Ik ben zo bang... deel 7

19-12-2010 10:13 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 alweer.... en het leven blijft een achtbaan.

Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.

Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.

Van praten over werk tot problemen met kolven, van tumorbevriezen tot hondenfoto's, van kerstballen tot iPhones: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.

Deel 6 staat hier.
Hallo lieve dames,

Bo, fijn dat je zo snel terecht kan. "Ut ken maar weer weg wezen...". Fijn hè, dat mooie weer? Echt een oppepper na al dat vieze weer.

Zoeb, hoe is het met je arm vandaag?

Gisteravond ben ik naar Gooische Vrouwen geweest. Heb Norman meegesleurd. Het is weer een hilarisch verhaal. Ik ga nog een keertje met Nordochter, maar onze pubert heeft gewoon geen tijd!

Gelukkeling, wat ben je toch een trouwe schrijfster hier. Wat zul jij al mooie foto's hebben van je reis.

Ik kon een tijdje niet op het forum. Gistermiddag lukte het ineens weer. Het blijft maar aanklooien.

Sowieso ben ik niet zo schrijverig de laatste tijd, maar dat hadden jullie al wel gemerkt. Veel dingen aan mijn hoofd waar ik hier niet verder op in kan gaan, maar dan schiet het schrijven hier er weleens bij in.

Neemt niet weg dat ik natuurlijk wel altijd aan jullie denk.

Ik wens jullie allemaal een zonnige dag!
Drukke dag weer vandaag Bo... Hopelijk heb je alle prikken inmiddels achter de rug, en ben je nu van het zonnetje aan het genieten. Wat een heerlijkheid is dat hè? Hier in het westen blijft de temperatuur een beetje achter (13 graden) maar het zonnetje laat zich voorzichtig zien.

Fijn dat je toch best snel geopereerd kan worden. Wèg met bulten die er niet horen! Kan me voorstellen dat het ook psychisch een opluchting zal zijn, als de tumoren er niet meer zitten. Weet je al of ze in hun geheel weggehaald kunnen worden?

Netje, wat fijn dat er geen erfelijke belasting is!

Ha Norre, long time no see ! Als het goed is ga ik a.s. vrijdag naar Gooische vrouwen. Met m'n beste vriendin, sjurman liep er niet zo warm voor Ben benieuwd.

Als ik straks nog puf heb ga ik op de fiets naar mijn werk voor een vergadering. Het is natuurlijk wel heel lekker om 2x drie kwartier frisse lucht op te snuiven, aan de andere kant heb ik vanmorgen uitgebreid gesport (half uur cardio, uur yoga en daarna nog even de sauna in) en ik moet ook weer niet gaan overdrijven... Nouja, ik zie straks wel, heb nog iets meer dan een half uur om er over na te denken.

Hoi meiden even op de iPod Bo hij Zit erweer in,wat een nare spuiten zijn dat toch

Laat het maar snel wat warmerworden voor als we weer terug komen, hier ben ik net Paverotti alsmaar deppen met een doekje het is zoooooo heet....Fijn trouwens dat het je gelukt is om een snelle afspraak te krijgen bij die koele arts, dat is je mooi wel gelukt!
Ik wil ook naar Gooische vrouwen, leuk iets om me op te verheugen! We hebben niet zo gek veel foto's gemaakt omdat we hier al zo veel vaker zijn geweest. Het is hier gewoon leuk vinden we allebei. Nog een weekje dan gaan we weer naar huis. Fijne avond en grote knuffels voor jullie.
Okkie had me aangestoken! Ik was gister echt goed beroerd, overgeven en diarree. Zo slap. Okkie's stoelgang is het ook nog niet, het is een geen kort virusje.

Jammer met dit weer al heb ik vandaag nog wel kunnen wandelen maar was liever gaan fietsen.

Bo goed van je, hoe je van 6 maanden wachttijd minder dan 1 hebt gepraat, en ook nog met een hork als gesprekspartner. Echt top, zal niet makkelijk geweest zijn.

Zoebie zijn er nu wel gegevens bekend over leukemie in de jaren na Tjernobile (?)(de spellingscontrole maakt er Eurobiljet van) ? In '87 en '88 meer patienten?

Ingmagh ik hoop je laatste negatieve test! Hier wist overigens bijna iedereen dat we een kindje wilden. Vond het ook wel fijn, ook toen het niet zo lukte.
Zo, laat ik hier vandaag ook eens een berichtje achterlaten. Heb me vanmiddag al een paar keer een beetje te lang op het forum heen en weer bewogen... Maar nu zit de werkdag er weer op en ga ik in een heerlijk zonnetje op huis aan. Vind het nu jammer dat ik niet op de fiets ben! Misschien volgende week weer eens doen, morgen schijnt het hier alweer kouder te worden helaas.

Waarom kunnen ze dat niet in een keer doen, bo? In het ziekenhuis het prikken en de hormonen? Dan kun je nog even terug rijden voor je de effecten van de hormonen voelt, of niet?

Ik hoop in ieder geval dat je er morgen een lange wandeling van kunt maken.

Ik voel me een beetje blegh. Snap er helemaal niks van. Wil niks en ga dus ook niks doen. Lekker met een boek op de bank, thee erbij en op tijd naar bed. Morgen reageer ik weer op jullie hoor, als ik mezelf niet meer zo zielig voel.
Ik hoop het ook, phoehee. Maar ik wil gewoon ook eerst eens ongesteld worden. Ik word er een beetje iebelig van dat ik "al" 19 dagen wacht na het verwijderen en ik er wel aan toe ben om echt te gaan beginnen...

En vertellen, tja... Ik weet dat mijn ouders ook heel goed zijn in het zoeken van beren op de weg en dat heb ik niet nodig. Ik denk dat ik het wel snel aan mijn ouders ga vertellen als het is gelukt. Zeker door jouw verhalen over je mk wil ik de steun wel hebben als het mocht gebeuren.

Ik wil je heel veel beterschap wensen. Ik zocht je vandaag al, had je gevonden en het ging onder je loepje over poepie en kotsie. Kan nooit goed zijn.

(had trouwens vandaag een chagrijnige baas en die werd kwaad. Man, ik kan niet wachten tot ik zo'n felle zwangere vrouw word die hem van katoen geeft!)
Ik snap het niet, Ing?

In het ziekenhuis het prikken en de hormonen?

De hormoonspuiten krijg ik thuis van de wijkzuster, dat duurt even want ze moeten langzaam in een spier gespoten worden; het bloedprikken is gewoon in het lab in St Dié, niet in een ziekenhuis.

Maar ik denk dat ik je gewoon niet begrijp eigenlijk :-)

Ik hoop dat je niet ziek wordt trouwens, en ik zou grààg een vlieg aan de muur willen zijn als je je sjaggo baas van katoen geeft

Phoehee, gets, dat klinkt erg rot.

Is je vriend nog virusvrij, of zitten jullie alledrie met hetzelfde?

Heel veel beterschap, voor jou en okkie!

Sjur, ik sta helemaal paf van al je gesport! Knap zeg, je gaat er echt tegenaan!

Als het goed is kunnen ze de uitzaaiingen trouwens netjes wegsnijden, anders zouden ze er ook niet aan beginnen.

Nor, allereerst een voor alles wat je aan je hoofd hebt en ten tweede een voor het feit dat je gewoon twéé keer naar Gooische Vrouwen gaat!

Ben zooooo benieuwd naar de film, ik hoop dat ie snel op DVd komt.

Wat vond Norman van de film?

Zoeb, doe jij trouwens agility met Sedi?

Of hou je het gewoon bij wandelen langs de Maas?

Morgen naar de chirurg hè, ik ben superbenieuwd of hij een andere behandeling voor je heeft.

Ro en ik gaan eens even eten!
Ik bedoelde dat je nu twee dingen moet: eerst de hormoonprikken en dan nog naar ste dié (ik zei het ziekenhuis, maar weet niet of dat ook daadwerkelijk een ziekenhuis is natuurlijk) voor het bloedprikken. Ik snap niet zo goed waarom je niet je hornoonprik in ste dié kunt krijgen, zodat je tegen de tijd dat je thuiskomt pas krakkemikkig wordt van de hormonen en niet al tijdens de rit terug omdat ze er dan al zo lang inzitten. Ik zei het een beetje ingewikkeld hè...

Even je post verder lezen
Nee Phoehee. Wij hebben het idee dat het in de doofpot is gestopt.

Je hoort er niet veel over.

Niet te hopen dat je lang ziek blijft nu het weer eindelijk lekker is.

Arme Okkie.

Ing achter het behang plakken die baas van je.

Maar het is niet leuk.

Nee Bo ik doe op het ogenblik alleen maar wandelen met de honden. Zelf fietsen kan ik nu niet met mijn pols en dat is wel balen. Jan gaat op cursus met Saar.
quote:ingmagh schreef op 15 maart 2011 @ 19:32:

Ik bedoelde dat je nu twee dingen moet: eerst de hormoonprikken en dan nog naar ste dié (ik zei het ziekenhuis, maar weet niet of dat ook daadwerkelijk een ziekenhuis is natuurlijk) voor het bloedprikken. Ik snap niet zo goed waarom je niet je hornoonprik in ste dié kunt krijgen, zodat je tegen de tijd dat je thuiskomt pas krakkemikkig wordt van de hormonen en niet al tijdens de rit terug omdat ze er dan al zo lang inzitten. Ik zei het een beetje ingewikkeld hè...

Even je post verder lezen

Aha! Ik snap het :-)

Nee, is niet mogelijk.

Het bloedpriklab is niet bevoegd om medische handelingen te verrichten, zoals een wijkzuster dat wel kan. Ze kunnen bloed afnemen, that's it.

Ze hebben niet eens een bank waarop ik kan liggen als ze die spuiten in mijn bilspier steken

Zoeb, gaaf dat Jan op cursus gaat!

Wij willen met Joe echt competities gaan doen: hij is zo ontzettend snel, hij wil zo graag.... als het drukke puberige er een beetje af is ga ik kijken bij een hondenclub.

En ik hoorde in je link naar het Limburgse nieuws dat de wereldkampioenschappen in Frankrijk zijn! Als het niet te ver is wil ik best gaan kijken, eigenlijk.

Hoe was je wandeling vandaag?
Mijn wandeling is er niet van gekomen. Jan mailde dat ik bloemen moest halen voor zijn moeders graf. Zij was vandaag jarig. Dus ik heb voorjaarsplantjes gehaald en er een mooie paarse bak van gemaakt en die erneer gezet. Zag er mooi uit. Helaas moest ik toen douchen en werken. Dus het wandelen is er bij ingeschoten> Maar Jan was thuis en die heeft een heel eind gefietst.

De World Dog Show wordt van 7 t/m 10 juli 2011 gehouden te Villepinte (nabij Parijs). Niet echt dichtbij jou dus. Weet je dat je dan Sam en Joe alweer een jaar hebt. Wat gaat het snel hé.
Ja, in juli zijn ze alweer een jaar bij ons... ze zijn zo lief, zoals ze hier nu ook liggen naast me, het zijn zulke schatten van honden.

Ik ga het toch eens met Ro hebben over die hondenshow! Lijkt me namelijk super om te zien.

Gelukkeling, die Pavarotti-opmerking

Ik zie je zo voor me!

Nog een week... gaat ook hard ineens hè!

Gelukkig is het weer op het moment heerlijk, dan kom je thuis in de Hollandse lente, en kun je je hamstertje ophalen en lekker thuiskomen.

Ik ga slapen; morgen een rustige dag met een lange wandeling gepland!
Dan moet je even googlen Bo. Er zijn verschillende onderdelen en het zou jammer zijn als je er op het verkeerde moment bent.

Heerlijk zijn die honden. Ik geniet er ook zo van. Het is helemaal lekker als de deur de hele dag open staat en ze zelf in en uit kunnen. Saar is erg hardleers wat betreft de discipline om pas binnen te mogen als ik het wil. Ze bonkt gewoon tegen het raam. En ik laat haar pas binnen als ze het niet meer doet. Maar ze probeert het iedere keer weer.

Sedi staat dan als een simpele ziel te wachten tot de deur open gaat en doet niets. Die laat Saar het werk doen.
Wat voel je dat goed aan Bo , het is echt precies dat.... Hamstertje ophalen en dan pas echt thuis . Wandel ze straks !
Hihahondenshow wel een leuk uitje! Ik zal eens kijken wat het inhoudt, want dat zal niet alleen gekamde vachtjes en pootjes geven betekenen denk ik?!

Ik zit weer in de bus. Veel minder mooi weer dan gisteren helaas. Ik hoop dat het bij jou wel zo mooi is gebleven bo. En dat je ondanks de steroïden lekker hebt kunnen slapen, zodat je een mooie lange wandeling kunt maken. Ontwaakt het bos al uit winterslaap, of merk je daar nog weinig van?

Veel plezier in ieder geval!

Getsie, volgens mij heb ik een blaasontsteking... Plassen doet verrekte zeer en ik moet ook heel vaak (onaardig van je lijf eigenlijk ) even aanzien maar en dan morgen een plasje in een bekertje doen...

(zou het een reden zijn om thuis te blijven? Kan wel een dagje thuis gebruiken )
Goedemorgen!

Ai Ing, blaasontstekingen zijn zo ontzettend Niet Fijn!

Veel drinken en als het aanhoudt langs de dokter, nooit te lang doorlopen met zo'n infectie.

Met mij en mijn hormonen (dus geen steroïden ) gaat het goed, ik moet nu naar de apotheek want kwam er zojuist achter dat ik geen prikken meer heb! Dus als de wijkzuster zo komt is het handiger als ik daar toch voor zorg

Zoeb, heel veel succes bij de chirurg vandaag!!!
Gatsie Ing dat is lastig. Je moet toch heel vaak naar toilet, dus best een reden om thuis te blijven en je plasje weg te brengen.

Oei Bo geen prikken meer. Zit die apotheker in jullie dorp?

Ik hoef pas om kwart voor vier bij de chirurg te zijn. Da's laat. Normaal heeft hij 's morgens spreekuur.

Morgen moet ik trouwens ook terug naar de uroloog. Voor dat vervelende blaasonderzoek. Gatsie.
Ik krijg bij elke plas meer medelijden met je Zoebie! Ik breng morgenochtend mijn potje weg en dan kan ik 's middags de medicijnen ophalen.

Ik ben het ondertussen helemaal kwijt Bo, steroïden zijn dus geen hormonen... Het is naar goed dat ik geen arts ben
Ik heb geen blaasontsteking hoor Ing, Jaren lang wel veel last van gehad en opeens was het over. Het is nu zeker al zo'n 10 jaar geleden als het niet langer is. Ik heb alleen nog steeds bloed in de urine. En dat willen ze onderzoeken.
Alleen bloed? Geen pijn enzo? Want met nierstenen enzo heb je toch ook pijn bij het plassen? Rot dat ze nog steeds niet weten wat het is, maar wel fijn dat het geen pijn doet. Ik heb ooit een keer eerder een blaasontsteking gehad, en ben toen nog tijden bang geweest dat het pijn zou doen tijdens het plassen. Gut, wat ben ik eigenlijk een watje!

En jij mag twee dagen achter elkaar naar het ziekenhuis toe? Lekker dan... Verwacht je dat er wat uit komt? Vanmiddag bij de chirurg en morgen? Ik hoop dat ze je vanmiddag in ieder geval wat hoopgevenders kunnen melden!

Ik ga maar eens wat nuttigs doen...
Ik heb geen pijn meer. Soms voel ik de nier wel, maar dat valt best mee. En een niersteen doet veel pijn als ie in de blaas zit en er uit wil en niet kan. Bij mij zat het toen vast in de nier en kon daar niet uit. Is toen operatief verwijderd moeten worden. Maar nu heb ik geen niersteen hebben alle onderzoeken uitgewezen. Alleen is het gangetje waar ze toen de niersteen hebben verwijderd niet dichtgegaan.En misschien dat dat af en toe pijn geeft.

Verwaarloos een blaasontsteking niet hoor, bij mij is het ooit eens nierbekkenontsteking geworden en dan verga je wel van de pijn.

Van het blaasonderzoek krijg ik meteen de uitslag. Ik heb geen idee wat ik van de chirurg vanmiddag kan verwachten. Ik moet die zalf nog vier weken smeren maar het helpt niet. Het wordt alleen maar erger.
O Ing blaasontsteking sucks bah. Ik heb dat zo vreselijk vaak gehad ook.... Bij mij had het ook erg met ''friemelen'' te maken en het hoe en wat er omheen als je begrijpt wat ik bedoel

Ik insinueer hier niets mee over jouw friemelleven hoor Zoeb ......

Veel drinken en cranberry extract kunnen soms net dat duwtje geven voor het oplossen door je eigen lijf.

Hier is het zowaar een stuk frisser, vanmorgen tropische buien en nu zitten we zelfs met een dun vestje aan..... Wel droog gelukkig, dus we gaan zo lekker shoppen. Het is zo bijzonder hier op de markt, die mensen eten de raarste dingen brrrrrrr...... kippepootjes (de tenen) geroosterd of gebakken , kakkerlakken en vogeltjes en dikke kikkers, waarvan de hartjes weer als lekkernij gelden. Je moet er maar niet bij stil staan want je kunt er toch niks aan veranderen. Verder is het een echte vrouwenmaatschappij, er werken everveel vrouwen in de bouw als mannen, best goed. Je ziet überhaupt minder mannen, in alle beroepen. Een uitzondering zijn de ladyboys volkomen geaccepteerd hier, ik ben er nog steeds niet achter waarom er zo veel meer van zijn (lijken te zijn) dan in Nederland. We zitten wel in de rosse buurt, maar dan nog.... Ze werken( zij wel) ook bijvoorbeeld gewoon in de bediening

. Je moet vaak even naar de voeten kijken om te zien dAt het een man is ipv een lelijke vrouw
Zo, prikken gehaald én er alweer één gehad :-)

Nu lekker lunchen en daarna het bos in; helaas is het niet meer zo zonnig als gisteren.

De apotheek zit 6 km verderop, ik ben met de buurvrouw van verderop meegereden, die moest toch naar het dorp.

Zoeb, twee dagen ziekenhuis dus! Bah zeg, laten we hopen dat het voor een goed doel is en er een eind komt aan je problemen.

Toitoitoi dus voor vanmiddag bij de chirurg!!!

Ing, blaasontsteking kan echt heel pijnlijk zijn. Dus die angst voor het plassen begrijp ik wel hoor, daar zit je niet op te wachten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven