 22.00u werken.
De plastisch chirurg, Zoeb.

Ik zie hem sowieso eens per jaar ter controle, maar omdat de uitzaaiingen zo dicht bij de prothese zitten doet hij dit ook.

En hij is gewoon echt geen leuke man: arrogant, heel erg kortaf en snel beledigd als je het ergens niet mee eens bent.

Ro was niet mee, die heeft lekker thuis genoten van zijn RTT (en gelijk heeft ie, hij is nu tenminste uitgerust en in Straatsburg had hij niks kunnen doen behalve wachten).

Jouw eten klinkt lekkerder dan het mijne, Ing

de pizza was niet heel lekker helaas.

Ik ga even douchen, de stank van de stad van me afspoelen :-)
Oh wat een naar figuur is dat. Ik ken ze. Die dokters die denken dat ze het beter weten. Nienkes oncoloog was er zo een.

Wat een vreselijke nare man was dat. O wee als je ergens tegenin ging. En ik ging altijd overal tegenin. Het ging ook niet heel goed tussen ons. Ik was ook geen gemakkelijk mens natuurlijk als het om mijn kind ging.
En dat zou juist een arts toch moeten begrijpen, Zoeb, dat een moeder vecht voor haar kind!

Maar sommige artsen zijn op menselijk vlak gewoon niet zo sterk.

Deze meneer van vandaag ook niet.

Hij kijkt je ook nooit aan, geen oogcontact, niks. daar word ik al iebelig van, en dan ook nog dat arrogante toontje... "mevrouw, zes maanden is de wachttijd, daar heeft u het mee te doen".

Werk ze trouwens, je moet tot laat dus!
mijn zusje wordt arts en die is in haar werk ook niet zo menselijk. Laatste zei ze dat dit erbij hoorde. Ik heb toen gezegd dat ik het net heel fijn vind als een dokter een beetje menselijk is. Dat je het gevoel krijgt dat je belangrijk bent en niet de volgende in de wachtkamer
dubbel
Ze moeten eigenlijk verplicht een cursus psychologie erbij doen als ze niet met mensen om kunnen gaan. Het is heel irritant als ze zo'n toontje opzetten van het beter te weten. En wat heeft ie het vaak mis gehad. Maar toegeven nooit niet. Ik weet dat ik na Nienkes overlijden echt geen behoefte had aan een eindgesprek en ze hebben er vaak over gebeld. Pas na een jaar kon ik die man weer onder ogen komen.
Jeetje Bo wat een hark die arts. Maar gelukkig heb je voet bij stuk gehouden en dan kan het dus wel eerder, zucht.
Goedemorgen!

Ja, Meepie, het kan dus al over drie weken, de operatie! Ben ik heel blij mee, eindelijk die bulten weg die ik zo goed kan voelen.

Het zal psychologisch voor mij ook veel schelen.

Vandaag de dubbele hormoonprik en bloedprikken, maar het is zulk heerlijk weer (18 graden wordt het!!) dat het me niet eens uitmaakt :-)

Alle ramen en deuren open, de hondjes lekker bij me, ik ga er een heerlijke dag van maken.
Goedemorgen

Bo het zal je zeker een boost geven als je die stomme dingen niet meer voelt. Zo fijn dat ze weggehaald worden.

Brr. Wat heb je weer een dag voor de boeg met al die prikken.

Hoe gaat het met de vorderingen van het huis?

Lekker hé, alle ramen en deuren open. Ik geniet er ook zo van. De ochtendmist is op aan het trekken en de zon komt nu door. Wat een zaligheid is dat.

Ik ga straks met Saar en Sedi even een rondje bosrand doen.

Er is hier een mooi natuurgebied waar je langs een meertje kan wandelen wat pas een paar jaar geleden groter is gemaakt. Het is een mooie wandeling.

Iemand uit Limburg heeft met zijn Border Collie de Crufts gewonnen. Het is geweldig om te zien hoe snel die hond is. Het is net of ik Sedi zie rennen. Hier is de link van het Limburgse nieuws. Je moet het schuifbalkje schuiven tot boven het luidsprekertje. Bij mij doet ie het alleen in de Internet Explorer, niet in de firefox.

Engelse Crufts
goedemorgen

Bo, ik denk dat het zeker zal werken als je die bulten niet meer voelt. Wat een dag vandaag, Maar ik denk inderdaad dat het weer wel wat goed maakt

Zoebie, ik hoop dat je die verwijzing naar de pijnpoli krijgt en dat ze dan wat voor je kunnen doen
Goedemorgen meisjes!

Wat fijn dat je zo snel al geopereerd kunt worden, Bo! En wat een eikel inderdaad, die arts. Mijn oom is ook een paar keer tegen die horken aangelopen, werd hij ook zeer opstandig van. Goed dat je voor jezelf op durft te komen. Ik heb gisteren het blog zitten lezen van mijn oude directeur. Die had nierkanker, en liep ook tegen die vervelende artsen aan. Hij is nu schoon (al 4 jaar). Ik hoop dat mijn oud collega er ook zo doorheen komt. Ik hoorde dat zijn tumor is ingekapseld, dat schijnt wel een voordeel te zijn. Maar goed, de vooruitzichten zijn natuurlijk niet goed....

Ik ben gisteren bij de klinisch geneticus geweest, en ik loop net zoveel kans als ieder ander om borstkanker te krijgen. Ze raadde zelfs af om elk jaar een mammografie te laten doen, omdat de röntgenstralen op de lange termijn ook niet goed zijn.

Eigenlijk wist ik dit wel, maar toch wel fijn het extra bevestigd te krijgen.

Voel me verder niet zo lekker vandaag, heb nu toch ook een koutje te pakken denk ik. Zat net op te scheppen dat ik overal lekker doorheen was gefietst (al klopte ik het iedere keer wel af), maar ik heb duidelijk te vroeg gejuigd.

Vanavond met een hele hoop meiden naar de film (Gooische Vrouwen) en daar moet en zal ik naar toe, dus dan maar wat aspirine erin...

dikke voor iedereen hier!
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Zo, de prikken zitten er weer in *auwauwau*

Even relaxen en dan naar St Dié voor het bloedprikken.

Netje, beterschap én veel plezier vanavond!! Ik ben heel benieuwd naar de film.

En een heel fijn bericht, dat je genetisch niet belast bent!

Zoeb, wat gaaf, die border!!

Ik hoop dat je wandeling fijn was :-)

Ik heb voor morgen een lange wandeling gepland, dan is het nog steeds lekker weer en dan heb ik verder eindelijk een rustige dag.

Its, heb jij tijd om van het weer te genieten of moet je werken?

ik heb echt de lente in mijn bol hoor, wat is het fijn als het zonnig en warm is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven